Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...


Sommersol

Anbefalte innlegg

Igår var jeg veldig gira på en fest i kveld. Nå er jeg (dessverre) ikke det lenger. Jeg blir litt lat og usosial alene. Liker ikke de typisk singelgreien, med to venninner ut på byen osv osv. Det er nok det det blir i kveld hvis vi går. Jeg har ikke lyst til det. Jeg har lyst å feste sammen med alle vennene mine, de (få) single (som bare er damer) parene osv osv, slik at det blir forskjellige folk i forskjellige livssituasjoner, for da blir det en dynamisk kveld med mange gode samtaler.

Men de parene jeg omgås er så "satte". Det skal enormt mye til for å få dem med ut på byen. De sitter hjemme i stuene sine, med de samme vennene på besøk hver gang. Er så lei av det...

For all del, jeg er veldig heldig. Jeg blir alltid invitert selv om jeg omtrent alltid er den eneste single. Jeg blir invitert for den jeg er ikke fordi jeg er endel av et par. Og det setter jeg vedig stor pris på.

Jeg synes det skjer litt lite i livet mitt for tiden. Men det er jo ikke rart i det hele tatt. Jeg gjør jo ikke en dritt for at noe skal skje heller. Jeg treffer ikke et nytt menneske omtrent, og dagene går med til jobb, trening, barnas fritidsinteresser og husarbeid. Helgene med barna er rolige og 90% av tiden benyttes innenfor husets 4 vegger. Og faktisk gjør helgene uten barn også det.

Så kanskje jeg skal ta meg selv i nakken og komme meg ut blant folk idag?? Men så var det de pengene da.. Alltid noe..

Ikke særlig positiv idag nei, men det går vel over. Nå skal jeg iallefall ut av huset. Skal overvære en begivenhet i to av tantebarna mine sitt liv.. *god tante*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble fest. Var helt ok, hverken mer eller mindre.

Var veldig flink og kom meg hjem uten å gå innom et nachspiel, så formen har vært helt topp i hele dag. Men nå startet hodepinen.

Var litt sløv med maten igår, ble kinamat til kvelds, og litt popcorn. Men har vært fantastisk flink idag da det til og med er dagen derpå. Har ikke spist noe digg. Har gått tur, lagde meg en sunn omelett til middag og har hatt noen potetkaker med salat, roastbiff og fetaost nå til kvelds. Har vært skrubbsulten i hele dag, så synes jeg er ganske flink:)

Ble litt impulsshopping igår. Sliter litt med å finne klær for tiden. Er ikke så stor at jeg ikke kommer i vanlige klær, men ingenting er fint, og jeg trives ikke i kroppen min. Da er det ikke særlig ok og bruke penger på klær. Men igår fant jeg altså en kjempetøff topp som satt som et skudd, og var virkelig meg. Jeg bare måtte ha den 700,- som jeg egentlig ikke har.. Jaja håper den er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er totalt tiltaksløs på jobb for tiden. Det er ganske kjedelig synes jeg, fordi da går tiden så sent. Men er vel en slags reaksjon for all jobbinga i januar og februar, så det går vel over.

Vært på møte idag, så på trening med barna. Ikke fått trent idag selv, men imorgen har jeg et håp om å få det til.

Middagen idag var hjemmelaget tomatsuppe, med litt bacon, litt ost, makaroni og rundstykker. Veldig godt, men jeg spiste nok litt for mye. Men fremgangen er at jeg spiste bare litt for mye, isteden for mye for mye :) Det er jo fremgang :)

Fått dilla på 4 stjernes middag, veldig glad for Getboksen min. Tar opp og ser når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en ok, men travel dag. Litt mer ork på jobb, så fikk da gjort noe, og dagen forsvant sånn noenlunde i ein normal fart. Mye taxikjøring, en time trening, og middag alene med minsten idag. h*n liker det å være litt enebarn.

