Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kort sagt finnes det ord som er tillatt ordboka, men de gjør seg ikke bra på trykk. Særlig ikke i et akademisk arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som i denne tiden deler opp ord som begynner på "jule". Det høres ut som de er så lei julen at de vil banke den opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke så begeistret for "vis" i stedet for "hvis".

Det jeg synes er verst, er når man begynner en setning med "er" og bare dropper å skrive "jeg" foran.

Anonymous poster hash: 83217...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle sier orddelingsfeil er så ille. Jeg irriterer meg mer over særskrivingsfeil :ironi:



Anonymous poster hash: 7902f...f14
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Orddelingsfeil

2. Folk som bruker nynorske versjoner av ord når de egentlig skriver bokmål. Eksempler:

"Handball" (håndball på bokmål), "slalom" (slalåm på bokmål) og "tolmodig" (tålmodig på bokmål). Samtidig påpeker de stadig vekk at de hater nynorsk.

3. Feilbruk av punktum og komma

4. Feilbruk av semikolon, hvor det blir brukt sm vanlig kolon. Dødsirriterende.

Og det som sikkert irriterer meg aller mest: folk som ikke vet forskjell på hun/henne. For eksempel: "jeg overnattet hos hun" eller "hva skal du med hun?".

Endret av mutz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

1. Orddelingsfeil

2. Folk som bruker nynorske versjoner av ord når de egentlig skriver bokmål. Eksempler:

"Handball" (håndball på bokmål), "slalom" (slalåm på bokmål) og "tolmodig" (tålmodig på bokmål). Samtidig påpeker de stadig vekk at de hater nynorsk.

3. Feilbruk av punktum og komma

4. Feilbruk av semikolon, hvor det blir brukt sm vanlig kolon. Dødsirriterende.

Og det som sikkert irriterer meg aller mest: folk som ikke vet forskjell på hun/henne. For eksempel: "jeg overnattet hos hun" eller "hva skal du med hun?".

Det heter slalåm på nynorsk også. Sla=hellende, låm=løype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntilsittende.. Er det ett ord? Jeg trodde det het ettersittende, men ser at mange unge skriver inntilsittende.

Anonymous poster hash: adc5a...65e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Inntilsittende.. Er det ett ord? Jeg trodde det het ettersittende, men ser at mange unge skriver inntilsittende.

Anonymous poster hash: adc5a...65e

Inntilsittende var nytt for meg. Ettersittende har det vel alltid hett. Det ble byttet ut mer eller mindre med kroppsnært, men det sier jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ånkli er noe av det styggeste jeg ser. Ser det stadig mer og mer på forum og sånt. Grrrrr.

Heller ikke å forglemme "enkli".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du går i fella selv ;). Det skal være "og" og ikke "å".

Det var en spøk :) Hadde en og-feil der også! Var redd for at jeg bare skulle se dum ut... Hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er verst, er når man begynner en setning med "er" og bare dropper å skrive "jeg" foran.

Anonymous poster hash: 83217...d3b

Hvis du synes det er verst, så kan det ikke være mye du irriterer deg over. Det er svært mange som skriver på den måten nå til dags.

Anonymous poster hash: 28243...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...