Gå til innhold

Veien til målet

Anbefalte innlegg

Skrevet
kjipt med avslag fra ullevål....spesielt hvis du bor nærmere der...men husk at Ahus er helt ny og fantastisk flott sykehus, så det ville nok ikke vært så ille det ;)

Er ikke redd for Ahus. Men jeg har allerede fått avslag derfra. Det var derfor jeg søkte Ullevål... :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er ikke redd for Ahus. Men jeg har allerede fått avslag derfra. Det var derfor jeg søkte Ullevål... :fnise:

oh ja...men hvordan kan dem sende søknaden tilbake til ahus hvis du fikk avslag derifra først :klø:

Skrevet

Åå jeg føler jeg har det luksus her.. Tror ikke det blir fullt, men hvem vet!

Jeg har 5-10 min kjøretid til sykehuset.

Nå er lege-og jordmortime bestillt!

Men åååh...lenge å vente på å høre hjertelyden! :gjeiper:

Skrevet
oh ja...men hvordan kan dem sende søknaden tilbake til ahus hvis du fikk avslag derifra først :klø:

Kanskje de ikke vet at det er fullt? Eller de håper at det har blitt en ledig plass nå?

Skrevet
Kanskje de ikke vet at det er fullt? Eller de håper at det har blitt en ledig plass nå?

sånn ja...uff ikke lett det der nei! Dette er en av grunnene legen min ville helst ikke søke plass før uke12(med tanke på SA hos noen) for da kan det virke fullt, for så å plutselig bli plass....

uansett håper jeg du får plass snart, men du har litt tid å gå på da :)

Skrevet

Da har jeg fått fødeplass.

Og ultralydtime.

25.Februar skal jeg og mannen ut og se hva som befinner seg inne i magen min. :)

:hoppe:

Så da må jeg bare sende et avslag på den UL timen og fødeplassen jeg ikke ville ha. ;)

Skrevet (endret)
:hoppe: hvor fikk du plass da? ååå det må være deilig at det er i orden da ;) Endret av Neytiri
Skrevet

Ja, hvor endte du opp? :hoppe:

Fint at dere kan teste ut alle fødefasilitetene i området for meg, så kan jeg bare lene meg tilbake å stole på deres erfaringer når min tid kommer :fnise:

Skrevet

Vi skal på Ahus. :)

Tror det er brevet fra jordmor som har gjort forskjellen, så nå tenkte jeg å ringe og takke i morgen. :)

Skrevet

Ååå så bra!!! :kose::klem::hug:

Og ikke lenge til UL!!! :hoppe:

Hva føler du det er inni der? ;)

Skrevet
Ååå så bra!!! :kose::klem::hug:

Og ikke lenge til UL!!! :hoppe:

Hva føler du det er inni der? ;)

Jeg føler det er baby inni der... :grinele: Og håper virkelig det bare er en. (Ikke at det er noen grunn til å tro at det er flere.)

Nei, 4 uker er ikke så lenge til. (Bortsett fra om man spør høygravide venninna mi... Hun har termin i de dager... Og føler vel at det er evigheter til.)

Skrevet

Og da har jeg vært og lest litt i forrige graviditetsdagboka...

Og der var jeg hos jordmor ca 15 uker på vei. Og fikk høre klart og tydelig hjerte.

Hadde svakt antydning til mage i uke 15, men kun så jeg så det selv. (Og var fortsatt i mine vanlige bukser.)

Hadde skikkelig nedtelling til Jordmortimen og ordinær UL, og ikke minst, jeg begynte å strikke klær til babyen omtrent på denne tiden...

Er litt satt ut over hvor lite opptatt jeg egentlig er av baby og graviditeten denne gangen...

Men jeg hadde like mye trøbbel med å fortelle det til folk sist, som det jeg har nå.

Det sniker seg liksom ikke inn i en normal samtale, synes jeg.

Skrevet

Akk, ja. Man er kanskje litt mer dreven i runde nummer to og gidder ikke lese alt man kommer over om svangerskap og babyer. Jeg hadde nok med å komme gjennom dagene frem til uke 20 nå sist. Jeg var kvalm, deppa over at det var tvillinger (det satt i ganske lenge), sliten av jobb, sliten av barn hjemme, sliten av å kjøpe og selge hus og leilighet.... Urgh. Godt det er over nå. Husker det var en stor lettelse å bli fullt sykemeldt i uke 24.

Tenk, en måned til UL!!!! Så spennende på få se den lille der inne :babysmokk:

Skrevet (endret)

4 uker til UL

Og bare 6 dager til jeg skal til legen og få blodprøvesvarene mine. :) (Antar alt var bra, siden jeg ikke har hørt noe spesielt.)

Og så er det jordmor igjen uken etter UL. :) (Og da er jeg jo ca 20 uker på vei. Avhengig av hvordan jeg flyttes på UL.)

Egentlig skjer det mye fremmover. :)

Og når jeg er halvveis, så vil jeg vel kanskje få litt "panikk" om jeg ikke har kommet igang med ting snart...

