Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Da var ferien min egentlig over. Burde vært helt greit her jeg ligger og hører vinden ule rundt hjørnet og regnet regelrett pisker på vinduet mitt. Høst føles det som. Har bare hatt to uker ferie, sparer resten til senere, men kjenner jeg har ikke fått nok. Det er meldt ganske ok vær utover i uka, så lurer litt på å bare dra på jobb mandag og tirsdag. Time will show..

Har vel egentlig hatt en mye bedre ferie enn forventet. Hadde en liten down midt i, men rart hva litt kommunikasjon kan gjøre gitt :sjenert:

Vært på tur med mine/dine og det gikk veldig veldig bra. Er klar over at utfordringene nok kommer, men omstedighetene har vært vennlige med oss, så jeg har tro på at det ikke blir det største problemet.

Men xer derimot :kjefte::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Kjenner igjen det der med kommunikasjon... har en tendens til å krisemaksimere og gruble en del på egen hånd, og så skal jeg virkelig "ta det opp", og så går lufta lissom litt ut når alt ordner seg - det er bare å ta en prat... :ler:

Jeg kunne hatt en uke til med ferie selv, kjenner jeg, men samtidig er det noe godt med rutine også. Husholdningen funker liksom mer smooth og strømlinjeformet da :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisemaksimere og gruble ja, der er jeg en èner. Men det som er litt rart er at jeg aldri har vært slik før. Jeg har liksom aldri hatt behov for det, og jeg vet hvorfor; Før hadde jeg alltid kontrollen, jeg bestemte alt og alt ble slik jeg hadde bestemt. Jeg trivedes ikke bare med det, for det kan bli veldig slitsomt og ensomt, selv i tosomhet.

Nå derimot har jeg ikke kontroll i det hele tatt. Jeg har truffet det jeg føler kan være mannen i mitt liv og han lar seg ikke ukritisk kontrollere. Han kan og vil gjerne også både ta og ha kontroll, og det er det jeg liker med ham. Det er det jeg trenger. En sterk person som jeg kan sparre med, som gir meg litt motstand og som står opp for seg selv. Men det betyr også utfordringer og situasjoner som jeg ikke er vant til og som da gir meg svart belte i grubling og krisemaksimering.

Det at mannen i mitt liv ikke er veldig vant til å kommunisere, særlig ikke om ting en ikke kan ta på, gjør det ikke enklere. Men han kommer litt etter litt. I starten ville han nesten ikke snakke med meg når jeg hadde behov for å "syte" litt. Når jeg ville ta opp ting han ville overse for det forsvant nok tilslutt likevel. Men nå har veien vår vært så kronglete at vi ikke har hatt noe valg. Noen ting må til overflaten og ingen ble drept av det. Faktisk har ting blitt bedre og han ser det. I tillegg kan slike samtaler ofte ende i ganske god "make-up sex" :sjenert:

Det blir lite tid sammen for tiden :( Xer og barn og familier med litt liten forståelse og stort ego sørger for det. Men vi bøyer og føyer oss, tar hensyn i alle ender og håper på at vi tjener på det tilslutt. Jeg tror iallefall det.

I mellomtiden pleier jeg gode venninner. Så denne uka har vært hypersosial. Mandag venninne på min terrasse, innsurret i ull og med pledd, er det sommer så er det sommer :fnise:

Vi satt til laaangt på natt, under stjernene og hadde verdens beste samtale.

Igår på ei annen venninnes terrasse, litt varmere der med overbygg og glassdør. Masse vin og masse fnising, fantastiske venninna mi.

Idag har jeg sett tirsdagskvelden på TV2 i opptak og vært ganske usosial.

Imorgen har jeg en løs lunsjdate med ei venninne som er hjemme på ferie, og på kvelden er det nok en venninnes terrasse som skal utprøves. Det er med en hel gjeng så blir sikkert kos det også.

På fredag tror jeg at jeg trenger en hviledag, før det bærer avgårde i runde bursdager både lørdagsettermiddag og kveld. Og da får jeg endelig snust på Han igjen :rodmer:

Har sagt at jeg er ustabil på jobb denne uka. Tar ut ferie time for time ettersom hvordan været er. I morgen er det meldt forholdsvis pent, så jeg tenker jeg tar dagen hjemme. Glad for muligheten til å kunne det. Men veldig dumt av meg å snu døgnet slik jeg har gjort nå, på slutten av ferien liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dag idag. Egentlig den første skikkelige sommerdagen. Veldig hyggelig lunsjdate med venninne jeg ikke har sett på lenge. Rart hvordan det er med noen, en kan være uten kontakt i måneder, ja til og med år, men når en møtes er kjemien på plass umiddelbart :)

Fortsatte med noen late timer på terrassen med boka mi, før jeg gikk til neste venninne. Kos på terrassen hennes også. Nå er jeg vel hjemme igjen.

