Gjest Miss O'Hara Skrevet 28. mars 2011 #321 Del Skrevet 28. mars 2011 Æsjda Hvis det er noen trøst, så har jeg noen ganger den "vi er fra ulike planeter"-følelsen i heimen også. Blir helt sprø noen ganger, når det viser seg vi kan ha en hel samtale og faktisk snakke rett forbi hverandre. Han har også den mannetendensen til å bare "slå av" når det er noe han ikke forstår. Tror det er en mannegreie og jeg tror ikke det trenger å være at de ikke bryr seg - de bare har en av-knapp i hodet som utløser seg selv når ting blir litt komplisert - for dem. Men som fairy nevner her så er kommunikasjon cluet, og med så mye usikkerhet som du egentig har hatt i bølger hele veien, kanskje du trenger en annen type mann? En som er klarere, tydeligere? Uff, det er ikke noe godt, ta vare på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #322 Del Skrevet 28. mars 2011 Ja Miss, det er jo det jeg gjerne vil tro, at det er en knapp han skruer av, at han likevel bryr seg. Og det er jo det han sier selv også. For igår kom han på banen igjen, med unnskyld og masse unnskyldninger. Så det skal han ha, det er alltid han som tar initiativ til å komme på banen igjen. Det må da bety noe vel? Hadde han ikke brydd seg, hadde han jo ikke trengt det. Men er det nok? Jeg kjenner jeg er der jeg fryktet. Vet ikke om jeg klarer helt å avslutte, jeg er ikke helt klar til å gi opp dette. Jeg vil jo så gjerne, og jeg ser jo så mye annet flott med ham. Jeg unnskylder ham med at det er mye for ham å forholde seg til. Det er ingen fast plan over livet hans, og han må, pga andre, nesten leve fra minutt til minutt. blablablabla Kanskje blir det bedre når det etter planene skal bli en ordning om ei uke? Jeg har ei knusegod venninne som sier hva hun mener, og som vet alt, absolutt alt. Hun mener at nå må nok være nok. Nå får det jammen bli en endring her. Jeg kjenner jeg skyr henne litt.. Kanskje fordi hun sier det jeg egentlig vet??? Men jeg kommer ikke løpende med en gang. Så da han startet en SMS "diskusjon", la jeg den kjapt død. Jeg vil se ham i øynene når jeg snakker med ham. Avtalte at vi skulle møtes, men jeg gav klar beskjed når jeg IKKE hadde anledning, så får han rydde plass til meg. Jeg tror han skjønner nå at det er han som må ta grep her nå, så gjenstår det å se om han vil det nok. For det er det jeg mener det skofter på, at han vil nok. Hvor ble forresten denne arbeidsdagen av? Har mailet med Ham halve dagen, om helt ufarlige ting, og ang møtet idag. Nå skal jeg hjem og lage taco til de stakkars barna mine. De har gått for lut og kaldt vann hele helga. Tenkte jeg skulle prøve å få lurt inn ei treningsøkt før møtet, men tror jeg roer meg. Har lovd meg selv at jeg ikke skal la det bli ett stressmoment. Vekten viste forresten fremdeles det samme titallet som sist, og faktisk enda en kilo mindre. Men kjenner jeg må roe meg nå, ikke veie meg mer og ikke tenke så mye på mat. Da blir det en slankekur, og det skulle det ikke være. Middelvei... På alle områder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 28. mars 2011 #323 Del Skrevet 28. mars 2011 Middelvei er fint Da jeg så dette sitatet idag, tenkte jeg litt på deg: "Tell everyone you know: "My happiness depends on me, so you're off the hook." And then demonstrate it. Be happy, no matter what they're doing. Practice feeling good, no matter what. And before you know it, you will not give anyone else responsibility for the way you feel -- and then, you'll love them all. Because the only reason you don't love them, is because you're using them as your excuse to not feel good." Den traff