Gå til innhold

Nytt mirakel!

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Pst: nå er det nytt treff onsdag 14 januar:

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=63881

Hadde vært koselig om det passet...

Magnhild kommer dessverre ikke denne gangen.

Jeg kommer litt senere regener jeg med (begynner babysvømming den dagen).

Iona har ikke svart enda.

Men henne regner jeg med... :wink:

Håper alt står bra til med deg og den lille... :hjerte:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Takk for hilsen Mayamor :D

Nytt treff høres kjekt ut - men denne gangen backer jeg ut siden du bare kanskje kommer og Magnhild ikke kommer. Må ha noen "kjente" for å tørre å komme :oops: Må nok innrømme det.

Men takk for info'en - så satser ejg på å bli med neste gang :wink:

Ellers står alt bra til. Var hos fysio på mandag og det gjorde gått. Fikk "ordnet" bekkenet og løst opp i noen løsninger lenger oppe i ryggen.

Etter behandlignen var Mannen og jeg på Simo-butikken og fikk litt info om barnvogner. Er så usikker. Alle tips mottas med stor takk :P

Mandags kveld var jeg hos en venninne, på tv-kveld. Veldig kjekt. Vi var fem venninner samlet - fjaste og fjaste.

I går kveld var Mannen og jeg på sykebesøk hos min morfar på sykehuset. Han var mye bedre. Og det var så fint. Han har det godt. Har ikke vondt og trives.

Etter besøket var vi innom HM og jeg fikk kjøpt meg en ny mammabukse og min første mammagenser. Siden mammabuksen min i str. s er begynt å bli liten/stram, måtte jeg gå til innkjøp av en bukse i str. m. Mye bedre :wink:

Nå skal jeg prøve å gjøre noe jobbrelevant. Har som mål å gjøre litt hver dag fremover - blir fornøyd da :enig:

Klem ny dag (26+6)

Skrevet

Må skrive litt igjen...

ingen hilsener :cry: men, det er vel jeg som er litt kjedelig da (ihvertfall her på kg - for jeg tror ikke jeg er det ellers) :o Jaja, sånn er det no. Er jo ikke så flink jeg heller til å legge igjen spor i andres dagbøker - men jeg følger ganske bra med altså på en del av dere :wink:

Siden sist...

Jeg har blitt ganske flink til å gjøre litt faglig/jobbrelaterte ting hver dag. Men har problemer med å komme meg opp tidlig. Sover så tundt og godt om morningen - spesielt etter at vekkerklokken har ringt. I dag sto jeg opp litt over elleve. klokken ringte klokken ni..også ble det en del snoozingen, også ble lyset slått på og mobilen/vekkerklokken av.... også sov jeg enda litt til tlf. ringte. Måtte løpe ut i gangen - også var det bare en elelr annen selger som spurte om det var Rune hun snakket med :evil: :roll: neihei - og så lå hun bare på. Men jeg kom meg opp ihvertfall.

Og sånne late morninger er et mange av.

Men etter frokosten er jeg altså blitt flnik til å gjøre noe jobbrelatert. Med unntak av kg-besøk som jeg ofte gjør på denne tiden (sånn midt på dagen). Skal lese i en fagbok etterpå som jeg holder på med - og så skal jeg til fysio i ettermiddag. Ser frem til det, for jeg er ikke så bra i dag. Har vel blitt litt dårligere siden sist behandling forrige mandag.

Bør vel kanskje øke til to fysio-besøk i uken!

Blir dårligere av at jeg tar meg lit ut og da- klarer ikke å være så mye i ro som jeg burde. I går styrte jeg fælt med å finne frem til langt oppe på noen hyller. Opp og ned på en liten krakk. Oops, det var ikke godt for bekkenet.

Fikk ordnet en del i huset denne helgen også :D

I går hengte vi opp en del bilder på "kontoret". På en av veggene har jeg funnet ut at vi kan henge opp forskjellige bilder. Har tatt noen inn i sånne rammer med plass til flere bilder, og noen bilder har paspatur. Alle har børstet stål/sølvramme. Ble ganske fint.

Også har vi fått dusjkabinett! :hoppe:

Det er så stilig. Rørleggeren - som vi kjenner - var her fredag kveld og lørdag formiddag. Mannen hjalp til. Og det ble bare såååå fint! Var en fryd å dusje i!

:sjarmor:

På lørdagen fikk jeg gjort en del innkjøp av praktiske ting. Kjøpte noen nye skapdørhengsler, de vi hadde var ødelagt - kjøpte tetningslister som jeg har tatt på altandørene i første og andre etasje + at jeg har fått ordnet med en ødelagt lysbryter. Liker å styre og ordne med sånt jeg. Kan ikke fordra at det er noen ting som bare ligger der og skal gjøres.... må bare kaste meg over det liksom. Men nå som jeg ikke kan gjøre alt mulig pga. bekkenløsning og graviditet/stor mage, blir det til at jeg tyter en dl på Mannen. Stakkars han :oops: bør vel skjerpe meg litt. Det er jo alltids noe som skal gjøres i et hus. Blir aldri helt ferdig heller.

Ellers i helgen har Mannen og jeg tatt dfet helt med ro. Vært hjemme og slappet av. Laget god mat og sett mye tv. På lørdag så vi også to dvd-filmer jeg har lånt av en venninne: Chicago og. Gode filmer begge to.

I går var jeg med mamma og onkel på sykebesøk til morfar. Han har det bra -ingen smerter - men roter ganske mye. Forteller rare ting. I går sa han f.eks. at han hadde brukt hele dagen på å klippe i dynen. Vet ikke hva han tenker på... men så lenge han ikke har vondt og blir tatt godt vare på/får god pleie så er jo det bra.