Han ville komme innom idag. Savner meg sier han og det har han heller ikke vært særlig flink å si tidligere. Kommer i morgen tidlig med frokost til meg. Håper han kommer før jeg har stått opp, og at han har litt tid før han må videre :rodmer:

Skal uansett på festligheter sammen på lørdag. Selv om jeg ikke gleder meg nevneverdig til festlighetene blir det bra å få noen timer sammen igjen :rodmer:

Minste har vært bort i en uke snart. Hyttetur i bushen med venner og h*n stortrives. Det har vært deilig og bare ha ett barn. Har ikke hatt en helg fri siden tidlig i juni og det merkes selv om barna er forholdsvis store. Det er noe med å ha noen timer fri fra ansvaret.

Jeg har visst snudd døgnet litt på hodet. Tåler dårlig å sove lenger enn 9, da blir det natt før jeg sovner. Men er litt deilig det også, iallefall når dagen er full av planer.

Når det gjelder mat og trening er jeg helt på villspor, men på mandag er det klar for sjerpings. MErker på hele kroppen at denne livsstilen ikke er noe for meg, likevel fortsetter den. Trøsten er at denne sommeren har det bare vart noen få uker og jeg kjenner jeg er klar til å ta meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jammen sosial igår også jeg :)

Kollega/venninne inviterte på vin i hagestue, og da er ikke jeg vanskelig og overtale. Litt dårlig samvittighet for eldste, siden jeg har vært opptatt nesten hver kveld denne uka. Men h*n er så gammel at det nesten er naturstridig at h*n sitter hjemme med meg en fredagskveld.

Nå skal det nå sies i eldsts forsvar at h*n skulle tidlig opp idag, men h*n går uansett ikke særlig langt enten det er fredag eller mandag.

Men h*n bedyret dyrt og hellig at det skulle ses film på rommet likevel så jeg kunne bare gå.

Ble en veldig koselig kveld med venninne, jeg og mannen hennes. Jeg har veldig sans for menn som ikke er redde for å tilbringe en kveld alene med to damer. Det er ikke alle som tror at vi ønsker det, men jeg liker det veldig godt av og til, det gir samtalen en litt annen dimensjon. Det er jo ikke alltid og alle det gjelder, men kanskje er det slik at de som takler det er de som er best til det. Ikke like festlig hvis det er en mann som bruker opp kvelden vår på å snakke om biler feks.

Men denne venninnes mann er ikke en slik mann, han er en som bidrar i alle samtaleemner og som enkelt kan starte egne som interesserer alle.

Dette ekteparet sliter med ett voksent barn. Når de fortalte kjente jeg på dette med aldri og slippe det ansvaret og de bekymringene jeg kjenner jeg føler meg så alene om. Og det stopper liksom aldri.

Idag må jeg på jobb en tur. Skal ikke jobbe, men må fikse noe frivillig arbeid, og klarer liksom ikke helt å bli fortrolig med å jobbe raskt og effektivt med macen. Spesielt ikke når jeg må styre med flere dokumenter samtidig. På jobb har jeg også bedre utskriftsmuligheter. Har ikke veldig lyst, men det må jo gjøres, og idag er sikkert myyyyye bedre enn i morgen, da jeg har en (forhåpentligvis vellykket) 40 årsdag i hodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ett innlegg igår, selvfølgelig ett laaaangt også, men det er borte vekk :forvirret:

Men helga ble så fin atte :hjerter:

Ting gikk, som det ofte gjør, mye bedre enn forventet. Festen var vellykket og kvelden vår sammen bare frukter i forhold til kommunikasjon, og det til og med på Hans initiativ :biggrin:

Idag er selvfølgelig starten på ett nytt og bedre liv. Mandag etter tidenes mest sydige ferie. Har gjennopptatt gamle synder dessverre både nye og gamle. Så nå er det tilbake til den gyldne middelvei på de fleste områder, men 0 toleranse på ett par også.

Skal også avstå fra min største last, brusdrikking, idag. Skal kun ha en flaske som skal kjøpes på fredagene. Hvor lenge den skal vare må bli opp til meg.

Det er ganske tragisk hvor fort en dårlig livsstil viser. Jeg kjøpte en kjole for 3 uker siden, da satt den som støpt i en størrelse jeg var veldig kry av å komme oppi ;) Men etter 3 uker på møkkamat (iallefall for min midje) viser det så godt at jeg vurderte og henge den på plass i skapet. Men jeg gikk iden, og selvsagt var det bare mine øyne som så det. Men uansett, nå er det mandag og full innsats :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Vanvittig frustrerende å måtte tenke på mat. Føler jeg har vært på slanker'n siden jeg var 17.

Når jeg er 80 og har gitt opp kommer jeg til å gremmes over alle årene jeg har brukt på å tenke på kalorier og å føle meg helt feil :sukk:

Men - mandag og blanke ark - her skal det også skjerpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff mat ja... Jeg tenker også ofte på om jeg som gammel (sikkert smellfeit) dame, kommer til å sitte og gremmes over den evige slankingen? Eller jeg har jo egentlig sluttet å slanke meg, men har nok dessverre ikke sluttet med tenkingen. Men jeg håper ikke at jeg gremmes, for jeg merker jo meget godt på meg selv at jeg trives best med sunn kost. Hadde jeg gitt bæng i alt, hadde jeg trillet og fått store helseproblemer, det er jeg overbevist om. For vi snakker nemlig om dronninga av overdrivelse, enten eller, av eller på det er på mange områder definisjonen på meg :(

Men klarer ikke helt å ta meg inn igjen. Er inne i en ekstremt hektisk periode for tiden. Da blir det lite trening og lettvinte løsninger. Merker det på bukselinningen. Men heldigvis har jeg holdt meg borte fra de aller mest usunne tingene som sjokolade og chips... Enn så lenge.. Er sikkert bare inne i en gunstig periode av syklusen :sjenert:

Hadde ei nydelig helg. Hadde besøk av venner og opphold oss på litt nøytral grunn. Nøytral i den forstand at ingen av oss liksom var gjest, så vi holdt på med litt på for oss selv, samtidig som vi var sammen hele helgen. Aldri skjedd før.

Laget hyggelig sammenkost sammen på lørdag. Veldig vellykket. Vi fungerer godt som team :rodmer:

Som alltid utfordringer og innblanding når vi kom back to reality på søndagen, men begynner å bli så vant til det at det preller av.

Gikk en time før fra jobb idag. Gadd rett og slett ikke mer. Lite å gjøre hadde jeg også. Lager sunn middag nå, så bærer det på trening i ettermiddag :Nikke:

Så var det dette husarbeidet da :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja teamfølelse er digg, og en ting jeg faktisk har savnet med å være alene.

Ble trening igår. Jeg var faktisk ikke i så dårlig form som jeg fryktet. Var en deilig treningsøkt, som gav meg lyst til mer. Men denne uken kan jeg bare skyte en hvit pil etter det. Forsovidt også neste uke. Cluet er å ikke bli stresset av mangelen på trening og heller finne alternativer.

Men mange kjekke timer på senteret nå i høst, så blir ikke noe problem og finne motivasjon, bare tiden strekker til.

Fritidsaktivitetssesongen (egen diktet ord ;) er igang, og det merkes. Men har innført litt strengere regime på barna. De skal ha ansvar for middagen èn dag hver i uka. Da skal de lage middag, som skal være klar til jeg kommer hjem. Gulroten er at de får velge hva de vil lage. Ingen av dem viser noe veldig tegn til stor interesse og iver på kjøkkenet, men kanskje kan det komme av dette. Hvis ikke spiser jeg gjerne joikakaker, taco og tomatsuppe ett par dager hver uke jeg, bare jeg slipper å lage det :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesing her inne, Sol :)

Jeg har stor tro på at selvlaget er vellaget, og skaper ekstra interesse for maten, også for barn! :) Kanskje du får deg en og annen overraskelse også, når det gjelder deres sans for god mat?

Altså, i positiv forstand :fnise:

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm oppdaget plutselig antall visninger på denne dagboken, og da gikk det plutselig opp for meg at noen leser her..Selvfølgelig visste jeg at noen kunne være innom, men når jeg så tallet ble det litt virkelig og det var litt skummelt.

Jeg utleverer jo egentlig ingen, og har prøvd å anonymisere ting, men hvis noen som kjenner meg godt skulle lese ville det nok ikke være særlig vanskelig og idetifisere meg.