Sett i et "slankeperspektiv" var vel ikke dagens middag direkte sunn, men nå er jo ikke jeg på slank lenger. Jeg spiser alt i moderate mengder. Og det har gått bra. Dagens var snitzel med pommes. Ingenting var fritert, og snitzelen var en sunn variant med kun 3% fett. Nå ble det supplert med litt ost og diverse, men jeg spiste bare halvparten av hva jeg vanligvis gjør, og det holdt. Føler meg flink og energisk.

Eldsten har hatt tidenes travleste dag idag, og mener h*n skal slippe skolen i morgen. Både pga dagen idag og pga noe som skal skje på skolen i morgen. Jeg sa selvfølgelig at det var uaktuelt, og da truet h*n med å skulke. Det sørger jeg selvfølgelig for at ikke skjer. Jeg kjører også ganske mye taxi for disse barna mine, og da jeg bare gav et blikk og sa at da kom jeg aldri til å kjøre et eneste sted uten at jeg måtte, var diskusjonene over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Er bare innom sier hei, og for ønske deg en fin, tja, det er vel natt nå?

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Er bare innom sier hei, og for ønske deg en fin, tja, det er vel natt nå?

:vinke:

Heisann Paren, så koselig med besøk:)

Dagen idag har ikke vært veldig god matmessig. Hadde fajitas til middag, og spiste alt for mye. Tok også to av disse friterte skjellene, og dem er jo ikke særlig sunne. Hadde jeg nå stoppet etter ett.

Itillegg fikk jeg levert litt krabbe på døren seint på kveld. Og lagde meg 4 lyse skiver med masse majones og krabbe. Det var fantastisk godt, men burde stoppet etter to. Men jeg har ikke dårlig samvittighet, så det er jo også endel av min nye livsstil. Når jeg først velger å spise det, skal jeg nyte det. Min livsfilosofi.

Har ellers vært en ny travel dag. Begge barna hadde kamp, og jeg ble som vanlig taxi og engasjert tilskuer. Det er også veldig sosialt. Møter masse forskjellige folk på sidelinjen og det blir løst endel verdensproblemer der:)

Idag var det meg og fedrene, og det liker jeg også. Menn har en annen måte og kommunisere på og det elsker jeg å være endel av. Å når jeg står på sidelinja der, tror jeg en blir ganske kjønnsløs. Jeg føler meg iallefall som en av gutta :)

I morgen er det tapas ute. Blir veldig hektisk dag forut, så rundes den av med 12 rettes tapas. Gleder meg til det. Vet at jeg kommer til å spise mer enn jeg burde, derfor skipper jeg vinen. Men det gjør meg igrunnen ingenting midt i uka :)

Gleder meg til helg. Veldig hektisk helg der barna har mange ting på tapeten, og det betyr jo arbeid for meg. Men gøy arbeid og masse uforpliktende sosial omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Her kjenner jeg meg godt igjen; i dag har vært en god/dårlig matdag, jojo på vei oppover osv.

Frustrerende, i alle fall for min del, selv om det høres ut som om du har funnet en ny greie for deg nå. For meg er problemet rett og slett kjedespising og impulsspising, så det er der jeg må jobbe, for kostholdet mitt er totalt sett meget bra. Og så trener jeg som en helt, no matter what.

Er også i samme situasjon som deg by the way; alene med to barn.

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emilie. Så koselig med "besøk"

Jeg antar vi er mange som sliter med det samme når det gjelder vekta.

Om den nye greia mi fungerer gjenstår å se. Jeg skal nok kunne leve slik, men om det gir resultat er jeg vel mer skeptisk til. Jeg er nok også veldig utålmodig, og kunne helst tenkt meg at når jeg første var flink en uke skulle alt overflødig forsvunnet.

Ser for meg at hvis jeg klarer og begrense absolutt alt jeg putter i munnen, og klarer og holde det fordi jeg spiser begrenset men alt, så vil vekta tilslutt stabilisere seg der kroppen min mener det er fornuftig for meg å være. Men det vil jo ta år. Har jeg tålmodighet til det?