På fredag som var deltok jeg på en konferanse - sånn halvveis. Fikk med meg fire foredrag (sitteputen var med) og spist lunsj. Snakket med mange kolleger, gamle kolleger, venner og bekjente. Var veldig kjekt å være i jobbmiljøet igjen. Holdt ut fra ca. ni til halv-fire... så det var omrent en hel arbeidsdag. Så jeg har tatt meg en del ut i det siste ja.

Har med masse fagbøer hjem, og håper å få lest litt før mirakelet kommer til verden.

Ang. mirakelet i magen: Han/hun sparker og sparker. Det er så kjekt, og utrolig rart. Kan se uten på magen at babyen sparker.

Er nå i uke 28, og leste i går at babyen nå hadde klart seg utenfor livmoren om det hadde blitt født.

Det er bare 3 mnd. igjen til termin nå, 10.april! Gleder meg. Men er også veldig spent på hvordan fødselen blir. Kan ikke tenke for mye på det.

Oki - får begynne å gjøre noe...

Klem ny dag (27+4)

Skrevet

Ah... Kjenner igjen de late morgenstundene, bortsett fra at jeg våkner uten kul på magen :ler: Snooze er en fantastisk ting! Er så vant med den at jeg får vondt i hodet hvis jeg står opp fort... :ler2:

Hørtes lekkert ut med matchende rammer... :P Jeg liker det mye bedre enn masse forskjellig jeg og! Hver sin smak... Jeg drømmeinnreder hus hver dag jeg :wink:

Jeg synes at menn har plikt til å hjelpe damene sine, og spesielt når de er gravide, og enda mer spesielt når de har vond bekkenløsning. ! At du synes det er frustrerende å ha ting uferdig i leiligheten, er ikke uvanlig i det hele tatt! Man klarer liksom ikke å slappe av helt... :riste:

Hvordan går det forresten med barnerom og barneutstyr? Noen konkrete planer? Har dere kjøpt en del? Hvis du har skrevet det før, så har jeg tydeligvis glemt... :oops:

God bedring med bekken!!

Masse klemmer fra Lillen

Skrevet

Åh, så god du er lillen :D Koselig hilsen fra deg og takk for god bedring hilsen. Bekkenet trenger det.

Var på fysiobehandling i går og ble faktisk værre. Rett etter at jeg hadde gått derfra ble det dritvondt - og det er ikke bra ennå. Lå lenge uten å få sove i natt og måtte ta en paraset til slutt for å få sove. Verker sånn i bekkenet - nå på høyre side. Har smerter inntil halebeinet... dypt der inne :evil: Så jeg skal bare sitte her foran skjermen bittelitt...

Har nettopp snakket med kiropraktoren jeg gikk til før jeg begynte hos fysioen. Fikk time der på torsdag - rett før jordmortimen. Sa jeg ønsket time pga. låsniger i nakken og mellom skulderbladene. Å manipulere opp slike låsninger kan ikek fysioen gjøre - så han sa det var helt greit at jeg gikk til kiropraktoren. Men hun må holde seg unna bekkenet.

Helt enig med deg lillen i at like rammer tar seg best ut. De er også gasnke lekre de vi har. Synes sølv/stål er bedre enn gull, bronse, hvite osv. - sånn generelt sett. Jeg er også sånn at jeg drømmeinnreder hus. Gøy aktivitet det. Men kan bli litt stresset når det gjelder ens eget hus - for ting går så sakte.. og det som man kunne ønske seg aller mest er oftest altfor dyrt. Men sånn er det no - skal ikke klage.

Husker at jeg før satt med flere interiørblader og misket ting inni hodet mit - litt derfra og litt derfra... osv. hadde sikkert fem bad og tre kjøkken og et gedigent soverom med stor garderobe :o

Back to reality!

Mannen gjør en del ting i heimen. Har må ta gulvene nå + badene (som han har hatt "ansvar" for en stund nå). pleier å bli tatt i helgen, men det ikke blitt gjort nå... så må nok mase litt på an i dag (liker det ikke). Men siden jeg sannsynligvsi skal ha besøk av bestevenninnen min i morgen har jeg lyst til å få vekk det meste av støvet/støvdottene som ligger rundt. De kommer jo sååå fort. Tror det har noe med at panelovenen står på for "fullt" nå om vinteren

Ang. barnerom og barneutstyr:Barnerom har vi. Det ble malt og fikk nytt gulv da vi flyttet hit for 1 1/2 år siden. Det er i ganske nøytrale farger - ikke blått eller rosa, og det synes jeg er bra. Også har det to små innebyggete klesskap - som Mannen må få tømt for sine ting. Også magler det noen lister - som Mannen må fikse. Ellers skal jeg kjøpe nye gardiner med tid og stunder og noen "barnebilder" og hyller kanskje. Det skal ikke brukes før om ca. 1 år - så vi har ganske god tid. Skal kjøpte stellekommode til å ha på badet, og vi får jo en del klær oppe der. Ellers skal babyutstyr og klær få plass på barnerommet.

Vi har fått en del klær + helseteppe.

Bilbarnesete + ekstrautstyr

- that's it. Var innom Simo-butikken i går for å se på vogner igjen, og sjekket info om barnevogner og utstyr på barnimagen i går. Tror det nå står mellom Teutonia Y2K og Teutonia Mistral!

