Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!

bizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har ikke fått gratulert deg, så spennende med enda en liten en- du er jammen superwoman, men synes du har måttet tåle litt for mye i det siste. :klemmer: Håper det går bra med mannen så du snart han han hjemme og at du har noen som avlaster deg!!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bare en kjapp tur innom for å oppdatere litt! Har ikke blitt så mye tid til slikt de siste ukene :roll: Mannen kom hjem for halvannen uke siden, etter nesten 2 uker på sykehuset. Det var utrolig godt å få han hjem, selvom han ikke har mulighet til å hjelpe med så mye. Har rullestol og krykker, krykker går til nød over korte avstander, så rullestolen er god å ha! Denne uken har det vært fullt program. Så nå er jeg passe sliten :sjenert: Hjelper jo ikke å være i uke 16 heller... Kjenner at jeg ikke har muligheten til å legge meg nedpå å sove når det hadde passet, denne gangen.

Tirsdag var vi på Riksen og fikk ultralyd og fostervannsprøve. Prøven er jo pittelitt småekkel å ta, men ultralyden var veldig koselig!!! Var jo mildt sagt pissnærvøs :sjenert: Men legen, forresten samme som fulgte oss sist svangerskap, fant ingen tegn til noe galt på den lille piken i magen :hjerter: Han ville ikke garantere 100 % at det er ei jente, men sånn ca 97% sa han ;) Så da blir det perfekt balanse i flokken, to flotte gutter først og så to flotte jenter :fnise: Ganske så artig!!! Også tror at jeg har begynt å kjenne de første små tegn til liv, herlig herlig :hjerter:

Onsdag var vi på Huseby kompetansesenter og fikk utredet synet til Jonas, eller i vårt tilfelle det manglende synet. Fikk bekreftelsen vi har fryktet :snurt: Jonas har det de kaller Cerebral synshemning, eller på norsk "hjerneblind". Han kan kanskje skimte noe en gang i blandt, men det er kun i korte glimt og mest sannsynlig bare lys/mørke han klarer å skille. Surt, men noe vi var veldig forberedt på.

Torsdag var jeg en tur ute og handlet med mamma, måtte kjøpe meg en vinterjakke med plass til mage! For den er ganske så stor allerede :gravid: Besøkte mormor også og fikk vist frem barneflokken igjen! Så i dag har det vært utrolig deilig å ikke ha noen planer i det hele tatt! Har kost oss hjemme hos mamma helt alene vi 5. Var en liten tur på apoteket mens de to små hadde soveperioden sin, og handlet mat til Jonas og piratplaster som jeg plutselig så mens jeg ventet på tur ;) Og flaks var det, for 3 minutter etter at jeg kom hjem datt Jørgen, som var ute å lekte i hagen, og fikk selvfølgelig kul over øyet og skrubbsår under øyet :roll: Da var piratplaster godt å ha! Ett under øyet og ett på hånda... Måtte jo ha ett han kunne se på også :fnise:

I morgen går turen til Oslo på vei hjemover og besøk hos lillesøster med familie og et vennepar, før turen går innom rehabiliteringshjemmet i Hokksund for å besøke svigers på vei hjem søndag.

Gleder meg til mandag når barna er levert i barnehagen og jeg skal sooooooooooove! Jonas er jo ikke den som sover best om natten, og nå er det jo ikke akkurat mulig for mannen å ta sin del av nattevåk og morgenstell.. Gjett om han skal få ta det igjen når føttene begynner å virke igjen en gang i februar/mars :Nikke:

