Ionaa Skrevet 12. februar 2004 #221 Skrevet 12. februar 2004 Hei hei Ny Dag. Mon tro om dette ikke er første gangen jeg skriver i dagboka di. Jeg er litt treig til å henge med...det skjer jo så mye, så idag har jeg klippet og limt litt i word og skrevet ut hele 11 A4 sider fra dagboka di. (dvs ca de to siste sidene her på forumet) for å kunne sette meg ned et behagelig sted og lese gjennom. Ellers tror jeg at jeg bare hadde fått med meg ting halvveis. (Har blitt litt surrete i hodet den siste tiden..hehe). Først og fremst vil jeg sende en medfølende tanke for ditt tap av Morfaren din. Og at din familie ikke klarte å samarbeide noe særlig i den forbindelse. Jeg måtte lese gjennom historien om hjertelyden to ganger for å være sikker på å få med alt (leste det for en stund siden også, men er som sagt litt glemsk..hehe). Skjønner godt at du ble skremt. Rart ikke legen din sendte deg på KK med en gang han oppdaget at noe var uvanlig. Min lege ringer KK mens jeg er hos han og sender meg rett ned om han er i det minste tvil om hva han skal gjøre (nesten for ofte...men det er mye bedre det enn for sjeldent). Det er i allefall betryggende at de på KK tok seg godt av deg og deilige nyheter å få at det ikke er noe galt. Men jeg hadde nok fått hetta hadde det vært meg. Jeg sover også lenge om dagen :oops: så da er vi to "dovendyr". Men har vi fått beskjed om å ta det med ro så er det best at vi gjør det...så bare sov du (da er ikke jeg alene om å sove lenge..thihi). Syns du gjør det fornuftig i å ikke planlegge noen fellestur med venner enda. Man vet ikke hvordan livet kommer til å bli etter at babyen er født. Jeg aner ikke hva det blir til med min lille familie i sommer...tror nok vi tar det som det kommer. Jeg er ganske heldig med at mine foreldre har hytte ved sjøen (ca Hvaler). Så sannsynligvis drar vi bare dit iår. Skjønner at du syns litt synd på mannen din også, han prøver nok så godt han kan å forstå...men jeg tror ikke det er så enkelt for de med hormoner og sånn. Vi er sikkert litt slitsomme til tider. Men det er bra han stort sett er bare go`da. Klemmer fra Ionaa som gleder seg til trisdag
bizzy Skrevet 13. februar 2004 #222 Skrevet 13. februar 2004 Tusen takk for koselig hilsen i boken min Og da sees vi vel til tirsdag da... syns det er ganske så skummelt, men er jo innmari nysgjerrig på å treffe dere da... :oops: GOD HELG
Gjest Mayamor Skrevet 14. februar 2004 #223 Skrevet 14. februar 2004 Samboer spiller Playstation - så her sitter jeg en lørdagskveld... Koselig å oppdatere meg litt i andres liv også. Mange ganger renner jeg bare innom og skriver ikke. Tar et raid innimellom for å si hei... Tror det er helt normalt med litt krangling under et svangerskap. Kan nå egentlig bare snakke for meg selv, men merker selv at jeg er litt ekstra hormonell; gråter og ler lettere... :oops: Så dette med at alt er fryd og gammen er vel sterkt overdrevet tror (og håper) jeg... Vi sees på tirsdag... :kysse: Klem fra Mayamor
Kipa Skrevet 15. februar 2004 #224 Skrevet 15. februar 2004 Innom med en klem til deg. :klem2: Det høres så kos ut med treff, jeg skulle ønske jeg bodde nærmere så jeg fikk vært med og truffet deg og de andre søte jentene i Bergen!! Og når jeg sier det mener jeg ikke at det bare er i Bergen det er søtinger da.. Ha en god dag, og slapp av og ta vare på deg selv, vips er du mamma og da er det greit og ha ladet opp litt, har jeg erfart...det er ikke alle som er like snille som min engel ...enda så blir jeg trøtt og sliten.. Men gled deg, for dette er toppen av lykke!!