meg, iallefall Og så tenker litt høyt jeg nå .. Jeg håper du finner litt tilbake til den gleden du hadde i hverdagen din før ham, og styrer livet ditt mer etter de ting som gleder deg, og så får han tilpasse deg litt nå (er vel det du er iferd med å gjøre?) ... slik jeg har forstått det, så er det du som så langt har måttet tilpasse deg hans kompliserte liv i ett år nå ... kanskje på tide med et lite rollebytte?? Til balansen er funnet? Jeg har iallefall lært meg at stressa mannfolk blir letta når de ser at dama klarer å ha det fint helt av seg sjøl når han er lite tilgjengelig; da slipper de den ekstra "belastningen" slik de ser det -- en mindre ting å la "av-knappen" slå inn på??? Blir de letta, er de også enklere å ha med å gjøre, synes jeg Lykke til, Sol .. Jeg er glad han tok kontakt; ja, det er et fint tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #324 Del Skrevet 30. mars 2011 Tusen takk for fine ord både Miss og fairygirl... Ja det er på tide med ett rollebytte, og de er det jeg har startet. Men herregud så svak jeg er for den mannen Men han er jammen svak for meg også Vi møttes igår, alt på mine premisser. Jeg visste vel innerst inne hvor det bar, og dit bar det. Jeg er nok solgt igjen. Men han har skjønt at nå er det hans tur til å være på "tilbudsiden". Han har skjønt hva dette betyr, og hva han er nødt til å gjøre for å få dette til. Han har til og med vært litt proaktiv og hadde tatt endel grep allerede Så jeg innfinner meg med at jeg nok ikke er klar for å gi slipp på denne fyren, og da innbiller jeg meg at det er verdt og kjempe for. Han ser selv dette med kommunikasjon. Men ser helt klart poengene mine. Så når jeg da forteller ham at jeg ikke har tenkt å stikke av fra ham, selv om han kan komme til å være litt mer tydlig og direkte, slik jeg ønsker, blir jeg både glad og rørt. Glad fordi jeg ser og hører at han forstår hva jeg mener, og rørt fordi han er redd for at jeg skal stikke av fra ham. Jeg bringer frem like store følelser i ham som han gjør i meg. De følelsene han har bragt frem i meg, har skremt meg og gjort at reaksjonsmøsteret mitt har blitt fremmed for meg. Det samme har det vært for ham. Så da er han forgiven for denne gang, men jeg har gitt tydlig uttrykk for at jeg ikke har veldig mye igjen på den fronten, så det må bygges opp igjen. Men som sagt, jeg sitter ikke og venter. Eller jeg har igrunnen aldri gjort det direkte, men det har vel blitt litt slik. Nå gjør jeg ikke det lenger... Verken på ene eller andre måten. Ikveld skal jeg ingen verdens ting, skal gå å trene litt før jeg dør i sofaen forran fruene som jeg ikke fikk sett igår. Men det vet ikke han. Jeg sa at det passet ikke idag, uten videre begrunnelse. Jeg trenger en kveld med barna mine, og siden vi ikke får tid idag, anstrenger han seg ekstra for å få til noe i helga. Det liker jeg mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 30. mars 2011 #325 Del Skrevet 30. mars 2011 Se der ja!! Forelsket & Fortapt men likevel klar på egne grenser <3 Åååå; jeg ble rørt, jeg SÅ tøfft at du vet å sette ord på hva du trenger, uten å ty til manipulerende midler. Det er en kunst mange ikke er forunt å ha lært seg. Og en lyttende mann er heller ikke alltid like lett å påtreffe - du skal se dette vil bringe dere i balanse <3 Mye tøffere å gi en sjanse til, enn å gjemme seg i frykt for å bli såret kos deg ikveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 30. mars 2011 #326 Del Skrevet 30. mars 2011 P.S. Den tittelen på Dagboken din ... ... gjelder det greia med mannen, liksom?? Hvis så ... altså ... jeg har