Gå til innhold

Nytt mirakel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Ville bare si at det var trist å høre om morfaren din. Var igjennom litt av det samme for noen år siden, da min morfar døde. Jeg var veldig knyttet til han, og selv om han var gammel og hadde vært syk en stund, så er det jo ikke mindre trist forde. På slutten trøstet vi oss også med at han ikke hadde smerter, og at han kjente oss igjen da vi kom på besøk. Det hjalp litt å tenke på at han visste at vi var der rundt ham, og det har hjulpet meg mye i ettertid også. Det var tøft mens det sto på, å være der å se at han ble svakere og svakere, men jeg er glad jeg klarte å dra opp på besøk. På en måte føltes det som en lettelse da han fikk sovne inn, han hadde levd et godt liv, elsket å gå turer i fjellet og sånn så det var hardt for han å bare ligge der i en seng å ikke kunne gjøre noe.

Huff, ble litt trist av å skrive dette her :cry: Men for meg hjelper det å tenke på de gode minnene jeg har, og det er de jeg ser for meg når jeg tenker på han idag. Håper ordene var ihvertfall litt trøstende lesning for deg.

Ellers er vi fortsatt på leilighetsjakt, har blitt noen visn. hver uke men fortsatt ikke funnet noe. Men vi har god tid og venter til vi finner noe vi virkelig liker. Har også det samme intrykket som deg, at noen meglerfirma faktisk setter en altfor lav prisant. for å lokke folk, og så går leiligheten for mer over enn den egentlig ville gjort! Sleipe folk noen av disse meglerne!

Ønsker deg en fin helg "Ny dag" :)

Skrevet

Hei Nydag :P

Takk for langt innlegg i boken min

på bursdagen min :D

Kjempe koselig !!!

:kyss:

Når jeg tenker på deg, tenker jeg på

Nydag med (mi) Rakel i magen :hjerte:

Tjihi..

Spent på jordmor time :wink:

Klem Jinx :kyss:

Skrevet

Mandag - ny uke...

Har ikke vært her inne siden torsdag. Mye har skjedd.

Morfar døde lørdag morgen. Han sovnet stille inn. :cry:

Den nærmeste familien samlet seg på sykerommet på formiddagen, og reiste deretter ut til mamma og co. hvor vi spiste litt og snakket sammen. I går var vi på svøpningsandakt på sykehuset. Det var fint. Men møtet etterpå med begravelsesbyrå-agenten ble stress. Familien min er pinlig uenige og klarer rett og slett ikke å kommunisere på en ok måte. :roll: Bare det å bli enige om hva som skulle stå i dødsannonsen var et ork. Det blir en dødsannonse med flust av adjektiver... f.eks. tre adj. som beskriver ham som far. Jaja... også så mange rare spørsmål, utsagn og episoder... også min mormor da som ikke er helt klar, stakkar. Roter og styrer... :cry: :o Ble ganske styrete og en pinlig affære... I morgen skal barna til morfar ha møte med byrået igjen, og jeg frykter det værste. Jeg håper de kan snakke sammen og bli enige før møtet... jeg skal ihvetfall snakke med min mor. Har funnet noen salmer på nettet også tenkte jeg at jeg kanskje skulle finne noen bilder som kunne være aktuelle frempå heftet til begravelsen.

Det er veldig trist med morfar. Vanskelig å fatte at han er borte. Han har hatt mye vondt det siste året, så jeg tenker at det er fint at han får hvile nå. At han har fått ro.

Ellers er det som Hanne skriver fint å tenke på at han ikke hadde smerter. Han fikk god medisinering og pleie. De pleierne på avd. var så skjønne. Men på slutten hadde han vaskeligheter med å puste, og det kunne man ikke gjøre så mye med. Så sånn sett er det fint at han nå slipper å strebe lenger. Men trist er det - ufattelig trist.

Jeg er også glad for at jeg har vært mye på besøk, og at han har kommunisert med meg mange ganger... holdt hånden min, sett på meg og smilt og snakket til meg en del ganger. At jeg fikk tid med ham den siste tiden.

Det som uroer meg litt er om den lille i magen blir påvirket av alt dette. Det har f.eks. vært mye spraking når jeg ahr vært på sykebesøk og nå i går på svøpningsandakten. Og på lørdag følte jeg at jeg hadde ns tor kynner hele dagen og det var vondt i magen/buken. Verking og ømhet. Bedre nå, men nå har jeg nettopp hadde en ubehagelig, stressende samtale med mamma og min bror... ting ble helt feil og mye skriking. Hater det.

Og blir engstelig for den lille - mirakelet i magen.

