Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter å ha lest denne tråden:

"Skrivefeiler"

"Ord delings feil" for å beskrive på en "artig" måte hvor irriterende det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, denne var lei. :sjokkert: Hvis det var tilsiktet, er jamen journalisten en kald fisk.

Belladonna, du er min store rettskrivningsheltinne, (:rødme:) men jeg er ganske sikker på at det skrives "jammen". :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Belladonna, du er min store rettskrivningsheltinne, (:rødme:) men jeg er ganske sikker på at det skrives "jammen". :blush:

Takk skal du ha, nå ble jeg smigret :smilorange: . Jeg måtte for sikkerhets skyld se etter i ordbøkene mine, og jammen (!)har du rett. Da har jeg lært noe nytt i dag, også :Nikke: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvem dag er det i dag?"

"Har tenkt til å gjøre"

"Noen har lagt i sengen min"

"Å hvere, hvar, har hvert"

:kjefte:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriver på dialekt kan irritere meg en smule. :kjefte: Er det et fenoment fra Stavanger tro?

Punktum og komma uten mellomrom.

Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn)

Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv!

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

De som skriver på dialekt kan irritere meg en smule. :kjefte: Er det et fenoment fra Stavanger tro?

Alt i en setning uten punktum og komma. (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn)

Syns forresten det er veldig mye skrivefeil å lese rundt forbi. Da tenker jeg ikke på ordblinde, men rett og slett slurv!

Jeg irriterer meg over mangel på stor bokstav og komma.

(Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men måtte nevne det siden du faller for egne ord her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

I tillegg til en del direkte skrivefeil, er språkblanding noe av det verste jeg vet.

Jeg leste akkurat inne på "kosthold og trening", og fant denne setningen:

Joda, det maket egentlig veldig sense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til en del direkte skrivefeil, er språkblanding noe av det verste jeg vet.

:haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis er jeg enig med deg. I vanlige dagligdagse situasjoner er det plagsomt. Der jeg er uenig er i fagspråk, der er det faktisk enkelte begrep som ikke lar seg oversette, og da blir det litt språkblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over mangel på stor bokstav og komma.

(Eller, jeg gjør egentlig ikke det, men måtte nevne det siden du faller for egne ord her.)

Hvor mangler det stor bokstav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

På generell basis er jeg enig med deg. I vanlige dagligdagse situasjoner er det plagsomt. Der jeg er uenig er i fagspråk, der er det faktisk enkelte begrep som ikke lar seg oversette, og da blir det litt språkblanding.

Hvis du ser på eksempelet jeg postet, ser du at jeg snakker om dagligtale.

Fagterminologi er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

....

Hvor mangler det stor bokstav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det faktisk ikke være stor forbokstav. Punktumet skal være bak parantessetningen. Slik:

Alt i en setning uten punktum og komma (setningene kan tydes på mange måter og man sitter igjen som et spørsmålstegn).

Endret av Gjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...