Gå til innhold

Hverdag og fest


aimee

Anbefalte innlegg

Hei og :velkommen:

Etter mange måneder i dvale, starter jeg nå "Hverdag og fest"-dagboka mi igjen. Den siste tiden har jeg tatt meg selv i å snike i andres bøker og være nysgjerrig på alle de fine menneskene jeg har blitt kjent med, så da var det bare å hoppe i det.

Jeg kommer nok ikke til å væære like aktiv som jeg var før jeg fikk barn, men jeg skal oppdatere så ofte jeg kan.

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Så koselig å se deg igjen! iingvild og jeg har halvveisplaner om å møtes denne uka, vil du være med? (Regner med at det er greit for iingvild. ;))

Alt bra med deg og lille (store) O.? Tiden går så vanvittig fort, tenk at de snart er 8 mnd. :sjokk: Lurer på om våre fortsatt er jevnstore, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så koselig å se deg igjen! iingvild og jeg har halvveisplaner om å møtes denne uka, vil du være med? (Regner med at det er greit for iingvild. ;))

Alt bra med deg og lille (store) O.? Tiden går så vanvittig fort, tenk at de snart er 8 mnd. :sjokk: Lurer på om våre fortsatt er jevnstore, jeg... :)

Hei! Kjempekoselig å være her igjen og se deg i dagboka etter bare noen minutter :hoppe:

Skulle gjerne vært med på treff, men vi flytter denne uka! Huset (eller, leiligheten) står på hodet og flyttebilen kommer fredag. Skal skrive mer om det etter hvert.

Alt er kjempebra med oss. O. ligger på gjennomsnittet på vekta og er ganske lang. Gleder meg til å ta nye mål av ham i neste uke. Det er helt vanvittig hvor fort tiden går. Nå har jeg begynt å tenke på at permisjonen snart er over :sukk:

Mer oppdatering om O. kommer også senere - nå må jeg prioritere søvn! :)

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Skal oppdatere deg på livet mitt i dagboka mi imorgen. men jeg er "alenemamma" frem til torsdag, så jeg må nesten komme meg i bingen skal jeg komme meg gjennom morgendagen! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Skal oppdatere deg på livet mitt i dagboka mi imorgen. men jeg er "alenemamma" frem til torsdag, så jeg må nesten komme meg i bingen skal jeg komme meg gjennom morgendagen! ;)

:klem:

Jeg har vært "alenemamma" de siste to dagene, og. Det er utrolig deilig når disse pappaene kommer tilbake.

God morgen forresten! :kaffekopp:

Oi, så spennende med flytting! :hoppe: Dere skal vel ikke flytte i nærheten her, vel? :nigo:

Ja, det blir faaaantastisk å flytte!! Jeg husker ikke hvor du har flyttet (for du har kommet deg til østlandet, ikkesant?), men hvis det er ved iingvild du bor - så nei ;) Vi skal faktisk ikke flytte ut av bydelen en gang.. Vi er av den rasen som er litt redde for å flytte for langt ut av sentrum. Og det er egentlig veldig rart, for jeg er jo vokst opp i et flott villastrøk i Oslo. Hmm... Bare jeg får noen milllioner, så flytter vi nok til dn kanten, serru.. :D

Endret av aimee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært "alenemamma" de siste to dagene, og. Det er utrolig deilig når disse pappaene kommer tilbake.

:Nikke: Herlig...

Pappamelona er borte tre uker i slengen, så det er ekstra deilig å få litt hjelp til stell og annet daglige gjøremål når han kommer tilbake. Ikke minst det å kunne sove lenge en og annen morgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lagt til i bloggen min nå. Der kan du se litt oppsummering av livet fra Babymelona ble født! :jepp: Så kan jeg skrive deg en beskjed litt senere idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeei!!!! :hoppe:

Leita etter deg her om dagen jeg, men neeeeida, bortevekk. Men nå er du her igjen!

Alt bra med dere alle sammen? :)

Ha en super helg, og lykke til med flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Da kan jeg følge med her også ;) Godt og se noen gode gamle tilbake igjen ;)

Hehe, tenk at jeg er "god og gammel". Det er veldig hyggelig at du stikker innom Tussi! :klemmer:

Du er lagt til i bloggen min nå. Der kan du se litt oppsummering av livet fra Babymelona ble født! :jepp: Så kan jeg skrive deg en beskjed litt senere idag! :)

Så herlig! Jeg leste opppsummeringen fra de siste månedene - utrolig bra skrevet! Tror ikke jeg hadde klart å summere opp dette året, det er så mye som har skjedd. Hmm... Kanskje jeg skulle prøve meg, jeg og?! Hvis jeg får tid, da. Jeg er knallhard på å prioritere meg selv og ikke minst sønnen min framfor alt annet nå.

