Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt

Matvraket

Anbefalte innlegg

Ja 10 ganger 12 stk er det bare å glemme at jeg klarer å gjennomføre! Men jeg skal notere meg ned samtidig som jeg utfører øvelsene så skal jeg komme med en tilbakemelding på hva jeg presterte.....Men godt å høre shamim, du er faktisk mye mer dyktig enn meg på trening så når du ikke klarer det, så er det tvilsomt at jeg som langt i fra kan kalle meg en trenentusiast klarer det...Hehe..Blir spennende å høre hva twinkle har å si til dette..Twiiiiiiinkle...Where are you??????? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo: twinkleeeeeee...

KG/Matvraket/Shamim etterlyser twinkle :hoho:

Neida...vi skal ikke mase på deg;)

Sitter på jobb og venter påfruktkurven skal fylles opp for dagen. Gjett som stuper nedi der først idag...Matvraket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm fruktkurv! :spise: Jeg ville ha med meg klementiner og banan på eksamen idag, men så hadde vi besøk i går som spiste opp alt, bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjip!!! Klementiner er jo så godt!!;) Men løp innom butikken først da? ER jo godt å ha noe å tygge på underveis når man sitter der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fruktkurven kommet i fellesrommet! proppet med epler, druer, bananer, klementiner og pærer....Liker den best om sommeren da den er fylt med mer eksotisk frukt! Men skal ikke klage...Nettopp fått i meg en banan og to klemetiner, så nå lukter det jul i hele rommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er arbeidsledig, så jeg sitter hjemme og grubler på om jeg skal gå for den litt småkjedelige (men variert nok) jobben jeg tror jeg har sjans på (som ikke er utdaningsrelatert i det hele tatt) eller om jeg skal gå hjemme og drive dank og vente på KarriereJobben (jeg tror kan dukke opp innen noen måneder, har vært litt tørt i høst og jeg har ikke søkt helhjerta)... hjææælp... what to do...

Har du noen råd? ;)

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bedre å være i jobb og tjene penger og få dette med seg på Cvn enn å gå hjemme og drive dank og VENTE på at THE ONE WORK skal dukke opp fra intet.... Mener nå jeg da;) Man kan ikke få det man vil med en eneste gang, sånn er det bare.Vi må slite litt for det. Dessuten er all jobberfaring god erfaring mener nå jeg! Da fyller du opp cvn din og har mange som kan stille som referanse som deg! Og ikke minst, du får penger;) Penger er fint! hehe... Det er valget mellom ikkedrømmejobben og penger, eller hjemmeværende uten penger...Jeg vet hva jeg hadde gått for! :) Pengene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg har jobbet nok til at jeg får dagpenger, så penger er ikke noe problem... dessuten kan jeg studere igjen om det ikke dukker opp noe jeg vil ha. Og en karriereveileder ville sagt at denne jobben ikke akkurat støtter "karriereveien" min... eller noe sånt.

Æsj. Må vel bare bestemme meg... men har på følelsen av at de merker usikkerheten min og ikke kommer til å gi meg jobben uansett :) Jeg lar skjebnen avgjøre... takk for din mening uansett :) Nok rant i dagboka di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Matvraket, og en ting som en del arb givere fokuserer på er at man ikke gir opp selv om man får (litt) motgang. Bedre å fortelle en arb giver under et intervju at du har hatt ulike jobber pga den og den årsaken, men føler at nå har du funnet mer ut hva du ønsker å gjøre, men har lært veldig mye av de periodene du har vært i..For det er utrolig mye man lærer av de enkelste jobbene, noe positivt/erfaring kan man alltid ta med seg videre til neste jobb. Om du ikke ønsker en fast stilling, hva med å jobbe i et vikariat, bli kjent med nye mennesker (viser at du er fleksibel og liker å lære mye nytt), blir kjent med ulike bransjer..og vips kanskje du får drømme jobben gjennom den bedriften...

Bare en tanke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :fnise: nå må jeg le.... det var selvfølgelig en skriveleif... skjønner nå hvorfor du kaller meg en sadist :fnise: jeg mente å skrive 3x10-12 push ups.

Du må selvfølgelig kjenne på din egen kropp hva du klarer, men pass på at du pusher deg selv litt!!

Jeg sitter på biblioteket i dag for å slippe forstyrrelser fra KG - er nemlig veldig svak når jeg er hjemme og sitter ofran internett... her er det ikke trådløst - så litt mer tiltak å logge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden Anikken;) BAre moro med litt tankedeling og litt diskusjon;) Da kan jeg jo være enig med deg at det er like greit å gå hjemme, hvertfall hvis du ønsker å studere mer og titter litt rundt og SAMTIDIG mottar godt med penger! Men får man egentlig så mye penger med dagpenger? Trodde det var minimalt jeg...Aldri vært borti det, (heldigvid kanskje):)

Hehe ja der var du twinkle.......Ja kjenner meg igjen i det du skriver, veldig fort gjort å logge seg inn på kg og bare sjekke ut litt, også flyr tiden av gårde! Hehe godt du forstå hvorfor jeg kalte deg sadist da ja,....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagpenger er 2,4 promille (daglig, altså) av det du tjente året før, så jeg mottar ikke like mye, men greit nok til å overleve :P Men nå har jeg funnet den perfekte løsning - studere på kveldstid og jobbe på dagtid :smilbla: Så nå må jeg bare prøve å få jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg matte, det skal jeg ærlig innrømme..Men når du skriver 2.4 promille mener du prosent? Feks om man da har en årsinntekt på det normale, 350 i året vil vel ikke dagpenger bli særlig mye? Er staten virkelig så gniene? Hehe..Det var vel egntlig ikke noe nytt!

Bra ide med jobb og skole på kveldstid...DA får du alt i pose og sekk;=)

Nei nå skal jeg komme meg hjemmover fra jobb! Så får vi se hva kvelden bringer! :)

Ha en toppers kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du tjente 300 000 i året i 2008, da blir dagpengegrunnlaget ditt 300 000 ganger 0,0024 (siden 2,4 promille er 0,24 prosent, som er det samme som å gange med 2,4 og dele på 100, som man lærte på skolen). Da får du et dagpengegrunnlag på 720 kr. Jobbet du man-fre 0800-1600 skal du vel gange 720 med 20 dager i måneden, men her er jeg altså litt ustø på om de bruker 20 dager eller 22 eller hva. Men dagpengene er hvertfall 720 kr dagen :)

Prosent "betyr" av hundre

Promille "betyr" av tusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er kakene de prøvde å presse i deg på jobb bytta ut med frukt nå?

så bra:-)

Anniken.. get a job.. man blir ikke glad av å ikke være til bruk for noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken.. get a job.. man blir ikke glad av å ikke være til bruk for noen:-)

Ouch, det hørtes ikke pent ut.. Skjønner godt at hun tvilte litt jeg, pluss at hun studerer i tillegg :) Men du mente det sikkert ikke så negativt som det hørtes ut inni hodet mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.. nei, jeg slengte jo på et smil for å gjøre det mildere.. :-)

sorry Anikken, det jeg prøvde å si var; jeg har jobba ca en dag i uka lenge nå, jeg ble så innmari deppa.. men du studerer jo også ser jeg, så du har jo en grunn til å stå opp om morgenen:-)

ikke meningen å fremstå som en bitch.. det var ikke ment som kritikk, men som et råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, no drama :smilbla: Skjønte hva du mente ;)

Jeg studerer ikke nå, men vurderer studere vedsidenav jobb - sånn, 1 eller 2 fag i semesteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...