Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Jobb, jobb, jobb, jobb. Men likevel har jeg vært effektiv og jammen fått tid til å være sosial. Hatt besøk av venninner både fredag og lørdag. Koselig, men blir smått med husarbeid.

Da jeg gikk opp trappa idag, følte jeg at støvet føyk rundt meg. pyttsann det får bare være...

Nå skal jeg farge håret, har ikke tid til langt frisørbesøk akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er visst ikke noen flittig dagbokskriver. Men har hatt det veldig travelt de siste ukene. Nå roer det seg. Februar er også travel, men ikke på langt nær som januar.

Jeg føler alltid det topper seg i januar. Alt har deadline da, både jobb og forpliktelsene jeg har i fritiden.

Idag har jeg sendt mail og sagt fra meg den ene oppgaven. Burde føles godt, men er så usikker på om noen tar opp tråden og fortsetter arbeidet... Føler nok ikke lettelse før det er avklart.

Hjemme med sykt barn idag. Det er jeg ikke vant til. Mine barn er så og si aldri syk. Det har vært spying i hele natt, roet seg først ved 7 tiden. Jobber litt hjemmefra, men føler meg ganske kvalm. Er nok dessverre ganske sikker på at det er min tur next, og at det ikke blir veldig lenge til. Vi får se hva dagen bringer.

Det er jammen litt av en vinter vi har fått iår. Jeg tror snøen ligger for 6. uka på rad. Det er sjelden kost på disse kanter. Mange klager og er leie av snøen nå, men ikke jeg.

Jeg benytter meg ikke særlig av den, men det er så mye bedre med snø enn med kuling og regn. For det er det som er alternativet, hvis det ikke er snø. Dessverre er det et godt stykke igjen av vinteren, og da synes jeg at snøen lyser opp den mørke tiden. Måtte det bare vare og vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei herlig helg. Kjente at jeg syntes det var deiligt at barna skulle til pappaen, det skulle bli godt å være bare meg.

Jeg har jobbet veldig mye i helgene siden nyttår, å det skulle jeg ikke denne helga.

Startet helga med ei treningsøkt etter jobb på fredag, god start. Da jeg kom hjem la jeg meg i badekaret. Det er det alt for sjeldent at jeg tar meg tid til. Da jeg var lei av å ligge der, var maten jeg hadde i ovnen klar. Hadde en herlig fredlig fredag aleine med pcen og tv..

Igår var det litt shopping. Jojoen er på vei opp, så kleskjøp er ikke kun lystbetont, men fikk da handlet litt andre ting også, og det var lystbetont. Koselig lunsj med venninne.

På kveldstid middag med venninne på resturang, med god vin som følge, og etterpå Irish coffiee på brun pub. Veldig gøy. Hadde disiplin nok til å komme meg hjem i god tid slik at formen idag er topp.

Har gått tur med nok ei venninne og ellers bare daffa. Lagt meg i karet også idag, men nå må jeg ta meg i nakken å få gjort noe her før barna kommer. Husarbeid er sterkt nedprioritert for tiden.

Men hva gjør vel det når jeg har hatt så fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause... Har jobbet ganske effektivt i nesten to timer nå, det viser:) Det er vel ca 100% mer enn jeg har gjordt av husarbeid siden nyttår det. Fremdeles mye igjen, men er godt på vei..

Tenkte litt på gårsdagen mens jeg holdt på og rydda. Vi var på et sted litt unna hvor vi bor. Det betyr at det ikke var så mange kjente der. Derfor endte vi på et langbord sammen med mange vi ikke kjente. Var overvekt av menn på puben (slik det ofte er på pub) og vi fikk selvfølgelig mye oppmerksomhet.

Det er ikke typisk brun-pub-klientell (hva nå enn det måtte være) jeg snakker om her. Men "vanlige" menn i alle aldre. Denne kvelden utviklet seg til å kunne blitt en boost for selvtilliten. Men jeg tar ingenting til meg. Jeg tror jeg er fullstendig uten evne til å flørte, og totalt uinteressert i komplimentene deres. Jeg kan gjerne sitte og prate med dem, om musikk, sport osv, men det er det.

Jeg gjorde et forsøk igår, på å prøve og ta alle de fine tingen jeg fikk høre til meg. Selvfølgelig med en klype salt, vi snakker tross alt fulle menn her. Men ordene blir jo uttalt, til meg, så jeg kunne jo brukt dem for hva de var verdt. Men jeg tar meg bare i og tenke at det bare er noe dem sier, de sier det til alle osv osv. Og jeg klarer ikke legge disse tanken av meg...

Er litt redd for å bli ei sur gammel megge... Men jeg er veldig livlig på fest altså :)

Men nå jobbe litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga er det bursdagshelg her i huset. Minsten fyller år og det må feires må vite. Og jeg bare spiser og spiser. Kake, pølser, pizza, whateverbaredeterfulltavkalorier....

Jeg blir så matt av meg selv. Blir dorsk og trett av den type kosthold også, men klarer ikke la være. Spiser når jeg er mett og med dårlig samvittighet. Det gir meg jo ingenting, hvorfor gjør jeg det da???

Jeg prøver å tenke på turen vi har bestilt. At jeg ikke ønsker å ligge på stranda som en hvalross på land. At jeg ikke trives slik jeg har det nå, men det hjelper ikke...

Men jeg er iallefall ferdig med rotteracet på jobb. Og på mandag blir jeg ferdig med alt som har lagt på skuldrene mine, og jeg kan puste litt lettere. Skal bli deilig. Uka som kommer ser ganske rolig ut, så da får jeg kanskje trent litt. Pleier å hjelpe det.

Nå skal jeg ut å gå en lang tur i det nydelige været. Veldig glad for turvenninnen min som trekker meg med seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en av de største utfordringene denne perioden vel overstått. Gikk veldig mye greier enn jeg hadde fryktet. Fikk masse gode ord, og som en sa; "det er jo pga arbeidet du har lagt ned at det gikk bra" Er nok ikke alltid flink nok til å verdsette mitt eget arbeid. Føler alltid at jeg kan gjøre enda bedre... Er litt slitsomt det.

Jeg skal bli bedre på å tenke at jeg er faktisk ganske flink:)

Nå er det bare resten igjen. På fredag kan jeg puste ut,da er årets travleste periode unnagjort.

Kosthold og trening orker jeg ikke tenke på engang. Det går rett vest. Neste uke håper jeg at jeg får tid til å trene. Om ikke annet så trenger hode og humøret mitt det. Jeg går på feil bensin for tiden og det merkes mest på humøret. Ikke bra...

Å Nordtug ser ut til å ha gått seg vill :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig :) Jammen kom jeg i mål dette året også. Det har vært noen veldig hektiske uker, men jeg kom i mål.

Heldigvis elsker jeg jobben min. Hvis det er en ting i verden jeg er sikkert på, så er det at jeg er god i jobben min.

Men nå er jeg ferdig og kan starte livet mitt igjen. Men hva er livet mitt???? Jeg vet ikke det lenger. Det er liksom meg og barna, og jeg trives med det. Jeg har nok skjøvet familien min litt fra meg, men tror nok det for øyeblikket et like greit. Føler at jeg gir og gir, og får lite tilbake. Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg var en type person som bare øser av seg selv, uten å forvente noe tilbake, men det er jeg dessverre ikke.

Jeg blir skuffa når jeg og mine "tjenester" blir tatt som en selvfølge, og det er vanskelig å få hjelp tilbake.

Men når jeg har skjøvet familien fra meg, føler jeg meg litt alene i verden. Jeg føler ikke at jeg er spesiell i noens liv. Selvfølgelig er jeg spesiell for barna, men de er i den alderen der de ikke akkurat viser dette i stort monn.

Foreldrene mine er nok selvfølgelig glad i meg, men de har veldig nok med seg selv, og jeg er nok mer en støtte enn dem, enn de er for meg.

Jeg er heldig å har veldig mange gode venner. Jeg har venner som stiller opp for meg, og som jeg vet at jeg betyr veldig mye for, og som betyr veldig mye for meg.

Å dem skal jeg nå bruke tiden på å pleie. I kveld skal jeg i klubb til ei venninne. I helgen skal barna til pappan. Så på fredag skal vi samles en gjeng som skal ut å spise, og på lørdag er jeg invitert til ei annen veldig god venninne. Så alt i alt er jeg veldig heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort MYE mer enn vanlig idag. Jeg bare hater husarbeid. Gjør alt for å slippe det, men av og til må man bare, og idag har jeg gjort en god innsats.

Har bestemt meg for at den innsatsen skal belønnes med nye sko, så snart bærer det til nærmeste kjøpesenter...

Barnefrihelg. Må innrømme at det er litt deilig. Vi hadde 50/50 ordning tidligere, men endret dette for en stund tilbake, til at nå bor de fast hos meg og er hos faren annenhver helg. Jeg merker jo at jeg får mye mindre tid tid til meg selv, men det gjør meg ingenting. Men jeg må innrømme at de timene (for det er nesten ikke mer) de er borte annenhver helg er deilige. Det er ganske krevende å være både mor og far hele tiden. Å da er det deilig og ta seg inn litt.

I kveld blir det mat og vin hos ei veldig god venninne. Er litt spent, for jeg kjenner ingen av de andre som kommer. Dessuten er jeg ganske mye yngre enn de fleste der, men regner med det blir kjempekoselig. Håper ikke det blir noen bytur. Jojoen er jo på vei opp, og jeg har tatt på de 3-5 kg som viser så veldig godt. Føler meg ikke vel, og liker meg da ikke så veldig godt blandt folk :( Hvorfor lar jeg det da skje????

Uka som kommer blir forhåpenligvis bra, for da kan jeg trene vær ettermiddag, hvis jeg ønsker det..

Og det gjør jeg forhåpentligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, nå er jojoen på vei opp, og det går fort...

Det må jo være noe alvorlig galt oppe i toppetasjen min. I takt med vekta som går opp, kverner tankene, og de er ikke gode. Jeg tenker nesten ikke på annet enn vekta. Føler meg uvel, oppblåst og at vekta mi er det første folk tenker på når de ser meg..

På lørdag da jeg var hos ei venninne jeg ikke hadde sett på en stund, gav hun meg et kompliment for fargen på håret mitt. Jeg klarte ikke ta det til meg, tenkte bare at det var bare noe hun sa for hun ble overrasket over at jeg hadde lagt på meg igjen... Sukk...

Hadde en litt flørtete sms-samtale med en fyr på søndag, men når han gir meg komplimenter, så tenker jeg bare; du skulle sett meg nå...

Likevel fortsetter jeg og spise... Har fri idag, og har hatt hånda ned i chipsposen allerede. Chipsposen som jeg var så fast bestemt på at jeg ikke skulle kjøpe. På søndag var jeg så bestemt... Nå var det nok... igjen.. Men så ville barna ha litt helgekos til OL, de føler seg ofte litt snytt for den kosen når de har vært hos faren. Jeg var veik sa ja, og var nede i skåla selv. Fortsatte idag..

Kommer heller ikke igang med treninga. Det har vært masseflykt fra senteret mitt, så mange av dem jeg har likt og trene med er borte. Det har også vært masse sykdom, så instruktørene er ikke helt der jeg ønsker dem heller. Da blir det enda enklere og skippe. Men nå har jeg iallefall avtalt tur med ei venninne i kveld. Bedre enn ingenting...

Nå skal jeg vekke eldsten og bruke denne flotte og sjeldne fridagen min på et kjøpesenter... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en ganske ok dag. Fikk plutselig frisørtime. Digger frisøren min, kjenner henne privat og føler det som en venninnetime når jeg bare setter av tid. Fikk ny farge og flotte bryn.

Handlet alt for mye på senteret men shit au, har jobba så mye jo. Eldsten fikk seg ski, ny jakke, ny skibukse og litt klær, hu mor fikk ny jakke..

Hjemme ventet hjemmelaget fiskegrateng som jeg var fremsynt nok til å lage igår. Deilig...

Nå har jeg gått tur i to timer med min beste turvenninne. Vi er hverandres klagemur og oppmuntrere.

Vi har gått kraftig i nysnø, deilig.... Og da er hodet på plass igjen. JEg får ikke lyst til å finne noe usunt nå.

Så utfordringen min får være å gjøre noe fysisk hver dag, da trives jeg best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu :) Trent idag.. Bare en 45 min gruppetime, men var nok for meg idag.. Og det beste av alt er at det var kjempegøy.. Jeg har alltid likt å trene, men de siste ukene har det vært tungt. Men idag var jeg igang igjen, selv om hvis vi snakker om form var det tung, men det vet jeg at kommer seg.

Idag er det klubb igjen. Går i ikke mindre enn 3 klubber, alle med forskjellige venninner fra forskjellige faser i livet. Denne er den jeg har vært med lengst i. Jeg vet at store triste ting skjer med noen av dem og at endel katter slippes ut av sekken i kveld. Ikke gøy, men samtidig vet jeg at det blir en fin kveld, med mye god prat..

Går glipp av staffetten ta men det får være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og det går ned.. Idag er det ned igjen. Har ikke fått trent, å da har jeg heller spist.. Is og popcorn. Popcornet kan vel kanskje kalles kvelds da, men kan vel neppe kalles sunt :popcorn:

Jeg sliter litt med middag, et slit og finne noe å ha til middag hver dag. Barna er ikke akkurat hjelpsomme, svaret er alltid vet ikke når jeg spør. Det som er den største utfordringen med middag, er alle kriteriene jeg legger for det; den skal være sunn, gå litt kjapt, ikke koste skjorta, helst litt spennende og god, og ikke minst falle i smak hos oss alle tre.

Minsten er vel den som er vanskeligst, grønnsaker står vel ikke akkurat særlig høyt på favorittlista...Ris er ikke noe særlig, ei heller potet hvis det ikke følger en kraftig saus med...

Tenkte derfor at jeg skal prøve å skrive hva jeg har til middag her hver dag. Da kan jeg kanskje gå tilbake og finne noen ideer (siden jeg er så stabil dagbokskriver liksom :skratte: )

Men idag var det altså Fajitas. Det er jo favoritten til begge barna. Eller taco som de kaller alt som er i skjell eller lefse. Jeg bruker forskjellige typer krydder og forskjellig kjøtt for å ikke gå lei. Barna kunne hatt dette til middag hver dag, de går tydligvis aldri leie.

Men idag var det altså kylling med fajitaskrydder, salat, ost rømme og lefser. Fort gjort og litt sunnere enn mye annet..

I morgen har jeg fri. Det er bare minsten og meg hjemme. Eldste er på fjellet. Da blir det nok engang senter og pengebruk på en sjelden fridag. Kan umulig være noe særlig penger igjen heller..

Slitsomt å leve på en inntekt...

Men idag ble det gull å det måtte noen jenter til for å fikse den biffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser og spiser.. Idag har jeg hatt fri, og hatt minsten med på shopping. Det endte med McDonalds besøk som igjen betyr en haug med kalorier..

Minsten var veldig fornøyd med utbyttet av handleturen, jeg fikk ingenting og nå er jeg blakk..

Skippa trening idag (igjen), men fikk nå vasket badet grundig, og støvsugd underetasjen noenlunde..

Har fått tantebarnet på overnatting, 11 åring så ikke noe arbeid. Så her sitter vi tre mennesker, med en laptop på hver sitt fang. Skikkelig sosialt. Har sett Norge ta gull, fyrt så mye at jeg måtte sette døra opp og proppa meg med freia påskeegg (dem med hvit fyll u know)..

Dagens middag ble i tillegg til McDonalds rester fra igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg... Jeg er så lat når jeg har fri. Tror det har noe med at jeg er alene og gjøre. Da vi var to, syntes jeg det var tragisk om vi bare satt i benken en hel dag. Jeg kjedet meg lettere og måtte alltid finne på noe.

Er fredeles ganske rastløs, men roer meg mye lettere. Blir rett og slett litt lat, og terskelen for å gidde å finne på noe er veldig høy. Det går vel kanskje mest utover barna, men de er jo så store og finner stort sett på noe selv.

Jeg tar roen min som et tegn på at jeg trives. Jeg trives i mitt eget selskap, og det er jo en bra ting når en er alene. Men jeg er fremdeles litt redd for å trives FOR godt i mitt eget selskap. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal orke å ta noen inn i livet mitt igjen... Er redd for å trives for godt alene, for godt i stua mi alene, og ende opp som ei gammal ensom dame. Jammen godt jeg ikke liker katter, for bildet mitt av slike damer inneholder katter, mange katter. ;)

Idag har jeg vært på kafè med ei venninne. Usunt kafè besøk, med kake til dessert. Er jeg tragisk eller er jeg tragisk???

Nå endte jeg i benken med en brie, litt feta, kjeks og litt rødvin. Meg og minsten. Men nå gikk minsten til en nabovenn, og blir borte en times tid. Jeg skal vel se tre mil.. Liker egentlig ikke sport uten ball, men nå er jeg jammen begynt å se på det også. Det er også i bilde mitt av gamle ensomme damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort ifra en tur på verandaen med dynene mine, har jeg ikke vært utomhus idag. Å det på en aldeles nydelig da. Både jeg og minsten har bare vært inne i hele dag. Har fått gjort en hel del da. Endevendt soverommet mitt, vasket ett lass med sengklær og støvsugd noen gulver.

Har hatt besøk av søss og barna hennes. Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg ikke har småbarn, hver gang hun har vært her.

Nå ringte akkurat eldsten. De ble forsinket hjem fra fjellet. De sto i en veldig kø pga ei alvorlig trafikkulykke. Jeg sendte mld tidligere, men h*n var uten strøm på telefonene. Veldig glad for at h*n fikk låne en tlf og ringte før jeg leste om ulykka på nettet.

Nå ser jeg 5 mil, men får ikke helt roen før eldsten er vel hjemme. Men det er maaaaange timer til..

Middag idag var Bali kyllinggryte. Den er ikke noe og skrive hjem om, so note to ny self; trenger ikke kjøpes flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja da er jeg vel kanskje igang igjen da..

Har iallefall vært "flink" med maten i to dager. Eller nå er jo ikke dagen idag over, men skal snart på trening, og da pleier det å holde.

Jeg har snudd tankegangen litt. Jeg gidder ikke telle kalorier. Jeg går heller for en forholdsvis sunn hverdag med mye bevegelse. Jeg har en stillesittende jobb, så det kreves en aktiv fritid. Igår fikk jeg ikke gjort så mye. Var på dugnad for en av fritidsaktivitetene og hadde trening med barna etterpå. Prøvde og være med litt aktivt på treninga, men kan vel ikke akkurat kalles trim.

Når det kommer til mat vil jeg ikke nekte meg noe. Jeg spiser det som blir servert til lunsj i moderate mengder. Sammen med middag. Har hatt så stort fokus på hva jeg bør spise og hva jeg ikke bør spise, at middag har blitt et ork. Nå spiser jeg alt, med måte (prøver iallefall) Det eneste jeg skal nekte meg er snop, kaker osv. Det skal jeg kun spise på lørdagen, og da i små mengder..

Så får vi se hvor vi ender...

Igår hadde jeg full krasj med minsten. Den minste er nok den "vanskligste" av barna mine. Er nok i en vanskelig fase i livet, på trappene til å bli ungdom, men h*n har alltid vært litt "vanskelig"

Er veldig svingende i humøret. Enten kjempeglad eller kjempesur, veldig engasjert eller totalt uengasjert osv. Har også veldig dårlig impulskontroll så gjør ofte ting h*n ikke burde, og angrer i ettertid. Hva som var årsaken igår aner jeg ikke, men krig ble det iallefall. Tipper det har noe med veldig sene kvelder i vinterferien og gjøre.

