Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt

Matvraket

Anbefalte innlegg

Håper du har en super helg! Jeg synes du er veldig flink! Må si jeg var litt skeptisk til å begynne med, den første uka før du virkelig begynte... men du har virkelig bevist at du skal endre livsstilen!! Bra :danse:

Og trening har du og kommet i gang med :) Svømming er bra trening fordi du bruker mange muskelgrupper! Det er ikke belastende. Og dersom du kjenner at du får opp pulsen har det absolutt effekt!!!

Støl blir du først og fremst av styrketreningsøkter, evt. hvis du har gjort bevegelser som er veldig uvante for kroppen din.

Men det er jo bare godt å kjenne at kroppen har vært brukt!

Håper du klarer å se gleden av å trene fremover!

Ble det forresten suksess med dip og grønt i går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GOD MORGEN :kaffekopp::kaffekopp::kaffekopp:

Jeg er skikkelig dårlig på å sjekke pcn i helgen, derfor har jeg ikke fått svart før nå! Men nå er jeg tilbake på jobb og kan oppdatere helgen litt.

Fredagen var en suksee med dip og grønnsaker! Jeg spiste også taco, men det var mye salat og lite kjøtt i skjellene mine! DEssuten hadde jeg gått til innkjøp av MAGER kjøttdeig! Jeg pleier (ikke få sjokk nå- men det er en grunn til at jeg heter matvraket :fnise: ) å spise 7 8 skjell stappet med masse kjøttdeig, men på fredagen spiste jeg 3! Ble absolutt ikke sånn stinnmett som jeg pleier....

Så serverte jeg kesam dip og grønnsaker og satte frem en skål med potetgull! Potetgullet ble faktisk ikke rørt! Jeg spiste litt grønnsaker og dip, men langt fra så mye som jeg pleier! Jeg unnet meg selv to stk glass med pepsi max.

Lørdagen spiste jeg 6 stk "mellers" og to biter med toblerone, og et glass pepsi max.

Søndagen var vi på middagsselskap og det ble servert dessert bla. Det ble servert sjokolademousse med krem Jeg tok en skje med mousse og unnlot kremen!

Selvom jeg har spist noe usunt ihelgen er jeg rimelig stolt av meg selv, ikke har jeg tømt to flasker brus eller en pose potetgull og en plate sjokolade slik jeg gjorde tidligere - så litt flink har jeg vært!

:sjenert:

Ja, jeg var ikke særlig flink den første uken, men som jeg skrev så var det bare en rolig start og oppvarmin! Hehe...Men godt jeg motbeviste magefølelsen din twinklestar! ;)

Jeg liker rett og slett ikke mandager, er alltid så tungt å komme tilbake til hverdagen etter en herlig helg! Noe av det værste jeg vet er å stå oopp tidlig også gå ut i øs pøs regnevær! :kjefte: Det er bare å komme i gang, håpe at dagen går unna fort!

Idag skal jeg trene! Skal slutte litt tidligere på jobb og hjem og kjøre på! :=) Skal trene HARDT HARDT HARDT idag! Jeg er så gira på å klare dette! Magen skal vekk, hoftene skal reduseres og det er slutt på produksjon av appelsiner på mine hofter :fnise::fnise::fnise:

Dagens matinntak;

Frokost: to stk grove brødskiver med mager leverpostei og agurk, glass vann!

Lunsj idag blir knekkebrød

MM blir frukt

Drikke: grønn te og funlight

Middag: lungemos

totalt på jobb idag har jeg spist 4 knekkebrød...Jeg synes det egentlig er litt mye?!

Have a nice day;=)

PS: kjøpte meg håndmanualer i helgen, så nå skal armene trenes litt også!

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: kjøpte meg håndmanualer i helgen, så nå skal armene trenes litt også!

Håper du kjøpte tunge nok! Bedre med få rep vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si hva de veide, for det husker jeg ikke...Men de var tunge nok, for jeg blir sliten i armen etter noen rep. Og jammen så det ut som jeg hadde fått muskler i går kveld, etter å ha prøvd dem bare..Hehe... Armen ble hvertfall stram og musklen bulte frem (men var fort borte igjen altså) :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, du får late som at du får muskler så fort ;) Det hjelper ekstra mye på motivasjonen! Viktig å holde den oppe. Personlig liker jeg måten rumpa mi har blitt fastere av Knebøy. Blir deilig, å daffe litt mer framover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er jo litt morsommere og trene når man ser musklene kommer frem, men det er som sagt bare RETT ETTER treningen at man ser det! Så faller den sakte men sikkert (nei det var feil, les: med engang) ned igjen.....

Ja jeg kan forstå at du liker det altså, hadde jeg likt selv også :sjenert: det er drømmen (og forsovidt planen) her også, men jeg hater knebøy! ;( Men jeg må bare skjerpe meg! Kan jeg spørre hvor mange du tar og hvor mange rep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar 5x5 boxbøy på 45 kg,kan sikkert øke det litt. Kjenner det godt i både lår og rumpe etterpå. Hvis ikke du har lyst å ta med vekter så kan du kanskje kose deg med Frog Squats? :D Det ser ut som tortur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et realt søk på nett og fant ut at det er noe lignende knebøy, bare litt mer "lettere" kan det stemme?