Men fra og med natt til Tirsdag får vi nattevakt hver ukedag som skal sove med Jonas! Det skal bli deilig og veldig rart... Har jo ikke sovet en hel natt, annet enn de tre nettene vi var i london, siden tvillingene ble født. Dette er en kriseløsning kommunen stiller med nå som jeg er alene med alt. Så det skal bli godt! Selvom huset vårt ikke akkurat er tilrettelagt for å ha en slik løsning.. Skulle helst hatt en egen avdeling til nattevakten og Jonas slik at vi hadde beholdt privatlivet litt mer. Men man kan jo ikke få alt heller! Vi får være glade for den sårt trengte nattesøvnen!!! Så kanskje jeg klarer å komme meg tilbake til jobben også! Er jo passe uøkonomisk å ikke makte å jobbe når man er tilkallingsvakt :tristbla: Får jo ikke penger fra noe sted da akkurat :snurt:

Gleder meg til å komme tilbake til huset mitt, og gleder meg til starten av uka når det endelig er en uke siden Jonas fikk vaksinen sin!!! Tror det er tre som kommer til å syns det er helt greit å starte i barnehagen igjen etter halvannen uke vekke! Vi har kost oss, men tror nok det blir stas med andre barn å leke med ;)

God helg alle som stikker innom!

Klem fra Bizzy som nyter å ha mannen hjemme igjen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye klokt å si, det eneste jeg vil si er at jeg skulle ønske jeg hadde slik ro som deg. Du tar ting med slik fatning at jeg blir helt fasinert:)

Kom deg gjennom denne uken nå så kommer han hjem til deg. Du virker som et fantastisk menneske:)

Tusen takk for gode ord :klem:

Mannen er nå hjemme igjen og alt føles så mye bedre ;)

Hjelpes til dramatikk du skal takle på en uke, da! :tristbla:

Men godt å høre at det tross alt går bra med mannen din! :)

Hverdagen din er virkelig inspirerende lesing! Utifra det jeg kan tyde her, håper jeg at jeg blir en like flink mamma som deg! :klemmer: Kjenner faktisk at jeg får lyst til å komme hjem til dere og hjelpe deg! :gjeiper:

God bedring til mann og barn! Og en god dag til deg!

Tusen takk for koselig melding!!

Fryktelig trist å lese om ulykken :klemmer: Men veldig bra at det gikk så bra som det gjorde, og det ser ut til at du klarer deg, selv om det blir slitsomt. En forståelsesfull og fleksibel arbeidsgiver er gull verdt!

Håper du klarer deg igjennom uken uten alt for mange tunge perioder, og at mannen snart er hjemme hos deg igjen!

En forståelsesfull arbeidsgiver er flott ja! Men gleder meg til å kunne bidra litt igjen.. Ikke minst tjene litt penger også :sjenert:

Vi har klart det ganske greit, men må jo si at jeg har fått mye og god hjelp av naboer og av mamma som kom ned til meg en uke etter at det hadde skjedd! Det har gjort det litt lettere!

Gurimalla, så godt det gikk bra med mannen din :klem: Er selv ihuga motorsykkelentusiast, både jeg og mannen, men merker at jeg har blitt mye mer reservert etter at vi ble foreldre.

Håper du kommer deg gjennom uka greit, og at mannen snart kommer hjem :klem:

Var veldig bitt av motorsykkel basillen selv tidligere, men mistet helt lysten da jeg ble mamma, så jeg har holdt meg vekke fra det siden Jørgen ble født! Og kommer nok ikke til å sette meg på motorsykkelen igjen før barna er store, og om det skjer da vet jeg egentlig ikke ;) Mannen kommer til å få motorsykkel-nekt en del år fremover, jeg har ikke lyst til å bli alene om fire, og kommer ikke til å klare å slappe av om han er ute å kjører. Så nå får han holde seg til bil med airbag de neste årene. Så gjenstår det å se hva han selv sier om saken :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven steike, dette har jeg gått glipp av. Fikk plutselig en lyst til å se på KG igjen for første gang på evig lenge og så ser jeg dette. :hoppe: For noen nyheter du har holdt godt skjult. Hehe. Gratulerer så masse. Skal ta meg tid til å lese litt her ja

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke hadde ventet at du skulle åpne gravid-dagbok her nå Bizzy :sjokkert: Men GRATULERER så masse !!!!

Sist jeg var innom å kommenterte noe hos deg så var jeg kanskje Ann78, og det begynner å bli en stund siden....

Men.... Du er jammen tøff Bizzy ! Gleder meg stort til å kunne komme innom her å lese hos deg fremover, du er jo positiviteten sjøl !!!

Trist å lese om ulykken :sukk: håper det går bra med dem og at du snart får mannen hjem :hjerte:

:klem: God Helg !

Takk takk! Stemmer nok at jeg kjenner deg som Ann78 ;) Så utrolig gøy at du nå går og ruger :hoppe: Gratulerer!!!

Det går etter forholdene bra med alle, mannen slapp jo greiest unna, men så er det jo forskjell på å være i en stygg ulykke når man er 34 og når man er 60... Så svigers er nå flyttet til rehabilitering hvor svigermor er forespeilet 3 uker og svigerfar er forespeilet nærmere 6 uker og mulig lenger. Men de kommer til å bli bra igjen og det er jo det som teller! Mannen er hjemme og får av gipsen om 4 til 6 uker litt ettersom.. Og etter det er han forespeilet en opptreningstid på 6 til 8 uker før han kan begynne å bruke beinet normalt. Så da er det bare vente tålmodig. Han rekker i allefall mest sannsynlig å virke normalt igjen innen sistemann melder sin ankomst ;)

Hei Bizzy! :)

Har mannen kommet hjem nå? :) Og hvordan har disse dagene gått helt alene?

Dagene har vært utrolig slitsomme, en kveld var jeg så sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Og fikk verdens svarteste samvittighet da Jørgen ved middagsbordet spurte; "Mamma, er du sliten? Jeg kan ta med meg Vilde ut en tur etter middag så kan du sove litt på sofaen!" Han er jo verdens beste, men ganske uaktuelt at han tar med seg Vilde ut alene :fnise: Men han skulle jo ikke se at jeg trengte hvile, og en 4 åring skal jo ikke tenke slik.. :sjenert: Så etter middag ringte jeg leietakeren og bad om hjelp til legging av småtrollene. Jeg la meg på sofaen og bare ble der mens hun ordnet! Og det sier litt, for slik pleier jeg ikke å gjøre det ;) Men nå har jeg fått litt hjelp og er ikke lenger helt i kjelleren energimessig, men er enda ikke tilbake på normalniva, men så er det vel slik at man kommer fortere ned enn opp!

Håper det går bra med dere alle! :klem: God helg! :goodbye:

Det går bra, har bare vært noen litt strevsomme uker, og det blir nok litt hardt en god stund til, men nå er mannen hjemme!!! Og bare det å ha ett ekstra fang hjelper mye! Ikke minst nyter jeg å ha samtalepartneren min hjemme igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! For noen dager du har hatt!

Håper alt går seg til og at du får mannen hjem snart.

:klemmer:

Ha en fin helg!

:klem: Mannen er hjemme og alt er nesten bare velstand ;)

Innom med en god helg-klem til Bizzy og hele Bizzy-familien! :klem:

jeg har ikke fått gratulert deg, så spennende med enda en liten en- du er jammen superwoman, men synes du har måttet tåle litt for mye i det siste. :klemmer: Håper det går bra med mannen så du snart han han hjemme og at du har noen som avlaster deg!!

God helg!

