Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

:klemmer: til deg matvraket, trist påskelesing hos deg.

Da er det jo veldig deilig med vår, endelig er solen kommet her også! Eller, den tittet såvidt innom før skyene kom igjen ;) Det er så deilig når det begynner å bli varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DEN DAGEN SAMTLIGE NORDMENN ER UTADVENDTE OG SMILER - FREDAGEN

Det er noe rart med nordmenn, vi omtales gjerne som innesluttede, sjenerte og lite imøtekommende. Vi er ikke typen som går rundt og smiler på gaten, vi er ikke typen som slår av en prat med en tilfeldig forbigående, vi er rett og slett et kaldt folkeslag. Ja, det er ikke til å legge skjul på, også turister i Norge er enige om dette. Nordmenn er noe for seg selv. Ja, hvis du ikke tar med deg fulle nordmenn på sydentur da, da er alle hemninger løse og høfflighet og oppdragelse lagt igjen hjemme. Noe skjer også med nordmenn på fjelltur, da hilser vi på enhver forbigående med et smil. Det må være fjelluften? Så fort vi nærmer oss den travle storbyen, da kryper vi inn i skallet vårt igjen og det skal mye til for at vi åpner oss. Vi trasker avgårde i vår stressende hverdag, mest opptatt av seg og sitt. Skulle det, til noens store forskrekkelse, være noen som stopper oss og spør om noe lirer vi av et raskt svar og fyker videre.

MEN, så er det denne fredagen! Fredagen, ukens siste hverdag og helgens første dag. Fredagen er hellig! Fredagen er etterlengtet. Allerede på onsdagen ser vi frem til helgen, vi omtaler onsdagen som lillelørdag og vil teller ned til storelørdag! Fredagen er den dagen i uken hvor nordmenn kryper sakte men sikkert ut av sitt skall. vi blir plutselig mye mer omgjengelige. Et typisk eksempel er radiokanalene i storbyene, allerede klokken 6 på de ulike morgenshowene starter dagen med et gledelig hyl om at det er "endelig fredag og helg". Vel, jeg tenker som så hver eneste gang, jada...klokken er 6 og det er fortsatt en heeel arbeidsdag igjen og enda lenger til helg! Vi skal trossalt gjennom de daglige rutiner, kave oss hjem fra jobb, rydde hus og tjo og hei for så å si at det ENDELIG er fredag! Fredagen min kommer ofte sånn i 18 19 tiden på kvelden, da er alt unnagjort og hverdagen lagt på hylla og sofaen skikkelig tatt på alvor! Da er det fredag! Et typisk fenomen med fredagen er som tidligere nevnt hvordan vi, til ellers lite omgjengelige og kalde nordmenn, plutselig kommer krypende frem fra skallet og er hyggelige! Plutselig går vi med enkle skritt til bussen om morningen, plutselig kan vi smile litt! Ja, vi kan tilogmed hilse litt på hverandre, kanskje også slå av en prat. Det er jo fredag! Og vi avslutter samtalen med "ha en god helg da". Ja for vi lever jo for helgen! Typisk fenomen jeg til stadighet opplever; den hyggelige buss og togsjåføren! Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag -han smiler aldri! han ser nesten ikke på deg engang! Men på fredag, ja da har han stått opp på riktig ben! Senest i morres opplevde jeg dette fredagsfenomenet! Bussturen var nådd sin siste stasjon og bussjåføren sier over høytaleren: " da ønsker jeg alle sammen en riktig god fredag og fin helg." Jøjemeg for en entusiasme og åpenhet! Og det samme skjer på toget. Vi når endestasjonen og vedkommende sier over høytaleren, " riktig god helg alle sammen og ha en fantastisk fredag". Jeg tenker alltid i mitt stille sinn: jada, her har jeg nesten akkurat åpnet øynene, skal gjennom en helg arbeidsdag og jeg blir allerede nå påminnet helgen om 8 timer!! 8 timer føles lenge når man venter på helgen!

På jobben er folk blide og fornøyde, spiller ingen rolle om man er litt trøtt idag. Det er jo fredag og helg! Folk smiler, stopper opp i gangene og snakker litt. Ja for nå er vi imøtekommende og hyggelige. Ingen kan si at vi ikke er åpne på en fredag! Vi snakker med alt og alle, og smiler fra øre til øre, og så klart: ønsker alle en god helg! Det er rart det her, men vi blir lissom et helt annet menneske når vi kommer til fredagen. Men på mandag, ja da er vi tilbake igjen i den litt sure, hold deg unna minen vår.........

Det er fredag!!! Ha en strålende fredag og en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å skrive. Har du noengang vurdert journalistikk?

Tar det så på kornet. Nå er kanskje arbeidsdagen snart slutt, så da ønsker jeg deg en kjempe fin helg i solen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å skrive. Har du noengang vurdert journalistikk?

Tar det så på kornet. Nå er kanskje arbeidsdagen snart slutt, så da ønsker jeg deg en kjempe fin helg i solen! :)

Takk takk, det var hyggelig:=) Nei du, tror nok ikke det er rette feltet for meg... Men noen ganger er det bare gøy å skrive slikt:)

Nå er det endelig helg :=) Hehehehehe.... Riktig god helg til dere også...Fyll helgen med noe koselig og legg bekymringer og problemer på hylla for noen dager, det fortjener vi!!:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, det var hyggelig:=) Nei du, tror nok ikke det er rette feltet for meg... Men noen ganger er det bare gøy å skrive slikt:)

Kanskje greit det og - da blir det helt prestasjonsfritt. Jeg synes ihvertfall det er mye morsommere å gjøre ting det ikke er masse forventninger til, og da blir det lettere og. Teite, ulogiske hjernen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matvraket er sterkt tilbake i sitt rette jeg!!!! I helgen ble det bestilt en liten tur hvilken medfører Matvraket i bikini, underkant av en måned til og dermed må det skje bastante ting fort fort fort..Hvalrossen kan ikke bevege seg i bikini og dermed må det skje noe raskt! Idag er deet turdag, vi skal gå tur og etterpå skal det trenes med øvelser!!!!

Dessuten er det shoppingdag idag, grønt skal handles inn!!!

Handlet før jobb, så ble knekkebrød til lunsj og Nutrilett mellommåltider.

Mandag, etter en herlig vårhelg!!! Vi kjører på nå!!!!! Nå eller aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

... heier på deg M!

Også så herlig med vår! Føler meg som et nytt menneske etter en helg med avslapping og sol. Håper det holder seg!! Kos deg på tur og shopping av grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble i godt humør av å lese innlegget ditt :) Så flott at du føler deg bedre - og ikke minst motivert til en sunnere livsstil!

Ha en fortsatt fin dag Matvraket! Og gleder meg til å følge med videre :duskedame:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det hjelper (mer enn dere tror) at dere er med meg og heier på meg:)

Ps: kjøpt emeg en Nutrilett bar idag (skrev jeg det tidligere kanskje - skriver igjen jeg hehe) Men måtte ta meg en bit av den før lunsj og jammen, den var jaggu god!!!!!!! Mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Utrolig hva tanken på en bikini kan gjøre med motivasjonen!

Heia Matvraket! :duskedame: Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Joda, gårsdagen gikk i ett...duret hjem fra jobb, innom butikken og handlet meg et knippe frukt og nutrilett!!! (bikini er virkelig drahjelpen ja) Hehe...... Også rett hjem, lagde kyllingrett til middag med STOR porsjon salat.....

Dernest bar det full fart ut og vi gikk tur!!! Laaaang tur med RASK gange..Hjertepumpa fikk kjørt seg. benyttet meg av google og fant ut at vi gikk totalt 7.2 km. brukte halvannen time! Det var bra synes jeg;=)

Kom så hjem, rimelig sliten...og gjorde øvelser!!!!!

Bikini here i come!!!

Må innrømme at jeg må sniktitte litt på den hver kveld or å hente motivasjon!

MEN, så skjer det som alltid skjer når Matvraket setter i gang og har full motivasjon! Hun blir syk!!!!!!! Ligget hele natten med utrolig sår hals:( -Hvilket medfører en laang trøtt dag idag ja.... Det skjer hver gang det der! Så etter å ha liggi å snud dmeg sånn ca hundre ganger fant jeg ut at det bare var å stå opp og komme seg i butikken!Heldigvis åpner den kl 7, og jeg var dagens aller første kunde! Stod og trippet utenfor til de åpnet! Handlet inn store mengder kiwi (som jeg har hørt inneholder mye c vitaminer) kjøpte en boks med c vitaminer og planen er : CVITAMIN SJOKK!!!! Kom basiller her skal dere motstandkraft finne! Håper at jeg er så tidlig i prosessen at jeg klarer å ta "kål" på dem og hindre en videre forkjølelse! Så nå har jeg helt innpå med det ene og det andre, er på kopp nr 3 av varm drikke....Beholder skjerfet på og håper at de STYGGE STYGGE basillene forsvinner..

Blir ingen tur idag, men vi har allerde planlagt tur imorgen igjen - så nåde deg kroppen min om du blir syk nå!!!!!!!!!!!!!!!

Lurer på en liten ting hva ang NUTRILETT shake....Er det noe å satse på? Noen erfaringer jenteR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg nok ikke unna nei..

Ligger rett ut hjemme nå, ikke bra!!!!!!

Ps: var skikkelig skikkelig støl i leggene etter gåturen på mandag! Søren og, skulle lissom gått ny tur i solen idag!!! Forbanna basiller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, nå synes jeg synd på deg - du som virkelig var klar for en endring - og det virket som om du gledet deg til å komme i gang. God bedring, håper de dumme basiluskene forsvinner fort!! :kjefte:

:kaffekopp: Kos deg med litt grønn te - og så kommer du sterkere tilbake i slutten av uka!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så typisk, når man har motivasjon og vil komme igang så skjer det noe! God bedring, håper du kommer igang igjen fort :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Så utrolig kjipt!!! Det er egentlig ikke noe som hjelper noe særlig mot forkjølelse, men pass på å drikke nok, være varm og god og å slappe av og sove masse! Og ikke ha dårlig samvittighet for alt det du skulle gjort (lettere sagt en gjort, jeg vet...). :klemmer: Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en liten ting hva ang NUTRILETT shake....Er det noe å satse på? Noen erfaringer jenteR?

Hei M.

Så utrolig kjedelig å bli syk! Og typisk at det ALLTID skjer når man har bestemt seg for kjøre igang litt mosjon. Men er ikke annet å gjøre enn å pleie kroppen og komme sterkere tilbake.

Angående Nutrilett, så kan jeg jo komme med min mening. Er jo selvsagt ikke noe fasit, kun min mening.

Men jeg ville heller satset på sunn mat i fornuftige mengder. (Det kjipe svaret.. for man vil jo bare ha raske resultater) Men de Nutrilett shakene synes jeg smaker hoggorm. Heller to knekkebrød med kesam og blåbær på meg enn Nutrilett. Mamma siste nutrilett hver vår før, og praktiserte det man kaller å slanke seg feit. Hun gikk relativt raskt ned, og når hun spiste vanlig mat gikk hun opp, and then some!

Men det er klart... man har jo en brøk med inntak av kalorier og forbrenning av kalorier i løpet av en dag.. og når man velger Nutrilett så får man i seg mindre kalorier og det blir enklere å gå ned.. Men er av den tro at det ikke er måten å gjøre det på.

Men, de Nutrilett barene er knall gode! Nom nom...

Bruker å kjøpe de som "nødmat" :hihi:

Er veldig greie å ha i veska hvis jeg er ute på farten og ikke rekker å spise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...