Denne uka har vel vært ok når det gjelder kosthold. Har vært ei enormt travel uke, og det betyr ofte kjappe usunne løsninger. Men føler likevel at jeg har begrensa meg forholdsvis bra.

Unntaket er vel torsdag og fredag. Torsdag var det full pakke med jobb. Det betyr jo mye og mat og litt for mye god rødvin. Gøy men usunt. Halve kontoret var redusert på jobb idag (eller igår er det vel blitt).

Fredag spiste jeg uanstendige mengder sjømat. Det i seg selv er vel ikke usunt, men når det inkluderer uanstendige mengder loff og majones som følge, kan det vel knappest betegnes som sunt i det hele tatt. Og begrense seg.. Jeg var ikke i nærheten engang.

Og ikke nok med det, vi hadde hatt middag to timer før, som jeg i utgangspunktet også spiste meg altfor mett på. Eneste lyspunktet er at jeg fikk gått en ganske god tur. Bedagelig tempo, men nesten to timer gange gjør nå litt.

Det var aldeles nydelig å gå tur idag. Gikk på bar asfalt nesten hele veien. Skikkelig vårfølelse.

Nå sitter jeg våken og venter på eldste. Ikke særlig vant til det. H*n er som regel alltid hjemme i helgene. Denne helga er det en sosial greie med ene fritidsaktiviteten. Dette varer egentlig helt til i morgen, men h*n har en annen aktivitet i morgen og må hjem å sove. Skal derfor hentes kl 02.30

Så her sitter jeg, har sovet en time på benken, og lurer på hvordan resten av natta skal bli. Og jeg skal på aktivitet med minsten i morgen. En aktivitet som krever mye av meg også. Etterpå er det kafè jobbing for eldsten sin aktivitet.

Så jeg har ikke akkurat fritidsproblemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i tryne :sprettoy:

Da jeg var å hentet eldste rinte tlf min. Ikke veldig vanlig at den gjør det kl 02.30 Da var det en kamerat/beiler som var på galeien.

Jeg endte med og kjøre ham hjem, og gav tilslutt etter for å bli med inn og se på det nye huset. Hjemme igjen kl 04.00

Greit nok, men jeg fikk jo ikke sove da jeg kom hjem. Hadde slukna en times tid på benken ved midnatt og da er det gjort for min del. Så 05.30 tror jeg at jeg sovna. Våkna igjen kl 08.00 helt utrolig tissetrengt. Er det mulig??? Kunne faktiskt sovet til nesten 10.00

Så nå er jeg trett. Og jeg skal snart ta meg av, og organisere 20 barn i 3 timer. Grøss, jeg må hente frem alt jeg har av tålmod, og det er igrunnen ikke så veldig mye. Går vel det også, har egentlig god trening i å ha lite søvn, men vet også at det kan gå galt. Riktig galt. Som når jeg har lavt blodsukker. Jeg blir helt vill. Vet særdeles godt om det, også når det skjer. Ser at jeg er en heks, men klarer ikke gjør noe med det... Får håpe tålmodigheten rekker til de tre timene iallefall slik at det kun går utover mine egne barn eventuelt.

Men siden jeg er så tidlig opp kan jeg jo benytt anledningen til å rydde litt rundt meg. Her ser virkelig ikke ut. Det er ulempen med å ha det skrekkelig travelt. Er bare hjemme og roter, ingen som rydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en kjempefin dag idag. Travel men fin, jeg liker det slik.

Jeg liker å ha det travelt, ha den ene tingen etter det andre på tapetet. Ikke for at jeg vil kaste meg på bølgen og klage over travelhet, men fordi jeg liker å utføre ting, liker at ting skjer..

Så tror jeg nok at jeg har ganske stor kapasitet. Det er en kjempefordel, og noe jeg er veldig glad for. Men jeg må passe meg for å ikke forvente det samme av andre, som jeg klarer selv.