Når det gjelder seng er jeg i tvil om Ikea har gode nok senger og dyner og madrasser, eller om det er nødvendig å kjøpe dette på en babybutikk. er ganske store prisforskjeller. Mannen overlater dette i stor grad til meg, og jeg heller nå mot Ikea.. det går frem og tilbake det der.

Fikk pengegave til babyutstyr av mamma i går :kyss: (hun er så god). Kommer utrolig godt med. Så i løpet av januar har vi vel kjøpt/bestilt en del ting. Regner med å kjøpe mye samlet, i en butikk pappa har fikset noen rabatter (vet ikke hvor mye - spent på det).

Oki - får slutte av nå.

Gode klemmer fra nydag (27+5)

Skrevet
hadde sikkert fem bad og tre kjøkken og et gedigent soverom med stor garderobe

:ler: Der ligger problemet... Man har lyst på mange forskjellige stiler eller innredninger, men må velge en, for de passer ikke sammen...og ærlig talt; det er få som har 5 bad! :ler2:

Gjest Mayamor
Skrevet

Følger med deg - men er nok ikke alltid like flink å legge igjen spor etter meg...

Har i det siste vært opptatt av først fødsel, så mye pupping og komme i daglige rutiner. Nå har det gått i husjakt en stund...

Alltid 10 unnskyldninger eller hva... :oops:

Men jeg følger med deg iallefall... :kyss:

Er imponert over at du jobber og står i med bekkenløsning...

Er jo ikke noe godt å sitte foran en maskin hele dagen heller...

Når du har vondt i nakken - sier det seg selv at du belaster deg og dermed knyttes musklene. Kroppen bare prøver å fortelle deg at du må ta det med ro, jente... :fy:

Ta vare på deg selv.

Ingen kommer med premie for at du går i jobb for lenge.

Og OM du hadde fått det:

Hva godt skulle det gjort deg når du ligger der... :roll:

Nå maler jeg sikkert fanden på veggen - men jeg ville bare si:

TA VARE PÅ DEG SELV... :kysse:

Drømmeinnredning av hus - det er skikkelig gøy - og så helt gratis...

Nå må vi gjøre noe mer enn å drømme om det.

Men jeg gleder meg som en liten unge.

Første gang jeg er med som eier av et hus...

Har tidligere kun leid og eid leiligheter...

Når det gjelder Ikea seng - tror jeg den er like god som en dyr en hos Simo...

En voksen ligger jo tungt ned i madrassen og trenger derfor en god madrass.

Et barn er jo mye lettere - så min filosofi blir at da ligger de mer "oppå"...

Tenker på da jeg var liten - så lå jeg på en tynn skumplastmadrass.

Senere på en slik grønn tykk madrass som mormoren min hadde i kjelleren...

Og jeg har ikke skjev rygg eller astma... :wink:

Men jeg er nå ingen ekspert da... :ler:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Hello.... litt tidligere på an i dag... og rett etter frokost og avislesing (og tv-titting) er det rett og sjekke mail og inn på kg! Komt inn i en god vane nå :oops: :lol: Jada - er litt bedre i dag. "Kniven" i bekkenet er ikke like mye tilstede...ja, hvis det er en bra beskrivelse da.

Ellers er nakken stiv - så det skal bli godt med behandling hos kiropraktor i morgen. Skulle egentlig til jordmor rett etterpå - og Mannen skulle være med - men jeg fikk nettopp en tlf. om at timen måtte avlyses for jordmor var blitt syk. Så det blir neste torsdag. Passer greit det.

Når det gjelder bekkenet lillen så er det nok ikke så mye mer jeg kan gjøre. Enseste må væe at jeg sitter enda mindre og ligger desto mer. Men det er uaktuelt. Synes jeg tar det så rolig så. Kan ikke bare ligge i sengen heller. Hjelper at du tenker på meg da, snille lillen :kysse:

Også er det jo sannsynlig at det hele er over etter fødselen - og det hjelper også å tenke på det.

Snakket forresten med fysioterapeuten om hjelpemidler det kan være aktuelt å bruke. Vet ikke om jge har nevnt det her inne.

Bekkenbelte kan være lurt... men problemet er at det presset på urinblæren. Og da vil jeg helst unngå det. Må nok på do som det er, hele døgnet. Også passiviserer det også musklene å gå med bekkenbelte - og det er visst ikke så bra heller.

Også har vi krykker. Hun fysioen på KK snakket om at det kunne bli aktuelt da jeg var det, i oktober. Men fysioterapeuten min mente jeg ikke burde bruke det. Også begynte han å snakke om så godt trent jeg var :o så stramme muskler jeg hadde og sånn :roll: Jeg godt trent liksom. :hoho: Måtte le litt da, og takke for komplementet. Jeg har jo ikke trent på lenge sa jeg. Han forsto det som at jeg ikke hadde trent siden før graviditeten - så jeg måtte opplyse han om at jeg nok har lagt på latsiden en god stund. Men unntak av Pilatestrening et halvtårs tid før jeg ble gravid, er det flere år siden sist treningsøkt.

Jeg har virkelig ikke hatt lyst, ork og motivasjon til å trene på lang tid. Tror det kan henge sammen med at jeg har fått lavt stoffskifte, og sannsynligvis har hatt det siden sommeren 2002 (men ikke begynt på medisin før i sept. i fjor. Da blir man jo litt slapp.

Fysioen synes ihvetrfall at jeg var ganske stram og det var jo utrolig hyggelig å høre. Faktisk nevnte også fysioen på KK noe av det samme... hun sa at hvis jeg var like stram inni som jeg var på utsiden ville jeg nok godt merke at det ville strekke der inne når livmoren/magen vokste. Får ta det som komplementer.