Men det er i slike tilfeller som igår, at jeg synes det er veldig slitsomt å være alene. Når disse tilfellene blir for ofte ønsker jeg at jeg kunne henvendt meg til noen og sagt at nå er det din tur.

Litt bedre idag, men fremdeles muggen. Jeg orker ikke surskapen, så jeg stikker på trening...

Forresten pizza til middag igår og rester idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Onsdag er dagen der barna liksom skal være hos faren. Det er i grunnen ikke særlig vellykket. Som regel skal barna ett eller annet som faren ikke følger opp, og jeg må tre inn.

Men idag gikk det greit. Det betyr at jeg har noen timer for meg selv.

Vi hadde 50/50 ordning i over to år, så flyttet barna hit etter å ha satt foten ned for 50/50. Så nå er de hos faren annehver helg, og den onsdagen i ny og ne. På de to åra vi hadde 50/50 ble jeg vant til endel alene tid. Dette var både på godt og vondt, hadde et konstant savn etter barna, men kunne styre mye av min egen tid helt egoistisk. Det merker jeg at er borte.

Selv om barna er store og i prinsippet klarer seg selv, er de avhengige av meg, og jeg må ta dem med i all planlegging. Minsten liker feks ikke å være hjemme alene, så da må jeg sørge for at eldste er hjemme hvis jeg skal noe på kveldstid.

Så nå når jeg plutselig har 4-5 timer til fri disposisjon har jeg så mye jeg skulle gjort føler jeg. Har liksom lyst til å presse inn alt jeg før gjorde på en uke, på de timene. Men det får jeg selvfølgelig ikke tid til. Og når alt kommer til alt, trives jeg mye bedre med barna hos meg enn uten.

Så disse timene skal jeg iallefall bruke til trening. Skal på gruppetime på senteret. Det var jeg igår også, og etterpå en gruppetime med styrke. Det gjør vondt idag. Hadde ikke trent styrke på altfor lenge, og får svi for det idag. Så da blir det en dansaktig time idag, slik at jeg får myka meg opp litt :)

Middagen idag ble to speilegg og litt bacon. Ikke brød til, det er bra. Da har jeg spist kun ei brødskive idag. Prøver å kutte ned på brød og gjær. Ikke lett for en karboholiker.. Men ny livsstil, ikke kutte helt ut, bare begrense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare titter innom deg =) høres ut som et hektisk liv til tider med masse jobb osv. har vel på følelsen at du er noen dager eldre enn meg også nå da. hah, men er alltid koselig å lese om andre folk.

stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare titter innom deg =) høres ut som et hektisk liv til tider med masse jobb osv. har vel på følelsen at du er noen dager eldre enn meg også nå da. hah, men er alltid koselig å lese om andre folk.

stå på!!

Heisann omix, så koselig med besøk :)

Alder ja... Tja er vel blitt såpass voksen at jeg lukker øynene og tenker at det bare er et tall, men er kanskje yngre enn det kan virke ;)

Fornøyd med dagens innsats. To knekkebrød satt til livs, og nå har jeg kjøpt fersk papaya som jeg skal kose meg med mens jeg ser House litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det selskap for tantebarnet mitt, som fylte 5 år. Så det ble den dagens middag, pølser i brød. Var borti kakene også, men hadde bestemt meg for at det skulle jeg gi meg selv lov til. Og det resulterte i kakespising uten dårlig samvittighet :) Klarte å spise noenlunde med måte.

På kvelden fikk jeg besøk av ei meget god venninne av meg. Vi har så gode samtaler. Ulempen er at det ofte blir seine natta før vi klarer å avslutte. Men hun er verdt det :)

Idag har jeg trent og vært ganske sunn. Var litt på fredagskaka på jobb, men veldig begrenset.

I kveld har jeg hatt besøk av ei annen venninne og jeg lagde en god middagssalat som vi koste oss med. Nok ikke den sunneste salaten men sunnere enn mye annet..

Dette utvikler seg til rene kostholdsdagboka. Men det varer vel ikke så lenge..

Nå skal jeg nyte fredagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...