Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Joda er jo det vi har jula til, slappe av og ta oss inn igjen. Men jeg kjenner at jeg sliter litt med å være så tiltaksløs. Har liksom så mange prosjekter jeg gjerne skulle hatt energi til å ta tak i. For i hverdagen har jeg ikke tid, men i ferier etc har jeg ikke energi...

Jeg sliter generelt litt med den der effektivitetsgreia. Hvis du spør noen i omgangskretsen min, vil de nok kalle meg sykt effektiv. Det er jeg nok også i hverdagen, når deg gjelder å få skviset inn møter, treninger både til meg og barna, middag, sosiale happenings, jobb osv osv. Men når jeg ikke har slike ting, faller jeg totalt i skrukk, som vi sier. Da sitter jeg i benken med beina på bordet og laptoppen på fanget.

Og det fortjener jeg helt sikkert, men jeg sitter og irriterer meg over alt jeg ikke får gjort, og alt jeg burde gjort. Og da er jo den tia jeg bruker på dette helt waisted, for ikke slapper jeg av, og ikke gjør jeg noe... :kjefte:

Jaja idag skal jeg ut å shoppe litt, det er da noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jah, forstår hva du mener.. Skulle selv gjort møe mer enn hva jeg har fått gjort denne juleferien, men energien er ikke å finne :sukk:

Håper du fikk shoppa no fint!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften...

Nytt år, nye muligheter sies det. Men nye muligheter får en jo faktisk hver dag...

Jeg satte meg ned og prøvde å tenke over om det er noe jeg vil forandre på i det nye året.. Man har jo alltids trening og kosthold. Men i mitt liv tar det veldig stor plass fra før. Jeg skjerper meg hver mandag og bruker fra før av (altfor) mye energi på dette. Jeg skal selvfølgelig skjerpe kostholdet over nyttår osv osv, men det blir vel mer som en vanlig mandag i mitt liv ;o) Målet får i så tilfelle være å bruke mindre tid og energi på dette, enten ved å godta at jeg er som jeg er, eller bare ta ordentlig tak..

Men sånn ellers er jeg faktisk ganske godt fornøyd med livet mitt. Jeg synes jeg har et rikt liv, har mange gode venner, som jeg syns jeg er flink å pleie. Gjør en samfunnsinnsats, er fornøyd med jobben, stiller nok opp for barna mine og har allerede sagt fra meg to verv som stjeler energi.

Jeg bor i mitt eget hus, har en bil som tar meg fra A til B og har stort sett alt både barna og jeg trenger...

Det eneste jeg tenker jeg kan prøve å bli litt bedre på er økonomi. Jeg har helt grei økonomi, men klart det er litt mer krevede og betjene en familie med hus og bil og alt det andre på bare en inntekt. Hos meg går det greit, men føler alltid at jeg er litt på etterskudd. Får liksom aldri lagt meg opp en buffer. Bruker for mye penger på ting jeg ikke vet hva jeg har brukt penger på, og har da, i mine øyne, for lite å reise for.

Både jeg og barna liker å reise, men slik økonomien er nå blir hver lille tur et for stort løft. Jeg vil ha så stor kontroll på økonomien min, at vi kan ta oss en tur, uten at vi må "lide" i flere uker etterpå...

Hmmmm ble litt refleksjoner og mål for forbedring likevel dette... Får la det synke inn, mens jeg prøver å spa bort litt støv som har bosatt seg i krokene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2009 har nok vært et middels år. Et år uten de helt store begivenhetene. Den eneste store begivenheten var en feiring for eldstebarnet... Stort nok det, men ikke noe som på en måte gjør året. Men et helt gjennomsnittlig ok år.

Hva vil 2010 bringe? Hva ønsker jeg at det skal bringe?

Jeg ønsker selvfølgelig det aller aller beste for barna mine. Eldsten skal ta et valg i vår, og bestemme begynnelsen på resten av livet sitt. Tror det er ganske bestemt, men spennende likevel, mye nytt i et ungt liv...

Ferie til neste år er allerede bestilt, litt mer enn i fjor. En ordinær chartertur, men vi liker det også vi :) Så bare der topper

2010 2009.

Jeg ønsker også at xen skal våkne og legge av seg all bitterhet. Det er så slitsomt. Alt jeg gjør er galt, og når jeg ikke svarer på angrepene hans så er det galt, hvis jeg svarer er det også galt. Uansett hva jeg sier tror han meg ikke sier han, og han har nok et inntrykk av at jeg bruker veldig mye energi på å gjøre livet surt for ham. Sannheten er at han bryr meg katten. Foruten om at han er faren til barna mine, betyr han ingenting for meg. Men i sitt sinne og sin bitterhet føler han alt som et angrep fra meg. Trist.. veldig veldig trist. Tenk om vi kunne klart å kommunisere, det ville gjort ting så veldig mye enklere. Jeg er klar, så jeg venter å håper at han også blir det om ikke så lenge. Kanskje en gang i 2010, da er det 3 år siden... Det er jo lov å håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har visst mye å stå i med du, ja! :-)

Ikke rart at energien blir blåst vekk!!

Har jo selv måttet dekke opp enebolig, bil og barn på en ikke altfor høy inntekt, så kjenner meg godt igjen i veldig mye av det du skriver!

Så får jeg ønske deg et Riktig så Godt 2010, fylt med positivitet og energi! :-)

Ha en flott aften! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Kjetil...

Jeg har vel ikke mer enn andre jeg heller, og stort sett har jeg det helt topp:) Men det er jo ikke til å legge sjul på at det kan være tøft og skal følge det samme racet som de som er to. Det være seg økonomisk og tid. Men jeg har det egentlig veldig bra jeg altså..

Håper du får en fin nyttårsaften, og at 2010 bringer deg alt det du ønsker det skal bringe :)

Jeg skal feire min første nyttårsaften uten barna mine... Det blir veldig rart... Fra før av synes jeg nyttårsaften, sammen med 17.mai, er den "vanskeligste" dagen å være alene. Det er liksom den ultimate familiedagen, og jeg skal ærlig innrømme at jeg føler meg litt alene når klokken slår 12 og det er tid for nyttårskysset. Kvier meg veldig til det iår, for tidligere år har jeg hatt barna mine å klemme på, nå har jeg ikke det engang...

Men jeg skal feire med venner som vi har feiret med i 15 år nå, og deres barn, så jeg skal nok finne meg noen og klemme på.

Dessuten vet jeg at det ligger mye rusk i maskineriet selv om nyttårskysset ser søtt nok ut ;) Dessuten trives jeg veldig godt alene ellers i året, så da skal jeg nok overleve de to dagene også :)

Godt nyttår :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det å ha en positiv innstilling er uansett kjempeviktig! :-)

12-slaget er nok det mest spesielle tidspunktet å være enslig på, ja. Selv har jeg årlig kjørt sønnen min ned til sentrum rundt midnatt for at han skal få se skikkelig fyrverkeri, men nå er han blitt så stor at det aner meg at han ikke bryr seg mye om det lenger, så hvem vet hva det blir til i år? Har i alle fall fått vært på en aldri så liten harrytur og fylt opp litt, så nå går fryserlokket nesten ikke helt ned her!! Så litt god mat blir det i alle fall til kvelds. ;-)

Tror du får en kjempefin aften selv uten kyss, jeg! :-)

Så slipper du i alle fall å kysse en eller annen frosk bare for å ha gjort det!!

*Kyss!!*

Hehheheee... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden ble fin den... Kjempefin, akkurat slik jeg tenkte, fordi jeg har verdens beste venner som behandler meg for den jeg er selv om jeg er alene.

Jeg tillot meg og kjenne på litt triste vemodige tanker igår ettermiddag (ikke så ofte jeg gidder det, er som regel ikke godt for noe likevel;o) Men heldigvis visste jeg at det ville bli ok, og at jeg ikke ville trives hjemme hele kvelden:o)

Idag kommer barna hjem igjen, og det blir middagsgjester på ribbe i ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott vintervær vi har hatt denne julehelga. Masse snø, iskaldt og klart.

Vi bor på et sted som ikke så ofte har slikt vær. Vi har vel kanskje mer eller mindre høst 2/3 av året.

Men det gjør at vi setter veldig pris på det når vi får det. Når vi får vintervær kommer alle frem og ut i bakken, vi aker og går på ski og blir liksom aldri leie. Sannheten er jo at vi aldri får sjans å bli leie, for før den tid er snøen borte...

Men det er litt det samme om sommeren også. Vi er veldig flinke til å nikose oss når vi blir velsignet med flott sommervær. Vi sitter ute hele natten og de som ikke har ferie kommer litt vrak på jobb...

Det jeg egentlig ville frem til var at jeg har vært veldig sløv denne vinterperioden. Barna mine er akkurat i den alderen at hvis snøaktivitet skal bedrives, så må det inkludere en skiheis. Så vi har rett og slett ikke benyttet denne snøen, annet enn estetisk. Jeg har kun vært ute og gått en kveldstur og det er en skam.

Det er også et tegn på at denne juleferien har vart for lenge, og jeg bør komme meg på jobb igjen, da blir jeg så mye mer effektiv og aktiv.

Men idag har jeg begynt litt bra, ryddet i et skap og et annet står for tur. Så skal jeg kast ut jula.

Men i kveld blir den stor oppspisingen. Vi må bli kvitt litt drittmat, så i kveld blir det korslaget og alle rester på bordet. Det som ikke er spist når vi legger oss, går i søpla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jula borte, skaper ryddet og jeg veldig fornøyd med meg selv.

Nå gjenstår bare å få en normal døgnrytme. Jeg trenger ganske lite søvn, så når jeg sover litt frempå, sliter jeg med å sovne om kvelden. Så nå finnes jeg ikke trett..

Sitter er og konstaterer at Tom Cruise gjør seg ganske godt, men at filmen er helt tragisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått tur med ei veldig god venninne av meg. Hun er ei forholdsvis "ny" venninne, men en av de beste jeg har.

Hun er ikke i samme situasjon som meg, og er ikke ei jattevenninne.

Hun utfordrer meg, stiller spørsmål som får meg til å tenke og får meg til å se ting i et litt annet lys.

Hun er også veldig tøff, og tåler tøffhet tilbake. Jeg kan være dønn ærlig med henne, og vet at jeg får det samme tilbake. Det savner jeg hos mange andre..

Idag har vi hatt julens siste pinnekjøttmiddag. Nå blir det ikke mer før til påske. Å nå er det full skjerpings. I morgen skal jeg på trening, selv om jeg vet at det er kø og veldigt trangt...

Jeg går en tøff og travel januar og delvis februar i møte. Barna mine er forholdsvis store og klarer seg ganske bra selv, men innerst inne er spesielt minsten ganske avhengig av mitt nærvær. Det byr på utfordring i ukene som kommer... Jeg kjenner jeg får klump i magen bare ved tanken.

Jeg tenker at jeg får gjøre så mye som mulig hjemme, og kutte det meste sosiale utenom. Men jeg er ikke særlig god på det. Jeg er avhengig av å være litt sosial.

Det ordner seg litt, men akkurat nå er jeg litt negativ.

Det blir tøft å stå opp i morgen, både for store og små. Ingen som har lagt seg foreløpig iallefall. Ingen som ser særlig trette ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt travelt, knapt tid å puste.. Jaja får hvile når jeg blir gammel :) Jobb og jobb og litt til jobb. Så noen møter på fritiden og i morgen er det kamp..

Jeg tror jeg finner senga og trekker pusten til jeg skal opp igjen. Får heldigvis skvist inn litt trening, er avhengig av det.

Jojoen er på vei ned, har snudd trenden og hatt en erneringsmessig flott uke. Det kjennes. Krisen over for denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og ser på the Osbournes med eldsten. Vi ler oss skakke og føler oss veldig normale i forhold.

Barna har vært hos faren i helga, og jeg har bare jobba. Gikk rett fra jobb og i et møte idag, samme i morgen og stort sett hele uka. Gruer meg til denne uka, men det er bare og gå på med friskt mot.

Må bare huske å rydde tid til trening, det er alfa og omega for både kropp og sinn.

Fremdeles flink ernæringsmessig, det gjør godt.

Er invitert på fest neste helg. Får meg ikke til å si nei, men forholdene ligger absolutt ikke til rette. Min helg med barna, og dem er jeg kjip på. Jeg har dessuten bestemt meg for ikke å drikke alkohol i januar. Er stygt redd for at det forsettet ryker hvis jeg går.. Jaja lenge til lørdag. Tilbake til Osbournes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst fest i helga likevel. Tanker å kjøre, men jeg er veldig dårlig på å være edru på fest.

Så vet jeg at den som står for mat og drikke er ekstremt god på å plukke viner som bare passer helt fantastisk til fantastisk mat som han disker opp med... Vil jeg sitte å drikke pepsi til det???

Vi får se. Jeg er ikke bare dårlig på å være edru på fest, jeg er også veldig dårlig på å drikke bare litt. Jeg har det alltid så veldig gøy og jeg lar meg så veldig lett rive med i god stemning.

Ikke noe galt i det, men har barna hjemme, og hadde tenkt meg på jobb mange timer på søndag... Time will show. Jeg lever jo bare en gang...

Ellers har uka vært hektisk. Men nå er den over, og det roer seg litt, men bare litt. Januar er jo fremdeles bare halveis...

Idag er jeg rett og slett sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten trent bare 2 ganger denne uka. Tirsdag og onsdag...

Må bare si meg fornøyd med det, kan ikke forvente så mye mer i disse tider.

Ok uke ernæringsmessig..

Jojoen står vel mer eller mindre i ro. Ok det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne helga har ikke vært særlig god, ernæringsmessig.

Fredag feiret vi 3 årsdag, og da ble det både god mat og et lite kakestykke. Jeg er ikke fanatiskt, og velger gjerne og noe godt dann og vann, men med et ganske sosialt liv, blir d så veldig mye. For noe selskapet på fredag ble følgt opp med fest med et helt ekstremt kulinarisk måltid, i følge med litt for mye god vin, og dette igjen blir avsluttet med ribbemiddag med dessert idag, ja da blir det litt mye.

Så jeg er stygt redd for at vekta iallefall ikke viser bedre enn status que i morgen tidlig. Men fikk iallefall gått en god tur i formiddag.

Ellers har jeg hatt min første arbeidsfrie dag siden nyttår idag. Var ikke helt planlagt, og jeg kjenner at jeg burde jobbe, men gud så deilig...

Måtte ta tak i et litt vanskelig problem med minsten idag. Det oppstår endel konflikter når barn begynner å bli ungdom og skal forholde seg til alle disse måtene og kommunisere med folk på. Facebook, nettby, msn osv...De tror de er så beskyttet bak skjermen, at de kan skrive hva de vil. Det kan de selvfølgelig ikke, og dette blir det litt bråk utav. Og det blir jeg veldig sliten av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det veldig fint for tiden. Liker at jeg forunten om barna ikke trenger å stå til rette for noen. Jeg spiser det jeg har lyst på, og for tiden er det ganske sunt, veldig fornøyd med det. Jeg jobber mye, og trener litt innimellom. Svært fornøyd med meg selv når det gjelder mat og trening. Får ikke store treningsmengder, men det har jeg aldri forventninger til i disse tider. Men to timer trening og to turer i uka er ikke galt.

Det eneste jeg ikke er så veldig fornøyd med er mengden husarbeid. Men egentlig har jeg ikke så høye krav, så det bryr jeg meg rett å slett ikke om. Det eneste som er sikkert når det gjelder det, er at det er ingen som kommer og tar det fra meg...

Satt og så på håndballkamp tidligere i kveld. Tok meg selv i å innbille meg at de som var på banen der sikkert var på min alder de aller fleste av dem...

Hmmmm det var de altså ikke... Men jeg velger og ta det som et tegn på at det er jeg som holder meg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente igår, og trente idag. Deilig...

Men idag tok jeg to timer for første gang siden november, og jeg var omtrent tom etter 1/2 andre timen. Sto ut timen altså, men måtte senke intensiteten. Neste uke satser jeg på jeg holder litt lenger.

Er nok for jeg bare får trent ett par ganger i uka nå, får ikke så veldig fremgang av det.

Til helgen har jeg "barnefri" Men skal jobbe hele helgen. Blir litt vanskelig og jobbe på ettermiddagene, så jeg må ta helgene i bruk. Skjønt fri og fri fru Blom, jeg vet at barna vil kommme og se håndballkamp hos meg på fredag, og jeg tipper de er hjemme en gang før 12 på søndag. Trist at de ikke trives bedre hos faren...

Men lite jeg kan gjøre med det, meg nekter han å snakke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprikkmett... Så lenge varte det. Hater når jeg ender slik som nå.

Lagde en knallgod form som inneholdt ca en million kalorier, å da klarte jeg å spise ikke bare èn, men to porsjoner for mye. Hvordan er det mulig???

Og det gjorde jeg faktisk samme dag som jeg var ute og prøvde litt klær. Kun litt fordi jeg ikke orket stå i et prøverom å føle meg som en elefant så lenge. Men jeg konstaterte jo at jeg ikke trivdes slik, og var iallefall da veldig innstilt på å gjøre noe med det. Men så gikk det for lang tid mellom måltidene mine, og resultatet ble overspising. Og hvorfor skjer det alltid når jeg har noe veldig kaloririkt?

Jaja gjort er gjort og spist er spist.

Idag har jeg virkelig følt at jeg er alene, og at man da lett kommer til kort. Måtte ty til nødløsninger for å få minsten på trening, og eldste kom seg ikke på trening i det hele tatt. Jeg klarte bare ikke være tre steder samtidig. I tilleg meldte jeg avbud til et møte nå i kveld. Har ikke dårlig samvittighet for det da, for det skjer så og si aldri. Er vel omtrent den eneste av de innkalte som har fullt fremmøte, så en gang må det være lov for meg også...

Fryser på beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...