tenkt av og til at jeg kunne tenkt meg å se en tittel som gjenspeiler Sommersol sitt ønske og mål! - sånn for å markere at NUH er det på tide å lande sammen... på en måte? *løper ut igjen, i frykt for å ha blandet seg opp i noe hun ikke har noe med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 2. april 2011 Forfatter #327 Del Skrevet 2. april 2011 Hehe fairy, her er det lov til å blande seg i alt vettu.. Nei den tittelen gav jeg boka lenge før jeg tenkte på å gå noen steder med Ham. Det var vel helst noe som sa litt om meg og om singel-livet (som jeg likte godt altså Jeg er vel ikke en veldig rolig person, så det er ofte mye lyd med meg, men kanskje ikke alltid like mye action?? Joda jeg får jo gjort ting. Må tenke på å bytte ja... Neida joda sånn går nu dagan..... Nå er alt på topp igjen. Men nå er alt avklart også. Og Han har skjønt hvor jeg mener skapet skal stå, og er veldig opptatt av å vise meg at han vil veldig gjerne. Faktisk er ting så bra for tiden at vi har vår aller første hele helg uten barn. Begge to Og vi har hatt to hele kvelder sammen, på rad og våknet i samme seng to morgener på rad Kan like.. Men nå har jeg jagd ham. Vi kan ikke sitte å se på hverandre ei hel helg. Så nå skal han jobbe litt og jeg skal ha kvalitetstid med ei god venninne:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 2. april 2011 #328 Del Skrevet 2. april 2011 :hjerte: :hjerte: :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 6. april 2011 Forfatter #329 Del Skrevet 6. april 2011 Phuuu for ei uke. Det er såvidt jeg har tid til å puste.. Jeg liker egentlig veldig godt å ha det travelt, men når alt skal skje i den tiden jeg egentlig har satt av til trening, blir jeg ikke så veldig glad. Men bare to dager igjen nå, så er det over. For prøve å trene litt i helga Det ble ei fin helg. Våkne opp sammen tre morgener på rad er jo deilig. Dagene ble brukt på hver vår kant, vi er heldigvis ganske like så kan ikke sitte å se hverandre dypt inni øynene lenge om gangen Men vi hadde fine kvelder med gode samtaler. Det har vi ikke hatt allverdens tid til. Jeg fikk også kvalitetstid med endel venninner, spist indisk og gått endel turer. Finfin helg Men nå er det om å gjøre at denne dagen går over. Helt over helt til i kveld. Da er en fritidsaktivitet avsluttet for dette "året" og det kjenner jeg er veldig ok nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 7. april 2011 Forfatter #330 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg har så fine barn Ikke fine som i fint utseende (jaja i objektive morsøyne er de selvfølgelig finest i verden), men som mennesker. Minsten hadde en litt trist opplevelse igår på en arena. H*n taklet det så bra og viste så voksne reflekterte tanker i ettertid at jeg ble rent rørt. H*n har så fine tanker om forskjellige ting, så selv om jeg selvfølgelig ser at ofte er det himmelvid forskjell på teori og praksis, ser jeg at h*n iallefall har teorien inne. Det er jo et godt stykke på vei. Avsluttet en sesong igår, ganske deilig, for det er heftig mens det står på. Ny sesong i ny idrett starter neste uke, men da er jeg litt mindre involvert. Skal bli veldig deilig. Fikk besøk av ei venninne igår. Hun ble skilt ganske brått for ett år siden. Nå har hun flyttet inn i nytt hus og ting roer seg for henne, men jeg ser at hun ikke har det så bra. Hun gjentar gang på gang hvor godt hun har det, men jeg hører på henne at hun prøver å overbevise meg og sikkert seg selv også. Jeg hører det aller mest på hvordan hun snakker om xen sin. Han har gått videre og hun sliter forstålig nok litt med det. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg. Jeg tenker at jeg som venninne burde "hjulpet" henne, men siden hun sier det hun sier, vil hun jo ikke innrømme for seg selv, eller meg for den del. Det ble til at jeg bare jattet med. Torde ikke helt noe annet. Jeg føler èn ganske ofte kan se på folk om de har det bra. Selvfølgelig ikke alle nyanser, men sånn generelt. Jeg møtte en kamerat på lørdag feks. Da jeg traff ham i sommer så jeg på hele ham at ting ikke var helt ok. Så det nok ganske enkelt den gang, fordi ting også hadde med meg og gjøre. Men nå da jeg traff ham så jeg på hele ham at han hadde det bra. Det gjorde godt og se Idag håper jeg at jeg skal få "joggesko" på bilen min. Det er en milepæl hver vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 9. april 2011 Forfatter #331 Del Skrevet 9. april 2011 Uventet besøk igår. Han var plutselig barnløs og dukket opp. Me like.. Jeg har følt at det er jeg som hele tiden "maser" men nå er rollene litt snudde. Han har litt mer struktur på ting i livet sitt, og dermed også litt mer tid. Med kaos i livet og hodet sitt har han trukket seg litt unna. Nå vet han hva han har å forholde seg til, og oppfører seg deretter. Veldig bra Hatt ei ekstremt travel uke, men det gir meg igrunn masse energi. Så idag var det opp og hopp (sliter med å sove når jeg må dele seng med, noen som sa at single ble sære??) Han kjørte avgårde med eldste min rundt 9, og siden det har jeg skrubbet kjøkkenet og laget god frokost til miste og enda en gjest. Nå vurderer jeg hva jeg skal gjøre, ut og gå, ut og titte på ting jeg overhodet ikke har råd til å kjøpe, eller vaske vinduer... Mange valg en må ta i livet gitt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 9. april 2011 #332 Del Skrevet 9. april 2011 til uventet besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 10. april 2011 Forfatter #333 Del Skrevet 10. april 2011 Ja det syntes jeg også fairy, men viste det ikke til ham Her er våren endelig kommet, og jeg er så sprek. Tror aldri jeg har vært i så god form noen sinne. Maten er det så som så med, men jeg merker at så lenge jeg har det i bakhodet går det bra, og det er jo det som er målet. Men denne uka har vært middels når det gjelder trim, men jeg har likevel rørt endel på meg. På mandag fikk jeg trent. En halvtimes styrkeøkt og en time kondisjon. Kjente det spesielt godt på kondisjonsøkta at kroppen min fungerer veldig bra for tiden. Ble helt gira På tirsdag var jeg i aktivitetet som ikke kan betegens som trim, men jeg tror jeg forbrant like mange kalorier som de som deltok aktivt Samme på onsdag. På torsdag var jeg ikke i aktivitet. Hang over han som byttet dekk for meg og det mest aktive jeg gjorde var vel at jeg hang dekka på veggen etterpå. På fredag var jeg på ei 50 min kondisjonstrening før jeg fikk tur med ei venninne i nesten halvannen time. På lørdag syklet jeg istedet for å ta bilen, og gikk tur med samme venninne etterpå. Nye halvannen time Idag har jeg også gått i halvannen time med ei annen venninne, og forhåpentligvis blir det ei økt til i ettermiddag. Gå tur er genialt. Vi er sosiale med venninner, men sitter ikke i ro i sofaen. Så trim og kos i samme setting er bra Igår var jeg helt vrak. Jeg sov veldig dårlig natt til igår. Eldste og jeg var alene igår kveld. Så vi kjørte og kjøpte ferdig mat (sparing sa du???) Vi skulle kose oss litt sammen, men hvem sovnet kl 22 på sofaen. Det var a mor. Sov der til halv tolv, så gikk jeg til sengs. Sov helt til 9 idag. Var fantstisk deilig, men er redd jeg ikke kommer til å få sove særlig enkelt i kveld. Nå har vel egentlig Han byttedag med barna idag, så kanskje vanker det besøk,og da kan jeg jo trenge søvnoverskuddet Men er vel redd han må ha dem til i morgen. Men det gjør meg ingenting.. heldigvis... Men nå tenkte jeg at jeg skulle benytte meg av vårenergien og få gjort litt utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 10. april 2011 Forfatter #334 Del Skrevet 10. april 2011 Deilige helga Først uventet besøk fredag, våkne opp samme på lørdag. Sesongstart og kafè lørdag og effektive søndag. Alt i ett nydlig vårvær. Kom meg jammen på trening idag også. Hard og effektiv styrke og kondisjonstrening. Fikk SMS av venninne om tur i kveldingen, men da takket jeg nei. Var våt i håret og nydusjet også. Har fått spylt hagemøbler og terrasser idag. Ryddet litt både inne og ute. Kjenner jeg er litt trett, og stusser litt på det. Sov jo så mye i natt, men har vært veldig effektiv og brukt mye energi idag, sikkert derfor Har fått litt leselyst igjen. Leser nå la meg synge deg stille sanger. Har slitt litt med den i starten, men nå har den tatt seg opp. Deilig og ha leselyst, blir litt mer tålmodig på ting og tang da, og dessuten lover det godt for påsken, som kan se ut som den kan bli litt kjedlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 12. april 2011 Forfatter #335 Del Skrevet 12. april 2011 Det ble jammen meg trening igår også, og det kjenner jeg kraftig i beina idag Middagen ble enkel igår, og mye lyst brød ble inntatt. Ikke veldig bra dag matmessig. Samtale på skolen me minste. Positiv tilbakemelding, men kjenner utfordringene som står i kø, legger seg på skuldrene mine. Somme tider er det tungt og være alene om alle avgjørelser. Veldig fin avslutning på dagen igår. Vi spiste sein kvelds sammen. Barna mine, meg og Han, fersk brød, egg, varm te og stearinlys lykke... Men jeg sover fremdeles dårlig de nettene Han ligger her. Det er vel ikke noe Han gjør som holder meg våken, men bare det at det er en person til i rommet kanskje... Han har èn uke uten barn nå. Kjenner at vi tar og føler litt på situasjonen nå. Han er litt usikker på meg (det har jeg jo stelt istand selv), hva jeg vil, og hvor mye jeg vil. Jeg er ikke usikker, men litt i tvil på hvor mye jeg skal tilby. Skal jeg tilby ham å sove her hele uken han ikke har barn? Vil han det? Vil jeg det? Jeg tror bare jeg lar det bli opp til ham. Ham bør vite at han alltid er velkommen her. Jeg vil ikke presse ham og håper også at han føler litt behov for å være for seg selv. Men kanskje holder det med seg selv den uka han har barn?? Det er så mye nytt nå at vi får bare se det an. Så idag tilbyr jeg ingenting. Han får komme hvis han har lyst, å kommer han ikke er det helt ok. Vi tilbringer iallefall helga sammen. Fotballkamp på fredag og bytur på lørdag gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 12. april 2011 Forfatter #336 Del Skrevet 12. april 2011 Var forresten ute og kjørte med eldste idag. Er like imponert over meg selv som sitter ved siden som av sjåføren Men måtte fylle bensin, og (nesten) uten at jeg fikk tenkt meg om, hadde jeg kjøpt en pose med fylte egg. De små med melkefyll og hele posen endte i meg Ikke har jeg trent idag heller. Hele ettermiddagen er tilbrakt enten i bilen eller forran Pcen, har (nesten) ikke gjort en fornuftig ting.. Jaja jeg er jo ganske trett og har vanligvis utrettet en hel haug med ting på denne tiden. Det får bli fruene på TV og rett i seng tenker jeg. Takk gud for at skapene er tomme for digg iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 14. april 2011 Forfatter #337 Del Skrevet 14. april 2011 Rett i seng har det iallefall ikke blitt så langt i uka. Travelt å plutselig få masse tid sammen. Alt er kommet inn i rytme, og det merkes. Så nå har Han vært en uke uten barn, og da har vi fått mer tid sammen den siste uka enn vi har hatt på ett helt år nesten Men det blir litt lite søvn utav det. Det er jo så koselig å dele seng Og så er det så mye som er mye enklere å snakke sammen om når vi ligger tett sammen under samme dyne på ett mørkt soverom. Kunne lagt der forever..nesten. Koselig og våkne sammen også, men litt trøttere i trynet da :sleeping: Det er litt vanskelig og vite hva vi skal gjør nå, og hvordan vi skal gå frem. Vi har jo begge veldig lyst til å være mest mulig sammen den uka han ikke har barn. Den uka han har barn, holder vi, av ulike årskaer, lav profil og har ingen planlagt kontakt. Vi møtes jo naturlig flere ganger i uka, men intet utover det. Iallefall ikke de aller nærmeste ukene og månedene. Men jeg vet ikke om jeg ønsker at han skal bo her hele den uka han ikke har barn. Denne uka har han overnattet hver natt. Men kommer ikke før litt utpå kvelden. Men vet ikke om jeg vil ha det helt slik. Vet ikke hva han synes heller. Men nå er vi nettopp kommet igang, så vi får vel se det litt an. Men så er det meg og denne planlegginga da... Håpløst tilfelle... I kveld antar jeg forresten at han sover hjemme. Jeg skal på venninnebesøk, og blir seint. Regner ikke med at han gidder legge seg her da. Men kan bli ok med ei natt alene i senga. Gleder meg veldig til helgen. Mine barn skal til pappaen (eller farmora som det stort sett pleier å bli for tiden) Hans barn reiser bort og det betyr fullstendig barnefri. Så i morgen skal vi på fotballkamp sammen, og på lørdag blir det fest. I mitt hode ei ganske perfekt helg Håper bare det står til forventningene Uansett skal det bli godt med helg. Og etter noen timer med jobb på mandag, har jeg påskeferie. Vi har ikke planlagt noe særlig tid sammen, men skal uansett ha barna hjemme så skal bli godt med noen dager fri.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 16. april 2011 Forfatter #338 Del Skrevet 16. april 2011 Foreløpig har iallefall helga stått til forventningene Fotballkampen igår var veldig vellykket. Hjem til Ham og falle fredagstrett sammen i sofaen, snakke litt se litt TV.. Chille som barna mine sier:) Har blitt lite trening og mye feil mat denne uka. Igår kveld ble det ferdig pizza, og det kjenner jeg at magen min tåler dårlig Kun trent to dager, 0 turer. Ser ikke ut som om det blir så mye tur idag heller. Imorgen er det familieselskap. Men klarer kanskje få til en tur på formiddagen eller ettermiddagen. Time will show. Må finne på noe mat jeg kan ta med til ham idag. Jeg kjenner jeg har ikke veldig lyst til å styre for mye hos ham, så kunne tenkt meg å lage noe enkelt her hjemme som jeg enkelt kan ta med. Tom akkurat nå, så er redd det blir take away (igjen) Nå må jeg få litt fart i kroppen slik at jeg er klar til venninne plukker meg opp. Må ut å kjøpe hårfarge.. Festklar begynner å bli en omfattende status Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 18. april 2011 #339 Del Skrevet 18. april 2011 Deilig med rosa vibber her inne for tiden noen ganger er det "godt" med små kriser, for ting blir så mye bedre etterpå, man får rusket opp litt og kjent litt på hva man virkelig vil. Håper du får en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 18. april 2011 #340 Del Skrevet 18. april 2011 Rosa vibber Signerer Miss, og ønsker deg GOD PÅSKE, Sommersol!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå