Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Joda, går ikke så verst. Medisinene virker for så vidt, men med 6 tabletter om dagen er stoffskiftet fortsatt alt for høyt. Og må fortsatt ta sånne betablokkere for å holde pulsen nede.

Har lagt på meg en del kilo igjen, og lengter etter motivasjon og ork til å gjøre noe med det. :lete:

Ellers så er det spennende dager i Nillaheimen, med oppstart av prosjekt "Bygge på og pusse opp Nillaheimen", samt våronn og kuslepp til helga. Guttene er så herlige nå, har poppet opp masse tenner, så nå har H 6 og O har 8! Så det er litt av noen smil de kan levere! :fnise::rodmer:

Nå skal Nilla-mannen vaske vinduer og jeg henge opp gardiner før vi finner senga. Døgnet må utnyttes til det fulle! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Legger igjen et spor sånn at du dukker opp igjen på mine innlegg.

Det er utrolig hvor fort tiden flyr. Nå er det Pusilus sin ventetid som snart er over. De lange svangerskapene - de med komplikasjoner og omveier ... Det er en lykke og det gjør så godt å høre om det og glede seg med når det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig. Man teller hver en dag, i blant hver en time, og endelig sitter man med en liten - eller to ;) - i fanget og kan ikke fatte at man endelig er i mål. Og brått har det gått uker og måneder og man begriper ikke hvor tida blir av. Livets forunderlige stier... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, har kosa oss i :sol:skinnet i dag. Herlig vær i Barteland! Solskinn og overskyet- men varmt, i herlig fordeling. Guttene har bada i balje på verandaen, vi har ikke plass til sånt på badet, så bading har foregått på kjøkkenet, men nå skal jeg si at det er lurest å gjøre dette ute! Guttene har for lengst oppdaget hvor artig det er å plaske og skvette vann og de bløtla verandaen i dag. :fnise:

Håper de snart finner ut av å sitte alene, da blir det litt enklere å bade dem i badekar. Og der skal de få plaske så mye de vil, i masse vann. :jepp:

---

Guttene er litt seine motorisk, H er innen normalen, men i nedre del, mens O er godt under der igjen. Han får oppfølging via sykehuset og den kommunale fysioterapeuten, og han har gjort framskritt hver gang siden vi startet med fysio rundt påsketider. Men han blir jo samtidig eldre, og dermed har han faktisk skåret dårligere motorisk selv om han har fått til mer. (De sjekker med en test ift motorikk) Det er ingen som er bekymret (ennå), men i og med at han er såpass sein vil barnelegen på sykehuset følge ham opp videre bare i tilfelle det skulle være noe. Han har nemlig hatt sterk hodevekst helt siden fødselen, og har nå en hodeomkrets på 51 cm. Det er stort, men ser ikke unormalt ut på gutten da han er veldig lang. Det er tatt ul av hodet hans flere ganger, og de finner ikke noe galt. Så i utgangspunktet har de en teori om at han rett og slett har vokst veldig fort, og dermed fått stor vekst på hodekurven lik vel som på alle andre kurvene.

Syns det er greit med oppfølging jeg, mye bedre å bli fulgt opp og så finne ut at det ikke er noe galt, enn at man går hjemme og engster seg. Og syns også at OM det skulle være noe, så er det best å oppdage det så tidlig som mulig.

Nå har vi endret strategi her hjemme og prioriterer O litt foran H når det gjelder stimuli. Ikke sånn å forstå at H ikke får noe stimuli, men før så ble det gjerne sånn at det var H vi holdt på med for han fikk jo til ting, mens O heller fikk ligge og kose seg i fanget og pusle med noe, for det var det han "ville". Men nå er det andre boller, nå er det skikkelige treningsøkter, samt mer bevissthet generelt i hvordan han får ting, vi tilrettelegger og tenker mer i gjennom hvordan lekene plasseres ift ham f.eks. slik at han må strekke seg etter de.

Mor er ikke redd -skulle så klart ønske at alt gikk helt på skinner og kom av seg selv - men det er også sagt at tvillinger kan være litt seinere enn enklinger fordi de har så mye stimuli på gulvnivå i den andre tvillingen, så de har ikke sånn hastverk med å reise seg og blir ikke nødvendigvis så opptatt av foreldrene like fort.

Så vi bretter opp ermene og går på med friskt mot!

----

I tillegg må jeg :strix: litt for Pusilus som for alvor begynner å nærme seg dagen hun skal få se sin lille for første gang! :rodmer:

Er så glad på dine vegne, snuppa! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en test på forsida til KG nå, "Hvor mye vet du om fødsel?" Jeg fikk 10 av 10, I still got it! :bolledeig:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane: Aud Long, det kan da umulig stemme at du er 33 uker på vei! Du starta jo ny dagbok i går jo! Ihvertfall føles det sånn. :sjenert:

-----

Det er visst den store øse-pøse-dagen i Barteland i dag. Blir nok en innedag ja. Da passer det fint med venninnebesøk, :skravle: , :kaffe: , og lunsj sammen. :)

Mor er rimelig trøtt etter en altfor tidlig start på dagen, :Gjesp: , men det får vi prøve å glemme. Og så er det jo sååå oppkvikkende med dette regnet. :regn::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis for oss i barteland, er det meldt bedre vær mot helgen :sol:

Koselig å høre fra deg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Gratulerer med overstått dag til gullguttene :klemmer:

De er to gode sjarmører :jepp:

Håper dere har det fint, og at du er oppe å går i forhold til medisinering og kroppen din :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Ja, her har det vært langvarig tørke gitt! :flau:

Et solid angrep av hektisk hverdag har kvalt skrivelysten!

Men her i Nilla-heimen går det veldig bra nå. Guttene har kommet etter mye når det gjelder det motoriske, legene var bekymret en stund ift O, men nå ser alt så meget bedre ut. Vi har fått 2 stk Klatremus som utforsker høyt og lavt. Men de er veldig snille og trivelige barn - syns mor :hjerte: - og er veldig flinke til å leke seg, både alene og sammen. Der tror jeg at det er et fortrinn med tvillinger eller to tette, de har lag selv om mor må gjøre noe annet enn å leke med de.

Ift til min helsestatus så er det også opptur, sakte, men sikkert. Håper å kunne kutte medisinene til sommeren, og da kaster jeg p-pillene! Håper det ikke blir alt for lenge før turboguttene her blir storebrødre nemlig.

I tillegg er jeg kommet i gang med kostholdsendring. Endelig kom motivasjonen til å få gjort noe med vekta! :strix: Har gått ned litt over 5 kilo så langt. Det er mye å ta av og det er en lang vei igjen, men jeg trives med det og gleder meg over hvert et gram som forsvinner! :tommel:

Når det gjelder husprosjektet så har vi kommet langt, håper å kunne ta i bruk 1.etg til sommeren. Solid budsjettsprekk da, så vi må vel godsnakke litt mer med banken. Men det blir veldig bra, blir drømme-gårdshuset for min del. :)

Ellers er våren omsider kommet til barteland også, og det er utrolig mye som kommer fram når snøen forsvinner! (Særlig når snekkerne har kastet alt ut av vinduene gjennom hele vinteren... :rolleyes: ) Så det er mye ryddearbeid å gripe fatt i ute nå. Blir ekstra trim! ;)

Sånn! Det var en liten oppdatering fra meg. Tenker på dere KG-vennene mine støtt og stadig, selv om dere ikke ser så mye til meg. Og så er jeg glad for at jeg kan følge enkelte av dere på fb. Er atskillig oftere innom der for tida. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med oppdatering! Jeg følger med på deg på FB, når jeg innimellom kikker innom der. :)

Veldig spennende med snarlig prøving! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at det står bra til med dere! og for en spennende sommer :lur:

Ja, den blir spennende både på den ene og den andre fronten! :lur:

Så gøy med oppdatering! Jeg følger med på deg på FB, når jeg innimellom kikker innom der. :)

Veldig spennende med snarlig prøving! :jepp:

Ja, håper det kan klaffe enkelt og greit denne gangen. Det er en av de store motivasjonsfaktorene til å gå ned i vekt denne gangen. Sykehuset har nevnt på at det kanskje blir prøverør om vi trenger hjelp derfra denne gangen, og må vi så må vi, men hadde jo vært greit om vi klarte det på egenhånd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med oppdatering her! Tenkte først at det måtte være altfor tidlig med søskenforsøk hos dere, men så så jeg tickeren og kom på at de sannelig begynner å bli store! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg du :)

Koselig med en oppdatering selv om jeg følger med litt på FB.

Håper dere klarer å lage småsøsken på egenhånd :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med oppdatering. Og spennande med ny prøving. Er det faren for ny tvillinggraviditet som gjer at ivf er aktuelt? Håper virkelig de slepp det og at det klaffar utan hjelp. Kjempebra at vekta er på veg ned og motivasjonen på topp iallfall! :tommelsmil: (Du kan gjerne senda over litt motivasjon - eg har nokre gravidkilo eg håper å få av dei neste månadene... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...