Ikke akkurat superwoman! Men holder akkurat hodet over vann, for alternativet er jo ikke mulig :roll: Må bare få det til å gå for de tre små skjønne sin del ;)

Får avlastning av kommunen nå fra og med neste uke, med nattevakter på Jonas hver natt i ukedagene, og det skal gjøre stor forskjell å få sove om nettene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike, dette har jeg gått glipp av. Fikk plutselig en lyst til å se på KG igjen for første gang på evig lenge og så ser jeg dette. :hoppe: For noen nyheter du har holdt godt skjult. Hehe. Gratulerer så masse. Skal ta meg tid til å lese litt her ja

stor klem

Tusen takk :fnise: Har holdt det godt skjult ja ;) Ville vente til etter kontroll på riksen før vi sa noe, i tilfelle det utenkelige... :sjenert: Men nå ser det fint ut, så om et par uker så har jeg tenkt å slippe bomben! Og det må jeg innrømme at jeg gleder meg til! Tipper det blir litt reaksjoner, både den ene og andre veien :sjenert: Men vi og familien gleder oss, så da betyr det fint lite hva andre måtte mene ;)

Veldig koselig å se deg her inne!! Ikke så mange av den "gamle" kg-gjengen som er her inne for tiden. Men det er kanskje ikke så rart, hadde jo vært snodig om alle skulle holdt til inne på graviditetssidene samtidig hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt en diger dåne-smilie her nå, for det er slik jeg føler meg. Skikkelig månebedotten!! Så fantastisk!! Dette er helt utrolig! Så kjekt!!

Gratulerer Bizzy og Bizzymannen!!

Jeg er rørt, overrasket og fryktelig glad!

Kommer helt sikkert på noe mer fornuftig å si senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt en diger dåne-smilie her nå, for det er slik jeg føler meg. Skikkelig månebedotten!! Så fantastisk!! Dette er helt utrolig! Så kjekt!!

Gratulerer Bizzy og Bizzymannen!!

Jeg er rørt, overrasket og fryktelig glad!

Kommer helt sikkert på noe mer fornuftig å si senere...

Tusen takk Magnhild!!!!! Tenk snart en barneflokk på 4 skjønne små! Vi gleder oss :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Det var godt å lese masse positivt! :nigo:

Skjønner ikke hvordan du kan henge sammen med alt det du må gjøre da :sjenert: Men det er jo kjempebra at dere får nattevakt som kan ta seg av Jonas slik at dere får sove på natten - det hjelper forhåpentligvis masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å lese masse positivt! :nigo:

Skjønner ikke hvordan du kan henge sammen med alt det du må gjøre da :sjenert: Men det er jo kjempebra at dere får nattevakt som kan ta seg av Jonas slik at dere får sove på natten - det hjelper forhåpentligvis masse :)

Begynte å knake litt i sømmene den siste dagen før mamma kom og hjalp meg litt ;) Men nå skal det gå greit, ser veldig frem til å sove litt om nettene! Man blir jo en helt annen person når man får sove om natten! Så det skal bli lukus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten en liten detalj :sjenert:

I følge overlegen på fosterdiagnostikk på Riksen er jeg i dag 16+0 på vei :hoppe: Begynner jo å komme langt jo! Bare 4 uker til halvveis :overrasket: Tipper jeg kommer til å få litt masse å styre med mot slutten, for akkurat nå har jeg nok med det normale daglige til å i det heletatt tenke på å starte med klargjøring til sistemann. Eller skal jeg kanskje si minstefrøkna :rødme: Godt det er lenge til april :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Har tydeligvis lakenskrekk i dag.. Og mist like mye skrivekløe :gjeiper:

Har funnet vogn som vi håper å få tak i når minstefrøkna kommer... Men den selges selvfølgelig ikke i norge og er ikke akkurat billig :sjenert: Men vi skal vel klare å ordne det, bare litt surt egentlig. Men skal selge tvillingvogna vi har så da får vi forhåpentligvis litt penger for den. Så bare håper jeg at jeg klarer å se over søskensetet på den nye vogna :fnise: Er ikke blandt de høyeste her i landet :sjenert:

Men nå må jeg ta meg selv i nakken å marsjere i seng, bør jo tross alt fungere i morgen tidlig også :sjenert:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen

Slenger inn en god helg melding! :blomst:

Den vogna var rett og slett imponerende! Men jeg hadde nok som du sliti litt med å se over den ja! :ler:

Men heller det enn å måtte spørre om hjelp fordi man har to eller flere vogner! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Litt av en vogn! Jeg hadde nok ikke sett over :fnise: Men du kan jo bare se til siden :tunge1:

Forresten: kjøpte du vinterjakke i større størrelse eller mammajakke? *vil ha skikkelig vinterjakke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå - er det en jente du har i magen!!!! Det er jo helt perfet! Så koselig!

Så fin Jørgen er, som tilbød seg å ta ut Vilde! Skjønner jo så klart at han ikke får gjøre det, men for et fint tilbud da! Snill og omsorgsfull gutt. Og jeg skjønner at du ikke vil at ungene skal se at du er sliten, men er det så fryktelig farlig..? Er jo lov å vise det av og til, og helt uunngåelig også.. Gullet mitt vet nøyaktig når mamma er sliten, og det er ikke akkurat kjekt, men nytter ikke å skjule. Har sittet helt utslitt og fortvilet og grått jeg, mens han har sett på - og han har trøstet meg.. Det er så klart ikke bra, men jeg har hentet meg fort inn og fått snudd rollene igjen og snakket med ham om det som akkurat skjedde. Er ikke alltid mulig å skjule følelsene, og jeg tror ikke det er helt riktig alltid heller. Man skal selvfølgelig være den voksne og ikke belaste barna sine, men jeg synes at man samtidig skal være ærlig med følelsene sine i forhold til barna. Må heller bare si at ja man er sliten/lei seg/sint (hva det enn er), men at det går over og at man tåler det, og ved minste lille tvil avkrefte at det er ungen(e) som er årsaken - for det er som regel mer enn bare det ;)Så lenge det er snakk om sunne følelser, og barna ikke blir "utnyttet" av det eller får overført skyld eller ting de ikke skal ha noe som helst ansvar for eller kunnskap om, så tror jeg det bare er bra å se at vi voksne også har et spekter av følelser, og ikke minst se at vi faktisk takler dem. Og det å være sliten er en ærlig sak - så lenge det ikke blir en daglig belastning for ungene.. Det var mange tanker, og om enda litt mer enn det du skrev da - beklager at jeg kupper dagboken din med tankene mine :fnis:

Uansett er du er superflott mamma, Bizzy - det har jeg sagt før og det mener jeg. Alt som du gjør bekrefter det - så ikke ha dårlig samvittighet for sånne småting! Det er glemt fra ungenes side leeeenge før du har fått det ut av systemet :fnis: Vi mammaer har nok bare litt høye krav av og til - og det er ikke så rart - vi vil bare det beste for våre små!

Leit med blindheten til Jonas, at det skyldes hjernen i seg selv og ikke synsnerve/øye. Men litt godt at han kanskje får noen synsinntrykk av og til. Husker jeg leste noe en gang som gjorde sånn inntrykk, og det var at enklete blinde kan f.eks ta i mot en ball på refleks - fordi det er sanseimpulser som oppfattes av øyene som går på mer enn bare synsinntrykk - og det mener jeg var ved såkalt hjerneblindhet. Dvs bildene kommer ikke videre og blir tolket, men noen slags bevegelsesreseptorer oppfattet det - og personen kunne derfor gripe en ball som ble kastet til ham, selv om han var helt blind. Men det var litt på sidelinjen - jeg bare kom på det :fnis: Uansett er Jonas heldig som har to så flotte og ressurssterke foreldre som han har! :klemmer:

Pass på deg selv så mye som du kan - håper nattevakten til Jonas kan avlaste deg en del fremover :klemmer:

Nok en gang beklager for å ha kuppet dagboken din - men tankene mine ble satt sånn i sving i kveld!

Håper du får en rolig kveld, og at du får sove godt i natt vennen!!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...