På den annen side er jeg en åpen bok IRL, så det står nok lite her som de som kjenner meg ikke vet fra før. Men jeg kjenner at det er litt terapi å skrive, og har hatt god nytte av å bla meg tilbake for å lese mine egne tanker.

Men jeg vet ikke helt hvor godt jeg ville like at noen jeg kjenner gjenkjente meg og leste her :sjenert:

Men jeg lukker øynene og glemmer at det er en mulighet, og skriver videre en stund til jeg:)

:goodbye: Fairy. Mat og barn ja... Jeg tror de synes det er spennende. Eldste kan hvis h*n vil, men må presses med det som så mye annet. Men igår ble det servert kjøttdeig og spaghetti. Idag var det minstes tur og det ble boksemat.

Men alt igår sa minste at h*n måtte prøve i det småe så fikk h*n prøve litt mer etterhvert. Håper de finner glede i det etterhvert.

En annen ting er at når jeg spiser "deres" mat uten å kny 2 dager i uken, lager jeg det som passer meg 3 dager i uken og får større valgfrihet i mine alternativer. Gjør ting enklere det også. Så er det godt å komme hjem til ferdig middag, selv om det er boksemat og spaghetti ;)

Idag blir det dobbeltime trening. Siste mulighet før neste torsdag, for nå går det i ett frem til dess. Gøy men travelt. Men husarbeidet lider ennå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er syyyyk :fryser: Det er jammen ikke ofte. Ikkje forkjølet, men feber og influensalignende smerter i kroppen. Faktisk såpass at jeg hadde feberfantasier i natt.

Det er jammen ikke ofte jeg er syk, og jeg merker at jeg nok er litt like menn når de er syke. Trenger mye sympati og forteller "alle" som er villige til å hørre om hvor fælt jeg har det. Idag her jeg sovet halve dagen, så nå er jeg redd det blir lite søvn i natt. Jeg er så vâr på dette med søvn.

Høsten er visst kommet hit. Det er jeg ikke klar for. Føler at sommeren gikk fra meg. Fikk ikke gjort noen ting av det jeg hadde tenkt. Jeg savner spesielt lune kvelder hvor det går an å sitte ute. Tenne litt lys og drikke litt vin. Vi hadde noen fine dager mens vi var på ferie, men det var ikke på min terrasse.

Ellers ganske tom i hodet idag, tror jeg finner benken igjen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ser at jeg ikke var helt i form da jeg skrev forrige innlegg. Mange rare setninger og ord der gitt :fnise:

Ligge sannelig på sofaen enda jeg, det er jammen ikke ofte. To dager fravær fra jobb kan jeg knappest huske å ha hatt før. Mye bedre idag, men kjenner at jeg trenger dagen idag for å komme meg helt.

Hadde sett veldig frem til helga og mye tid sammen med Ham. Men så kommer xen inn da (Hans da), skal reise bort og gir beskjed to dager før :( Tar du den så tar du den. Vi har jo selvfølgelig ikke samvittighet til å noe på det. Hadde egentlig planer, men vi får klare oss med lørdagen, og det har vi fikset. Så har vi jo hele uka da, men det blir liksom ikke helt det samme. Helg er helg liksom...

Lurer da litt på om jeg skal tromme sammen noe med venninner i morgen. Eller om jeg bare skal ta en stille kveld hjemme alene. Men nå har jeg jo hatt date med sofaen i to dager, så det er kanskje ikke det jeg føler mest for i morgen.

Heimen ser forresten helt bomba ut :( Her er ikke noe blitt gjort siden sist uke. Jobbet 35 timer ute av heimen i helga, og på reise mandag og tirsdag. Barna har klart seg hjemme, og da sier det seg selv at det ikke er blitt gjort for mye. Håper at jeg finner litt energi og inspirasjon til å gjøre litt iløpet av dagen, ellers vokser det meg over hodet. Guuudddd så jeg misliker husarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var frokosten unngjort. Jeg merker at karbohydrater ikke er bra for kroppen min. Spesielt er det magen som reagerer, både innvendig og utvendig. Hvis jeg holder meg borte, merker jeg at magen blir mindre i size og bedre regulert. Men jeg har ikke energi, tid eller interesse til å legge så mye i maten jeg skal spise. Det er så enkelt med brødskiver. Både når en egentlig ikke har lyst på mat, og når man har det travelt.

Ser jo at den, i mine øyne, sunne måten å leve lavkarbo på, tiltaler meg. Men krever for mye av meg. Så kan tilhengerne si hva de vil. Jeg er ikke ett morgenmenneske som kan stå opp og lage meg en salat til frokost. Knekkebrød blir jeg også veldig fort lei av. Lage eget brød varer bare en periode, og alle andre alternativer blir jeg fort lei. Så da prøver jeg og spise så lite brød som mulig, og lesser heller på med masse pålegg.

Den varianten med mye fett kunne jeg aldri gått inn på. Det byr meg imot å spise så mye fett. Jeg kan heller ikke skjønne at det kan være sælig sunt. Særlig ikke de som spiser mye av fett som kommer fra bacon, smør osv. Men kommer fettet fra nøtter, avocado etc kan jeg være med på det.

Problemet mitt er vel da helst at jeg tar det beste fra to verdner, og da blir det nok for mye både karbs og kalorier. Men vekta holder seg iallefall jevnere enn den har gjort på årevis, så da får en være nøgd.

Trene har jeg ikke gjort på en uke, og idag blir det heller ingenting. Håper på å komme meg avgårde i morgen og kanskje både lørdag og søndag. Da begynner det å komme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjeder meg snart rett ihjel... Fremdeles syk :tristbla: Men har vært hos lege idag så da ble det medisin. Både på godt og vondt akkurat det. Det må jo til, men jeg HATER antibiotika. Sist jeg hadde en kur tror jeg er 13 år siden. Det ender alltid i dårlig mage og soppinfeksjon. Ikke noe særlig å trakte etter akkurat.

Men denne betennelsen kom visst ikke til å gå over av seg selv, så det var det eller sykehuset, og da var jo valget ganske enkelt.

Helgen ser heller trist ut. Iallefall værmessig. Kaldt og vått. Jeg har måttet bite i det sure eplet og skru på varmepumpa idag. Ikke får jeg kjæresten idag heller, og barna skal (selvfølgelig) ikke til faren. Forhåpentlivis drar de avgårde i morgen da, men det blir vel fra ettermiddagen og til rett etter frokost på søndag. Ikke mye frihet av det nei...

Jeg er så gøøøørrr lei de greiene der. Han tar seg så mye fri til alle mulige saker og ting de helgene han ikke har barna, at han må jobbe ekstra i de helgene barna liksom skal være der. Det resulterer jo i at de ikke vil. Han fikser det alltid at de enten kan dra til farmor, eller at "nydama" er hjemme, men det er jo ikke dem barna vil besøke. For all del, ingen av dem har noen verdens ting imot "nydama", men som de sa idag; de gidder ikke dra dit for å sitte sammen med henne hele kvelden. Jeg skjønner jo det, samme hvor hyggelig hun er.

Men jeg trenger litt fri fra ansvaret. Litt fri fra å MÅTTE lage mat, litt fri fra å ta alle avgjørelser osv osv. Jeg trenger ikke fri fra barna mine, de krever ikke så mye av meg især, men jeg trenger litt fri fra det å ha barn.

Men men, vi har dem bare på lån, vi har dem så liten tid osv osv, men jeg blir litt sliten likevel jeg, så noen timer annehver helg kan vel ikke være så veldig mye forlangt vel?

Har hatt utallige diskusjoner med damer i parforhold når det gjelder dette. De skjønner ikke helt problemet. De mener at de har jo aldri "fri" (når jeg skriver dette føler jeg at jeg har skrevet det samme før, men d får være;)

Men det er absolutt ikke det samme å være to om ansvaret. Jeg har jo vært der også jeg, i veldig mange år. Når en er både mamma og pappa, både for barna i hustanden og når det gjelder alle andre oppgaver, trenger en time out av og til. Som sagt ikke fra barna, men fra ansvaret. Jeg har ingen jeg kan be om å hjelpe dem med lekser, eller lage kvelds til dem. Kjøre dem ett sted eller være hjemme sammen med dem mens jeg er ute ett ærend. Selv om mine barn er forholdsvis store, og klare seg i lange perioder selv, gnager samvittigheten hvis det blir for mye.

Det gjør den hos dem også sier dem, men deres barn er nå tross alt sammen med den andre foreldren, mine er helt alene når jeg er bort. Det kan vel ikke være vanskelig å se at det er en vesentlig forskjell vel??

Jaja nok guff for nå.

Får besøk av koselig venninne ikveld. Vi skal se en jentete film og spise thakeaway. Skjønt spise og spise fru Blom. Mat er vel ikke det jeg er mest venn med for tiden. Fint det med nedsatt matlyst, en når magen hyler og kroppen er uvel av matmangel skulle jeg likevel ønske noe fristet og gikk ned på høykant. Kanskje jeg skulle prøve med litt sjokolade? Eller nei, prøve å holde meg borte fra sukker sålenge jeg går på de tabelettene, det kunne gjøre risken for sopp vesentlig mindre :kjefte:

Men i morgen får jeg kjæresten min tilbake igjen, for ei uke, eller iallefall deler av den, og det er jo alltid kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Folk som er to om barna skjønner ikke alenegreia, det er bare å innse først som sist... det er uten sammenlikning, det ansvaret man har alene, og spesielt når Pappaen, som de ofte gjør, glimrer med sitt tidvise fravær og en egen evne til å prioritere seg selv og sitt liv. Menn er fine der :roll:

Pass godt på deg selv :klem: og bli fort frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant Miss, og jeg har innsett både først og sist, men det er visst likevel en tilbakevendende irritasjon. Ikke ofte men av og til...

Nå er jeg frisk :) Jeg tygger antibiotika da, så jeg bare går rundt og venter på bivirkninger. Og da spesielt sopp, det er ett mareritt. Er kommet ett stykke i kuren nå, så driver å innbiller meg at jeg slipper unna denne gang. Har visst glemt ut at det stort sett fremtrer etter at jeg er ferdig med kuren. Men denne gang skal jeg slippe har jeg bestemt ;)

Gikk på vekta idag for første gang på veldig lenge. Har ikke hatt batteri i den, og er vel egentlig sluttet å veie meg, men måtte bare sjekke. Minus 4 kg gitt :danse:

Kan vel kanskje ha litt med at jeg har vært syk, men føler generelt at jeg er inne i en god stim. En stim der jeg ikke føler jeg forsaker noe. Teller ingenting, men spiser alt med måte. Det må vel være helt etter boka vel??

Fikk trent igår også, og prøvde ei bukse jeg ikke har brukt på flere år. Så kom kjæresten å vi har delt dyne samtidig som vi har sovet godt i hele natt :hjerte:

Så tiltross for striregn... En ok dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trett som en makk :sprettoy: Det er slitsomt å være annenhver uke kjærester.

Vi lever i to husholdninger som begge skal holdes med både det ene og det andre. Den uka han har barn, møtes vi nesten ikke, ingen overnatting og nesten ingen besøk.

Den uka han ikke har barn skal han ta igjen alt det han ikke får gjort i ei uke der barna har alt fokus. Møter, aktiviteter og sosiale happenings legges til den uka. Samtidig har jeg mitt og vi skal være kjærester. Det har gjort at vi har kommet inn i en "tralt" der ettermiddag og tidlig kveld blir brukt hver for oss, og han kommer ofte ikke før etter 22.

Da er det mye som skal tas igjen. Vi skal oppdateres, barna mine liker å ha en prat sammen med oss, og når de tar kveld (som blir seinere og seinere), er det ofte tid for temaer som ikke barna skal innlemmes i.

Som regel kommer vi oss ikke til sengs før rundt midnatt, og da er det jo kjærestetid. Arbeidsgiver tar jo selvfølgelig ikke hensyn til at vi ikke kommer i seng, så morgenen er like tidlig uansett. Det betyr trøtt som en makk fra onsdag og ut uka.

I tillegg synes han det er litt slitsomt å hele tiden være gjest, så derfor får vi ikke helt til å møtes så veldig mye tidligere på kvelden uten at vi skal noe spesielt sammen. Jeg har jo barna hele tiden, så har liten eller ingen mulighet til å besøke ham med overnatting.

På den annen side merker jeg jo at jeg kvir meg litt for å utvide familien med 3 nye mennesker. Det er nå jammen nok med de 3 vi allerede er. Vaskemaskinen går mange ganger til dagen, oppvaskmaskinen likeså. Badet blir nedstøvet og klær hoper seg opp. Jeg vet jo at om vi slår oss sammen blir det en ekstra voksen i husholdningen. Men med det hektiske livet vi begge har valgt, blir nok ikke det så veldig mye bedre.

Men det blir nok uansett til det, men det er veldig veldig langt frem, av mange årsaker.

Idag var det nok ett foreldremøte. Like gørr som alltid, men føler alltid at jeg må møte. Så har jeg raidet huset litt her, en aldri så liten kattevask iallefall, før jeg nå kaster meg i joggeskoene og går meg en laaaang tur.

I morgen er det tid for middag på byn og påfølgende konsert. Bare oss to, det blir nok bra. Selv om jeg, som vanlig, ikke har noe å ha på meg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...