Bonnebell Skrevet 22. april 2010 #241 Del Skrevet 22. april 2010 Skjelden - sjelden Vesketap - væsketap ...sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. april 2010 #242 Del Skrevet 22. april 2010 Skjelden - sjelden Vesketap - væsketap ...sukk Man kan ha mistet vesken sin, vet du . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. april 2010 #243 Del Skrevet 23. april 2010 til innlegget opp for bi bare over se det Dette var dagens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 23. april 2010 #244 Del Skrevet 23. april 2010 ANN med 2 n'er. Det går jo ann. Det gnager skikkelig! : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. april 2010 #245 Del Skrevet 23. april 2010 Etter å ha lest denne tråden: "Skrivefeiler" "Ord delings feil" for å beskrive på en "artig" måte hvor irriterende det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 23. april 2010 #246 Del Skrevet 23. april 2010 Oi, denne var lei. Hvis det var tilsiktet, er jamen journalisten en kald fisk. Belladonna, du er min store rettskrivningsheltinne, (:rødme:) men jeg er ganske sikker på at det skrives "jammen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. april 2010 #247 Del Skrevet 23. april 2010 Belladonna, du er min store rettskrivningsheltinne, (:rødme:) men jeg er ganske sikker på at det skrives "jammen". Takk skal du ha, nå ble jeg smigret . Jeg måtte for sikkerhets skyld se etter i ordbøkene mine, og jammen (!)har du rett. Da har jeg lært noe nytt i dag, også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 23. april 2010 #248 Del Skrevet 23. april 2010 Svigermor skriver "snørrette" og "vimsette". det irriterer meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 27. april 2010 #249 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) "Hvem dag er det i dag?" "Har tenkt til å gjøre" "Noen har lagt i sengen min" "Å hvere, hvar, har hvert" Endret 27. april 2010 av Gaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 28. april 2010 #250 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) De som skriver på dialekt kan irritere meg en smule. Er det et fenoment fra Stavanger tro? Punktum og komma uten mellomrom. Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn) Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv! Endret 28. april 2010 av capricorn74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 28. april 2010 #251 Del Skrevet 28. april 2010 rundt forbi Jeg legger denne til på lista mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #252 Del Skrevet 28. april 2010 De som skriver på dialekt kan irritere meg en smule. Er det et fenoment fra Stavanger tro? Punktum og komma uten mellomrom. Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn) Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv! Jeg irriterer meg over mangel på stor bokstav og komma. (Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men måtte nevne det siden du faller for egne ord her.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #253 Del Skrevet 29. april 2010 I tillegg til en del direkte skrivefeil, er språkblanding noe av det verste jeg vet. Jeg leste akkurat inne på "kosthold og trening", og fant denne setningen: Joda, det maket egentlig veldig sense Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. april 2010 #254 Del Skrevet 29. april 2010 I tillegg til en del direkte skrivefeil, er språkblanding noe av det verste jeg vet. Jeg leste akkurat inne på "kosthold og trening", og fant denne setningen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 29. april 2010 #255 Del Skrevet 29. april 2010 I tillegg til en del direkte skrivefeil, er språkblanding noe av det verste jeg vet. Jeg leste akkurat inne på "kosthold og trening", og fant denne setningen: På generell basis er jeg enig med deg. I vanlige dagligdagse situasjoner er det plagsomt. Der jeg er uenig er i fagspråk, der er det faktisk enkelte begrep som ikke lar seg oversette, og da blir det litt språkblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 29. april 2010 #256 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg irriterer meg over mangel på stor bokstav og komma. (Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men måtte nevne det siden du faller for egne ord her.) Hvor mangler det stor bokstav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #257 Del Skrevet 29. april 2010 På generell basis er jeg enig med deg. I vanlige dagligdagse situasjoner er det plagsomt. Der jeg er uenig er i fagspråk, der er det faktisk enkelte begrep som ikke lar seg oversette, og da blir det litt språkblanding. Hvis du ser på eksempelet jeg postet, ser du at jeg snakker om dagligtale. Fagterminologi er noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #258 Del Skrevet 29. april 2010 .... Punktum og komma uten mellomrom. Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn) Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv! Hvor mangler det stor bokstav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 29. april 2010 #259 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) De som skriver på dialekt kan irritere meg en smule. Er det et fenoment fra Stavanger tro? Punktum og komma uten mellomrom. Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn) Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv! Her skal det faktisk ikke være stor forbokstav. Punktumet skal være bak parantessetningen. Slik: Punktum og komma uten mellomrom. Alt i en setning uten punktum og komma (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn). Endret 29. april 2010 av Gjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 29. april 2010 #260 Del Skrevet 29. april 2010 Du mener altså at man skal ha stor bokstav inni parentes. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå