Gå til innhold

Hverdag og fest


aimee

Anbefalte innlegg

Kjære Aimee, i dag har jeg tenkt på deg, enda jeg ikke kjenner deg! Har nemlig vært på ultralyd i dag, og der var det TO bankende hjerter som viste seg på skjermen! Jeg er 9+5 i dag, så vi er nøyaktig likt i løypa, og altså begge to på vei med tvillinger!! :)

Må si at jeg skjønner veldig godt at dere har hatt mye å tenke på, det er massemasse tanker som farer rundt i hodet mitt også i dag. En ting er selve svangerskapet, men også alt det som skal skje etterpå. Håper dere venner dere til tanken og ser alt det positive etterhvert, selv kjenner jeg at det kommer til å ta litt tid før jeg kommer meg dit... :sjenert:

Det blir dobbelt så moro å følge med på svangerskapet ditt nå, og veldig deilig å vite at det finnes noen andre der ute i verden som er i samme situasjon som meg!! :klem:

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro - dette er bare helt utrolig! GRATULERER!!! Tenk at vi skulle bli hele tre stykker i terminklubben som venter tvillinger. Hva er oddsen?!

Det verste sjokket har gitt seg for vår del nå. Jeg har vært litt på tvilling.no, lest om fødsler, sett på vogner på nett og lest om amming av to...! Jeg klarer ikke å la være ;)

Men nå skal vi to bli bedre kjent! Det er kjempefint å tenke på at jeg har andre "der ute" som er i nøyaktig samme situasjon og som kan okke og stønne seg gjennom de neste månedene med meg..

Dobbel glede sier alle til meg nå - det skal vi ikke glemme! Tenk så heldige vi er som får oppleve tvillinger first hand!

Mange mange klemmer til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på ny ultralyd, og opplevelsen var en ganske annen! Nå visste jeg hva som ventet og det var HELT FANTASTISK. Å se to sprellende "store" babyer, med bankende hjerter, hode, armer og bein - det er nesten ubeskrivelig. Det er jo et under å ett få barn, men to!

Sjokket er definitivt over og jeg sitter igjen med pur glede.

Jeg ble framskøvet to dager, og det gjør absolutt ingenting, det betyr at jeg er 10 uker på vei i dag. Og bare to uker til vi kan si det til resten av verden, og bare tre måneder til jeg går ut i sykemelding. Jeg vet det er politisk ukorrekt å si dette, men jeg gleder meg veldig til å bli sykemeldt. Det er tungt og det tar på å være gravid OG ha en liten gutt som både fortjener og krever energi. Derfor skal det bli fint å være hjemme, slappe av, gå turer, lage middag i ro og fred og nyte familien før det braker løs!

Hei hurra for en fin dag!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir man sykemeldt når man går med tvillinger?

Jeg kan godt skjønne du ser frem til det. All min beundring går til de med småbarn og som er gravide samtidig!!

Selv har jeg vært mye slapp og gåen, og synes det har vært "ille nok" å ha hunden å ta vare på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, nå er jeg plutselig i et såkalt risikosvangerskap...! Det er vanlig å bli sykemeldt så tidlig i uke 22-28, alt ettersom. Jeg må innrømme jeg håper på uke 22...

Det er slitsomt å være en god, aktiv og energisk mor når man er gravid, men jeg prøver å se gleden i det. Det er tross alt ikke alle som er like heldige som oss!

Men du begynner vel å bli rimelig sprekkferdig nå vel?? Hvor mange dager er du over termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, jeg er ikke kommet meg over termin, annet enn min egen psykiske "litt for tidlig termin"... :ler:

Termin på mandag.

Jeg vil tro det er greit å bli sykemeldt såpass tidlig ja. Kan tenke meg til at det blir litt ekstra å bære på, og at man blir litt ekstra sliten.

:klemmer:

Men, godt at du blir tatt godt vare på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh, jeg er ikke kommet meg over termin, annet enn min egen psykiske "litt for tidlig termin"... :ler:

Termin på mandag.

Jeg vil tro det er greit å bli sykemeldt såpass tidlig ja. Kan tenke meg til at det blir litt ekstra å bære på, og at man blir litt ekstra sliten.

:klemmer:

Men, godt at du blir tatt godt vare på!!

Oj, hehe, beklager - ikke meningen å gni det inn! :ler: Termin på mandag, ja.. Da skal ikke jeg mase noe mer ;) Skjønner veldig godt at du er på overtid mentalt, det var jeg også på den tiden.

Det blir definitivt ekstra å bære på, akkurat nå er magen min like stor som jeg var i uke... tja 20-23 tenker jeg. En dramatisk forskjell. Følte faktisk at magen forandret seg i dag, den har blitt mer firkantet på en måte. Vanskelig å forklare. Lurer på hvor stor jeg kommer til å ende. Det ser dårlig ut! :ler:

Koselig å lese om en god UL opplevelse! :klem:

Ja ikke sant. Det var godt! Selv om det er mye å svelge over fremdeles, er det med mye større glede denne gangen :)

Så kos å lese om ultralyd opplevelsen din!

Godt å høre at alt står bra til med de små i magen!

:klem:

Jaaaa! Jeg er lettet og glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at UL-opplevelsen din ble mye bedre denne gangen! Må innrømme at jeg også gleder meg til å komme tilbake til UL, vår første gang så vi umiddelbart at det var to poser og etter det husker jeg omtrent ingenting annet enn at jeg så i taket og sa "herregudherregudherregud" og måtte konsentrere meg om å puste skikkelig. :ler: Heldigvis var Mannen litt kaldere i hodet, så han fikk med seg at de hadde hver sin morkake. Kjekt med en som følger med! Kan tenke meg at det er en mye mer positiv opplevelse når man vet hva som venter en og kan fokusere litt mer på å se på dem enn at det faktisk er to stykker!

Stilig med mage allerede, selv om jeg skjønner at det er vanskelig å holde det skjult også! Jeg har forvillet meg inn på tvillingforum.com og sett på freaky digre mager, må innrømme at da kom tårene igjen. Skal vi se SÅNN ut, liksom!?!?? :ler:

Jeg deler forresten tankene dine om sykemelding... :sjenert: Akkurat nå er det litt mye, og jeg føler meg veldig sliten. Kjenner at jeg gleder meg til å ha fokus på bare meg, spise sunt og forhåpentligvis kunne bevege meg endel. Nå føler jeg meg ukonsentrert på jobb og at jeg ikke helt strekker til verken her eller der. Forhåpentligvis hjelper det når den verste kvalmen gir seg og når alle rundt meg vet om dette, for bruker jo litt energi på å "skjule" det også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med UL :). Synes ikke du skal tenke at det er politisk ukorrekt å glede seg til sykemelding. Jeg har to lette svangerskap bak meg, og har ingen fysiske plager å klage over i dette svangerskapet, men jeg er så konstant sliten at jeg ikke har noe å gi. Og med to små MÅ jeg ha noe å gi - jeg kan ikke gi alt på jobben. Merker at jeg er en elendig mamma for tiden. Har vært 30% sykemeldt en stund nå, men har bedt om å få gå opp til 50% nå. Rett og slett fordi jeg ikke synes det er riktig at jobben skal stjele alle kreftene mine slik at det ikke er noe igjen til barna mine. Og jeg synes at jeg fortjener det :). Selv om jeg også må innrømme at jeg synes det er litt ekkelt ift. jobben. Jeg ser jo superfrisk ut og har ikke vondt noe sted. Men jeg prøver å drite i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde skrevet inne hos O'hara, og måtte inn og GRATULERE deg med tvillingene som er på vei :hoppe:

Det er bra du får ekstra oppfølging nå når det er to på vei, jeg skjønner godt du gleder deg til å vende fokus innover.

Jeg må jo tippe også. Jeg tipper at det er :babygutt: :babygutt: der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir definitivt ekstra å bære på, akkurat nå er magen min like stor som jeg var i uke... tja 20-23 tenker jeg. En dramatisk forskjell. Følte faktisk at magen forandret seg i dag, den har blitt mer firkantet på en måte. Vanskelig å forklare. Lurer på hvor stor jeg kommer til å ende. Det ser dårlig ut! :ler:

:dåne:

Uansett, jeg er sikker på at du kommer til å se bra ut! :jepp:

Jeg hadde på det her Jon&Kate programmet her om dagen, og fikk se magen hennes når hun hadde 6 inni der... Hjelpe meg...

Jeg fatter ikke at det er mulig jeg? :klø:

Og jeg som synes at min mage til tider er i veien... :sjenert:

Not to myself: Slutt å klag så mye!! :jepp:

:strix: for to bankende hjerter!!

Jeg tror det må være veldig moro å få to på en gang (og slitsom selvsagt, men gleden er nok større?)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger i magen! :) Jeg er helt ny her hos deg, men jeg venter også tvillinger. Vet du om de er en-eller toeggede? Jeg venter eneggede gutter, felles morkake, hver sin fostersekk. Fant ut dette på ordinær ul i uke 19, og ble sykemeldt på dagen. Veldig godt å slippe å gå på jobb, syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du gleder deg til du blir det. Det beste rådet jeg har fått til nå er hvile, hvile, hvile.

Magen kommer fortere med to, og den er like stor i uke 30 som ved fullgått enlingesvangerskap. Jeg er 23 uker nå, og magen er enorm!

Kommer til å følge med hos deg videre. Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei, vet ikke hvor mange som egentlig er interesserte i dette, men jeg er her innimellom. det har vært mye sykdom på lillemann i desember, og jeg er så stappfull av hormoner at det halve kunne vært nok. Nå er det omgangsyken i tillegg.. Er rimelig tynnslitt for å si det sånn! Orker ikke skrive så mye på kg lenger, er nok i en laber periode. God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at det er julaften om bare tre dager...! Jeg har ikke akkurat den store julefølelsen, selv om treet er pyntet og pakkene har vært ferdig en stund allerede. I år skal vi ferie jul hos oss for første gang, jeg skal lage middagen (pinnekjøtt) og føler meg veldig voksen ;) Men jeg er ikke nervøs eller redd, jeg vet det blir bra - heldigvis!

Det er verre med hormonene dessverre. Jeg er så ekstremt følsom for tiden og tar alt for mye til meg. Klarer ikke å være like rasjonell alltid og gråter for ingenting. Herreguuuuud, jeg hadde nesten glemt hvor dårlig jeg reagerer på hormoner.

Bortsett fra dette er alt bare bra. Vi hadde omgangssyken i helgen alle mann, det var slitsomt, men ikke langvarig. Jeg er bare lykkelig for at vi ble ferdig med spysjuka for julaften. Tenke seg til å ligge i fosterstillling på badet selveste julekvelden :ler: *bank i bordet*

Blir sikkert en stund til neste innlegg - så god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me skal også vere heime for første gong, og eg gler meg! Ein arbeidsdag igjen i måro, så er det jul! Ser fram til rolige dagar, lange frokostar og aking og tid til familie og venner. :jepp:

Me har ikkje pynta noko ennå, berre adventsstjerne og kalender. I dag skal me vaske så det er klart til å hente inn treet og så kan me pynte :)

God jul Aimee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...