Takk for fine ord Hanne :D Setter pris på det.

Dere må ha lykke til med videre visninger. Godt at dere har god tid. Lurer på om amn kan være heldig med kjøp rundt ferietider - da kommer det kanskje ikek så mange på visning? Vinter- og påskeferien...kanskje det er noe å vente på?

Ellers helt enig i at mange meglere er sleipe folk :x

Takk for koselig hilsen Jinx. Dere får mye å henge fingrene i fremover. Håper det blir bra med flytting. Rakel som i mirakel :wink: Artig tanke!

Jordmortimen torsdag gikk helt fint. :D Mannen var med for første gang. Vi snakket en de om hvordan barnet lå i magen og jordmor kjente på magen min. Babyen lå akkurat sånn som var mest vanlig; med hodet ned i bekkenet og ryggen/kroppen til venstre side. Da sparker han/hun mot høyre og det er også der jeg kjenner det best. På høyre side og høyt oppe under/ved ribbena.

Symfusemålet var helt fint - på snittet - blodtrykket var fint og urinprøven var fin. Hadde ellers som sist tendenser til vann i kroppen. Har gått opp 9 kilo til nå. Er vel ok det?

Ellers sa jormor at jeg ikke var 30+0 på torsdag, men 30+2. Så jeg har regnet litt feil :-?

Ellers på torsdag var jeg inne og så på barneutstyr - bl.a. vogner - på Baby-utstyr på Nøstet. falt litt for en duovogn fra teutonia... men etter å ha snakket med Mannen og tenkt i helgen så blir det heller 2 vogner. Mamma muliggjør det med god økonomisk støtte og med 2 vogner så innfris flere av våre ønsker om barnevogn. Så da skal vi kjøpe en ren barnevogn (Simo), og senere blir det innkjøp av sportsvogn. Med en vanlig barnvogn blir det stor, hard bag. Kan ha bærebag oppe - slik at barnet lett kan bæres ut og inn av bagen når vi f.eks. skal på besøk til noen. Bærebagen kan også brukes til bilsikring med nett, eller bare tas med utenom bilsetet når vi skal noe...

Også er Simo-vognene vann- og vindtett, og vognen er heller ikke så tung; 14,5 kilo. Barnevognen til Basson er f.eks. nesten 25 kilo, og kombivognene er rundt 19 kilo... så det blir bra :wink:

Nå er det tid for fysiobehandling. Skal gå nå.

Snakkes,

ny dag

Skrevet

:cry: Lei meg for at du mistet morfaren din Nydag.

Det er trist å ta farvel med sine kjære

Håper familien din blir enige..

Mye følelser, og en vanskelig tid... :cry:

Ikke lett å være gravid å vite at

baby deler dine følelser nå om dagen...

Prøv å legge deg nedpå litt innimellom..

Slapp av, pust rolig, hør på rolig musikk,

og tenk på lille mirakel.. :hjerte:

Håper du får en fin uke :wink:

:kyss: Jinx

Gjest Mayamor
Skrevet

Det var trist å høre om morfaren din. :trøste:

Uansett om han var gammel - så har en liksom ingen å miste... :cry:

30 + 2 på torsdag (30 +6 i dag)...

Da er det 2 skritt nærmere en baby i armene dine... :hjerte:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Hei igjen,

takk for koselige og oppmuntrende hilsener Jinx og Mayamor. Dere er så skjønne :kysse: Det er mye følelser om dagen, ja, og en vanskelig tid. Også jeg da - som er helt sinnsykt svingete i humøret. Og veldgi bråsint. Blir skikkelig vanskelig/sint eller lei meg for den minste ting. Føler at jeg er påvirket av graviditetshormoner. En liten hormonbombe.

Jeg tar det med ro og prøver å ta hensyn til meg selv. Liker å høre på rolig jazz, som Silje Neergaard, Tord Gustavsen band (veldig bra, uten vokal. Er trioen Silje bruker...), Lisa Ekdal (engelsk), Diana Krall m.m.

Mannen og jeg har det ihverfall bra om dagen. Han har vært helt skjønn den siste tiden. Tatt mye hensyn i forbindelse med min morfars bortgang. Stiller opp for meg og er tålmodig og grei.

I går f.eks. så trodde jeg vi hadde en avtale om å gå på Simobutikken etter jobben hans, men der hadde jeg misforsått eller begge hadde misforstått. han trodde jeg skulle ringe ham på jobben om vi skulle dit...mens jeg trodde at vi uansett skulle og satt og ventet på ham... Da han ringte hadde han ikke dratt fra jobben - og jeg ble så irritert. Ganske så brysk var jeg. Men han varså søt og skyntet seg hjem og vi ned på Simo-butikken :wink: har vært der en del. Fikk ikke så lang tid der før butikken stengte, men fikk hjelp av hun vi har snakket med en del ganger og har nå bestilt en del baby-utstyr.