Følgende planer har jeg før babyen kommer: (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen)

*Sy lommeslynge

*Rydde babyrommet

*Finne stellebordsløsning på badet

*Finne frem og sette opp babykurven på vårt rom

*vaske/fryse babymadrass

*Vaske sengetøy til babykurv, vogn og sprinkelseng

*Hente ned babyklær fra loftet

*Hente ned ammeklær fra loftet

*Finne gravidstæsj på loftet... :sjenert:

*Sy gardiner til babyrommet

*Sy/legge opp gardiner til vårt soverom

*Male babyrom

*Kjøpe lampe til babyrom og henge opp denne

*Dekorere babyrom

*Vaske babyklær og legge klart i kommoden på rommet

*Farge ulltøy etter storebror (Mye av det lyse har flekker.)

*Vaske klart alle tøybleier, så de er innvasket

*Ha fryseren full av mat, så vi slipper å lage mat den første babytiden

*Sette sammen fotpose og resten til vognbag

*Ta service på barnevogna

*Vaske badebaljen grundig

Har jeg glemt noe nå tro...

Før fødsel er det jo lite som må ordnes:

*planlegge barnevakt

*skrive ønskebrev

*pakke fødebag

*pakke overnattingsbag for storebror

Edit: hadde glemt noe..:sjenert:

Endret av Susan Sto Helit
Skrevet

Wow tiden går fort også!

Følte første ukene gikk sent da.

Men tenk på deg... ikke lenge til ul i det hele tatt! :hoppe:

Oi der minnet du meg på idet jeg leste lista di!

Jeg må henge opp ullklærne til snuppa som er vasket..

Formen bra da? Hvordan var formen sist igjen?

GOD HELG :kose:

Skrevet

Tiden går ganske fort, ja... Sånn egentlig, liksom...

Tenker litt på det når jeg ser at de som bare er et par uker foran meg er i uke 17... :lur: Det betyr jo at jeg nesten er der.

Og uke 17 er jo nesten halvveis, og hvertfall på god vei til UL. :)

Formen sist på denne tiden var potte tett forkjølet... Og det er den faktisk nå også... :fnise:

Hadde vært hjemme idag, hadde det ikke vært for at det kommer en maler og fikser noen feil i malingen inne. (Bl.a. soverommet.)

Igår var det foreldrekaffe i barnehagen. Og det var veldig koselig. :) Var tre bittesmå babyer der da. Så det ble jo lett litt babyprat. :rødme:

Etterpå var vi på kjøpesenter, og endte i en barneforretning med 50% på ALT i hele butikken.

Kjøpte kul Reima-lue og Me Too bukse til lillegutt, og en stilig Joha bomullsdrakt med machende lue og to bandanasmekker med ull bak, til babyen. De hadde bare str 80 igjen i drakta da, så den må ligge en stund... :fnise: Men de smekkene virket både kule og praktiske.

Hele settet var hvitt, med små svarte stjerner og litt svarte striper, og kanting i limegrønn noen steder og mørk lilla andre.

Vanskelig å forklare, men råkul, og kjønnsnøytral. :)

Skrevet

Min ene tvilling begynte med str 80 ved 6 mnd, så det kan gå fortere en man tror. Tenk, førstemann brukte 80 lenge i bhg, synes jeg nettop har pakket det bort. Utrolig hvor forskjellig str på søsken kan være. Min eldstemann er en slank og lett gutt som aldri har vært spes stor.

Tenk at du snart er halveis. Når er termindato egentlig? Står sikkert litt tidligere her, men jeg har teflonhjerne....

Skrevet
Min ene tvilling begynte med str 80 ved 6 mnd, så det kan gå fortere en man tror. Tenk, førstemann brukte 80 lenge i bhg, synes jeg nettop har pakket det bort. Utrolig hvor forskjellig str på søsken kan være. Min eldstemann er en slank og lett gutt som aldri har vært spes stor.

Tenk at du snart er halveis. Når er termindato egentlig? Står sikkert litt tidligere her, men jeg har teflonhjerne....

He, he... Ja jeg har tenkt litt på det, at jeg bruker storebror som målestokk når jeg handler nå... Han er liten i hodet, så jeg kjøper konsekvent litt små luer i forhold til alder...

Men jeg har jo ingen garanti for at baby blir samme typen...

Har termin 23.juli. Hvertfall er det den jeg lever med fram til UL.

Skrevet

3,5 uker til UL.

Og bare 2 dager til legetime.

(Håper legen er snill og sjekker hjertelyd, siden jordmor allerede har funnet den...)

Har hatt en deilig, avslappende helg. :)

Spilte Beatles Rockband alene på lørdag. (Jeg synger ikke foran andre i edru tilstand... Med mindre vi snakker om for lillegutt. for han bryr seg ikke om at jeg synger surt...)

Storkoste meg hvertfall! Beatles er en av mine favoritter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...