You're baaaaaaaaaaaaaaaaack :strix:

:danse: Juhuuuuuu!!! Og det er så uuutrolig hyggelig å se gamle kjente igjen! Jeg har ikke oppdatert meg på deg siden februar :sjenert: Har du det bra eller? Hvordan går det med tilværelsen med to små? Jeg har tenkt på deg mange ganger de siste månedene. Du var jo gravid med nr to og hadde en som krabbet rundt beina dine på denne tiden i fjor. Sprøtt å tenke på! Det er så mye lettere å forstå nå, hvor mange utfordringer du egentlig hadde da. Jeg bøyer meg i støvet.

Heeeeei!!!! :hoppe:

Leita etter deg her om dagen jeg, men neeeeida, bortevekk. Men nå er du her igjen!

Alt bra med dere alle sammen? :)

Ha en super helg, og lykke til med flytting!

Hei hei! Så hyggelig å se deg igjen! Har du både bytta nick og fjerna dagboka di??

Her er alt bare bra. Har akkurat tatt opp tråden på KG igjen, men innser allerede etter en uke at det ikke kommer så mange oppdateringer som før. Typisk. Men bedre med litt enn ingenting, det er jo viktig at jeg også får meg et avbrekk i hverdagen.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med deg og prøving, livet mellom fjellene, hus og heim og alt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh. Over til flytting. Nå er vi altså over i et nytt hjem. Ikke så langt unna der vi bodde før, men en betraktelig større leilighet og bedre beliggenhet. Det er ubeskrivelig deilig å faktisk ha et stuegulv. Det er rett før O. krabbber (vel, det har jeg sagt noen uker nå) og nå har han endelig plass til det.

Akkurat nå sitter jeg med en kaffekopp og ser utover Oslofjorden. Det er strålende og klart vær og det er rart å tenke på at det er her vi skal bo nå. I denne leilgheten skal O. lære å gå, snakke, få sine første venner og vokse opp her. Apropos - nå våknet han. Er det ikke typisk da?!

Jeg får skrive mer om hvordan livet har vært de siste månedene, neste gang jeg har tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se at du skriver litt igjen. :)

Misunnelig på ny leilighet! ;) Skulle gjerne kunnet flytte ved å knipse. Det hadde vært supert.

Ha en fortsatt flott uke! Håper vi treffes igjen om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Joda, det går bare bra med to små. Har på følelsen at det blir bare lettere og lettere fremover, etterhvert som de begge vokser til. Og overgann fra en til to var overhodet ikke så stor som jeg trodde. Er mye arbeid uansett :Nikke:

Nei, vi har det egentlig flott her i Cloudberryheimen og hvis jeg ser tilbake har det vrt et halvår hvor det har skjedd utrolig mye. Baby, navnefest for begge, Englandsferie med to små, bryllup og nå blir det trolig husbygging :strix:

Høres ut som dre har det flott også :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig! Jeg leste opppsummeringen fra de siste månedene - utrolig bra skrevet! Tror ikke jeg hadde klart å summere opp dette året, det er så mye som har skjedd. Hmm... Kanskje jeg skulle prøve meg, jeg og?! Hvis jeg får tid, da. Jeg er knallhard på å prioritere meg selv og ikke minst sønnen min framfor alt annet nå.

:kose:

Du skriver ikke mer enn du orker vettu. ;) Men det er kjekt å se tilbake på hva man har skrevet og erfart i tiden som har gått. Kikker stadig vekk i dagboka for å se tilbake på dagene jeg gikk rundt i halvkoma, oppdaterte litt her mens Pappamelona og Babymelona var opptatt, før jeg gikk og la meg etc. Moro å se tilbake på! :jepp: Prioriterte på en måte litt det å kunne se hva jeg har gjort, for jeg er ikke så god på å huske ting. Kos med dagbøker. :fnise:

:klemmer:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte dagbok rett før man flyttter = dårlig idè ;)

Vi er strålende fornøyde med den nye leiligheten og det meste er endelig på plass. O. åler seg bakover og rundt, han er utrolig bevegelig og rask - det er merkelig han ikke krabber ennå! I tre uker har jeg sagt "nå er det rett før han krabber", men neida.. Det er akkurat som han feiger ut i siste liten. I går fikk han sin første verandaleppe, og :ler: Han var såååå søøøøt! Jeg måtte ta masse bilder.