Jeg må passe meg for å ikke snerre til den som ikke kan stille på dugnadsvakt fordi mannen er på guttetur den helga å da er mor alene med begge barna. Det sier de til meg, som er alene med barna alltid. Men fordi om jeg takler det, er det ikke sikkert andre gjør det, og det er ikke opp til meg å avgjøre hvor mye den enkelte tåler. Men av og til må jeg bite meg i tunga...

Idag har jeg hatt 20 unger i full aktivitet i 3 timer uten et minutt døtid. Deretter bar det direkte på kafèdugnad et annet sted, før jeg kl 18.00 kunne starte lørdagshandelen min. Men koselig dugnad, og kjempevellykka aktivitet. Når dagen med barna blir slik som idag, er det verdt hver en time arbeid som er lagt bak :)

Minsten har overnattingsgjest og det er veldig koslig. Masse fnis og musikk i kjelleren.

Da jeg kom hjem hadde eldste ryddet helt ut av rommet sitt, møbler og alt. Vasket ned alt og ommøblert. Flinke barne mitt :hjerter_rundt:

Pcen min jobber tungt for tiden. Er redd jeg må til med ny snart. Har ikke råd til det akkurat nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til at jeg kunne skrive et helt innlegg uten at kostholdet ble nevnt.

Dagen har vel vært så som så. Startet bra med knekkis til frokost. Så to pølser til lunsj. Da jeg kom hjem var jeg blitt så sulten at jeg gikk på karboblemma. Det resulterte i to skiver loff med majo og gulost :( Fortsatte med kyllinglår til kvelds, ikke det verste det, og ikke forspiste jeg meg heller.

Toppet det hele me påskeegg fra Freia. Ikke bra men iallefall planlagt utskeielse :sjenert:

0 trim, når skulle jeg liksom hatt tid til det?? Men i morgen skal jeg gå lang tur.. Trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til lørdag ringte som sagt en "beiler" til meg. Vet ikke helt om det er riktig beskrivelse på ham, men tror nok det.

Han er en jeg var dyp avstandsforelsket i da jeg var veldig ung. Men jeg gjor ingenting med det. Nå veldig mange år etter har jeg god kontakt med ham. Han er et par år eldre enn meg, singel, har vært det i ganske mange år og barnløs.

Jeg var ute og hentet eldste da han ringte, så jeg plukket ham opp på veien og kjørte ham him. Ble me han inn for å se det nye huset. Vi ble sittende og prate i en god time. Da jeg satt der og så på ham, tok jeg meg i å tenke på om jeg kunne funnet en fremtid i ham. Men nei, ikke en eneste liten del av meg kunne finne noen av de gamle følelsene jeg hadde for ham. Disse følelsene som jeg ikke tror jeg har hatt for andre enn xen min verken før eller etter.

Da jeg kom hjem og skulle legge meg fikk jeg ikke sove. Jeg ble liggende å tenke på om noen noen gang ville klare å smelte det fortet jeg føler jeg har bygd opp rundt meg. Akkurat nå ønsker jeg det ikke, for jeg føler ikke jeg har tid til det, og heller ikke at jeg er klar. Jeg er way over xen, så det er ikke derfor, men jeg ønsker ikke dele meg med noen akkurat nå.

På den annen side ønsker jeg ikke å bli gammel alene. Jeg er enda, i egne øyne, ganske ung. Startet tidlig med barn, og har fremdeles noen år til jeg passerer 40. Når jeg passerer det magiske tallet vil barna mine være så og si voksne, og jeg fremdeles ganske ung. Kanskje jeg da kan begynne og titte meg litt rundt. Jeg håper jeg er klar da. For akkurat nå er jeg totalt avvendt menn. Og den eneste personen av det motsatte kjønn som jeg kunne tenkt meg å bli litt bedre kjent med utenom vennskap, er selvfølgelig gift. Ingen forelskelse (hvis jeg i det hele tatt vet hva det er), kun en bitteliten fasinasjon. Holder meg veldig langt unna, bare slik at det er sagt...

Langt og rotete men bare litt mine egne tanker, som jeg har lyst å ha nedskrevet. Håper jeg engang kan lese disse og bekrefte at fortet lot seg rive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdagen nesten over. Har vært en veldig hektisk dag, som vanlig. Denne uka så ut til å være ganske rolig, men så baler det alltid på seg.Med møter og andre arrangementer som krever meg. Det ser skikkelig dårlig ut med trening for tiden.

Igår lagde jeg kjøttkaker til middag. Tror neste ikke barna mine husket hvordan potet smakte. Ikke synes de det er så veldig godt heller. Kjøttkakene ble god, og en kan jo ikke ha annet en poteter til da. Fikk gått en times tur mens minsten var på trening, før jeg overtok og hadde en annen type trening med flesteparten av dem.

Idag har jeg vært ansvarlig (ikke helt alene men..) for et nokså stort arrangement. Det gikk veldig veldig bra. Det er en kjempegjeng som jobber knallgodt sammen, og da blir alt bare gøy. Nå roer denne aktiviteten seg, men den andre øker tempoet. Så her er ingen hviling på lauvbæra.

Maila xen idag ang påsken. Han er omtrent usynelig i barnas liv, foruten om at han stiller med tak over hode til dem annenhver helg. Engasjerer seg overhode ikke, og legger skylden for det på meg. Slitsomt. Han tar aldri initiativ til å finne på noe med barna, og da sier det seg vel kanskje at barna ikke veldig ofte drar dit frivillig. Trist, for han var en veldig god far :(

Ei ung jente jeg kjenner valgte å ikke leve lenger på fredag. Det er så uendelig trist. Jeg kjenner henne ikke veldig godt, men vet både hvem hun og foreldrene er. Jeg har selv et barn i den alderen og det gjør at jeg føler det enda mer på kroppen. Det må være det desidert verste som kan skje en forelder. Alle de spørsmålene de etterlater, skyldfølelse osv. Jeg føler så veldig veldig med de stakkars foreldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært så som så med maten idag. Jeg klarte ikke holde meg borte fra kakene som var igjen etter arrangementet idag :( ikke hadde jeg planlagt å spise det heller. Tre pølser i brød ble det også, jeg synes det er èn for mye. Men det var jo middag.

Tar ikke akkurat veldig mye av i dette tempoet, og er redd bikinien ikke kommer til å friste særlig i sommer :(

Jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å være helt fornøyd med noe jeg gjør??

Fikk iallefall blomster og rosende ord idag :)Må bli flinkere til å ta det til meg.

Endret av Sommersol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag nye møter. Onsdag er dagen barna er hos faren i noen timer. Jeg pleier sette av disse timene til meg selv, tar en ekstra time trening, kanskje litt solarium, legger meg i badekaret eller noe i den duren. Men veldig ofte må dette endres på. Så også idag. Idag er det et møte jeg bør gå på.

Det verste er at jeg trenger egentlig ikke gå på dette møtet, men jeg vet noen andre som også kommer der, som jeg gjerne vil møte. Vet ikke hvor bra det egentlig er, men velger å overhøre den lille indre stemmen som ber meg ta meg kraftig sammen..

Middagen idag ble enkel, litt kyllingfilet stekt sammen med to poteter som var igjen tidligere i uka. Eneste som kunne minne om noe sunt eller grønnsaker, var litt maiskorn som jeg drysset over.

Tror jeg har fått ordnet påsken med xen, håper han finner forslaget mitt fornuftig, og at jeg slipper "utskjelling" og bråk fordi jeg prøver å finne løsninger litt tid i forveien slik at barna kan forberede seg og vet hvor de skal være.

Sitter litt med en bismak når det gjelder barna og faren og ferier. Jeg vet at de helst vil være hjemme hos meg, og at de er mer enn nok fornøyd med å være hos faren annenhver helg. De har ikke problemer med å være der de helgene de skal, men er fornøyde med det.

