Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Så hyggelig å høre at det går bra med dere! Jeg tror det er verdt å bruke tid og krefter på å etablere fellesskap dere i mellom før dere slår sammen store og små. Som du sier er det ikke bare dere i kjernen det kommer an på, er så mange rundt også.

Fjelltur alene høres lurt ut :)

Vi har nettopp hatt helg sammen i familiesammenheng, og det er godt å fungere bra sammen sammen med andre, men jeg kjenner at jeg egentlig trenger kjærestehelg litt oftere. Ikke bare "barnefri" helg i heimen, men å reise hjemmefra, gjøre noe annet. Men ingenting er gratis heller, så da blir det flest hverdager :) Bra det også på sin måte, hyggelig å ha noen å dele den med.

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper jo det Miss, at vi skal høste av det vi har prøvd på lenge nå. Vi har tatt mang slags hensyn, og bruker nå tid på å ta tiden til hjelp og la de som trenger det få den tiden de trenger. Selvfølgelig særlig med tanke på barna. Håper og tror at vi vil få igjen for det.

Kunsten er vel å sette pris på hverdagene, det er jo tross alt dem det er flest av :) Jeg merker at jeg trives godt med de hverdagene vi deler, og bekrymringene mine om mitt store behov for alenetid er færre.

Han er så rolig og parrerer alle mine bekymringer med ett: "tror det kommer til å gå bra jeg" Men han har ikke den bagasjen som jeg har fra min barndom.

Men jeg kjenner at jeg er mer og mer enig med ham. Tror det skal bli bra jeg :)

Dagen igår kunne helst gått i glemmeboka. Eller jeg skulle rett og slett ønske at den aldri ble til. Fullstendig kaos i familien, men har roet seg nå. Kjenner at jeg er lei av å alltid måtte være den sindige, alles støtte. Men ser ut som om det er blitt mitt lodd i livet.

Midt i uka :) Snart helg :) ei helg jeg ser frem til med skrekkblandet fryd. Har lagt planer som er avhegig av andre at skal bli vellykket. Litt uvant med det, men tror det skal bli bra. Spennende :)

Men nå får jeg prøve å komme ajour her, måtte forlate mitt i ett prosjekt igår og tidfristen kryper veldig nært nå.

Tar seg sammen og prøver å være miss effektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Deilig og sjelden fridag i går. Den ble rett og slett benyttet til shopping. Eller jeg shoppet ingen verdens ting, så det var vel helst en inspirasjonsrunde :shoppe:

Det er så mye pent i butikkene for tiden. Men da snakker vi ikke klær. Jeg var knapt innom en klesbutikk. +7 siden jul er verken noe å skryte av eller kjøpe klær til. Tragiske greier er det.

Men interiør derimot… Åhhh så mye tøft. Har ikke kjøpt eller kikket på slikt på mange år. Det har liksom ikke vært prioriteten i økonomien min de siste årene. Men nå er det vel bestemt at jeg hopper i det og blir del av en husstand med to inntekter i løpet av det kommende året, og da blir jo ting litt annerledes på flere områder. Vi pusser opp og pusser opp, og derfor trenger jeg inspirasjon.

Jeg er ikke noen stilsikker person. Ser ikke for meg hva jeg har lyst på før jeg ser det. Men ser jo nå når ting begynner å ta form, at når jeg først bruker tid og får gjøre som jeg har lyst til uten så veldig mange begrensninger, blir det ganske bra :)

Men det er vel det å få den litt personlige touchen jeg ikke er best på. Han som skal være med å dele dette, er i alle fall veldig fornøyd. Han er ikke veldig vant til at noen tar tak, og derfor bare smiler og nikker han til det meste jeg forslår, og utfører. Og det jeg pleier faktisk få det ganske bra til slutt

Jeg har også oppdaget nye sider med meg selv. Jeg er faktisk litt handy. I alle fall når jeg får veiledning og har riktig verktøy tilgjengelig :bolledeig:

Det var vel det jeg bekymret meg mest for da jeg flyttet for meg selv. Hvordan skulle jeg ta meg av alt det praktiske? Jeg anser meg selv som født med 10 tommeltotter og har aldri likt praktisk arbeid. Jeg har alltid vært den med ideene, så har andre utført. Men det visste seg jammen meg at jeg ikke hadde bare tommeltotter heller. Det vil vel være å ta det litt langt hvis jeg betegnet meg selv som fingernem, men jeg kan hvis jeg vil :)

Gøy er det også :)

Så var det helg igjen. Ny helg med nytt innrykk av mennesker som vil ha oppvartning. Det har jeg hatt hver helg i hele februar. Veldig kos, men nå har fantasien sviktet meg. Hva skal jeg servere??

Tror jeg får surfe litt på nettet og se om jeg finner noe spennende jeg ikke har prøvd meg på før. Elsker å lage mat, men hater handlingen i forkant…

Deilig med fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hvor mye en får gjort med en hel søndag uten planer. Er jammen ikke ofte jeg har det. Vi driver alle en fritidsaktivitet som tar store deler av helgene våre. Men nå er det vinterferie, og det meste ligger brakk. Så da har jeg fått gjort en hel del ting jeg sjelden får tid til. Blant annet laget tradisjonell søndagsmiddag, med dessert.

Guttene er litt overrasket, for vi har ikke invitert noen på middag. Pleier alltid gjør det når middagen kommer fra ei diger gryte, men idag gadd jeg ikke. Vi får heller spise reste noen dager, det gjør absolutt ingenting.

Fredag var koselig med venninnegjengen som alltid. Fredlig og rolig med kun Pepsi i glasset. Da ble lørdagen også fin. Vi var ute og prøvde å få de siste brikkene i første del av oppusningen på plass. Tror jeg har det nå. Så da er det bare å hoppe i det og bestille. Skummelt synes jeg. Er så stor avgjørelser som skal ta, og det er så endelig. Men føler meg trygg på at det blir bra nå. Dyrt er det også, så da gjelder det å ikke bomme for mye :eeeh:

Det å pusse opp, er en utfordring i seg selv. Jeg er ikke vant til å delta så veldig mye, men som jeg skrev tidligere har jeg funnet nye sider med meg selv. Men jeg er så veldig nøye, og har bodd sammen med ett petimeter i mange mange år. Når da den du skal pusse opp sammen med og (forhåpentligvis) dele det du pusser opp sammen med, tar ting litt for mye på en slup, byr det på enda flere utfordringer :forvirret:

Det er jo han som utfører de største og tyngste oppgavene, og det gjøres ikke alltid helt etter min bok. Jeg kjenner jeg blir litt sur, men kan ikke alltid si noe. Det er ikke at han ikke gjør ting ordentlig, men ofte går han lei og begynner på noe annet, før alt er ferdig. Han tar også litt snarveier og jukser litt, det liker jeg heller ikke. Da blir det litt slik :krangle:

Det er ikke så galt som det høres ut da. Vi har feks tapetsert et veldig stort område av huset, og det helt uten å krangle. Og det sies vel at tapetsering er noe som setter forholdet på prøve :erter:

Pengebruk er jo også ett tema. Jeg er ikke ei jente som må pusse opp hele tiden. Kan godt trives i det samme over lenger tid, og syter litt med og starte på store prosjekter. Men når jeg først går i gang vil jeg ha det ordentlig. Jeg vil også ta det meste jeg ikke er fornøyd med når jeg først starter. Hvis jeg ikke har råd til å ta alt, eller har råd til det jeg (innen rimlighetens grenser) har lyst på, vil jeg heller vente til jeg har råd til det.

Det skjønner ikke han helt. Men jeg får det som regel slik jeg tenker, hvis ikke får vi bare vente litt. Han har ingen formening om noe som helst. Det er noen dubeditter han ønsker seg, og de er på plass, så da blir resten opp til meg.

Vårstemning idag. Så den store gryta har vært på bordet, tror jeg at legemet må få beveget litt på seg. :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Oppdage nye sider ved seg selv er bra! :)

Det er fantastisk deilig med lysere dager! I dag kvitret fuglene høyt og tydelig, det var virkelig en wow-følelse å høre det :hoppe:

Håper du får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysere dager er helt fantastisk. Jeg kjenner at denne vinteren har vært tung. Ikke fordi noe har vært vanskeligere enn det pleier, eller at jeg har hatt det verre på noe vis (heller motsatt), men jeg kjenner at mørket har vært verre å takle. Jeg har null energi når det er mørkt når jeg går på jobb og mørkt når jeg kommer hjem.

Bare den lille timen vi har fått med ekstra lys om ettermiddagen gjør underverker på meg. Jeg får bare utrettet så utrolig mye mer pga av det. Om morgenen er det også betraktelig lysere, det gjør det mye lettere å stå opp. Kjenner jeg trenger mye mindre søvn allerede også :)

Spretter vel ikke akkurat opp av senga, men det har jeg aldri gjort og kommer nok aldri til å gjøre :happy:

Men en ting som aldri blir bedre er den helv...s exen :sinnatagg:

Han ringer konsekvent til barna og ikke til meg. Så idag ringte han til minste og fortalte at han skulle på hytta i helgen. Han vet at barna ikke liker seg der på vinterstid. Absolutt ingenting å finne på, og heller ingen internettilgang, noe som er ett must for barn i deres alder. De sier at det har de ikke lyst til (det visste han vel i utgangspunktet), så da blir de hjemme. Barna altså, for han reiser likevel. Jeg blir forbanna fordi han ikke spør meg. Hva om jeg har planer som gjør at jeg ikke kan ha barna hjemme??? Hva om jeg bare vil være alene i helgen, og trenger ei helg uten barn? Jeg blir forbanna fordi han gang etter gang velger bort barna sine. Viser absolutt ingen tegn til å ønske og legge til rette for at de skal trives der å ønske å tilbringe tid sammen med ham.

Det verste er at han trøster seg selv med at det er ikke ham det er noe i veien med, det er meg og barna. Det er barna som ikke vil være med på det han foreslå. Hva skjedde med å gjøre litt ting som barna foreslår? Ofre seg litt og gjør noe på barnas primisser. Nei det ble visst slutt den dagen vi flyttet fra hverandre :sinna: Han har ikke vist seg på de arenaene barna tilbringer fritiden sin på mange år. Og selvfølgelig merker barna det og skyver ham enda lenger fra seg. Veldig trist å se på, for han var en god far i mange år.

Jeg oppfordrer til samvær hele tiden. Prøver å legge til rette og unnskylder ham. Men nå tror jeg jammen ikke jeg klarer å skjule irritasjonen i stemmen lenger :sinna:

Ikke gidder jeg ringe ham heller, for det ender bare i at jeg får meg en skyllebøtte, at han avlyser hytteturen sin og sitter pottesur hjemme med barna, eller at han tvinger barna med på en sur hyttetur. Jeg gir opp :riste:

Men jeg nekter å la det påvirke meg veldig, jeg nekter å la ham være en som stjeler energi fra meg. Jeg gidder ikke krangle om bidrag og penger, lever heller på suppe enn å kreve at han skal bidra. Det er bare en periode. Jeg setter meg selv til sides en stund. Min tid kommer. For å diskutere med den fyren hjelper ikke på noe.

Så derfor skal jeg gripe dagen idag, selv om den rent værmessig er grå. Kom hjem til ferdig middag fra eldste, har ryddet kjøkken og satt på en maskin med klær. Snart er det avgårde på fritidsaktivitet med begge de flotte barna mine. På samme arena i forskjellige roller.

Deretter skal jeg gå tur i mørke med kjæresten, før jeg løper i dusjen og er klar for frustrerte fruer :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er totalt avhengig av mobilen min. Det irriterer meg litt. Jeg føler meg helt lost uten den. Kjører hjem for å hente den nesten uansett hvor langt jeg er kommet. Skjer igrunnen ikke så veldig ofte, for jeg er altfor avhengig av den til at det skjer :fnise:

Ikke bare er jeg avhengig av å ha den med meg, men jeg sjekker den hele tiden også. Det gjør meg rastløs også, kjeder meg lett, og sliter med å gjøre ingenting. Hvis jeg sitter uvirksom i mer enn 30 sekund, drar jeg frem telefonen og sjekker mailen, FB, legger en kabal eller noe annet.

Tidstyv er den også, sammen med PCen. Tenk hvor mye jeg kunne fått gjort hvis jeg hadde vært effektiv i stedet for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg. Fått gjort mye :) Merker på kroppen at våren er i anmarsj. Energinivået er stigende og humøret (stort sett) på topp.

Litt irriterende at barna måtte bli hjemme i helgen, for det forkludret planene mine litt. Ingen utagerende planer, men planer som gjorde at jeg ikke hadde så mye tid å tilbringe hjemme. Det gir jo dårlig samvittighet, selv om jeg vet at barna nyter å ha litt alenetid hjemme. Lei den konstante dårlige samvittigheten vi damer er utstyrt med :(

Uka blir som vanlig ganske travel. Møter, fritidsaktiviteter og foreldrekveld på skolen, gjør at det ikke blir så mye tid til å gjøre det jeg aller helst vil gjøre på ettermiddagene. Trene blant annet. Har ikke vært innom senteret mitt siden begynnelsen av januar.

Går endel tur, men det blir ikke helt det samme.

Maten er jeg også sløv med. Slik vi lever nå, blir det for liten tid til matlaging, og raske løsninger er ofte for mitt vedkommende det samme som masse raske karber.

Jeg er ingen lowcarb high fat tilhenger, men det er ikke tvil om at kroppen min absolutt ikke har godt av for mye raske karbohydrater.

Det har den fått nå, og det merkes på bukesene :(

Ellers merkes det at jeg bor sammen med to tenåringer. Hvor sløv går det an å bli liksom? Det blir ikke gjort noen verdens ting uten at jeg må spør om det ganske mange ganger. Slikt blir det sur stemning av. Jeg prøver å ta meg sammen, men merker at jeg alt for ofte lar meg irritere og nesten går ned på deres nivå.

Dette må jo være fasen i livet der en forbereder seg på at barna skal forlate rede. En blir vel tilslutt så lei englebarna som plutslig har sorte vinger, at det blir en befrielse når de flytter ut? Men det er (heldigvis) lenge til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jammen helg igjen... Sitter i sofaen og sliter med å holde meg våken, og enda har jeg veldig mange timer igjen før jeg kan ta kveld. Venter på barna og må ut på ærend og henting midt på natta. Slik er det visst å ha tenåringer i hus. Har ikke fått merket det noe særlig før nå.

Har vært ei tøff uke på jobb. Har veldig mange oppgaver som ligger og som jeg sliter med å starte på. Det er ikke så veldig mye arbeid, men krever litt av meg, og jeg har ikke energi til å starte. Nå har jeg utsatt så lenge at det begynner å bli "kritisk" Ikke kritisk som i livstruende, men burde burde burde for lenge siden :snurt:

Sitter forresten alene i sofaen. Begge barna er ute på aktiviteter, igjen samme aktivitet, men med forskjellige roller. Føler meg alltid litt tryggere når de er sammen :)

Men merker at jeg kjeder meg litt alene, særlig de helgene barna er hos meg, men de er ute på andre ting. Kanskje trenger jeg ikke så mye egentid likevel.

Har absolutt ingen planer for helgen. Iallefall ingeting jeg må. Han har fått barna sine tilbake idag, så jeg gir dem litt alenetid sammen. Ser at det er noe mine barn savner hos sin pappa, så vi skal ikke gå i samme fella.

Ingen planer er vel kanskje litt relativt. Her ser ikke ut noe sted. Har hatt hele ettermiddagen idag, men ikke orket å gjøre noen verdens ting. Så da må jeg vel trø til litt. Har vel også en liten plan om å male litt hos Ham iløpet av helgen, og bursdag til tantejenta skal vi også delta i. Men alt er enten kos, eller ting jeg kan velge bort hvis jeg ikke gidder :)

Liker slike helger.

Men kjenner at jeg må finne på noe i morgen. Blir så veldig rastløs når jeg ikke har planer for lørdagskvelden. Når Han har barna sliter vi litt med hva vi skal gjøre. Mine barn synes ikke det er særlig stas å "gå på besøk til dem" Ikke fordi at de har noe imot dem, men de er i alderen der pc-skjermen er mest interessant og en hel lørdagkveld uten den eller venner, er ikke det aller mest interessante. Hans barn er litt mindre, men vi merker at vi må gjøre litt mer utav det hvis de skal komme til oss. Derfor blir det ofte til at vi må finne på noe utenfor huset hvis vi skal være sammen, eller være i hver vår stue. Det er ikke alltid vi har lyst/ork/tid/penger til å finne på noe utenfor huset, så da blir det litt for ofte hver for oss annenhver helg.

Jeg kan selvfølgelig være på besøk hos dem, for mine barn er så store at de klarer seg selv, og som jeg sa finner mest selskap i PCen, men jeg har ikke samvittighet til det. Jeg merker at i deres alder er det viktigst at vi voksne er tilstedet. Vi trenger nødvendigvis ikke være i samme rom, men barna har en annen ro når det er en voksen i hus.

En kollega som har litt eldre barn, kallte det for venteperioden i livet. En er litt på vent hele tiden. Enten for å hjelpe, eller for å kjøre/hente, eller bare være tilgjengelig.

Ved midnatt skal jeg avgårde. Blir litt frem og tilbake helt frem til kl 04.00 kunne mest tenkt meg å krype under dyna :natti: Men alt for barna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arhhh så sløv :tristbla: Var ikke i seng før tidlig på morgenkvisten, og føler meg nesten som om jeg skulle ha vært på fylla. Huset ser ikke særlig representativt ut, frokosten bestod av en neve torillachips og sjokolade :kjefte: Utrolig... Skulle vært i dusjen og deretter tatt ett raid i huset, før jeg satt meg i bilen og handlet gave til tantejenta mi. Men her sitter jeg altså :popcorn:

Trist og grått ute med en skikkelig sur og kald vind. Litt som jeg føler meg idag :kjefte:

Prøve å ta seg selv i nakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for det Miss :)

Uka har iallfall til nå være ganske brukbar. Kjæresteuke er egentlig alltid ganske god :rodmer:

Vi pusser opp og pusser opp. Akkurat nå ser jeg ingen ende, og er litt lei. Denne uka er det stort sett flikking, maling og småting som utføres. Det tar veldig tid, og en føler ikke at en får gjort så mye. Det tar jo like lang tid å male ett vindu som det tar å male en hel stue :kjefte: Båååååring...

Ulikhetene våre komme også ganske tydlig frem her. Ett petimeter og en grovarbeider. Han synes jeg er pirkete og til tider litt misfornøyd, jeg synes han er slurvete og unøyaktig. Men vi flirer og ler av oss selv og hverandre, og jeg merker at vi tilpasser oss og nermer oss hverandre også på dette området. Litt kos det også.

Ikveld skal jeg male litt småting mens han ser fotballkamp. Det er litt kos det også. Rolig tempo og hverdagssamvær. Akkurat det har vi hatt litt lite av, men det kommer seg nå :)

Men alle dagene mine er fulle. Tenkte på det igår; jeg har jo aldri tid til å være sosial lenger. Særlig ikke med venninner. Utad kan jeg nok se ut som en slik som dropper alt for kjæresten. Men det er jo ikke det. Dagene våre er bare så travle. Fulle med barn som skal ha middag, kjøres hit og dit, verv som skal ivaretas og i tillegg oppussing. Da må en bruke hvert minutt tilovers til oppussingen. For den komme i siste rekke. Når en da bor i to hus, det skal kjøres fra to hus, middag skal lages i to hus, klær skal vaskes i to hus osv osv. blir det lite tid til annet. Det lille som da bli til overs blir oftest brukt i sofanen sammen.

Heldigvis har jeg faste avtaler med mange av mine venninner, så jeg får jo sett dem innimellom. Men det er bare gruppevis, og det er ikke alltid nok.

Men neste uke har jeg bestemt meg for å sette av tid til venninner. Har som mål å ha en date med iallefall to av dem iløpet av uka. Så kommer jo påsken, så får vi se hva som skjer da.

Men nå tilbake til arbeidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jammen trent igjen idag. Tungt og litt pyton, men forhåpenlig er jeg igang igjen... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Tror det er en fase, det med å få lite tid til venner... uten internett hadde jeg ikke hatt voksenkontakt med noen siden jeg fikk barn, antagelig :) Alle er wrapped up i sin egen verden og logistikk, og det er begrenset med overskudd til andre ting. Trist, egentlig, vi er fortsatt unge og friske, en skulle vel brukt tiden på noe annet enn bare MÅ-oppgaver, men har man barn blir det veldig mye MÅ. Og BØR. Og så lever vi i Norge, da, i overflod og velstand, som gjør at vi "må" jobbe fullt de fleste av oss, og så videre... man er egentlig ganske låst, i all denne velstanden, har jeg tenkt mange ganger. Om noen hadde drømt om å jobbe deltid og heller bo i campingvogn tror jeg de hadde hatt et konstant forklaringsproblem og fått mange skrå blikk.

Jaja, litt lissomfilosofi på morgenen :ler:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lissomfilosofi er gudd Miss, og jeg er helt enig i filosoferinga di. Men jeg tenker at vi må benytte anledningene, slik at det ikke blir slik at når vi har tid til å sosialisere har vi ingen å gjøre det sammen med...

Jeg er egentlig hypersosial pluss litt til, men noen ganger må man bare prioritere :)

Fantastisk vær idag, sol fra skyfri himmel, nesten ingen vind og helg i siktet. Kan jo ikke bli bedre.

Det beste med vår og pent vær, er at det aldri blir så varmt at en er nødt til å kle av seg, eller måtte gud forby, vise seg i bikini. For det er ikke min kropp klar for. Eller den har vel aldri vært klar for det, og kommer sikkert aldri til å bli det heller, men nå er den iallefall ikke det. Var på så god vei her før jul. Hadde ett år med mye trening og ett kosthold som var sunt men samtidig ikke gav meg følelsen av forsakelse. Men på et eller annet tidspunkt sviktet det.... igjen...

Tok sikkert av 20 kg på det året, men nå er iallefall 8 på igjen og jeg klare ikke helt finne tilbake til det sporet jeg var i.

Men denne uka har jeg iallefall trent en gang og gått tur 4 av 5 dager. Det er ikke så værst. Har meldt meg på trening idag også. Var fristet til å melde meg av og heller gå en tur i det nydlige været, men bestemte meg for å gjøre plass til begge deler.

Kjæresten får barna igjen idag og den dagen vil jeg gjerne at de har litt for seg selv foreløpig. I tillegg får han snekkerbesøk, og da er det ikke så mye for meg å gjøre der, så da kan jeg både trene og gå tur, før jeg inntar sofaen med mine egne barn og gullrekka. Faren for noen fristelser i ei skål og to er vel til stede, men da har jeg iallefall beveget meg først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk to fine dager på rad :bolledeig:

Våknet tidlig idag og har allerede fått gjort en hel masse. Venter på kjæresten nå, som skal bli med og hente de nye hagemøblene mine. Så blir det litt flikking av uteområdet i det flotte været.

Håper at jeg får tatt meg en lang tur i ulendt terreng også utpå ettermiddagen.

Men disse helgene går så fryktelig fort. Har alltid så mye jeg har lyst til å gjøre. Masse burde burde inne i huset, noe burde burde ute, og noe har lyst til ute. Så ville jeg gjerne vært med kjæresten og hjulpet til i prosjektet hans, gått meg en tur, gjort noe med barna, vært sosial med venninner og om kvelden laget en stunning middag til alle med tilhørende godt i glasset. Og jeg burde vel strengt tatt hatt meg en liten time hos min syke slektning.

I tillegg til dette liker jeg laaaaange morgener i helgen. Med kaffe, KG, FB frokostTV og lang frokost.

Alt dette lar seg dessverre ikke gjøre. Både fordi at tiden er for kort, og fordi det ofte er andre ting som kommer i veien.

Men denne helgen er uten planer, og jeg har allerede fått gjort en god del burder, så da synes jeg at jeg kan starte på lyst til tingene.

Ut i solen skal jeg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fin helg på alle måte. Ikke så verst når det gjaldt trening og mat heller.

Kun ett glass hvit vin å fredag, zero sjokkis og 50 min stepp på senter.

Lørdag var det zero vin, zero sjokkis og 1,5 time tur i skog og hei :)

Søndag var litt verre. Da var jeg litt i en hvetebolle med sjokolade. Det verste er at den smakte stort sett bare gjær, likevel spiste jeg hele. Men det ble to timer tur, før jeg datt sammen i benken med en pose chips og en stripe sjokolade. Men jeg spiste ikke hele chipsen og det ble med den ene stripa. Slett ikke verst synes jeg selv iallefall ;)

Så sist uke kan oppsummeres med tur 5 dager og trening på senter 2 dager. Helt ok i grunnen.

Matmessig ikke en kjempeuke, men slapp iallefall de helt store sprekkene.

Starter denne uka med trening på senter (forhåpentligvis) Litt farlig å påberope seg en trening som ikke er gjennomført, men kanskje føler jeg ekstra på presset når jeg har skrevet det her.

Pulstime med påfølgende styrke er det iallefall planen at jeg kan rapportere som gjennomført i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen trening :) En time som fikk pulsen høyt høyt over litt lenger tid, og deretter en styrketime. Og som om det ikke var nok, ble det en times god tur med kjæresten etterpå :)

Skryter av meg selv og føler meg veldig flink.

Idag blir det ikke tid til så mye. Kanskje klarer jeg en tur mellom fritidsaktivitet og fruene på TV. Men først er det en tur på litt shopping med barna. Vi skal (omsider) få besøkt vår syke slekning, og samtidig må det handles litt ting som de har vokst fra. Det er iallefall ikke vanskelig å få kontoen tømt these days.

Har lovet en tur på McDonalds også. Ikke bra for det som skal være veien til (nok ett) nytt spor i matveien. Og som om ikke det var nok, dumpet det ned ett digert påskeegg fra sjefen også:)

Veldig hyggelig det, men jeg burde jo rett og slett ikke åpnet det engang.

Best jeg tar det med hjem og gjemmer det til påske. Her på kontoret kan jeg iallefall ikke la det ligge, da blir det raskt tomt.

Så da tror jeg at jeg bestemmer meg for at det uansett får bli en tur i kveld. Så får heller fruene bli i opptak litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt en kjedespiser. Hadde en møkkadag på jobb idag. Oppgavene sto i kø, men jeg satt og kjedet meg. Hva gjorde jeg da? Joda jeg gjøv løs på påskeegget. Spiste så mye at jeg ble kvalm og det ble dårlig med middag til barna hjemme. Når jeg kjede meg, spiser jeg...

Ble direkte sur på meg selv etterpå og ødela hele dagen.

Har forresten vært ganske sur hele dagen. Eller ikke direkte sur, men iallefall ikke i mitt vanlig gode humør. Ingen grunn eller noe som kan forklare hvorfor, jeg våknet bare slik. Og det ble ikke bedre etter at påskeegget var fortært.

Snek meg en time hos ei kjær venninne jeg ikke har sett på en stund. Burde vært på fritidsaktivitet, men skulket rett og slett.

Hadde tenkt å ta en tidlig kveld, men var så sur og rastløs at jeg fryktet jeg kom til å gå løs på posen men paprikachips som ligger i skuffen fra helgen. Så da gikk jeg meg heller en tur :)

Litt bedre humør og litt mindre sur på meg selv for det påskeegget :)

Og nå er onsdagen historie, så da er det snart helg. Kjærestehelg :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jammen trent i går også jeg. 40 min styrke i sal og 50 min høy puls trening .

Veldig fornøyd ja. Deretter fikk vi gått en tur, med innlagt stopp på fotballkamp som tantebarn spilte.

Denne uka har vært svært bra treningsmessig. Og om alt går etter planen får jeg lagt inn ei økt i ettermiddag også. Maten derimot har vært så som så. Har snart tømt påskeegget vi fikk, og gått hjem kvalm avsjokolade to dager denne uka. I tillegg har jeg vært litt vel ivrig på nøttene jeg har i skuffen. Vanligvis tillater jeg meg og spise, for det er helt naturlige nøtter, men denne gangen var det en pose med noen som både var ristet og saltet. Ikke sunt i det hele tatt.

Men ellers har jeg ikke vært så verst. Har holdt meg unna det meste hjemme, og ser i alle fall at det er en liten mulighet til at jeg kan komme tilbake på rett kjøl igjen. Håper bare ikke påsken kommer å ødelegger alt. Selvfølgelig vet jeg at det ikke er påskens skyld, og at alt er opp til meg. Men så var det den viljestyrken da…

I dag har jeg gitt barna oppgaver som skal utføres i hjemmet når de kommer fra skolen. Det har vært ei travel uke, og det viser igjen i huset. Så hvis de bare tar litt, er jeg i alle fall ett stykke på vei. Kleshaugen har vokst seg diger igjen, men jeg trøster meg med at neste uke er det fritt for alt som heter skole og aktiviteter for barna, og det betyr også mindre klesvask. Dessuten har jo jeg også litt fri, så da satser jeg på å få tatt unna litt.

Vi har foreløpig ikke så veldig store planer for helga. En fotballkamp på søndag og benken i kveld, er vel det eneste som er avtalt foreløpig. Men for den som vil arbeide er det nok av ting og ta tak i. Men så var det den arbeidslysten da.

Jeg har aller mest lyst til å dra på shopping. Har ikke vært i en klesbutikk på det jeg kan huske, og garderoben min trenger sårt en oppdatering. Men jeg kan ikke ta meg råd til det nå. Som vanlig kan jeg vel si. Nye sko skulle jeg også hatt meg. Men så var det de penga da…..

Feriestemning kombinert med fredagsstemning på kontoret i dag. Blir mye sosialisering rundt om på kontorene, så jeg kan ikke skryte på meg å ha fått gjort så mye i dag, men pulten er ganske ryddig så da får det være lov :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...