Gå til innhold

Hverdag og fest


aimee

Anbefalte innlegg

Hvor mange puledager har man egentlig igjen da da?? :ler: Hvis en uke går til EL og en til TR? Og stryk tre dager til PMS :fnise:

edit: lite typisk at det innlegget havnet øverst på siden da!

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mange, dessverre! Vi hadde stålkontroll på statistikken før i tiden, for da drev vi og puttet alle dataene inn i et excel-ark og regnet ut prosenter og sånt :ler:. Tror kanskje vi hadde ca. 60% grønne dager på det absolutt beste. Tror kanskje 50/50 var mer vanlig, eller under 50% grønndager. Og da har man jo mensen en del av de dagene, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange puledager har man egentlig igjen da da?? :ler: Hvis en uke går til EL og en til TR? Og stryk tre dager til PMS :fnise:

edit: lite typisk at det innlegget havnet øverst på siden da!

:ler:

Bare dropp å ha deg du.. Først som sist! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei hei!

Dethar vært svært liten aktivitet fra min side de siste ukene. O. har vært syk. Han var først potte-forkjøla, s var han frisk en uke, og deretter fikk han feber og en veldig stygg hoste. Det har vært tunge netter med nattevåk og tunge dager med mye sutring. Men nå er han heldigvis frisk igjen! Og er så blid han han mister balansen når han hviner av lykke :rødme: Vi fikk for øvrig Efedrin hostesaft av legen, og han reagerte ikkke noe negativt på det. Har hørt mye rart om den medisinen, men vi fikk ingen reaksjoner. Ikke på svineinfluensavaksinen heller, by the way.

Etter ca tre uker med sykdom, kom det en utviklingseksplosjon: to nye tenner, han reiser seg og står, og har lært seg å drikke av kopp. Helledussen så søt han er!!

De siste nettene har han også sovet hele natta (18.30-06.00), det er utrolig deilig. Jeg har vært sent i seng og ikke fått "fulllt utbytte" av netter uten avbrudd, men jeg føler meg allikevel opplagt. Halleluja!

Også har jeg en stor nyhet *trommevirvel*

Vi skal til Thailand!! Vi skal bo på superbarnevennlig, nytt fint hotell og blir borte tre uker i februar. Det blir en velfortjent ferie som vi tar under pappapermisjonen (ellers hadde det nok ikke blitt noe av), og selvom vi gruer oss litt til lang flytur og tidsforskjeller, er det verdt det. Håper vi får slappet skikkelig av (lese bøker!!). Og det skal bli nydelig med sol på kroppen etter den elendige sommeren som var. Jeg håper at O. går til da, det er sikkert lettere både ved bassengkanten og på flyet. Hurra!!

Det kommer nok til å være noen besteforeldre som føler seg snytt for 1-årsdagen, men det blåser vi i. Da får vi heller feire når vi kommer hjem ;)

Nå skal jeg benytte freden i heimen til å titte litt i dagbøker. Snakkes! :kaffekopp:

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med frisk, tannglisende, koppdrikkende stå-baby :).

Thailand høres deilig ut. Her blir det ikke noe sol før til sommeren, antar jeg...

Våre barn reagerte heller ikke på svinevaksinen. Gikk så bra så, de gråt ikke engang! *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh... Så deilig det hørtes ut med tur til Thailand. Her i huset blir det nok ikke noen ferie i år nei :riste: Må nok flytte, male og så plen og sånn.

Lillemannen regagerte ingenting på vaksinen, mens lillemor hadde feber dagen etterpå. Og nå er det bare jeg som ikke er vaksinert i huset og må innrømme at jeg ikke helt vet om jeg skal ta den enda heller :klø:

Så moro å lese om O. sin utvikling. Gud, så fort disse småtassene våre vokser :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, her er alt bra! Men jeg er så sjelden på KG nå, at jeg strengt talt ikke hadde trengt en dagbok allikevel :sjenert: Jaja. De som gidder, får henge med.

O. har skjønt hvordan han skal gå nå, og det er stas! Han vil helst gå hele tiden, vi holder han i hendene enn så lenge. I dag begynte han å få fart rundt bordet og. Han har ikke klart å komme seg fram stående på egenhånd før, og det er utrolig gøy å se utviklingen! Etter at han lærte seg å sitte, synes jeg det har gått kjempefort. Jeg er så redd for at han *poff* er i skolealder. Nei, vi må få flere babyer altså...!

Ellers er alle julegavene kjøpt inn. Jeg fyller rundt år denne uka (hjelpes!) og skal ha fest. Og etter den, reiser vi til vestlandet for å feire jul med svigers. Det blir rart og hyggelig. Blir første jula uten min familie. Hvis jeg gruer meg til noe, er det å "gi slipp" på guttungen, ikke selve ferien. Det er nesten flaut hvor sterk morsfølelsen er, at jeg ikke vil gi han fra meg. Huff. Håper det blir bedre etter hvert, jeg har litt å jobbe med der..

Jeg tok svineinfluensa-vaksinen i dag. Har litt vondt i armen, men ikke så mye. Det kjennes ut som armen er i ferd med å sovne, det er litt ekkelt. Ellers ingen bivirkninger. O. reagerte ikke på den han heller.

Nei, nå må jeg videre til "fornuftig" surfing :)

God jul!! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så rart at du ikke vil gi slipp på O. Han er jo fremdeles ganske liten. Jeg merker ihvertfall stor forskjell på mine. Selv om jeg savner D når jeg er borte fra henne, er det likevel greit (bare det ikke er for lenge, hehe). Føler liksom at navlestrengen er kuttet :). A derimot, føler jeg trang til å holde inntil meg hele tiden. Hvis jeg ser andre småbarn f.eks. på jobb, kjenner jeg bare suuuuuget etter å holde min egen baby inntil meg. Det er jo der hun hører til, enn så lenge :). Det går seg til av seg selv etterhvert som de blir større :hjerte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Synes det er på tide å virvle liv i denne kaffekoppen! :sjenert:

*LIV*

:klemmer: klemmer: :klemmer:

Nå har jeg ikke vært på KG siden før jul, og da er det jo ekstra stas når noen har "savnet"meg ;)

Tiden bare flyr av gårde, og jeg er nå i en fase der jeg skal ordne alle mulige praktiske ting, mens jeg fremdeles er i permisjon. For eksempel ta en tur til legen for å fjerne føflekken jeg har tenkt på i tre år :ler:

Jeg fikk jobb før jul! Fast ansettelse!

Planene om skolegang har blitt noe forandret, blant annet pga Thailandtur, men også fordi jeg bestemte meg for å få en jobb først. Det føles mye tryggere å ha en fast ansettelse i bånn, nå står jeg fri til både skole -og svangerskapspermisjon (når den tid kommer). Det var en enorm lettelse å få forsette med samme arbeidsgiver som jeg alltid har hatt, og selv om jeg går litt ned i gradene, er det fleksitid, ingen jobb som man tar med seg hjem mentalt OG den er superbarnevennlig! Herrregud- jeg fikk ha med meg O. på jobbintervju - tenk det!!

Vi har også fått barnehageplass. Jeg tok grep etter flere gode råd fra venner, og ringte litt rundt for å forhøre meg med barnehagene i nærheten. Det endte med at vi fikk plass i den aller nærmeste, og den som ser mest koselig ut. Under 30 barn er heller ikke å forakte, da "forsvinner" han ikke, i en av disse monsterbarnehagene vi har i byen. Det er privat, for de som er spesielt interesserte ;)

O. er i gang med å slippe seg, han elsker å gå rundt (med hjelp foreløpig). Det er helt utrolig, og litt vedmodig, å se hvordan han har mistet babyansiktet sitt den siste måneden, og blitt til en liten gutt. I juleferien ville han ikke ha pupp lenger heller, så her er det ingenting som minner om en liten hjelpeløs bebis lenger *sukk*

Akkkurat nå henger han i stolen ved meg og roper at han vil ha ny bleie. Okey, ikke med ord da - men med en mistenkelig stank..

Nå skal jeg ut å gjøre nok en praktisk ting, men håper å få mer tid til KG senere. I mars er jeg tilbake i jobb, kanskje det blir bedre tider for dagbokskriving da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg aimee!! :klemmer:

Gratulerer så mye med super jobb, og ellers med alt annet som og ser ut til å gå på skinner :)

:tommelsmil:

Håper dere hadde en flott jul og en fin nyttårsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jobb! Ikke lenge igjen til de små er blitt et år! OG gratulerer med barnehageplass. Så bra.

:):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse med jobb! Ikke lenge igjen til de små er blitt et år! OG gratulerer med barnehageplass. Så bra.

:):blomst:

Er babyen min snart ett år? :dåne: ..og det kommer enda en?? :dåne: :dåne: Det begynner å synke inn hos meg... :redd:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass! Vi har ikke vært like heldige, eller jo - vi har fått plass, men et godt stykke unna. I nabobydelen, faktisk :(. Så jeg håper og krysser alle fingre for at vi får flytte over til Ds barnehage til høsten, så vi slipper den håpløse logistikken mer enn fem måneder.

Lurer fælt på hvordan O ser ut nå :). Fremdeles sveisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg aimee!! :klemmer:

Gratulerer så mye med super jobb, og ellers med alt annet som og ser ut til å gå på skinner :)

:tommelsmil:

Håper dere hadde en flott jul og en fin nyttårsfeiring!

Vi hadde en kjempefin jul, den ble feiret på vestlandet hos kjæresten sin familie. Det var første gang jeg feiret jul et annet sted, og det var ikkenoe problem. Stille og rolig - akkurat slik jeg er vant til.

Nyttårsaften ble feiret hjemme hos oss, sammen med et annet vennepar med barn. Vi har jo fått utsikt over hele byen, så det var et SYN klokkka 24! Nå blir det fest her hvert år framover, ingen tvil i det. Men neste år skal vi ha barnevakt, assa :ler:

Gratulerer så masse med jobb! Ikke lenge igjen til de små er blitt et år! OG gratulerer med barnehageplass. Så bra.

:):blomst:

Takk og takk! Deilig å ha det mest grunnleggende i hverdagen på plass. Har dere fått barnehageplass eller?

Er babyen min snart ett år? :dåne: ..og det kommer enda en?? :dåne: :dåne: Det begynner å synke inn hos meg... :redd:

:ler:

:sjokk: Ja, tenk!! 1 år!! Det er nesten ikke til å tro. Og tenk, du har en til på vei allerede. Hvordan går det med magen? Har dessverre ikke fått oppdatert meg i dagboka di..

Gratulerer med barnehageplass! Vi har ikke vært like heldige, eller jo - vi har fått plass, men et godt stykke unna. I nabobydelen, faktisk :(. Så jeg håper og krysser alle fingre for at vi får flytte over til Ds barnehage til høsten, så vi slipper den håpløse logistikken mer enn fem måneder.

Lurer fælt på hvordan O ser ut nå :). Fremdeles sveisen?

Fremdeles sveien, ja :ler: Jeg har klippet han... 3-4 ganger nå, tror jeg! Det vokser som ugress, så luggen må stusses. Men vi har lyst til å prøve å få langt hår på ham, hehe... Vi får se hvordan det ser ut, kanskje vi angrer når det blir tjafsete.

Så utrolig dumt (og klønete!) at dere ikke fikk plass i samme barnehage som D. Men A har vel prioritert plass der med en gang det åpner seg en mulighet, eller hva?

Jeg har ikke fått lest i din dagbok heller (beklager det!), går hun, snakker hun? Nysgjerrig!

Vi fikk tilbud om plass i en annen barnehage i nærheten og. Den er helt ny og holder til i et meget traffikert område. Jeg er glad vi kan takke nei. Over 350 barn og innkjøring av nytt personale og rutiner, frister overhodet ikke. Den vi har fått plass i er privat, tror det var derfor vi fikk plass. Jeg ringte og sendte mail og besøkte dem. Det var visst bare å være litt ivrig ;)

----------

O. har pekt en stund nå, og i går skjedde noe ganske revlusjonerende. I går kveld, under kveldsmaten, hadde jeg på meg en bukse med traktorer. O. pekte på mønsteret, og jeg svarte "traktor". Da snudde han seg og pekte ned på traktorleken som sto på gulvet. Herlig! Så sa jeg "mamma" og da pekte han på meg. :rødme: Herregud, for et skjønt lite vesen. Han forstår så mye uten å si ett ord!

For to dager siden lærte han seg å klappe, så nå klapper vi hver gang han gjør noe rett, eller hver gang han hører "Old McDonald" :ler:

Nå må jeg spise litt og ikke minst :kaffekopp: Snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk: Ja, tenk!! 1 år!! Det er nesten ikke til å tro. Og tenk, du har en til på vei allerede. Hvordan går det med magen? Har dessverre ikke fått oppdatert meg i dagboka di..

Sånn kort og greit så står det oversikt i innlegg nr 1 i dagboka mi med linker til innlegg som er greit for meg (og andre interesserte) å ha rask tilgang til. Grei måte å oppdatere seg på uten å bla gjennom hundre sider. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...