Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

Jeg trenger mye søvn og merker på kroppen at den er utslitt hvis jeg legger meg etter 22. Idag derimot var jeg skikkelig opplagt og blid og i godt humør når jeg våknet. Ga tilogmed min kjære et kyss på kinnet før jeg forlot sengen..... Og han var sjokkert ja, han sa: OI!!! :fnise:

Dere skjønner nemlig det, jeg er uuuutrolig morgengretten. Og ettersom han står opp kl 9 hver dag så irriterer det meg grønn at han ligger der og drar seg når jeg står opp gryyytidlig! Men han lirer av seg en slibrig kommentar (som er nok ment veeeldig hyggelig) som : ha en fin dag da jenta mi ....osv...Og jeg bare grynter tilbake eller gir han så øra fyker..med andre ord: MORGENGRETTEN. :fnise: Men ikke idag:) Idag er jeg i godt humør og blid og fornøyd, så sitter bare å venter på hva som skal gå galt og ødelegge dagen.

Ja du, fruktkurv mot sjokolade..Kan du forstå????? Virker ikke som om noen klager heller. Ingen som har sagt et kvekk!!! Så de liker vel sjokolade på en mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag!! (deet gjør jeg og altså, ikke misforstå - men det finnes grenser) Så får bare leve med viljestyrken min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig at det var rart at de har byttet ut frukt med sjokolade. Hva med å prøve få med noen andre på jobben for å kjøpe frukt (i butikken) slik at de kanskje får med seg at det faktisk er folk som spiser frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin morgen! Kjenner til det med å være morgengretten, det er så slitsomt, så da er det deilig med dager hvor man slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hørtes ut som om du skremte vettet av stakkars fyren ved å være blid! :ler:

Enig med Skybert, kanskje dere kan prøve å starte med litt fruktkjøp selv? Ofte blir dte til at man tar en sjokolade fordi man har lyst på noe og det er det som er der - mens man like gjerne kunne tatt en klementin eller en bære om det var mulig. Men for at det skal være mulig må jo frukten være der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har anledningen til å kjøpe frukt i kantina, men det er jo blodpris! 10 kr for et stk frukt, uansett frukt.! E det rart folk ikke er sunne når det er prisen, og sjokoladen står på bordet og roper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hohoho... kjenner meg litt igjen i det å være morgengretten.

Og jeg er litt i samme båt som det om dagen. Jeg står opp kl 06.45 mens kjærsten kan sove heeelt til kl 09. Blodig urettferdig!

I tillegg er han forkjøla om dagen så kan har vekka meg hver time frem til vekkerklokka har ringt med noen skikkelige ZzZZZzZZzzznnnork hele uka :sjokkbla:

Men, all kredit til deg i dag for å bare være positiv når du våkner!

Gjør i grunnen starten på dagen litt hyggeligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har anledningen til å kjøpe frukt i kantina, men det er jo blodpris! 10 kr for et stk frukt, uansett frukt.! E det rart folk ikke er sunne når det er prisen, og sjokoladen står på bordet og roper...

Eeeep! Dyrt!

Det verste var egentlig eksen min som gikk med aviser en stund. De begynner jo på jobb kl 3 på natta, så som regel kom han for å legge seg da jeg sto opp! Det var surt, det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeelgen er der ute i det fjerne!!!!!!!! Herlig!!!!

Bare tre timer igjen så skal jeg ta helgen skikkelig alvorlig! Skal på taco kveld til en vennine ikveld. Hun skal stå for middagen og jeg for desserten. Så blir himmelsk lapskaus med kesamn vanilje til dessert:) Håper ikke hun kun serverer tacolomper for det er kaloribombe ut av en annen verden som jeg har fått med meg...

Er blid og fornøyd idag også jeg, selvom jeg hadde den største fighten med min samboer i sene nattetimer i natt*! Men men sånn er nå det....Solen skinner og det er heeeeeelg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeelgen er der ute i det fjerne!!!!!!!! Herlig!!!!

Bare tre timer igjen så skal jeg ta helgen skikkelig alvorlig! Skal på taco kveld til en vennine ikveld. Hun skal stå for middagen og jeg for desserten. Så blir himmelsk lapskaus med kesamn vanilje til dessert:) Håper ikke hun kun serverer tacolomper for det er kaloribombe ut av en annen verden som jeg har fått med meg...

Er blid og fornøyd idag også jeg, selvom jeg hadde den største fighten med min samboer i sene nattetimer i natt*! Men men sånn er nå det....Solen skinner og det er heeeeeelg snart!

Det beste med krangler er at ting som regel føles så mye bedre etterpå! :)

Ja, tacolomper er drøyt sånn kalorimessig. Men sånne skjell er jo enda verre tror jeg. Og hva skal man bruke da....? Kjedelig med bare salat og liksom :gjeiper:

Hvortell hvordan du lager himmelsk lapskaus a'?

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke kranglen ødelegger helgen, er utrolig irriterende, men er jo sånn livet er (lå våken halve natta (de sluttet i 3 tiden) for et par dager siden da naboen skreik til hverandre.) sånn er det av og til..

Håper du får en kjempefin helg, hva spiser du istedenfor lomper? noen som vet om fullkornslomper er like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en kjempefin helg, hva spiser du istedenfor lomper? noen som vet om fullkornslomper er like ille?

Fullkorn har rundt 270 kcal pr 100 g, vanlig lys er rundt 290 :rolleyes: Men fullkorn er jo ihvertfall sunnere - selv om det ikke er så høy prosent med fullkorn i de der!

Tacoskjell er 490, da!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tull med meg????? 490 kcal for et lite tacoskjell????????????????????????????? :nei::nei: Nei later som jeg ikke leste det. Først blir jeg dyyypt, og jeg mener DYPT, skuffet når jeg leser dette om lompene..Så da kuttet jeg det ut og gikk over til skjellene og spiste dem i stor god tro om at jeg var flink!! Og nå.......:trist: Dette går ikke an :trist:

Jeg kan spise taco hvor jeg blander alt på tallerken også knuser jeg et par skjell, men de skjella må til altså for at det er taco!!! Da må jo taco være syndens mat da? med sååå mye kcal?

Vi skrek ikke så høyt til hverandre da, men krangling ble det ja..Åja!! Gjett om! Har ikke skværa opp med han heller, og ikke hørt noe idag, selvom jeg nettopp sendte en sms med oversikt over alle regningene jeg betale (inkludert flere av hans) ..... tror han er sur ja! Isj.....Godt jeg ikke skal være hjemme ikveld. :hihi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for ett skjell, men pr. 100 g. Sitter på lesesalen, så det er begrenset hvor mye jeg åpenlyst gidder å google kaloriinnholdet på :fnise: Men de skjellene er jo frityrstekt da, ikke rart det er mye kalorier i dem! Hva er det som gjør at det er så mye i tortillalefsene mon tro? (igjen, rakk ikke sjekke ;))

Nåh, så dere er dure fortsatt! det er ikke noe morsomt. Men det går over, heldigvis :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla 490? Seriøst, det er jo like ille som 100g potetgull, eller en sjokolade. Det kan jo ikke være mulig, det må jo være pr 100gram.Heldigvis veier ikke tacoskjell så mye. Hadde også planer om å ha taco i helgen, men ble skeptisk nå altså..

Med mye salat, lett gulost, og karbonadedeig kan det vel ikke være så ille..? *håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for ett skjell, men pr. 100 g. Sitter på lesesalen, så det er begrenset hvor mye jeg åpenlyst gidder å google kaloriinnholdet på :fnise: Men de skjellene er jo frityrstekt da, ikke rart det er mye kalorier i dem! Hva er det som gjør at det er så mye i tortillalefsene mon tro? (igjen, rakk ikke sjekke ;))

Nåh, så dere er dure fortsatt! det er ikke noe morsomt. Men det går over, heldigvis :)

PUH!!! puste lettet ut!!! Da kan jeg hvertfall unne meg litt. 100 gr skjell er ikke mye men bedre enn 490 per skjell! Ja vi får håpe det hgår over gitt...Hehe

Guri malla 490? Seriøst, det er jo like ille som 100g potetgull, eller en sjokolade. Det kan jo ikke være mulig, det må jo være pr 100gram.Heldigvis veier ikke tacoskjell så mye. Hadde også planer om å ha taco i helgen, men ble skeptisk nå altså..

Med mye salat, lett gulost, og karbonadedeig kan det vel ikke være så ille..? *håper*

Ja Skybert, sånn tenkte jeg også...All salaten bidrar til sunnhet, samtidig som man kan bytte ut til karbonadedeig og lett ost. alle monner drar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stk tacoskjell veier ca 13 gram, så da kan man jo iallefall spise to-tre skjell med god samvittighet sammenlignet med lefse ;) Jeg blir iallefall mett av tre tacoskjell med fyll, men blir ikke mett av én lefse..

Edit: 4 tacoskjell blir ca 250 kcal. Omtrent som én lefse?

Endret av Cygnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der reddet du tacogleden min Cygnus:=)

Ble ikke taco på meg i kveld faktisk, så slapp den bekymringen!

Himmelsk lapskaus er for dem som lurer, oppkuttet frukt i en stor bolle. Gjerne sammen med vanilje kesam. Det er NAM NAM.....

Blitt litt smågodis på meg i kveld, det skal jeg innrømme..

Kom hjem i 1 tiden og har nå vaska huset som en turbo! Det tok på ja....Hehe...

Fortsatt ikke husfred her i gården! Så nå blir treningsbloggen min en liten samlivsblogg:

hvor irritert hadde du ikke blitt om du samboeren din sier kl 2330 at han drar ut til en kamerat fordi han ringte og ba han komme på poker! Jeg vet hva dette fører til og ber han om å ikke dra ut men heller komme å legge seg sammen meg... Neida......

han forlater tallerken sin, bestikket sitt, glasset sitt i stuen. Stekepanna, og alt tilbehøret han lagde mat med står som det sist ble brukt på kjøkkenet og han forlater huset!

Han kommer hjem i 2 tiden og legger seg. Vi skal ha middagsgjester lørdagskvelden, i grunnen er det hans gjester. Jeg har vel spurt hundreognitti ganger hva vi skal servere, men får jeg svar??? NEI!! Idag på jobben sender jeg han sms om han har noen ideer. Får jeg svar? NEI! Jeg ringer han på ettermiddagen og spør hvor han er, og han svarer hjemme. Javel tenker jeg, da har han vel gått tidlig fra jobb. Ringer så når jeg nærmer meg garasjen og spør om han kan komme å hjelpe meg å bære. Hadde handlet og garasjeanlegget er et stykke unna huset, hadde maaange tunge poser. Da hører jeg bare et stønn og ork og pust og pes i telefonen, det gadd han ikke nei. Jeg svarte frekt: Drit i det, jeg klarer meg selv. Tror du han tok hintet?? NEI!!!! Kom han? NEI!!! hvem bar seg i stykker inn med alle posene? MEG!

Så hva finner jeg når jeg kommer inn? Jo stekepanna der den stod sist etter matlagingen, og tallerken og resterende på samme plass i stuen og min samboer i sengen!!!1 Joda, han var så trøtt han så han holdt seg hjemme fra jobb og har liggi å dratt seg i senga hele dagen!!!!!!!!!!!!!! :kjefte: :kjefte: Jeg får hivi fra meg posene og stabla inn! Spør han om han skal hjelpe? NEI!!!

Han har lovet meg å henge opp noen bilder de siste tre dagene. De er enda ikke oppe. Spør han? NEI! Jeg setter i gang med litt smårydding og hva gjør fyren? Jo han står opp og drar ut for å vaske bil!!!!!!!!!!! Jeg drar ut i kveld, sender han en sms om at han kan rydde opp etter seg! Kommer så hjem i 2 tiden, han har forlatt huset og ingenting er ryddet opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:kjefte: :kjefte: :kjefte: Kunne kaldkvælt fyren akkurat nå!!!!!!! Han er enda ikke hjemme og jeg er så sur at jeg omtrent kan deles opp i skiver og brukes som en sitron!

PUUUHH...deilig å få skrevet det fra seg gitt...Ja så det er den dumme kjæresten min ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...