Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på KG i maaange år, skrevet lite lest mye, egentlig ganske ulik meg i RL. Der tror jeg nok jeg snakker mer enn jeg lytter, dessverre... Har aldri vurdert eller tenkt på å ha dagbok før, men i kveld fikk jeg et innfall...

Hvem er jeg? Dame som fremdeles liker å kalle seg, og som føler seg som ei jente. Alene med to barn og trives veldig godt med det, så jeg kaller meg selv skamsingel....

Er forøvrig avhenging av lipgloss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker at jeg var kjernesunn tvers igjennom...

Nå er jeg det bare tidvis, jeg ønsker å være det hele tiden.

Elsker å trene, men er nok litt for glad i mat, og vin til den maten, å noe godt både i skåla og glasset etter maten osv osv.

Da blir det ikke så kjernesunt i perioder, og det merkes.

Har nok en kropp som må holdes i tøylene hele tiden. Legger veldig lett på meg. Har i tillegg et hode som ikke helt forstår min kropps eget beste til tider, slik at jeg skeier (det skrives vel ikke slik?)veldig ut i perioder.

Så jeg står herved frem og presentere meg som en jojo-slanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag... Barnløs og veldig singel. Har bevist valgt å være singel på 3. året nå. Bevist valg i den grad at ingen stormforelskelse har falt i hodet på meg, og alt annet har jeg galant avvist.

Jeg orker ikke noe seriøs forhold nå. Har ikke energi, tid eller plass i livet mitt til det akkurat nå.

Jeg lever et veldig aktivt liv. Har vært på dugnad idag, helt frivillig på en aktivitet som barna og jeg har. Jobber mye dugnad for denne organisasjonene. Sitter i flere styrer og er også aktiv, dette krever mye tid, men jeg gjør det som sagt sammen med barna, så da ser jeg på det som tid sammen med dem.

Jeg tror nok at en potensiel kjæreste ville syns at denne aktiviteten og barna mine tar for mye plass i live mitt. Barna mine er så store at jeg tenker de siste åra de vil tilbringe med meg, vil jeg ikke "dele" meg med noen...

Kanskje kommer jeg til å angre en dag...

Men i kveld blir det bytur med ei venninne. Blir kos det, og som regel blir det litt positiv oppmersomhet fra det motsatte kjønn, gjør godt for selvtillitten en stakket stund det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av å alltid ha det så veldig travelt. Det er jo fordi jeg har påtatt meg mye, og har veldig aktive barn, men av og til topper det seg litt. Egentlig gjør det alltid det på denne tiden av året, så jeg burde være forberedt, men går litt på samme smellen hvert år.

Så får jeg ikke trent. Det er få ting som er verre enn når jeg ikke får trent...

Egentlig litt kjiiip dag, så jeg tror rett og slett jeg legger meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om alle single alltid er på utkikk og jakt etter kjæreste? Det er iallefall ikke mange som tror på en når en forteller at en er frivillig singel og trives med det.

Folk som er i et forhold har iallefall vondt for å tro at det går an.

Jeg er singel og trives med det. Det er ikke synd på meg, og det er ikke fordi jeg er kresen eller fordi ingen vil ha meg. Jeg føler meg sjelden så verdiløs som når noen spør hvorfor jeg er singel, og når de da følger opp med; du som er både søt, flink, kjekk, har god jobb hus osv osv osv.. Hva har det med saken og gjøre liksom??

Idag har det vært en fin dag. Fått skuldrene på plass i forhold til jobb, laget god middag til gutta, og hatt en fin opplevelse med fritidsaktiviteten.

Så nå blir det dusjen og reine sengklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, snø og snart jul...

Den snøen så dessverre ut som om den snart forsvinner igjen, men det skal vist fryse på igjen i morgen. Håper det ligger litt hvitt igjen til da. Snø gir julestemning, og julestemning gir ro i sjela mi...

Ikke det at det er så mye uro i den, men julestemning gir en helt egen ro..

Jeg synes jeg har det så godt for tiden. Veldig travelt, men høye stive skuldre, men trives så godt i livet mitt.

Barna mine er inne i en fin periode (enn så lenge) ingen stor hormonelle perioder, så det er stort sett harmonien som råder. Jeg stortrives i huset mitt, igår kveld tente jeg minst 25 stearinlys, hadde lys på peisen, Bjørn Eidsvåg på TV og hjemmelaget pizza med minstemann... Lykke...

Idag er det som sagt snø ute, kun lys i adventsstaken og fyr i peisen.. Koselig..

Idag vil jeg lage litt mer jul. Har ikke kommet så langt med pynting, men stresser ikke så veldig med det. Tar det når jeg har tid. Det samme med baking. Vi har bakt litt, og baker litt til hvis vi har tid og lyst.. Det jeg syter mest idag er at vi hadde planer om og få gjort julegavehandelen 100% ferdig. Men slik det ser ut nå, antar jeg at det er det totale kaos som hersker på veiene, og ikke minst på parkeringsplassene...

Men jeg antar at vi prøver likevel.. Minsten (som ikke er så veldig liten) gleder seg veldig til å handle gave til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojoen er på vei opp... Vektjojoen altså, og på vei opp er ikke bra. Jeg kjenner det på hele kroppen, føler meg ikke vel, klærne begynner å bli for små og kroppen tung. Jeg får heller ikke trent, og det merkes veldig godt.

Likevel bare fortsetter jeg. For jeg vet at jeg ikke kan være eller nå i jula. For jeg er enten eller. Enten super sunn eller ekstremt usunn. Jeg er i tillegg utstyrt med en kropp som øker i vekt bare ved tanken på en sjokolade.

Jeg er en mester på slanking. Går svipp ned 10 kg i vekt på noen mnd, blir der i noen uker, så er det på an igjen. Da går jeg opp 5 kg på 2 uker (det føles iallefall slik) Når jeg i tillegg til de 10 jojokiloene har 5-10 konstante for mye kg på kroppen, så blir det mye..

Det verste er at jeg mistrives så veldig slik jeg er nå. Jeg merker at alt, både kropp og sjel, trives mye bedre på riktig bensin. Likevel klarer jeg ikke begrense slike perioder som jeg har nå. How come???

Trøsten får være at i januar har jeg gutsen. Da kan jeg sette alle kluter til og kan være kjempestreng, da klarer jeg og gi kroppen min riktig bensin...

Nå er jeg mett oppblåst og misfornøyd med å være det, likevel finner hånda mi veien ned i popcornskåla til eldsten :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi feire lillesøss sin fødselsdag. Bittelillesøss er bare bittelitt eldre enn eldsten min..

Alle mann samles i pappas nye rede. Det betyr arbeid på meg. Alle stoler på meg. Men ble kos, er glad i den litt rare delte familien min. Det trengs nesten papir og blyant for å forklare å forstå familien min. Men vi er en fin variert gjeng.

Jeg liker å samle familien rundt meg, men blir sliten av det. Så i kveld er jeg trett. Men nå er det bare to dager til ferie. Tar en feriedag før jul, og to i romjula. Det betyr kun en arbeidsdag igjen dette året etter tirsdag.

Vanligvis betyr det arbeid og ikke jobbe så lenge, men akkurat i jula har også alle andre fri, så da blir det ikke produsert så mye arbeid som jeg må fikse opp i.

Nå skal jeg se Lerkevej og svime av på sofaen. Tenkte jeg skulle prøve meg på krumkaker i kveld, men gidder ikke. Har heldigvis et avslappet forhold til disse julekakene. Gidder jeg så gjør jeg det, gidder jeg ikke lar jeg være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Kjetil S, så koselig med besøk...

Det ble krumkaker, og det er jeg veldig stolt over. Har aldri laget dette før, men de ble veldig bra :)

Nå er barna putta i seng. Minste ikke helt i form, får ikke håpe at h*n blir syk nå når h*n får ferie..

Nå er jeg selvfølgelig ikke trett lenger. Men skal snart finne senga, bare sjekke FB først ;)

Endret av Sommersol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Kjetil S, så koselig med besøk...

Det ble krumkaker, og det er jeg veldig stolt over. Har aldri laget dette før, men de ble veldig bra :)

Nå er barna putta i seng. Minsten ikke helt i form, får ikke håpe at han blir syk nå når han får ferie..

Nå er jeg selvfølgelig ikke trett lenger. Men skal snart finne senga, bare sjekke FB først ;)

Kom jeg på besøk til deg og reiste såpass raskt avgårde igjen..?? Utrolig!! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom jeg på besøk til deg og reiste såpass raskt avgårde igjen..?? Utrolig!! ;-))

Hehe ja du gjorde visst det, raskere enn din egen skygge. Du burde blitt til kakene var ferdige, de ble kjempegode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julaften <3 <3

Jeg er glad i julen, jeg liker kombinasjonen av evige selskapligheter og det og kjede seg litt og bare gjøre ingenting.

I år skal barna være hos meg i jula. Heldigvis. Det er noe av det verste med å være skilt, ikke få feire vær jul med barna. Vet at det også kan være en vanskelig tid for barna.

Idag skal dagen feires hos oss, som alltid... Jul i min familie har etter at jeg fikk barn, omtrent alltid vært hos meg. Men jeg liker det slik... Da kan jeg opprettholde og lage de tradisjonene jeg ønsker ;)

Iår blir ikke bordet så veldig langt, vi blir 9 stk. 4 av dem er barn, de beste av de beste. Gleder meg veldig mye..

Barna mine får så mye fint dette året. Minste får PC. H*n tør ikke i sine villeste fantasier å tro at h*n skal få det. Alt for dyrt det, men en bestefar har slått på stortromma dette året. Eldste får også noe h*n ønsker seg veldig. En spesiell mobiltelefon. Men h*n vet at han får den, så der er ikke spenningen så veldig stor. Men h*n får andre ting han ikke tror han får...

Gleder meg veldig...

Endret av Sommersol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften ble såååå fin.. Barna er veldig fornøyde, og veldig takknemlige.

Vi var 9 til bords, 4 barn og 5 voksne. Barna begynner og bli store så det var behagelig rolig...

1.juledag var det konsert, og det var helt topp, men det er det ikke idag. Har lagt på benken i hele dag og vært sterkt redusert. Liker ikke...

Det skal bli lenge til neste gang...

I kveld skal jeg være kun i stua, vi skal teste spillene vi fikk til jul:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :nigo: Høres ut som om du har hatt en fine jul :jepp: Godt med en dag å slappe av i disse hektiske dager :ler: Selv her ble det sofaen i ettermiddag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Pleiepike :vinke: Så koselig at du stakk innom :)

Hjelpe meg som jeg har sovet... Jeg sovna på sofaen i går kveld. Sov to timer, var våken en liten time og gikk og la meg ca 23.30

Neste gang jeg våknet var kl 12.20 :sjokkert: Det tror jeg aldri har skjedd før... Men deilig var det iallefall. Kjenner det er litt vanskelig og snurre seg igang nå, men har jo ikke hastverk...

Har fri i morgen, tar en liten tur på jobb på tirsdag, så tar jeg fri en liten uke til.. Deilig, men trenger oppladning til en laaaang januar jobbmessig.

Har en jobb jeg er veldig glad i. Har mye frihet, men også mye ansvar som igjen betyr at jeg må stå veldig mye ekstra på i perioder.

Idag skal jeg heller ikke gjøre så mye... Har vært ei nydelig lat jul dette. Skal lese videre i boka mi, surfe litt på nettet og til nøds kanskje sette på en maskin med skittentøy... Hvis jeg gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne dagboka må gå over til å bli en slanke/treningsdagbok om ikke så lenge. Jeg har ikke trent eller tenkt kosthold på sikkert 4 uker, og da har jeg så ekstremt dårlig kosthold, at jeg sikkert har lagt på meg 7 kg. Heldigvis elsker jeg å trene, så den delen er ikke så vanskelig og gjøre noe med, men jeg elsker mat også... Den er verre...

For 5 år siden sluttet jeg å røyke. Det er mye enklere enn å slanke seg. Røyken kan en bare kutte helt ut, og nå i disse røykelov tider, velge om en vil utsettes for. Det kan en ikke med mat. Man må forholde seg til mat...

Nå kjenner jeg at jeg er oppblåst og uvel, likevel kunne jeg nok trykket ett eller annet i munnen hvis det hadde stått på bordet... Trist...

Men idag har jeg bestilt sydentur til barna og meg, sammen med BFF-familien vår. Deilig å ha en slik familie selv om en er alene. Far i den familien synes ikke det er et problem at han blir eneste mann på turen...<3 <3

Men til den tid, skal jeg være minst 10 kg mindre. Jeg skjønner ikke at jeg lar meg forfalle slik i perioder.

Jeg hater det når jeg er slik, jeg liker ikke å gå ut blandt folk, liker har ikke klær som passer og alt er bare pyton. Likevel gjør jeg det gang på gang... Phhhuuu jaja i mårrå da skal alt bli så mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud jeg blir trett av å gjøre ingenting. Trett og veldig lat, får ikke gjordt en ting. Idag har jeg vært på besøk hos pappan min... Det var så koselig, satt i mange timer.

Vi har mange gode samtaler om mangt og meget pappan min og meg.

I morgen skal jeg innom på jobb en liten tur. Må oppdatere meg litt, lese litt mail og kanskje forberede meg litt til januar. Men kjenner jeg meg selv riktig får jeg lest noen mail, svart på et fåtall, oppdatert meg på gode kollegaers jul, så tar jeg latskapen med meg og går igjen. Lenge leve frihet på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, du er ikke den eneste som blir slapp av å ikke gjøre noe :ler: Men er det ikke det vi har jula for?? Å slappe av! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...