Gå til innhold

Beckys dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den skal regnes fra første dagen med friskt blod, så om du spottet litt på dag 14 så gjelder vel ikke det tror jeg.. Da tror jeg du skal regne fra dag 17 :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Becky :hallo:

Takk for besøket! Har sittet her med en :kaffekopp: og lest meg gjennm prøverdagboken din. Skal definitivt følge med deg. Satser på klaff denne PPen :babysmokk:

God helg videre :blomst:

Skrevet

Innom for å ønske deg ei god helg :klemmer:

Skrevet (endret)
Den skal regnes fra første dagen med friskt blod, så om du spottet litt på dag 14 så gjelder vel ikke det tror jeg.. Da tror jeg du skal regne fra dag 17 :Nikke:

Ok, men da er lutalfasen min ganske lang, eller så er EL senere enn først antatt. Slal ikke være lett dette her. :sengekos:

annenhver dag ser ut til å være løsningen på det meste du..

Heia Becky :hallo:

Takk for besøket! Har sittet her med en :kaffekopp: og lest meg gjennm prøverdagboken din. Skal definitivt følge med deg. Satser på klaff denne PPen :babysmokk:

God helg videre :blomst:

Hei, så hyggelig :goodbye:

Så hyggelig at du har lest igjennom hele boken. Det trengte du virkelig ikke. Og tusen takk for :babysmokk:. Blir spennende å se om du har skapt en ny trend for prøvere: Kaste :babysmokk: istedenfor :strix: som god prøvelykke :fnise:

Huff, så internt ting blir etterhvert som man har vært her en stund :fnise:

Innom for å ønske deg ei god helg :klemmer:

Tusen takk. Får ønske deg en god uke tilbake da, siden helgen desverre er ferdig nå :klemmer:

Har tenkt endel på jobb neste år i det siste og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er ikke så flink til å ta ting som det kommer. Er som deg Zia . Må ha en plan. Uansett om jeg følger den eller ikke. Og ting må liksom fikses og være klart NÅ (eller helst i går :sjenert: )

Ellers er jeg fortsatt i fase 1 i syklusen min, bortsett fra at jeg ikke er så rolig, mye grunnet det som står ovenfor. Må ha en klar plan. Har flere ting som på en måte henger litt i lufta. Vi har det på en måte bra som vi har det, men har mulighet til å forandre på ditt og datt, som jobb, bil, hus o.l. Skulle ønske jeg var flinkere til å bare ta ting som det kommer.

Blør og veldig lite. TR er veldig rar, kommer i rykk og napp. Regner med storinnrykk om et par dager :fnise:

Sov godt jenter :hallo:

Endret av Becky1
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt mtp planer. Her i huset er det helt nødvendig! Derfor jeg er litt stressa akkurat nå for tiden, jeg aner ikke hvordan ting er om bare noen mnd. Skulle egentlig ønske jeg kunne klart meg med mindre planer, men det går bare ikke. Vi er nok bare født sånn! Og på de aller fleste måter så er det jo veldig positivt å ha planer :):klemmer:

Skrevet

Ja, ofte er det positivt med planer, men noen ganger planlegger jeg ting om og om igjen. Og jeg planlegger ting som ikke trengs og planlegges. Men nå er planen vår altså som følger:

- Mannen skal takke ja til den nye jobben. Mest sannsynlig vil han begynne der etter påske (avhengig av når den gamle jobben slipper ham. Der bør han jobbe ut prøvetiden (6mnd) før vi kan kjøpe hus.

- Jeg søker et par andre jobber som er roligere enn den jeg har nå. Liker jobben jeg har nå veldig godt, men den er desverre for hektisk. Får jeg ny jobb, er det fint. Gjør jeg ikke det, har det sine fordeler og. Jeg skal uansett søke. Det passer derfor best at jeg ikke blir gravid med en gang da, men får ta det som det kommer. Svigermor er sjef på den ene jobben, så hun blir nok bare glad om jeg er gravid uansett :fnise:

- Vi avventer derfor en hel del frem til sommeren/høsten: bil, hus, møbler. Vi trenger gjøre litt om her vi bor, men gidder ikke gjøre det om vi skal flytte senere uansett.

