Gå til innhold

Hverdag og fest


aimee

Anbefalte innlegg

Så utrolig dumt (og klønete!) at dere ikke fikk plass i samme barnehage som D. Men A har vel prioritert plass der med en gang det åpner seg en mulighet, eller hva?

Jeg har ikke fått lest i din dagbok heller (beklager det!), går hun, snakker hun? Nysgjerrig!

Hun har prioritert plass ja, og vi krysser fingrene for at hun får plass til høsten. Det kommer til å gjøre hverdagen vår betraktelig lettere, ja. Jeg skriver lite i dagboken min, så du har ikke gått glipp av mye :). A begynte å gå rundt nyttår, og nå er hun blitt kjempeflink! Hun kan si mamma og pappa og den første stavelsen i storesøsters navn. Hun vinker, og har såvidt begynt å si ja, og kan si nei med hodet :). Altså at hun hermer etter oss når vi sier nei og rister på hodet, da rister hun også på hodet. Faktisk har hun også ristet på hodet engang jeg spurte om hun ville ha mer pupp :ler:. Hun har ikke begynt å peke eller klappe enda, vi venter i spenning. Sånn - det var dagens skryt :hjerte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke fått barnehageplass nei, så jeg blir nok hjemme en stund. Vi søker igjen, og da fra juni kan jeg tenke meg. Vi får se......

Lille ii sier bø mest av alt fortiden. Hun ser at vi blir skremt og så kommer bø'ene haglende! ;)

Hun går langs med møbler, vegger og bord, men ikke alene. Hun har plutselig begynt å krabbe skikkelig og sluttet med åling. Hun spiser masse mat og mest pupp på kveld/natt. Hun er fortsatt våken et par ganger fra vi legger oss til kl 8.30 da hun vil stå opp.

Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Oi, er det bursdag her. Gratulere så mye med dagen til lillegutt :bursdag:

Og sånn forresten, hadde du noe kontakt med Smilefjes utenom her? Vet du hvordan det går med henne, ser hun ikke har vært pålogget siden i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Skal jeg prøve igjen da? Okey. Hverdag og fest er herved åpnet :velkommen:

Jeg er altså gravid igjen! Jeg føler meg ikke særlig gravid og krysser fingre for at alt går bra. Det var merkelig å melde seg inn i en ny terminklubb. Det er egentlig ganske rart å tenke på at det ligger en liten spire i magen igjen! Tenk at lille O. skal bli storebror!

I løpetav den lille uken jeg har visst det, har jeg rukket å tenke på mye. Mest praktiske ting, det er typisk meg. Hvordan skal det gå med to små? Når skal vi kjøpe ny vogn, og hvilken skal vi gå for? Nå er det greit å putte lillebaby inn på rommet til storebaby? Hvordan skal vi fordele permisjonen? Hva hvis jeg får jobben jeg har søkt på? Blir det jente eller gutt og hvilke navn skal vi gå for?

:ler:

Er det noen gamle kjente som dukker opp igjen nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Næmmen!! Så koselig å høre fra deg igjen!! :klemmer:

Nå ble jeg glad!!! :D

Jeg og! :D Fint å være tilbake, altså.

Heiiiii! :) Koselig å se deg igjen! Stor klem! :klem:

Like så! Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake, og gratulerer så mykje med spira! Tenk å lure seg unna IKM-listene...

Har du søkt på ny jobb? Og korleis går det med O?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig at du er her igjen! Velkommen tilbake! :hallo: Og gratulerer med spiren! :hoppe:

Hei og takk! Hvordan går det med deg og lillejenta di, som sikkert har blitt sååå stooor!

Nå er jeg tilabke, og håper jeg kan skrive litt mer enn før.

Velkommen tilbake, og gratulerer så mykje med spira! Tenk å lure seg unna IKM-listene...

Har du søkt på ny jobb? Og korleis går det med O?

Hehe, jeg har nok ikke lurt meg unna IKM-listene.. Jeg har rett og slett ikke vært på KG på over ett år!

Ja, jeg søkte på ny jobb for noen uker siden, men nå fikk jeg faktisk avslag i dag. Jeg satset høyt, kom videre, men nådde ikke helt opp. Har veldig lyst på en bedre bestalt jobb, særlig nå som en ny permisjon står for døren.. Samtidig er det jo litt dumt å få seg ny jobb når man er ny-gravid. Men nok om det.

Hvordan går det med deg og skjønningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så synd med avslag på jobben! Var det innen samme bransje som du var i før O. ble født? Mener å huske at du begynte på utdanning av noe slag...? Jeg er sikker på at det dukker opp noe annet spennende snart. :Nikke:

Vi har det bra! Turnerose er blitt stor, ja! Både rent fysisk (hun er laaang) og mtp hva hun mestrer. Det gjelder vel O. også, tenker jeg! Rart med det - tiden går så fort, så fort! Går O. i barnehage?