Så vet jeg også at det gjør ikke faren noe om de er her mest mulig, selv om han uttaler noe annet til omverdenen. Han tar aldri intiativ til samvær utover helgene han skal. Heller ikke i ferier. Jeg tenker da om det er riktig av meg og ta initiativ til at de skal være der, når ingen egentlig synes noe om det??

Men jeg må innrømme at av og til føler jeg behov for å være litt mer enn fredag kveld til søndag morgen uten plikter og ansvar. Men foretrekker å være sammen med barna likevel. Vansklig balansgang, å en må ha vært alene med barn over tid for å forstå følelsen...

Snopesyk idag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du deilige helg...

Var i koselig samling igår. Drakk en flaske rødvin sammen med veldig gode venninner. Jeg er så uendelig glad i vennene mine. Jeg har mange og de er alle veldig gode. Er ikke alle jeg har omgang med like ofte, men det gjør ingenting.

Drakk nesten en flaske rødvin, det var deilig. Bare sveve på en liten fløyelsrus, sovnet som en stein da jeg kome hjem.

Det gikk mye i barnprat igår. Jeg pleier vanligvis ikke like det så veldig godt. Synes hverdagen min dreier seg så veldig mye om barna at det er godt med en pause av og til. Men igår tok vi den litt videre, det var liksom ikke bleier, rydding og leggetider det gikk i. Samtalen bar preg av at flere av oss har fått tenåringer, og det er krevende men veldig veldig spennende.

Har spesielt en venninne som jeg "ser veldig opp til" Hun er så enormt reflektert når hun snakker om barna sin og måten hun håndterer dem på. Og så er hun veldig veldig ærlig.

Igår sa hun foreksempel at hun alltid har sett på seg selv som en "hønemor". Vil liksom ikke at barna skal vokse, helst sperre dem inne slik at de er hennes for alltid. Men de siste to åra har endret henne, og nå sa hun høyt og tydelig at hun gledet seg til de flyttet. Ikke gledet seg som i håper de flytter så snart som mulig. Men gleder seg som i slippe å ta alle avgjørelsen og det enorme ansvaret det er å ha barn..

Jeg tenkte det samme her en dag, men våget ikke helt å tenke tanken helt ut. Men det er vel faktisk en helt normal del av modningsprosessen for oss foreldre. Akkurat som det skjer når den 10 åringen som aldri skal flytte å vil gifte seg med mamma, plutselig blir 14 og ikke kan vente med og komme seg ut.

Jeg er godt i gang med helgevask, barnefri og høy musikk. Konsert med flere gode venner i kveld. Gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg klar for konsert og fest...

Eller - jeg trives så dårllig med meg selv og kroppen min for tiden, og da føler jeg meg ikke vel. Ingen klær som ser ut, eller passer osv osv. Men med litt vin blir alt så mye bedre har jeg hørt..

Har fått gjort en god del husarbeid idag. Det føles godt. La meg i badekaret og sovnet noen minutter der. Var nok ikke dumt det, for var ganske seint i sent igår og tidlig oppe idag.

Leser Drømmehjertet for tiden. Det er mange måneder siden jeg leste en slik bok, sliter med å legge den fra meg. Synes den er så fint skrevet. Føler nesten at jeg er på Cuba når jeg leser skildringene. Blir glad hver gang jeg finner ei slik bok :)

En dårlig dag når det gjelder mat dette. Spiste to loffskiver til frokost. Litt carbonara som ikke var så veldig godt til lunsj, og litt chips... Kjenner jeg må spise litt før jeg går, vin og sult er en dårlig kombinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en hyggelig og sosial helg du har!

Dårlig matdag her også, dvs, matmessig ok - men jeg åt opp 2/3 av barnas lørdagsgodteri. Dvs den største var ikke hjemme, og den lille..vel, hun er liten og spiser ikke så mye. :sjenert: Jeg må nok tilbake til den gamle regelen hvor jeg kjøper en liten sjokkis til dem hver slik at mor ikke har muligheter for tigging.

Vedrørende barn som skal flytte ut med tid og stunder - jeg tror det blir litt digg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Emile jeg har hatt en helt topp helg. Men idag er jeg veldig sliten.

Var kanskje ikke så veldig lurt å gå på fest/konsert når jeg hadde en 3 timers økt med barneaktivitet idag. Men det gikk fint :)

Konserten igår var så som så, men festen før og under var veldig bra. Var ute sammen med et par som jeg anser som noen av mine aller aller beste venner. De har følgt meg i tykt og tynt og kjenner meg og mine veldig godt. Etter at jeg ble alene har vi ikke hatt fullt så mye kontakt, men vi vet alltid hvor vi har hverandre, og at vi aldri er lenger enn en telefonsamtale unna. Det var godt og tilbringe tid sammen med dem igjen.

Har hatt en lang deilig kveld forran pc og Tv sammen med barna mine. Jeg bare elsker Himmelblå. Idag lo jeg høyt flere ganger, den serien har en egen evne til å ta noen ting veldig på kornet.

Nå ser jeg Ingen grenser. Fy søren for en gjeng. Setter ting litt i perspektiv, iallefall for en stakket stund.

Endret av Sommersol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så mange ufyselige tråde om alenemødre på KG for tiden. Jeg synes de er generaliserende, fordomsfulle og rett og slett fulle av misunnelse. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal finnes så mange alenemødre som får så mye og snyter far for både det ene og det andre. Jeg kan heller ikke skjønne at det finnes så mange stakkarslige pappaer der ute, som betaler tusenvis i bidrag, spleiser ved dyre ekstra utgifter men som enten ikke får se barna i det hele tatt, eller mye mindre enn de ønsker.

Det stemmer iallefall ikke med den virkeligheten jeg lever i. Jeg kjenner ikke veldig mange alenemødre, men av dem jeg kjenner er det en som mottar overgangsstønad. Nå har hun mottatt dette i 3 år, så nå får hun ikke lenger.

De andre mødrene jeg kjenner som er alene med omsorgen for barna sine, er i minst 100% stilling og mottar minimalt av bidrag fra far. Det eneste jeg kan se at de får av staten (meg inkludert) er èn barnetrygd ekstra. Jeg kan ikke skjønne at den usle barnetrygden er noe som gjør det ettertraktet og være alene.

Jeg har forholdsvis store barn, som også var ganske store dag jeg ble alene for ca 3 år siden. Jeg har vært mye alene med barna også mens vi var gifte, så jeg vet hva det er å ha en fraværende mann i ekteskapet. De første åra etter at jeg flyttet hadde vi barna 50/50.

Etter en stund ønsket ikke barna denne ordningen lenger og ville flytte til meg. Siden de begge er store nok til å bli hørt, ble det slik, mot fars vilje. Etter det er han omtrent totalt fraværende. Han gir barna mat og tak over hodet annehver helg, ellers ingenting.

Det å måtte ta alle avgjørelser selv, takle alle konflikter selv og være den eneste ene for barna alene, hele tiden, er til tider temmelig tøft.

Jeg trives veldig godt alene, men savner en deltakende far til barna mine, og hvis en fraværende en er prisen den ene barnetrygden koster, må de gjerne ha den for meg..

Ble mye av mine egne usorterte tanker dette, rotete og hoppende, men ble litt engasjert og gidder ikke svare i tråden det gjelder..

Idag er den rolige dagen i vårt hjem. Ingen skal på trening eller lignende før etter 18.00 Det betyr at jeg kunne hatt tid til å lage veldig sunn middag, men gjør jeg det da? Neida, stekt kalkunfilet med pommes, hvitløksbrød, feit aioli og fetaost. Nesten blottet for grønnsaker og med sikker en liten million kalorier.. Blir sur av slik. Skal prøve å manne meg opp til å gå en tur i regnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...