Har bestilt:- Simo barnevogn (dupvogn) - i grått og svart, med lyst-rutet tak inni vognen.

- Svart bag til å ha løst oppi bagen om vi ønsker, elelr ha med utenom eller brukes som sikring i bil med nett (som da må leies)

- Svart pose til vognen. Husker ikke merket, men hun skrøt veldig av den.

- Dundyne

- Vognsett (hvitt)

- Regntrekk

- Insektsnett

- Stelleveske (matcher vognen)

- Vippestol (blå)

- Reiseseng (blå)

- Bæresele (blå Baby Björn)

Betalte deposistum. Var ingen hast å betale og hente resten. Kan gjøres når vi vil.

Det neste vi skal kjøpe nå er:

- Stellebord. Vi skal ha et enkelt stellebord med sånn plastikkbadekar/myk plast fordi det gir best plass til barnet (vs. stellekommode).

- Stol til barnet. Det blir en i plast, hvor høyden kan reguleres, god ryggstøtte m.m. (vs. tripp-trapp-stol o.l., som kanskje ikke passer så bra for helt små barn).

- Klær m.m.

Ellers så var jeg innom jobben i går. Hadde avtalt møte for å ordne med svangerskapsperm. Var koselig å treffe kolleger igjen. :wink:

Var også en del med mamma i går + min bror.

Det meste er nå ordnet til begravelsen fredag. Men kommunikasjonen søskene imellom (min mor og co.) er ikke bra :(

Rett etter begravelsen skal vi treffes til snitter m.m. har leid lokale... så vi trenger ikke å ordne noe mer med det. Bare få bestemt hvem som skal inviteres og invitere dem.

Det kommer litt slekt langveisfra til begravelsen, og fredag kveld skal vi på middag til mamma og stefar for å være sammen med disse. Veldig greie folk, som vi ikke er så mye sammen med.

Ellers er det masse snø her i dag - det er veldig flott å se ut av vinduet. :D Sol og hvitt og fint... men jeg holder meg inne. Er nok litt glatt å gå ute nå...

Klem ny dag (30+1) :D

Skrevet

Hei!

Rett innom her en liten tur jeg, var trist å høre om morfaren din :cry: Som Mayamor skrev, selv om de er gamle så har man liksom ingen å miste, det er leit uansett. Du må ta vare på deg selv og den lille i magen så godt du kan i denne tiden.

Er vel ikke så lenge igjen nå, til du får hilse på h*n, var vel i april du hadde termin så vidt jeg husker :)

Var på besøk hos venninnen min som fikk baby igår, han er snart to uker nå og utrolig skjønn! Han sover mye og er ellers veldig snill, hun storkoser seg som nybakt mamma. Håper jeg en gang kan få oppleve det samme :)

Ser ut som vinteren er kommet til byn ja, flott vær men jammen er det kaldt. Ikke så vant til denne kulden vi tror jeg!

Skrevet

Takk for hilsenen Hanne. Kjekt at du er innom.

Terminen min er 10. april - påskeaften :D

Er litt engstelig om dagene for babyen i magen. Har skrevet om det før, men i går ble jeg ganske lei :( Måtte grine litt. Har så mye kynnere. Det har virkelig trappet opp etter morfars bortgang.

Og nå som det attpåtil er så mye stress i familien (mors side) - en parodi på en familie har jeg sagt høyt et par ganger i det siste... det vil liksom ingen ende ta. Møtet med presten i går, morfars tre barn og enke, ble visst en pinlig affære.

Det som ble vanskelig da er middagen som mamma planlegger fredag for alle de tilreisende (hvor tre av dem skal bo hos mamma og stefar). Det liker ikke mammas søsken :o Helt sykt spør du meg. De er selv invitert - men vil ikke komme. Synes det er veldig leit. Min mormor blir nok for sliten av begravelsen og mottakelsen etterpå til å komme, men er selvsagt invitert hun også.

Mammas søsken vil heller at det skal lages til noe i huset hvor mormor og morfar bodde - men der er det ingen som skal bo nå og det er ganske så rotete der. Det synes ikke mormor er noen god ide (hun bor på sykehjem nå).

Jeg synes det er fint at min mor tar intiativ til middag og steller i stand. Hun betaler jo også for middagen og åpner huset for flere overnattingsgjester.

Det blir liksom noe negativt ut av alt :x Trist er det :cry:

Presten hadde visstnok prøvd å rose mammas intiativ og sagt at det var postivit å gjøre noe for de tilreisende... men det synes visst ikke mammas søsken :roll:

Dette er bare en av tingene... alt blir det stress av, og jeg blir lei og stresset av det.

Det er akkurat som at morfar har holdt det hele i sjakk på en måte - og at det når glir ut eller raser sammen.

Er glad jeg har en så fin svigerfamilien :kgsmil:

- så alt stresset føler jeg påvirker den lille... magen er en del øm og jeg har ganske mye kynnere og en del press ned i kjeden. Akkurat som det svir nedover :( Ubehagelig. Men det er ingen regelmessighet på kynnerne, så da er det vel kynnere og ikke premature rier... det har jeg ihvertfall lest. Skal ringe jordmor litt senere og forhøre meg... hva jeg evt. bør gjøre og ikke gjøre, samt hva som er dårlige tegn...

Et godt tegn er ihvertfall at barnet sparker. Leste at man i løpet av en dag bør kjenne minst 5 bevegelser i løpet av 20. min. Det er et godt tegn på at barnet trives. Jeg kjenner det mer eller mindre hele tiden :D

Aktiv krabat :D

Kjenner sparkene fremdeles best på høyre side, men av og til kjenner jeg det på begge sider. Kraftige spark på høyre og svakere på venstre side. Tenker da at barnet "strekker seg ut" og sparker mot høyre, slik at det jeg kjenner på venstre enten er babyens rygg eller kanskje han/hun dytter litt på magen med hendene.

Håper alt står bra til der inne :hjerte:

Skal snart sette meg ned med en bok jeg fant frem i går. Det er en fagbok på norsk som jeg har lyst til å lese. Delt inn i "selvstendige" kapitler, så jeg kan lese dem hver for seg (liker det). Skal være flink å prøver å lese litt i den (må motivere meg selv).

I morgen er det altså begravelse, mottakelse etterpå og middag hos mamma & co. om kvelden. Lang dag.

Skrevet

Hei!

Vil bare sende deg masse varme tanker. Ikke lett å miste familiemedlemmer og det blir ihvertfall ikke lettere når familien oppfører seg sånn :cry:

Som du sier så kjenner du masse bevegelser fra krabaten i magen, så dette går helt sikkert fint :D Bare pass på deg selv og sørg for å slappe av litt innimellom "slagene".

:trøste:

Skrevet

:klem:

Tenker på deg Nydag !

Håper du fikk tatt en fin avskjed med

morfaren din idag, og at resten av familien

din klarte å unngå å krangle !

Klem Jinx :hjerte:

Skrevet

Skal snart gjøre meg klar til begravelsen som begynner klokken to. Skal være kledt helt i svart, og tror jeg må lete frem den vannfaste maskaraen. Skal kjøre med mamma & co. klokken ett. Mannen min treffer oss der (i ny svart dress).

Fikk akkuart telefon fra en av de tilreisende fra utlanndet. Han sto fast i Sandefjord. Flyet hadde mellomlandet og det var problemer. Han er en av bårebærerne, så nå må jeg organisere litt her. Jeg kan jo selv ikke bære, med stor mage og bekkenproblemer.

Det går nok fint. Håper han rekker det. Visst ikke får han komme rett på mottakelsen.

Det har vært den snøstormen her, men nå har det roet seg og solen er kommet frem. En fin dag med masse nysnø og noen få kuldegrader.

Takk for gode tanker Jinx og meta. Snilt av dere å skrive noen fine ord :kgsmil:

Når det gjelder babyen i magen og inne bekymringer så er det helt sant som du skriver meta at det er positivt med masse bevegelse og at det sikekrt går fint :D Men for sikkerhets skyld så ringte jeg og snakket med jordmor i går, og hun likte ikke at kynnerne var blitt hyppigere og vondere. Hun trodde det skyldtes stresset og at det dermed nok ville roe seg etter idag. Er litt bedre allerede synes jeg.

Hun sa at jeg måtte love henne å kontakte KK i helgen om det ble værre (evt. få legen min til å skrive en henvising til gynokolog når jeg er det på mandag). Da bør det sjekkes om livmorhalsen har blitt kortere - det tyder i såfall på at jeg har hatt rier og da ville de følge meg tettere opp.

Men jeg tror det går greit. Er nok bare litt fred i sinnet jeg trenger. Sover jo godt om natten og har ikke hatt det så værst i dag. Få se det an utover dagen og morgendagen.

Håper på en rolig helg med Mannen :wink:

Klem ny dag

Gjest Mayamor
Skrevet

Håper dere får en fin minnstund. :trøste:

Ta godt vare på deg selv - slapp av og kos deg i helgen.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

:trøste:

Jeg tenker på deg vettu!

Og jeg skal skrive litt mer senere,

men nå skal jeg ta blodprøver...

Håper dagen blir fin for dere.

Skrevet
:klem:

Tenker på deg Nydag !

Håper du fikk tatt en fin avskjed med

morfaren din idag, og at resten av familien

din klarte å unngå å krangle !

Klem Jinx

Er visst litt døgnvill jeg..

Trodde tydligvis det var fredag i går :roll:

Håper dagen ble fin altså :hjerte:

Håper du får slappet av i helga..

Tenk positive tanker...

Mirakel deler alle dine følelser vet du ;)

Klem Klem

Skrevet

GOD HELG VENNEN!!

Håper det ble en fin og minnerik dag i dag...

Mange klemmer fra Magnhild

:blomst_opp:

Skrevet

Det virker som du oppe i alt dette tar godt vare på mammaen din, og det er kjempebra. Håper hun ikke sliter med søsknenes reaksjoner, og at dere holder sammen.

Jeg håper du endelig kan ta det litt med ro idag og fremover.

Veldig bra at du har gode netter! :)

Det hjelper mye å hvile ordentlig vettu :D

Tenker på deg!

Skrevet

Tusen takk for koselige hilsener lillen, jinx, magnhild og mayamor :kyss: Dere er så søte og omtenksomme. Veldig koselig at dere husker på meg.

:D

Hele forrige uke var superstress og en berg og dalbane i følelser... så kom helgen og deretter mandag og jeg trodde alt det vonde var over. Men neida - tydeligvis ikke.

Men for å ta det første først; på fredag var det begravelse for morfar kl. to med påfølgende minnestund og om kvelden var det middag hos mamma. Begravelsen var fin. En av vennene til min morfar og mormor spilte fiolin - tre solosanger og ellers til de tre salmene. Veldig fint.

Mamma og onkel hadde ordnet med flotte bårebuketterm bl.a. en fra oss barnebarna - med fine ord på.

Han som jeg fortalte om i forrige innlegg som fikk "flyproblemer" nådde ikke frem til begravelsen og returnerte til der han kom fra. Men vi fikk ordnet med bårebærere rett før begravelsen. Bl.a. bar både min mor, stefar og bror.

Presten holdt en fin tale og nevnte bl.a. at morfar ville blitt oldefar om ikke så lenge. Det fine var at han hadde fått vite om nyheten og gledet seg over den.

Da kom de første tårene mine den dagen :cry:

Minnestunden etterpå ble ledet av presten og var en fin stund. Vi var ca. 30 stk. Familie og venner. Flere tok ordet. Jeg hadde mye jeghadde lyst til å si - men bare ved å tenke på mye av det kom tårene. Så jeg sa ingenting.

Middagen om kvelden var koselig. Vi var "bare" jeg og Mannen, mamma og stefar + de tre som overnattet der. Var veldig koselig.

lørdag var Mannen og jeg på Ikea. Vi hadde bl.a. bestemt oss for å kjøpe barneseng der, og med de målene Ikea har på sine senger visste vi at også madrass nok måtte kjøpes der. Med mitt svingete humør og Mannen utålmodighet i butikker ble det en del kjekling oss i mellom. Helt unødvendig - men det ble no bare sånn der og da :x

hadde lyst på den hvite enkle sengen, men eter å ha funnet ut at den var større en madrassen (både den i skumgummi og den jeg ville ha; springfjærmadrassen) ble det utelukket med seng fra Ikea. Irriterte meg skikkelig over at Ikea virkelig kunne ha madrasser som er mindre enn sengene :roll: helt hull i hodet spør du meg. Jeg hadde bl.a. på forhånd lest at gliper/sprekker mellom speng og madrass medfører kvelningsfare for barnet... så da ble det ikke noe sengkjøp der. Ble kun med en persienne til kjøkkenet.

Deretter gikk turen til Baby-utstyr. Første gangen Mannen var med der. Hadde bestemt meg for et stellebord derfra i plastikk, men det ble omgjort til en tre-stellekommode. Kjøpte også seng, madrass, sengetøy, sprinkelbeskytter, sittestol og bestile dundyne til sengen :wink: pengene fløy... men nå skal de store tingene/innkjøpene være unnagjort. :D

På kvelden var vi på koselig middag hos et vennepar - med to små barn. også et annet vennepar av oss var der (hun venter snart barn hun også).

Da vi gikk derfra måtte Mannen og jeg gå opp en bakke til bilen - i slapseføret. Beina mine sviktet fullstendig :evil: Følte meg så handikappet. Det avr akkuart som om hele bekkenet stivnet - som en krampetilstand, og det var veldig vanskelig å få flyttet beina fremover... Det er vel en del av gangvanskene som følger med bekkenløsningen. Tok meg evigheter og komme frem til bilen - og en del tårer :(

søndagen slappet jeg bare av. Mannen gjorde en del husarbeid, pappa var oppom og vi så tv og en dvd-film (Prozak Nation). Koste oss.

Også mandagen. På planen sto først legetime, deretter fysiobehandling og så opp til en venninne på kvelden (som fikk en gutt for 1 mnd. siden).

Legetimen: Alt greit bortsett fra hjerterytmen til mirakelet i magen :cry: Merket godt at legen ble stresset og han sa også at dette ikke var normalt. Først prøvde han å lytte med et jordmorstetoskop, skiftet så til en doppler og så enda en doppler (som han måtte gå å hente i et annet rom). Hjerterytmen var uregelmessig. Det var ikke dee vanlige jevne, raske rytmen, men heller tre slag og en pause. Akkuart som om hjertet hoppet over hvert fjerde slag... Ekkelt å høre.

Nå var jo jeg hos jormor for bare halv-annen uke siden, og da hørtes det helt fint ut - men i går var altså hjerterytmen uregelmessig.

Jeg spurte selvf. om det kunne være fordi jeg hadde stresset så mye den siste tiden.. det var mulig - da ville det iallefall være forbigående.

Legen nevnte også at det kunne være stoffskiftet som virket inn.

Han visste ikke... han ville høre med KK om de ville undersøke meg eller om det var noe som kunne vente til jeg kom igjen til neste kontroll.

jeg ble ganske satt ut :forvirra: fortvilt og lei meg, og det ble ikke bedre tter å ha gått fra legen. Etter å ha vært innom jobben med ny sykemelding - nå ut febr. - ringte jeg Mannen og begynte å gråte (og blå neseblod, som jeg ahr vært litt plaget med i det siste).

Da jeg kom hjem prøvde jeg å få tak i jordmoren min - måtte ha mer svar og info om dette...Fikk ikek tak i henne.

Ringte da til jordmor på Føden, KK. Veldig hyggelig dame. Jeg gråt og forklarte så godt som mulig. Hun skulle forhøre seg og ringte meg opp igjen. Ringte tibake med det samme og spurte om jeg kunne komme kl. fire. Selvfølgelig!

Fikk avlyst fysiotimen, og slappet av til jeg hentet Mannen for å kjøre opp på KK. Kom rett inn fra Fellesmottaket til Føden. Rart å være der, men veldig glad for at jeg hadde komemt dit.

Tok ctg/sparketest. Det var en jordmorstudent som utførte testen. hun rotet litt, emn det gikk no bra. Sjekket blodtrykk og urin - begge deler var ok.

CTG'en viste uregelmessige hjerteslag det meste av tiden. Jevnt innimellom. Etter en time med undersøkelser på Føden ble jeg vist inn til observasjonsposten for gavide (obs.posten). Der var det lang ventetid. Ingen kunne si når vi ville komme til... Mannen ble helt sprø av ventingen... er så utålmodig.

etter ca. halv-annen time kom vi til. Legen var veldig opptatt av stoffskifteproblemene mine og hvor mye medisin/tyroksin jeg tok. Jeg hadde med både resepten og de tosiste svarene fra legen ang. blodprøvene.

Legen utførte utvendig UL - så lenge og nøye på hjertet og tok pulsen to ganger. Hun mente at det ikke så noe farlig ut - hadde det vært det ville hun ha innkalt noen fra UL-lab. som var mer spesialister på dette/UL enn henne. Hjertet til den lille banket altså uregelmeesig, noen få ganger regelmessig.

Legen kunne ikke se noe særlig væske rundt hejrte, og det var pos. Det er nemlig et tegn på hjertesvikt. Hun snakket om ledningene til hjertet, men sa ikke så mye. Var usikker. Jeg spurte også henne om stress kunne ha utløst dette. Det trodde hun ikke. Hvis det hadde det - var det i såfall ikke farlig, og noe som var forbigående.

Fostervannet var fint, og alle målene på den lille som var knapt 2 kilo :D Og det var mye liv, det viste både ctg og det så vi på UL.

Etter dette tok legen en innvendig UL på meg for å sjekke livmorhalsen (siden jeg hadde hatt mye kynnere i det siste). Alt så bra ut, 4 cm. Så det var veldig bra.

Snakket etter dette om stoffskiftet igjen. Jeg økte jo tyroksindosen i okt./nov. - fra 7 tab. i uken til å ta 11 tab. i uken (av 50 mikrogram tyroksin). Ved den første doseringen var den ene av to verdier fin, men legen sa jeg skulle øke doseringen for¨di den andre verdien fremdeles var for hoy. Nå er begge bra - sier legen min.

Ifølge denne legen ska man kun se på en av disse verdiene når man er garvid - den første. Og denne var jo ok allerede med min første dosering. Så hun ville ikke ha sagt at jeg skulle ha økt dosering ytterligere etter det... Så kanskje jeg ahr tippet over far lavt til høyt stoffskifte nå??? noe som er uheldig for fosteret. Kjenner jeg er irritert inni meg av dette. Spes. hvis det er noe som kunne ha vært unngått - at legen ahr gjrot en feil :x

Hun kjente legen min og sa at han var veldig flink (men har var hun altså uenig med ham). Jeg tok blodprøve av den ene viktige verdien for stoffskiftet og hun skulle kontakte legen min. Jeg skulle ikke på egenhånd gjørde noen endringer- men vente på svar fra KK/legen min.

I tillegg måtte ejg udnersøkes på UL-lab. på KK.

Jeg har ringt der i dag og de fant legens kommentarer fra und. i går. Fikk time på torsdag. Tror det var ganske hastesak å få undersøkt nærmere.

En av de tingene som var pos. av det legen sa var at dette med uregelmessig hjerterytme hos fosteret ofte er noe som stabiliserer seg etter fødselen.

Jeg synes det er helt pyton at det er noe som er gale... blir helt sprø av dette, og det å ikke vite hvorfor det er slik - at det kan være stoffskiftemedisinene :x :cry:

Jeg har ringt legen min i dag, men uten å komme igjennom på legekontoret. Tenkte at hvis jeg fikk snakket med ham, så vilel han kanskje si at jeg kunen trappe ned på medisinen...

Kanskje jeg ringer imorgen igjen.

Ellers har jeg sittet her på nettet noen timer nå. Bekkenet og ryggen verker - men det får heller være. Informasjonsbehovet mitt om dette med stoffskifte og hjerterytme/-feil hos barn/fostre må blir prøvd tilfredsstilt..

Så nå er det neste UL på tordag på KK. Er veldig spent på det, samt om jeg skal endre medisindoseringen for det lave stoffskiftet.

Tror jeg får slappe av litt nå. Ta en break fra nettet.

Klem nydag - spent og usikker

Gjest Mayamor
Skrevet

Uff og uff.

Dette ble lang lesning, vennen... :trøste:

Er det ikke det ene så er det andre.

Begynner på begynnelsen jeg:

Vel overstått begravelse.

Skjønner godt at du ble rørt over prestens ord om det kommende oldebarnet... :cry::hjerte:

En er jo ekstra hormonell når en er gravid - så klart det... :klem:

Hadde ikke klart å si noe selv om jeg ikke er gravid jeg...

Dere var i begravelse dagen før Ikea-besøket.

Igjen: hormonene spretter.

Mannen din tenker nok at han gleder seg til å få "ny-dag" tilbake igjen...

Det gjorde min samboer iallefall... :oops:

Men det er nå godt at dere har fått store ting i hus...

Skaper litt ro akkurat det... :wink:

Men du skulle jo bare fått mannen til å hente bilen så du kunne

slippe å streve slik opp bakken, vennen... :trøste:

Du får ingen tapperhetsmedalje uansett hvor tapper du er.

Og om du hadde fått en... Hva godt skulle den ha gjort...?

Ta vare på deg selv!

Jeg blir bekymret på dine vegner når jeg leser om legebesøket ditt.

Krysser alt jeg har for at dette er forbigående... :cry:

Men jeg blir litt sinna på legen din dersom dette er noe h*n burde fulgt deg tettere opp på... :x

Håper du får tid til å oppdatere deg her innimellom.

Sender deg Pm også...

God klem fra Mayamor

Skrevet

Kjære deg!

Jeg har ikke vært så aktiv her inne..så jeg må først få si det var leit med morfaren din. :trøste:

Håper du har det bedre nå, og du har fått roet deg ned og kan ta hensyn til deg selv!

Tusen takk for gratulasjoner! :blomst_opp:

- snart er det din tur og jeg håper den siste delen av svangerskapet ditt blir en fin tid!! :tommel: og at tiden ikke føles så lang..

Gode klemmer fra Kipa

Skrevet

Ny dag - onsdag - og ingen planer.

Skal bare;

- prøve å få tak i fastlegen min, som jeg har mislyktes med til nå, for å forhøre meg om tyroksindosen jeg tar m.m.

- sitte litt på nettet, bl.a. kg. Lese i dagbøker...

- lage middag senere, lasange. Kanskje mamma kommer oppom. Nevnte det for henne i sted i tlf.

- kanskje prøve å jobbe litt... få tankene over på noe annet.

Tenker fremdeles mye på mirakel i magen. Hvordan han/hun har det. Forestiler meg bl.a. at han/hun er påvirket av for mye tyroksin (som fostre selv produserer på dette stadiet) og ligger der inne og har alle symptomene på høyt stoffskifte som f.eks. hjertebank, uro, irritabel (som mamma), skjelven og ubehagelig varm (som mamma innimellom).

Er veldig spent på UL i morgen. Håper jeg blir grundig undersøkt.

Må takke så mye for de fine ordene fra deg Mayamor. Du er no bare snill :hjerte: :D God er du. Takk for fin hilsener her og fin pm fra deg. Skal sende pm til deg snart og prøve å oppdatere oftere her inne.

Takk for at du krysser alt for at dette skal gå bra/er noe forbigående :kysse: Ikke kryss hele tiden da - du pre (og post) gravide kvinne :wink: Jeg tenker mye på om legen kan ha gjort feil - økt tyroksindosen for mye. Blir såååå irritert av å tenke på det - så får prøve å redusere de tankene.

Mannen sier hele tiden at jeg må prøve å tenke postive tanker og ikke bekymre meg unødvendig. Vi har jo ikke fått beskjed at noe er galt ennå - sier han. Han er no god da. Prøver å roe meg ned. Jeg sier at det er helt normalt at man blir ekstra bekymret og engstelig når man er gravid - og nå synes jeg å ha en grunn for å være det. Har ikke bekymret meg noe særlig tidligere. Kun i perioder; når jeg hadde blødning og nå den siste tiden når kynnerne har økt på og vært vondere.

Vi var altså på Ikea lørdag som var... livet må jo gå videre ... og innkjøp måtte gjøres. Mannen synes det alltid er noe vi må gjøre på fridagene hans. Innkjøp og ting i huset - og det er det. Men jeg synes det er kos å handle inn jeg... tror kanskje jeg skal gå alene å kjøpe klær og div. til den lille. Kose meg alene eller kanskje sammen med mamma?

Helt riktig som du skriver Mayamor; hormonene spretter. Skal ikke mye til før jeg blir både grinete og forbannet. Tenker på at det kanskje ikke bare er graviditetshormoner for min del, men kanskje også tyroksinmedisinen. Irritabilitet er jo et tegn på for høt stoffskifte om man kan få om man tar for mye medisin ved for lavt stoffskifte :x

Mannen tenker nok en del på få mitt gamle jeg tilbake - eller kanskje han nesten har gitt opp håpet... Han prøver sitt beste for at jeg skal være sosial - å komme meg ut - og ikke bare sitte her hjemme. Han er vel litt bekymret stakkar :kyss:

Det gir meg litt ro å ha fått baby-utstyr i hus (eller bestilt). God følelse.

Når det gjelder episoden lørdag Mayamor - med "bestigningen" av den bakken... Det var sånn Mannen hadde kjørt meg ned bakken når vi skulle i besøket. Men siden det var så slapsete/mye snø insisterte jeg på at han måtte kjøre opp igjen og parkere på toppen istedenfor nederst i bakken. Jeg var så redd vi ikke skulle komme oss opp når vi skulle hjem. Som sagt så gjort (Mannen stakker; han glemte en pose i bilen som vi skulle ha med oss på besøket og måtte opp hele veien igjen for å hente den før han kuenn gå inn...). Så når vi skulle hjem da så var det ikke noe alternativ å hente bilen - det hadde jeg blitt superstresset av. Har vært helt nervevrak til iiden den siste tiden av å å kjøre på glatten. Er visst ikke enkel om dagene :oops: Så tapper det er jeg ikke.

Takk for koselig hilsen fra deg Kipa - nybakt mamma. :D Gleder meg jeg også - til det er min tur. Håper du har det bra... jeg må inn og lese hos deg snart. Har ikke vært så flink til det siste tiden :oops:

Skriver mer i morgen etter UL. Er så spent. Håper at mirakelet har det bra :hjerter:

Klem ny dag

PS: Beklager alle skrivefeilene mine ... er ikke alltid jeg leser igjennom det jeg har skrevet før jeg "sender" det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...