Driver og prøver på nummer to vi også. Hadde en spire i sommer, med det gikk galt. Så nå håper jeg at det snart klaffer igjen! Hadde vært veldig, veldig moro å komme i terminklubb med deg og iingvild igjen. :hoppe:

Har en dagbok jeg også, men har gått og gjemt meg blant shoppingdagbøkene. Mitt første hjem her på KG. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Glemte helt å gratulere med liten spire i magen! ;)

Takk og like så (hvis jeg glemte å si det i farta)!

Så synd med avslag på jobben! Var det innen samme bransje som du var i før O. ble født? Mener å huske at du begynte på utdanning av noe slag...? Jeg er sikker på at det dukker opp noe annet spennende snart. :Nikke:

Vi har det bra! Turnerose er blitt stor, ja! Både rent fysisk (hun er laaang) og mtp hva hun mestrer. Det gjelder vel O. også, tenker jeg! Rart med det - tiden går så fort, så fort! Går O. i barnehage?

Driver og prøver på nummer to vi også. Hadde en spire i sommer, med det gikk galt. Så nå håper jeg at det snart klaffer igjen! Hadde vært veldig, veldig moro å komme i terminklubb med deg og iingvild igjen. :hoppe:

Har en dagbok jeg også, men har gått og gjemt meg blant shoppingdagbøkene. Mitt første hjem her på KG. ;)

Samme bransje ja, og det dukker nok opp andre sjanser.. Jeg er i hvertfall aktiv jobbsøkende nå.

Det var leit å høre at spiren ikke satt i sommer, håper det går bedre meg deg nå! Det er veldig trist når det skjer, samtidig som det tross alt er bra at naturen slår til når den må. Jeg har jo vært i samme situasjon, og det er ikke det samme å bli gravid lenger.. Man blir bekymret og tankefull de første 12 ukene. Jeg krysser uansett fingre for at det går bra neste gang! Det hadde jo vært stas å være i samme terminklubb - igjen!

O. går i barnehage ja, rett over veien, så det er veldig praktisk. Den er liten og alle kjenner alle, det føles trygt og godt. Hva med tunrerose (gøy navn!)? O. er også lang, og slank. Babler i vei dagen lang, vi skjønner bare halvparten for han er så ivrig. Er dere fornøyd med barnehagen?

Skikkelig koselig å være på KG igjen, det må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noe spennende og godt betalt fort! :jepp:

Sanne ord, det du skriver om SA. Jeg var overhodet ikke forberedt på hvor hardt det gikk inn på meg, selv om jeg bare var snaue 7 uker på vei. Det var rett og slett ganske jævlig... Og det hjalp ikke at vi fikk besøk av min gravide svigerinne uka etterpå. Uff. :ler: Har aldri følt meg som så dårlig vertinne som jeg gjorde den uka. :sjenert: Men det går jo bra, man må bare bearbeide den sorgen det faktisk er og gå videre. :)

Vi har barnehage nesten rett over veien, vi også. Kjempegreier! Det tok litt tid med tilvenningen hos oss (hun begynte i august), men nå har det gått seg til og hun stortrives. Godt å se for mammaen og pappaen! ;) Vi har også merket godt på språkutviklingen at hun har begynt i bhg. Det er så moro å følge med på.

Hvor stor er O. nå? De var jo så jevnstore da de ble født! Turnerose er 88-89 cm og ca 13 kg (litt vanskelig å veie en som helst vil pirke på tallene i displayet, viser det seg :ler:). Hun følger 97.-persentilen nesten til punkt og prikke på lengde, mens hun ligger mellom 97. og 85. på vekt.

Veldig koselig at du er tilbake her! Jeg har tenkt på deg med jevne mellomrom, og lurt på hvordan det var med dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnehage nesten rett over veien, vi også. Kjempegreier! Det tok litt tid med tilvenningen hos oss (hun begynte i august), men nå har det gått seg til og hun stortrives. Godt å se for mammaen og pappaen! ;) Vi har også merket godt på språkutviklingen at hun har begynt i bhg. Det er så moro å følge med på.

Hvor stor er O. nå? De var jo så jevnstore da de ble født! Turnerose er 88-89 cm og ca 13 kg (litt vanskelig å veie en som helst vil pirke på tallene i displayet, viser det seg :ler:).

Vi også har barnehage rett over veien, det er utrolig luksus! Jeg er utrolig glad for at vi slipper den logistikken. Nå er det bare å krysse fingrene som at den nye babyen også får plass etter hvert.

Merker det godt på språk og lek at han går i barnehagen, ja. O er mye mer selvstendig nå, og har blitt veldig god på bevegelse til sang. Sukk, han vokser så fort!

Han er 12 kilo og ehhh litt usikker på lengde. Bruker 86/92. Vi får nok noen lange barn, vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...