Nå er snart arbeidsdagen min over, halvanna time igjen også skal jeg hjemover - sammen alle andre i rushen! Usj, like kjedlig hver gang! Men disponerer bil idag da, men allikevel..

Skal hjem og trene!! Gleder meg faktisk! Lagde treningscd i helgen så skal sette på denne på full guffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.....

JA:JA helt klart den helgen an du være stolt av :tommelsmil:

Synes du har vært kjempeflink som har klart å smake men moderere deg!!!!!Det er en bra start og det hjelper på vekten.

Er jo helg og tross alt lov å kose seg litt!!!!!!

Det er en fin ting å kunne,jeg jobber med saken og kose litt og ikke mye eller hver dag!!!!!!

Treninga ser det ut som gir deg motivasjon,så bra!!!

Morro å lese om DEG!!!!!!! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er blitt flink i beherskelse du også!! YESS! Dette er høsten vår!! :)

Og du er skikkelig flink å trene også, der er ikke jeg helt. Enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: Eller snart god formiddag for jeg har vært på jobben i mange timer allerede...Blir en lang dag idag :snurt:

Ja var fornøyd med gårsdagen gitt, dæven for en effektivitet jeg hadde etter jobb igår! Trodde det skulle være motsatt ettersom det var mandag og jeg var stuptrøtt, men den gang ei :lillesky: Jeg kom hjem, fant frem BODYWORK cdn min og fant frem hoppetauet. (Ro maskinen ble satt i boden i helgen pga besøk, og jeg klarer ikke løfte den alene så den sto godt der).. Jeg hoppet litt, samtidig som jeg kjørte skikkelig på med aerobic! Jeg har en kort erfaring innenfor aerobic fra mine tenåringsår - så husket trinnene og kjørte på :bolledeig: Gjett om pusten gikk kjørt seg! Jeg var så anpusten at jeg visste ikke hvordan jeg skulle roe meg ned :gjeiper:

Så dro jeg frem ballen min og gjennomførte en del av disse øvelsene som twinkle linket til, samt noen andre. Også ble det en del bruk av håndmanualer! Til slutt utførte jeg disse Jæ***** knebøyene og utfallene. Jeg sliter enormt med utfall, jeg fikser det rett og slett ikke, det gjør så vondt og jeg mister totalt balansen! :wink:

Men knebøy ble det! Tok ballen mot veggen og utførte dem, pg pressa meg skikkelig! Jeg tok også ti spensthopp fra gulv til takk og forsøkte meg på denne frog greia :fnise::fnise: Vet ikke helt om jeg gjorde det riktig, men det var hvertfall enklere enn vanlig knebøy!

Og resultatet ble: idag kan jeg nesten ikke gå :hoho: Jeg kjente det godt i bena etter treningen i går, det skalv! Men det hjalp nok på at jeg etterpå gikk opp og ned av stolen for å vaske ned kjøkkenet og skiftet gardiner! (Ja, hvor kom all den energien fra?)

Jeg jobber i 5 etasje, og pleier å ta trappene istedenfor heisen, men idag funket ikke bena! Det gikk rett og slett ikke, jeg måtte ty til heisen. Jeg er rett og slett SÅR i bena/hoftene! Og husker fra sist gang, så blir det bare verre og verre utover dagen! Blir nok sittende her jeg :grinele::grinele:

Ellers så ble det litt ananas prat med Smurfen i går, jeg leste noe i treningsdagboken henens oma t ananas forbrenner kcal og dermed var det gjort! Matvraket løp på butikken og kjøpte ananas! Tenke med meg selv at denne hjar jeg sikkert et par dager! Jeg rigga meg til forann tvn i går, og skar opp ananasen. La det på tallerken, og tok frem to gafler..En til meg og en til min kjære! Han stod i dusjen, og skulle bare gjøre seg ferdig... Men....... Vips så var ananasen borte gitt...Merkelig, alt var vekke! Før han kom! hm....... :romeo::romeo: Godt var det!

Blir nok ikke trening idag gitt, men idag har jeg tatt frem karbonadedeig, så sitter å funderer på hva jeg skal lage til middag! Enten blir det spagetti ellers blir det kjøtt med salat..Det er hevrtfall karbonadedeig og ikke kjøttdeig! Det er et skritt i riktig retning! :blush:

Nei, nå venter jobben igjen så får gjøre litt effektivt også komme innom senere...Man blir jo rett og slett avhengig av KG! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Ja, hvor kom all den energien fra?)

Du er helt utrolig! Kjempemoro å lese!

Jeg er sikker på at energien kommer fra bedre kosthold og trening!

Du kommer til å se flere resultater snart - det er jeg sikker på!

Stå på Matvraket! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen::helen: Twinklestar....Jeg håper virkelig det altså. Jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell selv, men..

Ja så var det onsdagen..Onsdagen min startet ikke bra! Er super trøtt, ble vekt av en idiot som ringte på telefonen min kl 3 i natt - og hadde ringt feil :twisted: Og da var det gjort, da fikk jeg ikke sove mer! :tellesauer: Så er super trøtt idag.... Total mangel på arbeidslyst og til i det hele tatt overleve denne dagen! På vei til jobb ble jeg enig med meg selv at jeg trenger en ny jakke nå som det har blitt så kaldt. Så for meg at dette var noe jeg skulle gå til innkjøp av i lunsjen idag... Men da jeg sjekket kontoen fikk jeg jo lettere sagt sjokk - TOMT!!! :cry3::cry3::sad::sad: Det finnes ikke noe verre syn en en tom konto!

Middagen i går ble karbonadedeig i tacolomper med MASSE salat! Jeg spiste kun to lomper! Idag skal jeg på middagsbesøk så blir spennende å se hva jeg får! Lagde meg en stor god salatbolle med tunfisk som jeg skal spise til lunsj idag! mmmm.... Ellers skulle jeg nok handlet litt frukt og grønt, men det blir jo vanskelig med tom konto :sad:

Er fortsatt super støl!!!!!! I går kveld slet jeg skikkelig med å gå trappene lissom!!!!!!

Brr....Syens forresten det er blitt altfor kaldt nå, sitter å fryser på jobb og drømmer om :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morning :roser:

Ja en jakke hadde du fortjent etter en sånn start på dagen eller natta ødelaggt!!!!

Da er det bare å tenke på at jakke skal du ha når kontoen er fyllt opp igjen.....litt nytt hjelper både på det ene og det andre git.....he,he har selv god erfaring med det!!!!!

Du har o forandret livsstilen din vel???? med både mat og trenin og vil sikkert se resultater sånn som twinklestar sier til deg!!!!!

og det er jo GØY :hjertesmil:

Jeg har trena i 10 år på senter med litt opphold av svangerskap og sånn i perioder x 2.

Men deer værre å se resultatene da...... lurer på om jeg trener feil???hmmmm...

Ha i allefall en strålende dag,og nyt å spise borte og få servert ferdig mat.Det er luksus.

Og ta bare litt av hvert,så klarer du deg nok bra!!!!! ;)

Klem :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med tom konto :( Den jakka hadde du fortjent... Men det får bli en prioritet når neste lønning kommer!

Tunfisksalat er jeg overbevist er det sunneste du kan spise!!

Og med den viljen du har om dagen, så klarer du helt sikkert å begrense deg litt i kveld også!

Jeg er bedt på pizza i kveld... Blir vanskelig... Formen er ikke på topp, så hvis jeg blir dårligere igjen holder jeg meg hjemme. Var en periode redd svinet hadde kommet på besøk... og da burde jeg jo holde meg for meg selv :sukk:

HA en fortsatt fin dag og kos deg masse med grønn te når du fryser og et godt sjal rundt skuldrene eller skjerf i halsen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du sier det, sitter med teppe surret rundt meg og skjerf i halsen! Og grønn te :kaffekopp: Mmmm, kan man få det koseligere på jobb? :gjeiper: MEN, sliter skikkelig med denne grønne teen altså, :sjenert: kroppen min holder på det maks ti minutter også må det ut igjen og noe så sinnsykt også da..... (flaut)..Og drikke tre kopper for meg innebærer 40 % doløping.... :kjefte:

Ja jeg skal helt fint klare å redusere meg ikveld, kjenner jeg dem rett så er det fisk til middag. De har alltid slike "ordentlgie norske sunne middager" Men dessert er det alltid (der sliter jeg). Og de er av den typen som serverer ferdige skåler, og det er så uhøfflgie å ikke spise opp... Jeg må bare si at jeg er stappmett, spise litt men ikke opp!!!

For å bli mett av salaten, lurer jeg på pm jeg skal kjøpe meg et rundstykke ved siden av. Er det fy fy???

Ja jeg også synes at jeg hadde fortjent den jakken;( Men men sånn er det bare...Kan ikke få alt her i livet... :sad: :Sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du ble helt ødelagt av knebøyene og utfallene. Da gjorde du jaffal noe riktig! Kjente det helt til i går min treningsøkt, var litt redd for at jeg hadde blitt syk igjen i går, men nå virker det som om ting har ordnet seg. Jeg hadde nok tatt heisen jeg hadde jeg vært deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

Jeg sliter litt med å spise salat selv, føler meg aldri mett etter en salat.. rundstykke må vell gå? Grovt er bra:-)

Kanksje det hjelper med lald fullkornspasta i salaten?

Hvordan gjør du utfall? mange som tar utfall på annethvert bein, men det funker ikke for meg, jeg gjør feks 10 på den ene foten, så 10 på den andre. Lettere å holde balansen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...