magnhild Skrevet 15. februar 2004 #225 Skrevet 15. februar 2004 Vi skal på treff, vi skal på treff WWhhhoooHHHoooO!!
ny dag Skrevet 15. februar 2004 Forfatter #226 Skrevet 15. februar 2004 Oj, oj, oj,, oj Så gøy med masse meldinger - masse koselige meldinger her inne hos meg. Også jeg som ikke har vært innom siden torsdag :oops: Tusen takk jenter Først; ja, vi skal på treff Gleder meg til å treffe dere magnhild, Mayamor, Ionaa og bizzy (og dere andre) Er sååå spennende. Tror at vi kommer til å få det veldig hyggelig. Kan jo ikke bli feil å møte dere i real life når man går så godt overens her på nettet. Men det er ikke alle jeg kjenner til så godt, også er det mye jeg har lest om og glemt også. Men sånn er det vel for alle. Men vi har vel hele skalaen samlet på et brett vi da; prøver, ny-gravid, høy-gravide og nybakte mammaer. Sånn skal det være. Da er vi et godt representativt utvalg for kg-folket Koselig melding fra deg Jinx - som alltid. Hormenene er der - jada - de merkes. Godt å høre at det er normalt med noen fighter på hjemmebane i løpet av graviditeten. Tårene sitter løst, men også latteren (slik du skriver Mayamor). Mannen er forståelsesfull han - snill og god. Men akk, han blir jo frustrert innimellom. Jeg er vel ikke helt meg selv om dagene. Lille hormonbombe. Har lest et sted at man har 1000 ganger mer østrogen i kroppen på slutten av en graviditet enn man har når man er pms... slå den. Også ser jeg jo annerledes ut også da - magen vokser og vokser. Mannen spurte idag om jeg kom til å bli større no.. ikke det at det gjorde han noe altså, men han synes magen min er så stor så han kan ikke forestille seg at den skal bli større de enste 2 mnd. Jeg er jo akkurat på gjennomsnittet på symfysemålet - så vi må nok regne med et magen vokser litt til. Babyen sparker utrolig mye Og det er veldig kjekt. Mannen lå å kjente en god stund på magen da vi våknet i morges. Jeg begynte å nynne (småsynge) litt, noe jeg ofte gjør, og da ble det liv der inne med en gang. Men mirakel i magen sparker også så det gjør vondt - det er ihvertfall ubehagelig. Mest oppe på høyre side. der tror jeg bena er og de sparker meg opp under ribbena mange ganger daglig. litt vondt når jeg sitter, bedre å ligge for da er jeg mer utstrakt. Føles som mirakel beveger seg en del... magen spretter opp og ned og bølger og styrer på. Den lever sitt eget liv... eller det er jo mirakel som gjør... men dere skjønner hva jeg mener. Så det er deilig å ligge litt om morningen. Jeg må nok prøve å nyte det mer, ja. Helt rett som du skriver Jinx. Godt å høre at vi er to Ionaa i samme situasjon. Har vi fått beskjed om å ta det med ro så er det jo lurt av oss å gjøre det... Flinke jenter vi :o Gleder meg veldig til å treffe deg Ionaa. Vet at vi er kommet ganske likt i svangerskapet. Du har jo virkelig "forberedt" deg til treffet. Det er første gang jeg har hørt om noen som har printet ut sider fra min dagbok. Føler meg beæret. Har lest litt inne hos deg også - men som du selv skriver det skjer jo så mye at det er vanskelig å henge med. I tillegg så tror jeg at jeg blander informasjonen om kg-jentene sammen, ihvertall innimellom. Takk for medfølelse i forbindelse med min morfars bortgang. Jeg savner ham. Trist at ikke alle de voksne i familien kunne oppføre seg som nettopp voksne. Men, men - ikke noe å tenke på nå. Når det gjelder hjertelyden til mirakelet i magen - så var det selvf. ekkelt å høre at