Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg lage riskrem til 20 personer jeg... :o

Blir spennende å se hvor mye grøt som må til..

Har kjøpt 4 1/2 liter med bringebærsaus.. :ler:

Mannen tok på seg ansvaret med å lage julemiddag til 20 i morgen (30 års lag/julebord), så da hjelper jeg til og lager dessert.

*bretter opp ermene og setter i gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i grunnen ikke sååå spennende å se hvor mye risgrøt som skulle til, det var veeeldig mye og tok veeeldig lang tid.. :o

Har vel riskrem frem til neste jul vi nå.... :roll:

Har begynt med julepresanger, forresten.. *stolt*

Så tidlig ute tror jeg ikke har vært før..

- Har bestilt og betalt tre forstørrelser av bryllupsbildene til foreldrene våre

- Har laget 3 armbånd mangler fortsatt minst tre til (moro hobby egentlig, har kjøpt mer ståltråd og perler i flere farger i dag)

- Har kjøpt ny parkdress til storebror. (Original "Beaver" dress.. regner med den er ok)

I tillegg har jeg vært forutseende nok til å kjøpe nisselue til storebror, regner med de skal ha nisse-dag i løpet av desember, har kjøpt julekort og til-fra kort, innpakningspapir og gavebånd.

Skal ned i kjelleren snart og finne frem adventsstake, røkelse, stjerne til å henge i vinduet (kjøpte en kjempefin en i fjor) og 5-armet stake til å ha i kjøkkenvinduet (har malt den i samme grålilla farge som kjøkkenveggene, den er ganske søt)

Vi skal (gudskjelov) bort mesteparten av julen, så da blir det ikke så mye stress.

:sprettoy: Nå er jeg så trøtt... sove... *zzzz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jolie... :D

Joda, så där egentlig... Både jeg og mannen fikk omgangssyken i går så vi har liggi rett ut/hengt over toan begge to... :roll:

Har måttet tenne røkelse her i dag, ikke på grunn av julestemning men pga omgangssyk-luktende leilighet... :o :ler:

Apropos leilighet, vi solgte den i dag, for 1 490 000 (inkl. hvitevarer) :sjarmor:

Har hele tiden trodd at vi har en leilighet vi har kunnet leie i mellomtiden til huset er ferdig, men nå ser det ut som om det kanskje ikke blir aktuelt likevel.. :o Skrekk o' gru.. hvor skal vi gjøre av oss i 3 1/2 mnd ?

Siste utvei blir vel å flytte inn til svigers, men håper vi finner en annen løsning.. :-?

Jaja, vi har ennå litt tid å finne ut av det på, vi må levere over denne leiligheten den 15 januar.

Nå savner jeg pusungen min fææælt, har ikke sett han siden torsdag.. :(

Han er hos pappa'n sin til i morgen, var ikke noe vits i at han skulle komme hjem til dette virusreiret her hjemme og bli smittet han også, så jeg skal hente han i barnehagen i morgen..

Har hengt opp to kalendere på rommet hans; en "jul i skomakergata"-kalender og en pakkekalender, da blir han nok glad tenker jeg....lille vennen min.. :hjerter:

Nei, nå skal jeg ta meg en skive med loff og et glass med cola jeg tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker..... :D

UKE 9: Nå går det an å se om det blir gutt eller jente!

Fosteret er nå 4,5 centimeter langt. Nå begynner den delen av svangerskapet som man kaller føtalperioden. Nå skal organanleggene utvikles til ferdige organer. Det er nå mulig å vite om det blir gutt eller jente.

I dag har jeg vært på IKEA.. det gikk forbausende greit egentlig, handlet for under 400,- inklusive en lampe vi skal gi bort i julepresang til kr 219,-.

*stolt*

Hadde tenkt å kjøpe pepperkakedeig og pepperkakeformer, men da de ikke hadde former igjen droppet jeg hele prosjektet og kjøpte en pose ferdig-pepperkaker i stedet.

Jaja, poden skal sikkert bake i barnehagen likevel.. :oops:

Men NESTE år.. da blir det god gammeldags jul i nytt hus på landet, og DA blir det både hjemmelagde pepperkaker og montering av pepperkakehus.. sikkert.. :wink:

Har vært flink og skrevet alle julekort i dag da, det er jo alltids noe.. Men er litt usikker på når det er vanlig å sende dem ut? Snart? Neste uke for eksempel?

Var ute og så på huset i dag, moro å se det med tak på.. :D

Det ser ut som det ordner seg med leilighet eller hus å leie frem til huset blir ferdig, har mange kjente og det dukker opp flere muligheter gudskjelov. Føler meg litt som juleevangeliet med barn i magen og ikke noe herberge.. :ler:

På fredag skal vi i begravelse... Gruer meg... :(

Vi mistet et par familiemedlemmer på mannen sin side på en dramatisk måte i forrige uke, og det har vel egentlig ikke helt gått opp for noen av oss ennå, men jeg vet jeg kommer til å få en reaksjon i begravelsen, det gjør antagelig mannen også.. :cry:

Nå skal jeg legge poden jeg tenker jeg, og så skal vi fordype oss i kapittel ni i "Folk og Røvere i Kardemomme (Kardemonne) By"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2...

Begravelse i dag.... Det var trist som ventet, men gikk greit egentlig.

Godt å være ferdig med det.. :-?

Er gressenke i kveld, mannen skal ut og spise med jobben.

Fant en chat på barnimagen.com i går som var litt hyggelig, tar en tur inn der senere tenker jeg.

Det har ordnet seg med leilighet! Vi får leie den vi hadde planer om å leie i utgangspunktet, fullt møblert. Så da setter vi alle våre ting på lager inntil huset er ferdig. Deilig å slippe å dra møblene inn og ut x antall ganger hit og dit.

I natt har jeg drømt masse.. hihi

Var på ultralyd og fikk vite at jeg bar på tvillinger. Var egentlig ganske fornøyd med det, helt til jeg ringte mannen og han var ikke begeistret for at det var to i det hele tatt.. :roll:

Så tok jeg en ultralyd til, og da var det dukket opp ennå en unge, mye mindre og ganske svakelig i forhold til de to andre, og jeg lurte sååå fælt på hvordan jeg skulle få fortalt mannen at det var ennå en unge inni der. :ler:

Jeg kjente tydliegvis Oprah, for jeg husker jeg fortalte henne at jeg ventet trillinger..

Var litt svett når jeg våknet..

Mandag er det første kontroll med ultralyd, gleder meg til å få bekreftet at alt er som det skal.

Har nok av symptomer og jeg kjenner at livmoren har vokst, så det er nok det, men moro med ultralyd likevel.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med ultralyd - det er stas! Jeg var selv på ultralyd i uke 13, og da så vi at nurket vinket til oss og viftet med bena. Helt herlig. Vet ikke hva du får se i uke 9, men håper du i hvertfall får se at det er liv og at alt står bra til så langt. Det gjør godt for mammaene i alle fall!

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Kaktus... :D

Jeg er også spent på hva man kan se på UL i uke 9, har aldri hatt ul før etter uke 18 før jeg.

Nurket skal jo være et par cm langt, og har jo armer med hender på og bein med loffer på ifølge Lennart Nilsson boka mi.

Leste om ei i Juliklubben på SM som hadde vært på UL rundt denne tiden, og hun sa at nurket så ut som en bamse... sikkert på grunn av loffene.. hiihi.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5.... Ultralyd!! :D

Var på første kontroll hos gynekologen i dag (skal gå hos han hele svangerskapet)

Alle prøvene var fine, og nurket så helt fin ut der den lå inne i sekken sin og viftet med loffe-armene og bena sine.. Hihi.. så søt.. :hjerter:

så nesten ut som en liten teddybjørn med det store hodet, runde magen og loffe-hender og føtter.. Sånn som hun på SM sa.. :ler:

Legen målte ungen til 21,8 mm helt perfekt lengde.. :D

Terminen ble bare flyttet en dag, til den 16/7, det var så lite at jeg ikke gidder forandre på den.

16 juli er forresten bursdagen til mamma, så det hadde vært fint om h*n ikke kom akkurat den dagen.

Det er sannsynlig at den kommer en uke eller to før faktisk, siden jeg har fått fjernet litt av livmorhalsen med laser for noen år siden (konisering)

Pappa sa dessuten i dag at han skulle være med å sponse vogn, så det kan hende vi går til innkjøp av det på januarsalg.

Tihi.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fremdeles og titter på UL-bildet flere ganger om dagen... Merker jeg smiler hver gang jeg ser på det.. hihi

Var på HM og kjøpte en julegave til lille kusinen min på 3 mnd i dag, og klarte bare såvidt å holde meg fra å kjøpe en søt liten sparkebukse til mitt eget lille nurk.. :lol:

Får prøve å holde meg litt til vel.. :roll:

I dag har storebror fått fri fra barnehagen, så vi har vært hjemme og kost oss og ute og handlet litt gaver, og så har jeg kjøpt meg en mamma-genser og et beige cordfløyel-skjørt.

Er egentlig litt i tidligste laget å kjøpe mammaklær ennå, men je trenger klær, og det er så liten vits i å kjøpe klær jeg bare kan bruke noen få uker, derfor kjøper jeg likegod mammatøy med en gang.

Skjørtet var kjempekult, har tenkt på å kjøpe meg sånn helt siden i høst. Ikke mamma-skjørt men plass til en god del større mage.. :D

På onsdag skal vi til eiendomsmegleren og underskrive kontrakt. Får nesten begynne å pakke i romjulen, i allfeall tømme kjelleren og sånne ting vi sjelden bruker.

Deilig at vi bare kjører bort alt vårt, og slipper en ekstra flytting inn i den midlertidige leiligheten.. Det ordner seg for snille jenter har jeg hørt.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare legge igjen en liten hilsen til deg, jeg. Koselig å lese om alt du driver med!

Gleder meg til det er min tur, men det er 6 måneder til jeg skal slutte med pillen! Hvordan skal jeg klare å vente så lenge? :lol:

Har blitt ganske verpesyk i det siste!! Kan ikke vente med å slutte på jobben og gå hjemme og styre og stelle for mann og baby. Håper alt klaffer etter bryllupet....

Kos deg videre i julestria!!

Jeg stikker nok innom igjen senere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for hilsen SuperC!

Blir så glad når noen legger igjen spor etter seg.. :D

Skjønner at det er fort gjort å henge seg opp i baby-styr når man begynner å kjenne verpesyken komme.. hihi, men 6 mnd er ikke lenge da, i allefall ikke når man har bryllup å planlegge.

I dag har jeg og mannen vært hos megleren i kontraktsmøte, annet enn det har det ikke skjedd en diddley.. :roll:

Er ni uker på vei i dag da, det er vel det mest begivenhetsrike som har skjedd.

I morgen skal poden sammen med faren sin på juleavslutning på hockey-trening.. Tror julenissen skulle ta seg en tur dit også.

Jeg og mannen er invitert på middag til tremenningen og dama til mannen. Må se på huset deres, de har bygd nytt de også..

Æsj, er litt kvalm og uggen, lurer på om jeg like godt skal ta med mannen i senga og legge oss.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg virkelig vært sløv, har sitti på internett mer eller mindre i hele dag.. :o

Skal faktisk bli godt å begynne å jobbe igjen i januar, håper kvalmen har roet seg innen den tid..

Jeg kaster sjelden opp, men det er slitsomt å gå og være så kvalm og uggen hele dagen... :roll:

Nå er det bare en måned til vi må være ute av leiligheten her, så jeg burde vel begynne å sortere litt stæsj nede i kjelleren og sånn, men eier ikke tiltakslyst..

Nå skal vi straks dra i middag til tremenningen til mannen og dama.. Håper vi får noe jeg liker, er litt redd for at det blir indisk og det kan jeg ikke fordra.. :-?

Hmm.. dette ble en snål oppramsings-melding... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener, Salamandra!

Jeg har meldt meg inn i august-klubben på snartmamma. Fint at du ser etter meg, er ikke helt vant til det forumet ennå.

:wink:

Takk for at du delte UL-bildet med oss - fantastisk å se! Håper kvalmen slipper taket snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder utkikk etter deg, jeg havsulen.. :wink:

Hmmm.. lørdag... Hva skal man bruke denne barnefrie dagen til da?

Skal på kino med mannen i kveld og se på Love Actually, har sett i flere dagbøker her at mange syns den var bra..

Snakket nettopp med faren min og konen, bestemte at vi tar julaften her hjemme hos oss i stedenfor. Faren til konen til pappa har fått kreft, så hun ville gjerne opp dit etter middagen, og siden vi bor nærmere var det mer praktisk å gjøre det sånn.

Hmm, da må vi ha juletre likevel da, hadde egentlig tenkt å droppe det i år..

Nisse må ordnes også... :lol: Hvem kan jeg spørre om det, tro?

Nei, nå skal jeg hive noe klær i trommelen så jeg kan få satt på en ny maskin med tøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange setninger her inne om masse informasjon som jeg ALDRI hadde trodd jeg skulle diskutere/si offentlig :ler: Ref min dagbok

God helg til deg og lille nurk :vinke:

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+3

Ja, har vært dårlig med pc-tilgang i det siste, har dessuten vært så bissi med handling og jule-relaterte aktiviteter så det har vært stille her noen dager.. :D

Koselig at noen legger merke til at jeg er borte da.. :wink:

Kjenner formen begynner så smått å ta seg opp igjen nå, har hele dager hvor jeg nesten ikke kjenner kvalme i det hele tatt.. deilig! :briller:

I dag har jeg vært kjempeflink og handlet resten av julegaven til mannen, klær til poden fra svigermor og -far, lagd marsipan (dvs farget og lagd figurer) med storebror, og lagd baileys-marsipan m/sjokoladetrekk og sjokopulver.. ble ganske fancy..og ganske gode.. :lol:

Tenkte jeg skulle legge de på en litt fin glasskrukke jeg kjøpte på IKEA, sette på en rød slufse m/lapp og gi den i julegave til et vennepar av oss.

Apropos hjemmemekka julegaver, jeg har to barnearmbånd igjen å strikke, får lage ett i kveld kanskje.. Da blir det sent på meg men...

I morgen skal jeg vaske leiligheten og pynte til jul, på Plantasjen og kjøpe juletre, krans til graven til morfar, julegruppe til bestemor og bestefar og røde tulipaner til å ha på bordet på julaften. Pluss at vi er bedt på fersk suppe hos svigers klokka 17. Puhhh.. :roll:

Nå er det snart bare et par uker til jeg skal til legen og se på nurket igjen.. :hoppe:

Kjøpte forresten ammepute i dag, den var så billig så jeg måtte passe på nå.. hihi

Nei, må sette i gang med armbånd-mekking jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...