Veldig kjekt å høre- spesielt siden jeg lå på meg 6 kilo før jeg ble gravid i 2003 + det som har komemt etterpå. Så jeg har aldri vært så stor som ved graviditetsstart og utover :sjarmor:

Nydag skrev:

hadde sikkert fem bad og tre kjøkken og et gedigent soverom med stor garderobe

lillen skrev: Der ligger problemet... Man har lyst på mange forskjellige stiler eller innredninger, men må velge en, for de passer ikke sammen...og ærlig talt; det er få som har 5 bad!

Men gøy er det. Tenkt om man hadde hatt 5 bad da - det er 5 ulike stiler det. Ikke så vanskelig å velge da :wink: Men så er det jo pengene da, hvor skulle det komt fra? Til å betale for all innredningen og ikke minst huset med det 5 badene i :roll: Men når man drømmeinnreder så er det virkelig vanskelig å bestemme seg for en stil - det er så mange kule/fine... og da er jo ikke penger et issue. Ikke sant?

Ellers når jeg drømmeinnreder så kan jeg plukke litt fra en stil eller et bilde i katalogen og miske med et annet. Det er da man virkelig leker interørarkitekt :sjarmor:

Takk for opplysende svar om Ikeaseng Mayamor - og koselig melding :D Flott at du tror at sånn seng er like bra som en dyr en. Det høres bra ut. Jeg har også tenkt på hva vi lå på som små, og ikke minst hva foreldrene våre lå på... osv. Mannen kommer inn på dette hver gang jeg tar opp seng-temaet. Det med madrass og tyngden på den som ligger i sengen har jeg ikke tenkt på. Men det er jo logisk ja. Selv har no vi Ikea-madrasser - og de er helt ok synes jeg. Og jeg har faktisk skjev rygg og en del ryggvondt (så jeg burde kanskje vurdert en ny madrass til meg/oss???) Det er en madrass jeg faktisk kunne tenkt på, en sånn Tempura overmadrass. Jeg har Tempura pute - synes den hjelper for nakken. Tror madrass også hadde vært bra - men for dyrt og langt ned på prioriteringslisten vår.

Tror nok vi kjøper seng, dyne og madrass på Ikea. Blir nok til det.

Mayamor skrev: Er imponert over at du jobber og står i med bekkenløsning...

Er jo ikke noe godt å sitte foran en maskin hele dagen heller...

Når du har vondt i nakken - sier det seg selv at du belaster deg og dermed knyttes musklene. Kroppen bare prøver å fortelle deg at du må ta det med ro, jente...

Ta vare på deg selv.

Ingen kommer med premie for at du går i jobb for lenge.

Og OM du hadde fått det:

Hva godt skulle det gjort deg når du ligger der...

Nå maler jeg sikkert fanden på veggen - men jeg ville bare si:

TA VARE PÅ DEG SELV...

Skjønne Mayamor! Jeg tar godt var på meg selv. Har jo god mulighet ti å ta det med ro jeg. Og jeg er 100% sykemeldt altså. Har vært det en god stund nå, og blir nok til det permisjonen begynner. Og hovedbegrunnelsen for det er er nettopp som du er inne på, at det ikke er br å sitte foran en pc hele dagen. Det er det jeg gjør på jobben, ofr det meste, derfor er jeg ikke det. Men jeg er innom innimellom og "viser trynet". Sånn som på fredag da jeg deltok sånn halvveis på en konferanse. Og at jeg leser jobbmail her hjemmefra. Også har jeg altså tenkt å prøve å lese litt faglig, helst litt hver dag. Har tatt masse bøker og annen litteratur med meg hjem - har mye som venter. Og det gir meg en god følelse om jeg klarer å lese litt. Så det gjør jeg for min del, og det er ikke noe jeg må.

Rygg- og nakkevondt har jeg hatt lenge - det er ikke noe nytt nå. Pga. tyngdeendringene i kroppen er det vanlig at slike plager blir værre under graviditen - så det er mp noe som jeg bare må ta på kjøpet. Men det er det hærsens bekkenet og hofter og nederst i ryggen som er det nye og det som mest vondt. Ondter man skulle vært foruten. Du hadde jo vondt i bekkenet selv under graviditen - så du vet hvordan det er. Men synes å ha lest inne hos degat du er bedre nå. God nyhet :wink:

Trenger ikke å unnskylde liten kg-aktivitet til meg. Jeg er jo likedan - nei, værre enn deeg. Så det så. Kos at du følger med :kysse:

Yes - da ble det en del skriving i dag også, jej. Skal nå snart begynne å lese en fagartikkel (flink jente).

Klemmer til alle,

ny dag

Skrevet

Så søt mamma du har, skjønner godt at hun gleder seg til å bli mormor!! Er det hennes første barnebarn??

Nå går jammen tiden fort, er ikke lenge til april... :lol: og det virker jo som om dere har planene i orden, rommet er klart og alle tankene om hva dere trenger er der. Det morsmme er kjøpe dem..det å ha en vogn i stua et par dager kan faktisk være veldig koselig!! :wink:

Ønsker deg en god dag, og håper at bekkenplagene ikke er så slemme med deg!!

jeg synes kniven i bekkenet er en meget god beskrivelse..mannen sa et eller annet han ikke skulle ha sagt da jeg hadde vondt i symfysen..da svarte jeg hvordan tror du det er å ha en kniv stikkende inn i musa... :o så da forstod han litt mer... :ler:

Klem fra Kipa :klem:

Skrevet

Bassengtrening med fysioterapeut er godt

når man har bekkenløsning :wink:

Finn ut hvor de har det, og begynn der..

Deilig å kunne røre på seg igjen - i vannet :P

Men for alldel - ikke svøm..

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over dagboken din og har lest igjennom det meste - Veldig koselig lesning :) Bortsett fra det med bekkenet/ryggplagene da.. Jeg har ingen barn selv ennå, men håper jo å få det med tiden. Har selv hatt en del problemer med rygg (skjev+stiv muskulatur) og stiv nakke, og er forbredt på at ihvertfall ryggplagene vil kunne forverre seg ved en eventuell graviditet.

Har faktisk en venninne som fikk en datter nå i høst, hun hadde mye plager med ryggen/bekkenet både før og under graviditeten, men hun sier at hun ikke kan huske sist hun var så bra i ryggen som hun har vært etter fødselen. Og det er jo positivt å tenke på da :)

Ønsker deg lykke til videre med graviditeten, og ellers selvfølgelig !

Skrevet

Jippi-jej får jeg vel si. Så kjekt med hilsener :wink:

Også et nytt ansikt også da - Hanne - så kjekt at du har vært innom.

Og tusen takk for koselige hilsener fra supergirlsene Jinx og Kipa!

Selv er jeg ikke så flink til å skriv ei andres dagbøker for tiden - for det er for vondt å sitte foran pc'en. har fått med meg at Jinx har flyttet ut fra dagboksidene - så jeg burde jo snart komme på besøk i hennes nye dagbok.

Jeg husker at du gikk på bassengtrening Jinx, og syntes det var deilig. Vet ikke hvor de kan ha det her i Bergen med fysioterapeut tilstede. Men husker å ha lest at gravide kan gå ihvertfall to steder i Bergen. Skal sjekke det mer ut. Høre med fysioterapeuten min osv.

Jeg liker å være i basseng - men nå må jeg vel kanskje kjøpe en stor badedrakt... hvordan blir det :roll:

Har nettopp godt til innkjøp av en bok om bekkenløsning - tror det står noe om trening der også som jeg skal kikke på. Fikk boken i posten i går. Jeg vet at man ikke skal svømme i bassenget - da kan man gjøre ting værre....og det vil man jo ikke.

I går var jeg hos kiropraktor som "knakk opp" to låsninger i nakken, to mellom skulderbladene og låste litt opp i en spent kjeve :lol: Men hun holdt seg heldigvis unna et vondt bekken. Og etter å ha vært der og innom arbeidsgiver ++ ble det en vondt kveld. Ble litt grining, ja, for alt gjorde vondt. Bedre nå idag etter nattesøvnen, men tar det nok med ro i dag.

En ting jeg gjorde i går var å nevne for arbeidsgivet at jeg syntes å ha lest at man skulle få refundert sykepenger fra trygdekontoret fra 1. dag og ikke ette at arbeidsgiverperioden var over om sykefraværet var svangerskapsrelatert som i mitt tilfelle. Hun på jobben hadde ikke hørt om dette, men ringte for å sjekke, og det stemte gitt. Det hadde vært gjeldende i ca. 1 år - men tror du trygdekontoret selv opplyser om at arbeidsgiver kan gå mer penger? Åh, neida, det gjør de ALDRI. Etter noen tlf. fant vi ut at det ikke var jobben heller osm skulle søke om dette men arbeidstakeren selv - altså meg. Sløkket spør du meg :roll: Så da bar turent il trygdekontoret, hvor ejg fikk med meg to skjemaer for dette som det haster med å få fylt ut. Et av skjemaene skal jeg og arbeidsgvier fylle ut og det andre skal jeg og legen fylle ut. Så keg må ta en tlf. til legekontret nå etterpå og forklare. Må vel sende dem skjemaet...

Og går det da i orden, så får arbeidsgiver også refundert sykepenger/lønn til meg i sykefraværets første 16 dager... er jo penger det.

Ikke noe kjekt med ryggvondt og plager Hanne. Jeg tenkte mye på før jeg ble gravid at det jeg allerede strevde med vile bli værre - men det har det ikke. Det med bekkenet er noe nytt - har aldri hatt vondt der før. Men før jeg ble gravid så prøvde jeg å ta mine forhåndsregler om jeg skal kalle det det. Å trene opp ryggen. Pilatestrening er f.eks. veldig bra. Det har de to steder i Bergen (sjekk bl.a. www.studiopilates.no). Man trener opp de indre musklene som er så viktig for å stabilisere rygg, mage, bekken. I tillegg så sluttet jeg med manuell terapi (manipulasjoner av låsninger i rygg og nakke) og begynne med øreakupunktur som er mye mer skånsom behandling. Akupunktøren kan også hjelpe på om det tar tid å bli gravid - stimulere de rette hormene/rette opp hormonbalansen, gi tips om kosttilskudd m.m.

Høres bra med ut med hun venninnen din som har blitt bedre i rygg og bekken etter fødselen - det satser jeg også på :wink: Skal være flink å komme i gang med regelmessig trening. Skal nok begynne å trene hos fyioen og fortsette med behandlignen der. Etterhvert tar jeg nok opp igjen Pilatestreningen.

Ellers takk for lykkeønskningene Hanne :kgsmil:

Kniv i bekkenet - ja, det føles sånn. "Bra" du er enig Kipa - at ikke min smerter er spesielle...men helt vanlige smerter som vil forsvinnne om ikke så lenge. For det er ikke så altfor lenge til april - selv om de fleste sier det :x Tiden går relativt fort. Er i min 29 uke nå, og begynner å synes at det haster med å få kjøpt inn ting. Å ha en kniv stikkende inn i musa var lit artig sagt - høres langt fra behagelig ut ja...han forsto da, ja. Mannen min er ganske omtenksom - men jeg synes det er så fryktelig kjiip å være så hjelpesløs innimellom. At ikke jeg bare kan få gjort tingene selv... jaja... sånn er det noe bare nå da.

Mamma'en min er verdens beste! Vi snakker som oftest sammen hver dag - og er gode venninner. Vi er veldig like - og jeg ser godt at det jeg irriterere meg over ved henne ofte er det samme som Mannen min irritererer som over med meg. Rart det der...

Det er hennes første barnebarn jeg bærer på ja :D Første barnebarnet for svigers også. Stort :wink:

Det siste nå med barneutstyr og mamma er barnevogner. I går var hun bortom og jeg tenkte jeg kunne vise henne vogner fra Simo- og Teutoniakatalogen og spes. den ognen jeg tror vi skal satse på (teutonia mistral). Men hun "frika" helt ut med tanke på at barnet skulel ligge i en liten softbag... :fy: Det likte hun ikke... Hun likte vel egebtlig ikke hele kombivogn-prosjektet, og mente vi selvfølgelig måtte få en barnevog, hvor barnet hadde stor bag/plass og lå beskyttet og varmt. Så hennes konklusjon var at vi måtte kjøpe både barnevogn/dypvogn og en sportsvogn. Da skulel vi få mer penger av henne - hun tilbød seg å kjøpe sprtsvogn senere når vi trenger det. Så jeg ble sååå usikker.

Hun er jo så god og snill, men en kombivogn, eller en sportsvogn med bag er vel bra nok?

Det eneste jeg tenker på og ikke kan finne ut av er om en softbag blir for liten og dårlig for barnet når vi kommer til vinteren? I oktober er f.eks. barnet bare 6 mnd. og trenger det ikke da fortsatt en bag - eller vil det være godt nok å ha barnet i en pose (av et aller annet sleg) i sportsvognen, og ikke bruke bagen??? Dette lurer jeg veldig på. :o

Alle som mener noe om vogn/har erfaringer med vogner - please si deres mening om dere leser dette??? Jeg føler meg sikkelig på bar bakke her...

Tror mamma og jeg skal ta oss en tur i Simo-butikken i morgen - så kan hun selv titte på ulike vogner. Det er jo supert at hun støtter oss økonomisk med kjøpet :D

Ellers er Mannen på "vift" med jobben i helgen. Skal hente ham søndag formiddag/ettermiddag. Så jeg skal ta det rolig alene.

I morgen kveld er det jentekveld, med tre gode venninner. De skal sikkert ut på by'n - men før det blir det digg og jentepreik :wink:

KLEM NYDAG

Skrevet

GOD HELG !!

Klem Jinx

PS.. Finnes fin svart mamma badedrakt på H&M

:hjerter:

Skrevet

Takk for tips ang. opptrening av ryggen :) Skal sjekke ut pilatestrening som du nevnte. Har så vidt hørt om det, har en kusine som har hatt god effekt av den treningen. Har gått til akupunktør tidligere og hadde god effekt av det i forbindelse med at jeg en periode var plaget med mye hodepine/stiv nakke. Men har ikke visst om at det kan hjelpe dersom man har problemer med å bli gravid, så takker for tips der også :)

Tenker nok at det ikke er så altfor lenge til vi begynner å prøve å bli gravide, er en del i vennegjengen vår som har fått barn/ er gravide, og det smitter nok det og tror jeg :D Var på sykehusbesøk igår til en venninne som fikk en gutt i forrige uke, han var jo bare så skjønn.

Først er vi på leilighetsjakt, så får vi ta det derfra.

Ønsker det en kjempefin uke! Idag ser det ihvertfall ut som det kan bli en fin dag her i Bergen, men været skifter jo så fort da så man vet jo aldri :wink:

Klem fra Hanne

Skrevet

Heisann,

takk for hilsener Jinx og Hanne :wink:

Hanne - lykke til med prøvingen når den starter. Også i min/vår vennegjeng begynenr det å poppe ut med bebiser. Har mange venner og bekjente som har fått barn de siste årene, og det er også en del som er gravide. Veldig kjekt å være gravid sammen med gravide venninner + ha venninner som har vært gravide og har masse gode råd og tiden etterpå.

Lykke til også med leilighetsjakten. Vil du røpe hvor dere er på utkikk?

Masse snø her i Bergen i dag - hvor jeg bor... Jeg skal ut og gå om noen timer. Prøver å gå til fysiobehandligen - så får jeg beveget meg litt også :wink: Må nok kle på meg godt da. Vil vel se ut som et stort telt som kommer vaggende :hoho:

Var nettopp innom Kipas dagbok. Så kjekt at gutten endelig er kommet til verden. Håper alt står bra til med dem :P

Selv har jeg hatt en rolig helg (men når det er sagt så er vel alt rolig i forhold til det å føde - så ingen sammenlikning her altså)...

På fredagen Var jeg ute og shoppet litt på ettermiddagen. Om kvelden var jeg hjemme og slappet av foran tv'en. Lørdag var mamma og jeg i Simo-butikken og så på barnevogner. Hun mener det er best med både barnevogn - til barnet er ca. 1 år - og sportstrille etter det. Hun skal hjelpe oss økonomisk med det. Blir jo omtrent dobbelt så dyrt med to vogner enn med en kombi/duo... er fremdeles litt usikker. Men barnevognene hos Simo var jo helt herlige da :kyss: Så veldig deilig ut for den lille og ligge oppe en sånn vogn. Godt og beskyttet :D

har vært ine på nettet nå og lest om ulike barnevogner.. blir helt tussete av alle alternativene. Nå tenker jeg også må sjekke ut Emaljungla (eller hva det heter). Kan være Mannen og jeg stikker innom Simo-butikken igjen i dag. han begynner å bli litt lei dette barnevogn-maset - men han vil jo være involvert også. Ikke bare overlate det til meg og mamsen min (som hadde vært lettere). Så da blir det litt mye tyt fra min side. Jeg er no flink også synes jeg til å finne ut av de ulike modellene... får ta litt selvskryt der :oops: :roll: Mannen skal hente meg etter fysiobehandlingen. Jeg har blitt bedre i bekenet nå siden behandligen sist mandag som gjorde ting værre. Håper det samme ikke skjer i dag. Han tar vel det ganske rolig.

Etter å ha vært med mamma på Simo-butikken lørdag var hun, jeg og min stefar på sykebesøk hos morfar og mormor. Min stefar spilte så fint på gitar for dem - koselig. Men morfar var ganske mye værre, og iu går ble vi oppringt fra sykehuset med beksjed om at han var værre. Så da samlet hele familien seg hos ham på sykehuset i går kveld. Han er veldig dårlig - og det er fryktelig trist å se ham slik. Men man mener at han er smertefri - og det er jo det viktigste. Det sa han også til oss når han fremdeles var helt klar.

Ellers på lørdagen var jeg på god fiskemiddag hos mammma og stefar + jenteforspill på kvelden. Jeg koste meg, og fikk ligge på sofaen og betrakte at venninnene mine ble mer og mer brisen :P Mirakelet i magen var veldig aktiv - og de tre venninnene mine fikk alle kjenne og se at han sparket godt fra seg der inne fra :hoppe:

Han/hun sparker nå også. Har vel holdt på siden jeg våknet. Er veldig kjekt å kjenne :wink: Liker også å se at magen beveger seg der babyen sparker.

I går hentet jeg Mannen som har vært på jobbarr. i helgen. Han var helt utslitt - og tilbrakte dagen på sofaen. Vi så bl.a. en video; 25th hour eller noe sånt. Bra den.

Har i dag hatt en rolig start på dagen - men også fått gjort noe nyttig. Har snakket med feilmeldignen i Telenor som har sendt meg en regning på 915 kr. fordi en montør (?) var her i des. da jeg ikke fikk adsl til å virke. Det fikk jo heller ikke han til, og det var ingen som sa at det kostet meg noe at han kom hit for å sjekke utstyret... Hadde jeg visst det hadde jeg ikke øsnket at han skulle komme. Og ting ble jo ikke fikset. Men jeg fikk nye maskin fra jobben med siste windowsversjon, og da virket endelig adsl. Så det var jeg som fikk fikset ting, ikke feilmeldingen i Telenor. Kjenner at jeg blir irritert bare av å tenke på dette. Og det hørte sikkert den siste av de jeg snakket med også. For han forsto meg godt og nå er det ordnet slik at den regningen kan jeg bare se bort fra :wink: Så det lønte seg å ta den telefonen der :D

Får ta å reise meg litt nå - kjenner bekkenet skriker litt nå.

Kommer snart tilbake :P

Klem Ny Dag

Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Vi ser mest etter leilighet sentralt i Bergen, gjerne litt utenfor selve sentrum (der er det jo knalldyrt!) i bydeler som Åsane + Landås. Har så vidt begynt å gå på visninger, men ikke lagt inn bud på noe ennå. Synes forresten at det generelt er fryktelig dyrt, flere av de vi har sett på har gått for over 200.000 over prisantydn.! Sprøtt, men sånn er det vel bare i disse tider.

Krysser fingrene og håper at vi slipper å lete så altfor lenge før vi finner noe vi liker og har råd til - satser på det :D

Skrevet

Bare litt skriving. Ikke mye nytt å skrive om.

Har bare vært hjemme i dag. Surfet etter info om brukt barneutstyr på div. nettsteder/markedsplaser - og fant faktisk en simo bagvogn som jeg tenkte kunne være aktuell for oss. Men Mannen mener vi kjøper en ny barnevogn. Den kan vi da spare til nestemann...neste baby som kommer (en eller annen gang - håper vi). Ellers har jeg også fått gjort jobbrelaterte ting i dag (noe jeg ikke har fått gjort på noen dager) - satt ihvertall i drøye to timer foran pc'en :heiajente: stolt jente!

Ellers var jeg og Mannen innom Simo-butikken igjen i går. Måtte vise Mannen de fine bagvognene, og spørre ekspeditrisen enda flere spørsmål. Hun mente på sin side at vårt barn nok ville få det bra uansett vognvalg, siden jeg var så opptatt at alle disse tingene :oops: :D

Nå om litt skal jeg og mamma på sykehuset og besøke morfar igjen. Vet ikke hvor lenge han har igjen nå :cry:

Ellers takk for hilsen igjen Hanne. Helt enig med deg at det er knalldyrt med leilighet i byen. Vi bor selv litt utenfor - i en av bydelene - og kjøpte for 1 1/2 år siden. Vi fikk mye større plass for pengene enn om vi hadde kjøpt i byen. Og det er deilig med plassen. Angrer ikke på at vi kjøpte her - så hvis dere ønsker mye for pengene anbefaler jeg at dere titter litt utenfor byen. Ellers har jeg inntrykk av at det er mange som er interessert i leilighet rundt 50-70 kvm. Ser man på større leiligheter, og særlig rekkehus, er det færre om beinet, tror jeg. Da kan man fort få mer for pengene.

Jeg har også inntrykk at at det er forskjell på hva de ulike meglerfirmaene setter som prisantydning. Om det er en realistisk prisantydning, eller om den med vilje settes ganske lavt for å tiltrekke seg flest mulige kjøpere...

Lykke til med den videre boligjakten :wink:

Snakkes :D

Nydag

Skrevet

Trist å besøke morfar på sykehuset igjen i går. Han blir svakere og svakere og det er så trist å se :cry: Men alt tyder på at han ikke har smerter, og det er jo det viktigste i en sånn situasjon...

Skal kanskje opp igjen der i dag.

Har ellers startet dagen med god frokost, avislesing og dronningsfødsel-nyheten på tv :D En jente- stor stas :wink:

Også inn i Jinx' dagbok og gratulere med dagen tio bursdagsjenten.

Nå skal jeg snart ut fra nettet og begynne å jobbe med noe jobbrelatert som jeg startet på i går. Blir så glad når jeg får gjort unna ting. Det er noe jeg skal sende ut - som egentlig skulle vært sent for neon mnd. siden. Men jeg gjør det fordi jeg selv vil altså - ingen som sier til meg at arbeidet må gjøres, jeg er jo sykemeldt.

Formen er litt bedre synes jeg, etter fysiobehandlingen på mandag. Han var forsiktig med meg da... Han var litt bekymret over tilstanden min. Synes leddene mine er vel slarkete. de nederste ryggvirvlene begynner å gli ut (skiveutglidning?) pga. at bekkenet er "løst"... håper dette vil ordne seg etter fødselen.

Babyen i magen - lille mirakel - sparker og sparker. Og høyere og høyere oppe i magen. Litt vanskelig å sove var det i går fordi han/hun sparket høyt oppe under ribb-bena...kosellig, men såpass kraftig at jeg kvepper til, så litt ubehagelig også.

Og i morgen er det jordmortime :D Og Mannen skal være med for første gang. Gleder meg. Stas å høre hjertelyden, og det får vi vel.

Ha en fin dag evt. lesere her inne :wink:

Klem Ny dag (28+6)

Gjest Mayamor
Skrevet

Tusen takk for hilsen inne hos meg.

Er litt selvsentrert om dagen... :oops:

Er morfaren din gammel da?

Trist er det uansett... :trøste:

Et liv blir skapt - mens et annet liv ebber ut...

Morfaren min døde da gutten min var 4 år.

Da sa han:

"Ikke vær lei deg du mamma.

For at det skal bli plass til alle babyene som blir født

- må jo de som er gamle og syke dø..." :grine:

Ganske sant det der...

De hadde pratet om døden i barnehagen...

Kos deg med sparking fra lille miralkel... :hjerte:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Ny dag - nye muligheter.

.. det er bare det at formen ikke er helt bra i dag - og da tenker jeg ikke på bekkenplagene. Nei, halsen er blitt vondt også er jeg virkelig sår og rød og vond på leppene og i munnvikene og rundt :( Ser ikke ut ynes jeg, Har slitt ed med å være rød, irritert og tørr rundt munnen siste en eller to mnd. Har ikke hatt det før. Brukte Hydrokortison-salve en uke som jeg var ferdig med på søndag, men nå er det værre enn noen gang. Ikke fint.. men, men. :( Er litt skeptisk til å bruke sånn slve nå som jeg er gravid - men det sto ingen advarsel på pakken - så jeg tenkte det var greit en liten stund.

Ellers har jeg nå spist god frokost og sett på prinsessenyheter på tv. Ingrid Alexandra heter den nye prinsesen. Synes det var fint jeg. Liker veldig godt Ingrid-navnet. det andre kan jeg styre meg litt for - men kongelig er det jo :wink: har selv vurdert navnet Ingrid om vi får en jente, men har slått det fra oss. Var vel andre eller tredjevalget vårt. Er glad nå for at vi har valgt det vekk. Blir sikkert sinnsykt mange Ingrid'er fremover - pleier ihvertfall å ha en påvirkning på motene...

Tusen takk for koselig hilsen Mayamor :D

Du er nå langt fra selvsentrert du, vennen.. det må du ikke si.

Jeg var på besøk igjen hos morfar i går, sammen med mamma. Ting var det samme. Morfar er 75 år, og er døende av kreft (hudkreft/føflekkfreft med spredning). Han begynte på cellegift i fjor vår/sommer - men det virker ikke. Han vet hvem vi er når vi kommer på besøk, og klarer å kommunisere med oss (men sier nesten ingenting). Han har vanskeligheter med å puste nå og er veldig slapp og sløv.

Synes det var veldig fint det morfaren din sa til deg.

Jeg synes døden er veldig vanskelig å forholde meg til. Veldig trist og ofte ufattelig urettferdig... finner ikke de riktige ordene for hva jeg mener.

Men det er ikke noe vi kan gjøre, og når det gjelder morfar så vet vi jo at han kommer til å dø snart. Det må vi prøve å forsone oss med.

Ellers så koser ejg med sparkingen far mirakelet i magen :D

Skal til jordmor i dag - gleder meg.

Etterpå tror jeg at jeg skal innom Babyutstyr på Nøstet. Skal sjekke ut basson-vogner. Men utfar det jeg har lest på nettsider om vogner (bl.a. her på kg) er det mange blandete erfaringer med de vognene. Mye negativt. Men det er rimeligere enn Simo... tviler på at det blir en sånn vogn. Får titte og spørre litt.

Snakkes!

klem ny dag - som har begynt på uke 30 i dag :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...