den ikke var som vanlig og som den burde. Jeg synes også at legen min var litt slapp, for å si det sånn. Syntes godt han kunne ha handlet annerledes. Hadde han ringt KK med en gang, hadde han spart meg for en del grubling og for at jeg selv tok den kontakten. På KK er det iallefall flinke - og det føles godt å være i gode hender. Nå skal jeg til legen igjen i morgen tidlig. Og beskjeden fra KK sist var at om ikke hjertelyden nå er som den skal være, så kunne legen henvise med dit for ny kontroll. Håper alt er bra, hvis ikke vil jeg opp på KK igjen. Er også spent på hva legene på KK har skrevet til fastlegen min - kanskje noe om at jeg bør trappe ned på medisinen mot lavt stoffskifte? Ellers i morgen har jeg time til fysioterapeut. Og det blir en travel dag; tidlig opp og en del bussing hit og dit (for Mannen må ha bilen i jobben). Men det går vel helt fint. Fint å høre at både Ionaa og jinx er enig i at det kan være uklokt å planlegge en fellestur/ferie med venner til sommeren. Det er jo nettopp sånn at man ikke vet hvordan det er å være foreldre og få en ny sjef i huset og i livet vårt. Vi må nok ta det som det kommer ja. Og det skal vi gjøre også. Mannen min vet og forstår at vi ikke kan planlegge noe nå... men samtidig er han liksom så mye mer optimistisk enn meg... litt sånn, at det man vil det får man til. Vi får bare se hva som skjer. Han planlegger ihvertfall å ta ut ferie i juli-august, så får vi se hva vi fyller den med. Svigers har hytte ved sjøen, ikke langt fra hvor vi bor, så jeg regner med og håper det blir noen turer dit. Vi var der noen dager i fjor sommer når det var så varmt - og det var veldig deilig. Tror faktisk det var der jeg ble gravid - så der trives vi Nå er Mannen i gang med å lage middag; grøt. Enkelt og godt. I går på Valentines dagen laget han også middag; marienterte svinekoteletter, poteter, squash og gulerøtter i ovnen. Med god saus til - bankers. Kjempegodt Og romantisk :kysse: Vi har hatt en fin helg. I dag har vi så langt slappet av sammen - sett en dvd-film og han har sett på fotball. Jeg har vært flink jente og vasket alle vinduene. Mannen var bekymret for at jeg tar meg for mye ut og får vondt - men det går bra. Liker at ting er gjort. Ellers er det vaske-klær-dag. Mannen har vasket mest. I går kveld så vi også en dvd-film; Dogville. Passe speisa, eller litt for spesiell for min smak egentlig. Men ok. Også var vi å handle inn masse mat og litt annet tidligere på dagen. På fredag kveld var Mannen og jeg ute og spiste middag med et vennepar + kino etterpå. Det ble mye sitting, som gikk greit nok, men inne på kinoen var det supervarmt. Holdt virkelig på å kovne. Men fikk no med meg det meste av filmen; Den siste samurai. Likte den godt, også var det så kos å få kommet meg ut av huset og vært sosial med Mannen og venner Jeg smilte som en sol etterpå - det følte jeg ihvertfall. Ellers på fredagen var jeg også i full vigør; med forelesninger/møter fra kl. halv-ti om mornignen til kl. halv-fire om ettermiddagen. Så på fredag sto jeg på. Nå må jeg avslutte - maten er klar. Men først; takk for koselig hilsen Kipa. Så kjekt at du er innom. Og jeg gleder meg til å bli mamma jeg også Skulle ønske du hadde hatt muligheter til å treffe oss på tirsdag. Du virker som en super-duper jente. Synd at ikke alt blir som man ønsker hele tiden. Kjekt å lese om deg og livet ditt her inne ihvertfall. Blir jo litt kjent da også Masse klemmer fra NyDag
Gjest Mayamor Skrevet 15. februar 2004 #227 Skrevet 15. februar 2004 Det fine med internett er at en blir kjent med mennesker fra hele Norge - ja til og med hele verden dersom en inne på andre steder enn Kvinneguiden (utenkelig... ) Det dumme er da at det blir vanskelig å treffe alle sammen... Heldige meg da - som får treffe noen - og en av dem er deg... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #228 Skrevet 16. februar 2004 Nå skal jeg til legen igjen i morgen tidlig. Og beskjeden fra KK sist var at om ikke hjertelyden nå er som den skal være, så kunne legen henvise med dit for ny kontroll. Håper alt er bra, hvis ikke vil jeg opp på KK igjen. Er også spent på hva legene på KK har skrevet til fastlegen min - kanskje noe om at jeg bør trappe ned på medisinen mot lavt stoffskifte? Ellers i morgen har jeg time til fysioterapeut. Og det blir en travel dag; tidlig opp og en del bussing hit og dit (for Mannen må ha bilen i jobben). Men det går vel helt fint. Gode nyheter Har vært hos legen og i dag var hjertelyden jevn og fin Yes, yes - er så glad så glad. Legen hørte på hjertelyden med doppler og nå slå hjertet helt fint (144 slag i min.). Så da er det ikke nødvendig med ny tur til KK. Jeg skal til jordmor om 14 dager og håper at dette vil være helt fint da også. Må slappe av nå - har ikke noe å bekymre meg over Jeg tenker at det kanskje har vært stress som har forårsaket denne midlertidige uregelmessige hjeterytmen til Mirakelet. Da har det ihvertfall vært ufarlig- det sa de på KK. Fastlegen min sa i den forbindelse at alle hormonene mine går over i morkaken, så stress kan virke inn på den lille i magen. Nå føler jeg meg ihvertfall mer avlsappet og ovenpå og tar det med ro. Er i bedre humør også Mirakel ligger fortsatt med hodet ned, og han/hun kommer sannsynligvis ikke til å snu seg nå. Ellers var symfysemålet nå kommet opp i 29-30, som er opp 1-2 cm. fra sist gang (2 uker siden). Vekten er 71,4 og det er opp ca. 1 kg. Blodtrykket var fint - 106 over 54. Det var ellers litt spor av proteiner i urinen (for første gang) - men ikke noe å bekymre seg over. Også har jeg litt vann i kroppen/ødemer. Har fått sykemelding til permisjonen startet i slutten av mars. Ellers så hadde legen fått brev fra den første KK-legen som undersøkte meg, som hadde skrevet om dette med medisineringen av mitt lave stoffskifte. Men fastlegen min hadde ikke fått noe svar på blodprøven jeg tok på KK, så ang. medisineringen så avventer jeg på beskjed fra legen. Jeg nevnte at jeg har ganske høy hvilepuls - mellom 85 og 90 - noe som kan være tegn på at jeg har fått for mye medisiner og tippet over i høyt stoffskifte. Men samtidig er det vanlig med høyere puls som gravid. Symtomer på høyt stoffskifte er ellers at man svetter/er veldig varm, hjertebank og er rastløs. Jeg er ihvertfall varm, noe som er uvanlig for meg. Men det er vel også noe som kan skyldes graviditen. Så vi får bare se det an og vente på blodprøveres. fra KK. Også skulle legen også få brev fra overlegen som tok UL sist på meg - kanskje det står noe om dette der også??? Nå skal jeg snart gjøre meg klar for fysiotime. Skal være der kl. tre. Ellers ikke noe nytt å fortelle om. Bare at jeg gleder meg til kg-treffet i morgen kveld Klemmer fra NyDag
magnhild Skrevet 16. februar 2004 #229 Skrevet 16. februar 2004 Bord er bestilt i Maya Larsen, kl 18.00 på TGI Fridays i morgen!! Gleder meg til å treffe alle sammen!!!
meta Skrevet 16. februar 2004 #230 Skrevet 16. februar 2004 Så flott at alt står bra til med den lille Godt det bare var stress og ikke noe mer alvorlig! Og nå er det ikke lenge igjen til jeg har et fjes å plassere ved siden av nicket ditt Ses i morgen! Meta
Gjest Mayamor Skrevet 16. februar 2004 #231 Skrevet 16. februar 2004 Det var en lettelse å høre at hjertelyden var jevn og fin. Nå koser du deg hjemme og tar vare på mamman til babyen din... Gleder meg til i morgen. Nattinatt... Klem fra Mayamor
Gjest Mayamor Skrevet 17. februar 2004 #234 Skrevet 17. februar 2004 Sees om noen timer... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #235 Skrevet 17. februar 2004 I dag er det treff i Bergen med kg-jentene - juhu Gleder meg til å treffe jentene, og er ganske så spent også. Funderer på om jeg kan gjette meg til hvem som er hvem utfra min forhåndsoppfatning... De andre gjetter sikkert lett hvem jeg er - og Ionaa - for vi har vel de største magene. De andre er litt vanskeligere. Men jeg tror jeg skal ta noen på dialekt og sånn. Har jo fått med meg noe av å lese dagbøkene. Kanskje vi skal ta en liten gjettekonkurranse før vi presenterer oss??? Skulle gjerne hatt jinxen og lillen der også- synd dere bor "langt oppi der"... men dere har no hverandre ihverfall. :klem2: Ja, det var virkelig en lettelse å høre at hjerterytmen var jevn og fin i går. Vet jo ikke helt hvorfor den var i "ulage", men det er jo ikke noe å tenke på. Håper den holde seg fin fremover. Neste jordmortime er om 2 uker, og til legen skal jeg om 1 mnd. Takk for hilsener jenter. Alltid koselig. Fin dag i dag, fin form, og bare venter på en fin kveld med kg-jenter Klem NyDag
Gjest Mayamor Skrevet 17. februar 2004 #236 Skrevet 17. februar 2004 Søren også... Grønn barnevogn... Blir sikkert avslørt allerede der jeg gitt... Klem fra Mayamor
lillen Skrevet 17. februar 2004 #237 Skrevet 17. februar 2004 Du er så søt som tenker på oss, Nydag! Skulle veldig gjerne ha truffet dere vi også! Kan snakke for Jinx om dette, for jeg vet... Jeg tror ikke du kommer til å få noen problemer med å kjenne igjen jentene. To store mager, en liten kul, en prøver, og to med vogn!? Var det flere?
ny dag Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #238 Skrevet 17. februar 2004 Jada mayamor - du vil bli avslørt med engang. Også har jeg også sett et bilde av deg tatt med lille Andreas på KK, tror jeg... Også er del en del andre ting... Også har jeg sett bilde - i dag - av Magnhild og hennes sambo fordi jeg leste hennes bidrag til den bryllupskonkurransen. Og kommer hun med vogn, så vet jeg at hun ahr en trehjuling fra Teutonia Og meta - ja, hun får bare brette opp genseren og vise magen og dermed den lille kulen. Neida - men jeg tror jeg tar hun på dialekten. Det samme tror jeg at jeg gjør med Hermione... Og bizzy, pre-gravid bergenser...som vil komme til å sitte ved siden av venninnen meta, tror jeg. Og Ionaa - hun som ligner mest på meg. Sånn magemålsmessig Vi kan vel ikke gjøre noe som ikke kan avsløre oss. Å gjemme vekk magene går jo ikke. - så jeg tror det kommer en mer enn du trodde lillen. Lillen og jinx; flytt hitover :enig_animasjon: Nydag 8)
ny dag Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #239 Skrevet 17. februar 2004 Jeg tror ikke du kommer til å få noen problemer med å kjenne igjen jentene. To store mager, en liten kul, en prøver, og to med vogn!? Var det flere? For å være enda mer presis; 4 gravide; - 2 store mager - 2 små mager eller kuler 2 post-gravide; - med vogn? 1 pre-gravid - prøver Tror jeg har fått med meg alle nå... altså spekteret av jenter her inne på disse sidene NyDag
meta Skrevet 17. februar 2004 #240 Skrevet 17. februar 2004 Skal jeg forvirre deg litt mer da?? Bizzy er IKKE bergenser hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå