Gå til innhold

Prosjekt Hot Mama

Blowers daughter

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå er jul og nyttår over og hverdagen har begynt igjen. Denne uka har vært usannsynlig kald, det har den sikkert vært for dere også. De siste 3-4 dagene har jeg rett og slett holdt meg inne med J, for det er ikke anbefalt at de små er noe særlig ute i denne kulden. Siden vi ikke har bil, går jeg jo overalt. Jeg vet ikke helt hva vi gjør om dagene, men å bare være inne er kjeeedelig. Både jeg og J ble slitne av hverandre i dag og begge lyste opp da mannen kom hjem. Da gikk jeg en tur på butikken mens mannen ga J grøt. En velkomment avbrekk fra leiligheten.

På mandag frøs vannet og vi måtte ha rørlegger her. Vannmåleren sprengte og måtte byttes. Blir nok en dyr affære, men vann må man jo ha.

I går kjøpte vi sprinkelseng til J. Han kan fortsatt sove i bedside crib'en, det er god plass i lengden,men føler at det ikke er lenge til han tar tak i kanten og setter seg opp. Vi fikk kjøpt senga brukt, så nå er den i hus hvertfall. Denne senga kjøpte vi: Brio Moon Lux

Bunnen kan justeres på 3 nivåer. Den ene siden kan enkelt senkes slik hvis man f eks skal sitte litt hos barnet, da slipper man å bøye seg så mye. Den kan også fjernes helt sånn at man kan sette den intil sengen, eller når barnet er så stort at det går ut av sengen selv.

I går var vi og kjøpte nye panelovner. vi har bodd i leiligheten i 4 år og klart oss fint med en liten oljeovn, men den kan ikke stå på om natten eller når vi er borte (dvs uten tilsyn, pga brannfare). Nå orker vi ikke iskalde morninger lenger, så nå har vi kjøpt inn noe som kan stå på mer konstant, enn om ikke på like høy temp. Og dessuten kjøpt inn en frostvokter som skal stå i krypkjelleren, så vi unngår frosne rør igjen. Denne gangen var det naboene som har flyttet som lot kjellerdør og lem stå oppe, sånn at det ble iskaldt der nede, så det var jo litt spesielt, men tar ikke sjansen igjen. Og vi har funnet ut at vi må kjøpe en til yttegangen også. Det er minusgrader der om natten :fryser: Så her flyr pengene om dagen..

Snart har mannen bursdag. Hva skal du kjøpe til din mann, MakeitHappen?

Han blir 30, så jeg vil kjøpe noe bra. Jeg har to alternativer jeg vurderer:

1. Iphone 3GS. Pris: 3000, deretter 200 i mnd i 12 mnd. (må visst kjøpes på avbetaling med abb. Av en eller annen grunn.) Jeg vet han ønsker seg iphone veldig, men at han synes det er litt mye for en tlf. Jeg tenkte han kunne betale avdragene selv, men at jeg kjøper den til 3000.

2. Romantisk weekend på Brittania i Trondheim. link Det er liksom det flotteste hotellet i byen. Lillesøster har sagt at hun kan være barnevakt. Forhåpentligvis ammer jeg ikke like mye om natten, og så pumper jeg meg så hun kan gi på flaske de måltidene det trengs.

Jeg har bare råd til 1 av de 2, men alt 2 er liksom ikke en gave (ting), og nesten like mye en gave til meg selv.. Bare tanken på en barnefri natt gir meg frysninger (positive).

Hva hadde dere gitt? Jeg vet han vil sette stor pris på begge alternativene, og forventer ikke noen av delene i det hele tatt.

Snart begynner jeg litt på skolen igjen og mannen skal ha 40% permisjon. Jeg både gruer og gleder meg. Blir godt å møte litt andre folk om dagen. Men jeg koser meg sånn hjemme også, så kunne gjerne vært hjemme hele tiden litt til. Blir egentlig mest stress for mannen i begynnelsen, for han må kommer opp til meg på skolen så jeg får ammet, og da blir han ikke like fri til å legge opp dagen. Men jeg skal pumpe meg litt også, så han ikke må til alle måltider. Og forhåpentligvis spiser J mer og mer fast føde etterhvert også.

Vi har begynt å gi litt grøt nå som han er blitt 6 mnd. Han synes grøt er helt greit, men sluker det ikke akkurat. Prøvde å koke epler og lage eplemos til ham denne uken, men det synes han var fælt. "Fæl" mor som jeg er, tenkte at det sikkert bare var konsistensen og sånn som var litt uvant, så jeg presset i ham 2-3 skjeer. Til slutt så gråt han da jeg kom med skjeen mot ham, og han nektet å spise noe grøt i 2 dager etterpå.. Fikk litt dårlig samvittighet da.. Huff og huff. Men i dag var jeg visst tilgitt, og da spiste han litt grøt igjen. Men er ikke rare greiene han får i seg egentlig. Men det er vel vanlig at det tar litt tid. Stresser ikke med det enda. Og har fått respekt for at han kansje ikke liker alt. Men gir ikke opp. Om et par uker prøver vi eplemos igjen :)

Håper alt er bra med damene mine :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin sprinkelseng! Så fort tiden går da, syns ikke det er lenge siden disse søte barna våre ble født.

Stemmer det, er snart bursdag for disse mennene. Vi reiser til NY og kommer hjem på bursdagen hans, vet ikke helt hvordan den skal feires. Syns dine forslag var bra begge to. Spurte mannen hva han syns, han sa hotellweekend og en dobbeldildo.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten iphone 3gs 32 gb og er superfornøyd!! Ultimate gadget, den har alt. Virkelig et leketøy for voksne. Jeg elsker den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Må bare snike hos deg, siden du er i terminklubben min. Det var en fin sprinkelseng. Hos oss brukes sprinkelsengen som sengehest og klesoppbevaring. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

:vinke:

Hvordan går det med dere da? Har mannen hatt bursdag, og isåfall: hva ble gaven? *nysgjerrig* ;)

Håper det står bare bra til med dere. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har ikke hatt bursdag enda, og jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gi. Må vel gjøre det snart.

Er lite her om dagen, skjer liksom ikke så mye spennende. Men vi koser oss lille familien da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har ikke hatt bursdag enda, og jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gi. Må vel gjøre det snart.

Er lite her om dagen, skjer liksom ikke så mye spennende. Men vi koser oss lille familien da :)

Det er ikke så lett å finne bursdagsgaver, nei ... Lurer enda på hva jeg skal gi mannen, han trenger en ny mac, men det er liksom litt for dyrt. :roll:

Ikke så mye som skjer her heller, som du ser, så jeg har vært overraskende fraværende i det siste ... Godt dere koser dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo fortelle at vi har bestilt feritur itl i sommer. vi skal til Toscana med noen venner. (3 vennepar)

link

Vi skal leie huset over i en uke, og så skal vi 2 dager til Firenze. Gleder oss masse. Reiser i juni, før det blir for varmt. Vi har ikke vært på ferie (utenlands) sammen siden bryllupsreise, så det blir veldig stas. Er spent på hvordan det blir å reise med J. Vi skal late oss ve bassenger og gå turer i de toscanske fjellene. Og drikke vin og kose oss med god mat om kveldene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, J sov til 07.30 i dag. Så lenge har han ikke sovet på leeeeeenge. han våkner som regel i 05.30-06.30-tiden, så i dag var det luksus. Da får det heller være at jeg blir litt sen på forelesning.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tvinge I ut av senga om morgenen, jeg. Da vi stod opp 07.30, begynte hun å gråte fordi det var så lyst på badet. Jeg føler meg som en barnemishandler, men det er den eneste måten jeg kan få henne i seng før veldig sent om kvelden. Lille B-mennesket mitt. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tvinge I ut av senga om morgenen, jeg. Da vi stod opp 07.30, begynte hun å gråte fordi det var så lyst på badet. Jeg føler meg som en barnemishandler, men det er den eneste måten jeg kan få henne i seng før veldig sent om kvelden. Lille B-mennesket mitt. :hjerter:

Hehe, det er jammen forskjell på disse små. Kansje vi skulle byttelånt litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt en ørliten porsjon trøtt-om-kvelden, i hvertfall. :fnise: I helga gikk det helt skeis, og etter å ha misset den første langluren om morgenen, var hun våken til 23.30. :murvegg: Blid som en sol, men så overtrøtt, så overtrøtt.

Nå har hun sovet i to timer, så jeg håper det blir litt mer normalt igjen. Det er ikke morsomt med en baby som ikke sover på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skjønner jeg godt Honesty, man blir jo sliten, både foreldre og barn.

I går var jeg på trening for første gang på leeenge. Aerobic-time. det var digg å få rørt på seg litt sånn ordentlig. Eller jeg svømmer jo 1 gang i uka da, men det er ikke helt det samme. I kveld skal jeg svømme i gjen, og i morgen skal jeg på aerobic igjen. På mandag begynner GR-kurset, og jeg gleder meg faktisk. Skal bli digg å få litt rutiner og press på seg.

Nå er jeg på skolen og skal programmere i C++, men det er ikke noe moro. Det er faktisk skikkelig vanskelig, så da er det lettere å snike her inne istedet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene da! :biggrin:

Godt det har gått bra å begynne på skolen igjen og at mannen passer J. Kan tenke meg det er litt godt å komme seg ut litt mer. :)

Mye bedre å være her enn å programmere, vel? Programmering er kjedelig, ikke at jeg noengang har prøvd men jeg har bestemt meg. :fnise:

Ha ei fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjekt å få støtte i at programmering er kjedelig ;)

I dag har jeg gjort noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre. Jeg har vært på Ellipse-klinikken og fått lysbehandling mot sprengte blodkar. Jeg er alltid så rød i kinnene pga noen sprengte blodkar jeg har der. Jeg drev og surfet på nett etter en krem som kunne dempe de litt, for da jeg var på SPA i Riga smurte hudpleieren på en slags kjølekrem som gjodre at det nesten forsvant ut dagen. Jeg prøvde å se om jeg kunne finne noe tilsvarende, men forvillet meg istedet inn på Ellipse-klinikken sine sider. Der fant jeg ut at man kan bruke lys (laser?) til å fjerne de permanent, og på fredag ringte jeg og bestilte time, og i dag var jeg der.

Så nå sitter jeg her med knallrøde kinn som brenner, kjennes og ser ut som jeg er kraftig solbrent. Det skulle gi seg etter max et par-tre dager ifølge damen som behandlet meg. Det var gjort på bare noen få minutter, og kostet 1500 kr. Nå er jeg spent på om jeg blir fornøyd med resultatet. Det gikk visste noen dager før man kunne se ordentlig, og noen trenger flere behandlinger.

Føler meg litt overfladisk som har gjort det, det var liksom ikke såå synlig eller skjemmende, men det var jo veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at jeg aldri har lagt merke til at du har vært rød i kinnene så lenge jeg kan huske, men godt du fikk gjort noe med noe som har plaget deg! Håper det får den effekten du ønsker, og at du slipper mange behandinger. :)

Jeg kunne selv tenkt meg å gjøre noen småting (fjerne ting i ansiktet, vet ikke hva jeg skal kalle det) selv, uten at det trenger å bety at man er så overfladisk, så jeg skjønner deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ikke vært sånn kjempeskjemmende, men jeg pleier å bruker litt pudder over for å dempe det litt, så det ikke synes så godt. Ser vel mer ut som jeg nettop har vært ute i kaldt vær. Alltid. Og det var jeg litt lei av. Det er allerede mye bedre, og tydeligvis så fjerner det pigmenter også, for jeg hadde to pigmentflekker etter graviditeten som ser ut som skal forsvinne nå også. Tror nok jeg skal ha en bahendling til, og så er jeg fornøyd. :)

I dag har jeg snakket med en fotostudent som tar på seg oppdrag, ang å ta familiebilder som vi kan gi til svigerfar i 70-års gave. Hun virket kjempekjekk, og bildene hennes er veldig fine. Link Hun skulle bare ha 2000 kr, og da får vi 10 redigerte bilder på CD. Egentlig sa hun 1000 kr, men jeg tilbød henne det dobbelte, siden vi tross alt er ca 15 personer som skal tas bilde av, og hun skal gjøre det på en søndag. Jeg tror hun ble veldig glad for det. Gleder meg til det, selv om det ikke er før i april da. :)

Nå ligger J og sover. Han har fått veldig fin dagrytme nå, og er så grei å legge både kveld og dag.

I kveld skal jeg og mannen på samlivskurs "Godt samliv", som arrangerers for alle førstegangsforeldre. En venninne skal sitte barnevakt, og det blir første gang noen andre skal legge ham. Håper det går greit, for det er 2 ganger.

PÅ mandag begynte jeg på Grete Roede Kurs. Veldig kjekt å komme i gang, og jeg er veldig motivert til å gå ned nå. Har vært supeflink hele denne uka, og det betyr at jeg kan unne meg LITT godt til helgen. Har allerede kjøpt inn det jeg skal spise :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet hjem fra første del av samlivskurset .Det var veldig kjekt, både jeg og mannen synes det var ålreit. Moro å fokusere litt på parforholdet, og lære noen kommunikasjonsteknikker. Gleder meg allerede til neste gang.

Det gikk ganske greit for barnevaktene. Da gav J grøt, og la ham kl 19.00. Han sovnet med en gang faktisk. Men etter bare en time våknet han igjen og var utrøstelig. da tok de ham opp litt og lot han sitte i sofaen med dem, og da var det visst greit. Han hadde visst bæsjet også, for 6. gang i dag, så han hadde nok litt ubehag. Kansje er det noe tenner på gang endelig? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner i sikte enda. Det var bare den dagen det sto på med bæsjing, så han var rett og slett litt klein i magen tenker jeg.

Argh, jeg er blitt sjuk. Er knallforkjølet og har tidvis feber. Veldig kjedelig. Men siden mannen sto opp med J i går, får jeg prøve å klare meg i dag, mannen trenger jo litt hvile han og. Tenkte å legge meg igjen når J skal sove første luren sin.

Ellers ikke så mye nytt i heimen her. I morgen er det første veiing på GR, og jeg er spent på resultatet. Har vært Suuuuperflink denne uka. Spiste litt sjokolade i går, men det er lov heldigivs. Var bare en liten sjokoladebar av "Bergene Milk". Har laget middag fra GR-oppskriftene hele uka, og notert alle måltider, så det bør vises på vekta :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...