Nytt av uken er at vi er i gang med Ferbers metode. Vi har vært igjennom en veldig urolig periode nå (det var visstnok vanlig i 8-mnd alder), men nå er det nok. Jeg er lei av nattamming og setter hardt og hardt. Det ser ut som det funker, i natt våknet han ikke før 4.30, fikk bamsen, og sov videre til 07. Jeg krysser fingre for at den gode trenden fortsetter, og at han sover hele natta i løpet av uka.

Nå skal jeg gi Klumpen litt mat, også skal jeg svare på noen koselige meldinger her - tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være slitsomt med nattevåk i måneder.... Får håpe at Ferbers metode fungerer! Lykke til hvertfall!

:klemmer:

Ellers, koselig å høre dere trives i ny leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at du skriver litt igjen. :)

Misunnelig på ny leilighet! ;) Skulle gjerne kunnet flytte ved å knipse. Det hadde vært supert.

Ha en fortsatt flott uke! Håper vi treffes igjen om ikke så lenge!

Hei hei!

Det er koselig å være tilbake på KG, selv om det aldri kommer til å være like mye aktivitet som før. Men litt er bedre enn ingenting.

Det gikk helt smertefritt å flytte med en liten baby, og jeg er så glad vi er ferdige med det. For vi måtte jo flytte en gang uansett. Nå har vi en mye større leilighet, O. har fått eget rom som han slipper dele med pc og diverse annet, og nå har vi lys og sol og utsikt. Whats not to like :D

Heisann! Joda, det går bare bra med to små. Har på følelsen at det blir bare lettere og lettere fremover, etterhvert som de begge vokser til. Og overgann fra en til to var overhodet ikke så stor som jeg trodde. Er mye arbeid uansett :Nikke:

Nei, vi har det egentlig flott her i Cloudberryheimen og hvis jeg ser tilbake har det vrt et halvår hvor det har skjedd utrolig mye. Baby, navnefest for begge, Englandsferie med to små, bryllup og nå blir det trolig husbygging :strix:

Høres ut som dre har det flott også :)

:klemmer:

Herligehet så mye som har skjedd hos dere!! Og bare positive ting ser det ut til! Det er godt å høre at overgangen ikke var så ille fra èn til to. Det gir meg ro når jeg nå tenker på nr to selv. Tror nok vi begynner å prøve til neste år. Mannen og jeg må bare bli enige om "neste år" er januar (meg) eller desember (han) :ler:

Hvor vil dere bygge hus? Der dere bor nå? :klemmer:

:hallo:

Der var du ja!

Hei imli! Så du er her du og - koselig! Og to små har du også.. Jøye meg som tida går. Hvordan går det med deg og familien?

:kose:

Du skriver ikke mer enn du orker vettu. ;) Men det er kjekt å se tilbake på hva man har skrevet og erfart i tiden som har gått. Kikker stadig vekk i dagboka for å se tilbake på dagene jeg gikk rundt i halvkoma, oppdaterte litt her mens Pappamelona og Babymelona var opptatt, før jeg gikk og la meg etc. Moro å se tilbake på! :jepp: Prioriterte på en måte litt det å kunne se hva jeg har gjort, for jeg er ikke så god på å huske ting. Kos med dagbøker. :fnise:

:klemmer:

Høres veldig morsomt ut å lese i gamle dagboksider. Jeg tenkte faktisk på det da jeg slettet den forrige. Det var mange minner der, men ikke nødvendigvis positive (MA og håpløse jobbtilstander), så jeg synes det var like greit at den gikk i grava. Forhåpentligvis blir det bedre denne gangen, selv om dagboka tross alt skal handle om både Hverdag og Fest ;)

Nå har jeg ikke lest i dagboka di ennå i dag, men har dere vært igjennom en urolig periode nå? O. våknet HVER TIME en periode hver natt. Ubeskrivelig slitsomt. Det er visstnok nå de begynner å bli bevisst på seg selv og skjønner at de bl.a ligger alene på natta. De er veldig komplisertet og ukompliserte disse bebisene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...