Er veldig godt å vite at det passer best å bli gravid en noen måneder. Da er det ikke så stress med å få det til. Får heller ta det som en hyggelig overraskelse om det går før den tid :)

Skrevet

Kjenner meg igjen i det med å måtte planlegge alt. Jeg blir stresset ved tanken på ting som ikke er organisert og godt planlagt. Prøver å slappe litt mer av da men det er ikke alltid lett.

Høres ut som det er mye spennende som skal skje i nærmeste fremtid for dere. Får håpe du finner deg en roligere jobb, men det må da være greit med svigermor til sjef? :)

Skrevet
Høres ut som det er mye spennende som skal skje i nærmeste fremtid for dere. Får håpe du finner deg en roligere jobb, men det må da være greit med svigermor til sjef? :)

Ja, mye som skjer. Og synes det har vært sånn de siste åra. Det har kanskje gjort at jeg til stadighet ser fremover. Lurer på hvordan det blir å være i en jobb over mange år. Har aldri gått mer enn fire år på samme skole f.eks. Er litt for flink til å se fremover istedenfor å være i nuet. Så, har nok veldig godt av å være et sted å mange år. Fulltid, vel og merke. Har vært i min nåværende jobb i flere år, men stort sett deltid.

Joda, greit med svigermor som sjef, for hun er veldig grei hun. Men foretrekker det andre stedet tror jeg. Kan bli litt for nært. Men for all del, blir veldig glad om jeg blir tilbudt jobb der hun er sjef. Da får jeg kanskje ikke så dårlig samvittighet for å bli gravid heller.

Skrevet

Så godt at det er flere enn meg som er planleggings-gale :fnise:

Jeg er veldig tilhenger av alle slags planer, så alt må settes i systemt på et vis :ler:

Det seneste er bryllups/ferie-tur planleggingen min. Begynte på et sirlig oppsett i excel nå i helgen :flau:

Det er jo viktig å ha kontrol nemlig :snurt:

:ler:

Svigermor som sjef kan jo ha både fordeler og ulemper. Så lenge du har et godt forhold til henne er det jo kjempebra. Men du er ikke litt bekymret for andre kollegaer og hvordan de ville sett på det dersom du hadde fått den jobben da? :klø: Kan jo hende noen blir litt skeptiske til at du får særbehandling liksom... :vetikke:

Uansett må det jo selvsagt vurderes, så får man heller ta valget om det blir nødvendig :Nikke:

Håper uansett det ordner seg iallfall :klem:

Skrevet

Det er godt å høre at noen andre iallfall har et godt forhold til svigermor, og til og med så godt at det er mulig å jobbe med henne! Det er imponerende sett fra mitt ståsted :klemmer:

Skrevet
Svigermor som sjef kan jo ha både fordeler og ulemper. Så lenge du har et godt forhold til henne er det jo kjempebra. Men du er ikke litt bekymret for andre kollegaer og hvordan de ville sett på det dersom du hadde fått den jobben da? :klø: Kan jo hende noen blir litt skeptiske til at du får særbehandling liksom... :vetikke:

Det er godt å høre at noen andre iallfall har et godt forhold til svigermor, og til og med så godt at det er mulig å jobbe med henne! Det er imponerende sett fra mitt ståsted :klemmer:

Ang. svigermor som sjef, så er jeg mest bekymra for at det kan bli for nært og om hun egentlig ikke vil ha meg i jobben.. Hadde jeg fått jobben, så hadde jeg vært ønsket, det føler jeg meg sikker på. Er unsett ikke hun som hadde ansatt meg om det hadde vært tilfelle. Bryr meg ikke om hva andre evt måtte mene da.

Men, vil altså helst på det andre stedet jeg har sett meg ut. De har ikke utlyst stilling, så sender en mail dit nå og hører hvordan ting ligger an der. Ble plutselig så vanseklig å formulere seg.. :sjenert:

Ang prøving, så vet jeg ikke hva det blir til fremover. Mye mulig at jeg må utsette den litt, med tanke på jobb. Vil ikke sitte med kul på magen på intervju. Og vil egentlig ikke komme etter sommerferien med kul på magen.. Derfor hadde det egentlig passa best om det hadde klaffa i sommer en gang.

Litt smågal av å ikke ha en klar plan, men og litt deilig å ikke prøve aktivt. For øvrig så er tanta dratt sin vei i dag. Fortsatt et 1-2 uker til EL.

Skrevet
:vinke: Innom og ønsker god helg - håper alt står bra til med deg :klem:
Skrevet

:vinke: Innom og ønsker god helg - håper alt står bra til med deg :klem:

Tusen takk :klemmer: Håper du får en fin uke :vinke:

Lenge siden jeg har skrevet her nå. Har tatt en pause, av flere grunner. Veldig mye å gjøre på jobben. Noen triste skjebner som har opptatt mye tid.

Jeg har heller ikke vært sikker på om jeg skal ta pause eller ikke. Er fortsatt ikke helt sikker. Vet ikke hva som skjer med jobb. Har bestemt meg for å ikke søke hos svigermor. Virker som det er dårlig arbeidsmiljø der. Sånt orker jeg ikke. Skal sende inn en åpen søknad til det andre stedet, så det får jeg evt ta som det kommmer. Ikke så stort sted, så ikke så sannsynlig å få jobb der. Så, har egentlig ingen grunn til å utsette prøvinga da.

Så, kan se ut til at jeg blir værende i den nåværende jobben. Liker jobben, men det er for stort arbeispress der. Jeg skal egentlig få tilrettelagte arbeidsoppgaver grunnet sykdom, noe som ikke har skjedd. Men nå må de bare. Kan ikke fortsette sånn. Kommer til å stå på krava nå. Dette går ikke mer. Om dette går i orden, så er det egentlig, på mange måter, det beste. Trives veldig godt der :jepp:

Har vært deilig å ikke stresse med prøving i det siste. Tror jeg nærmer meg EL nå. Så får jeg se om vi prøver eller ikke. Deilig å ikke ha et desperat ønske om barn. Det klaffer når det klaffer :)

Skrevet

Ja, det er bare å nyte at du er mer avslappet til det hele. Det blir jo mere hyggelig da kanskje :fnise:

Dårlig arbeidsmiljø er ikke noe særlig nei - god grunn til å holde seg unna. Det er utrolig hvor mye trivligere det blir å dra på jobb når man trives! :jepp:

Skrevet

Så flinke dere er alle sammen som klarer å slappe av :jepp:

Ting blir litt lettere når man får det hele på litt avstand.

Får håpe du får det slik som du vil på jobben din, ikke bra når de ikke kan tilrettelegge for deg, jeg hadde samme problemet.

Heldigvis gjorde de det etter hvert :Nikke:

:klemmer:

Skrevet

Så godt at du tar prøvingen med ro :klemmer: Det er som regel da spiren klarer å klamre seg fast :)

Får håpe du får bedre tilrettelegging på jobben. De er vel pålagt å gjøre det, men det skjedde jo med meg også det at de ikke gjorde noen ting. Enten måtte jeg være 100% sykemeldt eller 100% frisk... mellomting fins ikke liksom :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar jenter :hallo:

Ja, veldig frustrerende dette. Var innom arbeidsgiver i dag, men hun var tydeligvis sliten idag, så fikk et surt og ikke veldig hyggelig svar. Skal ha møte med NAV på torsdag, men der er de og sure. Er så lei av å kjempe meg fremover. Vil bare jobbe. Her mases det om at alle må bruke de resusrsene de har og ikke sykemelde seg, men det legges virkelig ikke til rette for det. Er frustrerende at jeg skal føle meg meg i veien og som byrde i jobben. Fader heller, dette visste de da de ansatte meg.

Ikke veldig hyggelig innlegg dette.. :sjenert: Så, over til noe hyggelig: Det var sååå deilig å trene yoga i dag da. Og, mannen er er såååå søt og snill om dagen :rødme:

Får ikke sjekka selvangivelsen nå. Hele sytemet har krasja. Veldig spent. Har skatta for lite, da jeg aldri fikk surra meg til å ordne skattekortet. Har 4000 kr i skattefratrekk pga BSU-sparing, men vet ikke hvor mye det "monner". Uansett, har vært flink og spare i hele år. Har spart minst 10000 kr i måneden siden jeg begynte på jobben i høst, så har ngen problemer med å betale tilbake skatten. Er veldig stolt av det :jepp:

Nå venter de frustrerte fruene på meg. *nattaklem*

Gjest Alabama
Skrevet

Heisann Becky.

Må bare si at jeg digger denne:

Dag 1 til 7-10: rolig :smilyblomst: . Ikke så mye som kan blir gjort her uansett. Kan spise det jeg vil. Stresser ikke med :sengekos: vitaminer eller hva jeg kan/bør spise/drikke.

Dag 7-10 til EL: Stress, blandet med pågangsmot :forvirret::nigo::bond::humpe: .

Fra EL til 7 DPO: Releativt rolig :filer:. Fornøyd med innsatsen og håper at det kan gå veien denne gangen.

7 DPO til 10 DPO: Begynner å merke at IKM nærmer seg.. :sukk:

10 DPO til IKM: Smågal :kjefte: :slår: :bond::scorpis:

Akkurat sånn jeg har det også... Hehhehe...

Lykke til med både jobbsøking og prøving!

Skrevet

:goodbye: Sniker litt i folks dagbøker for tiden, så da tenkte jeg at jeg skulle begynne å legge igjen noen spor.

Lykke til med jobbsøking og prøving!

Skrevet

Heisann Becky.

Må bare si at jeg digger denne:

Akkurat sånn jeg har det også... Hehhehe...

Lykke til med både jobbsøking og prøving!

Heihei og tusen takk :goodbye:

Befinner meg i stidie 2 nå, fortsett fra at jeg ikke er så smågal denne gangen. *bank i bordet*.

:goodbye: Sniker litt i folks dagbøker for tiden, så da tenkte jeg at jeg skulle begynne å legge igjen noen spor.

Lykke til med jobbsøking og prøving!

Heihei. Hyggelig med spor i boka. Tusen takk for lykkeønskninger. Leser boka di når jeg får tid :jepp:

:hallo:

Som nevnt, så befinner jeg meg i 2. stadiet av "syklusen" min. Det betyr at jeg har bestemt meg for å prøve denne måneden likevel. Blir på en måte bonus om det funker nå. Så, går det så går det.

Når dette er sagt, så er det forsatt frustrerende å vente på EL. Eller antatt EL. Er jo ikke helt sikker på om jeg har det, men regner med det. Godt jeg har vært innstilt på å ikke prøve denne gangen, for tror denne syklusen er lengre enn de to siste (som var på ca fem uker). Har fått masse kviser, så den er nok rundt hjørnet. Den bør ihvertfall være her i løpet av en uke. Vi kjører uansett på med :sengekos: annenhver dag nå, så får EL komme når den finner det for godt.

Fikk bare drøye 600 kr i baksmell :danse: Trodde jeg hadde fått mye mer. Har jo spart som bare det for å ha nok penger å betale tilbake. Vel, det er ikke den eneste grunnen, men en viktig grunn.

Var på møte med nav her om dagen og det virka veldig lovende. Skal ha nytt møte med arbeidsgiver, saksbehandler og evt lege over påske. Skal begynne 100% igjen nå og. Men har 26 dager ferie til gode, så kanskje jeg kan ta ut en dag i uka. Håper alt dette ordner seg nå.

Sov godt jenter :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...