Gå til innhold

Mai-juni 2010

Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

hei alle sammen :goodbye:

ja, nå nærmer det seg! jeg har siste dag på jobben mandag, så er det ut i permisjon :sjokkert: oi, så fort det har gått den siste tiden! er vel ikke så rart med sesongskifte (oooo herlige vår) og påskeferie, tiden går liksom litt fortere da!

her er vel alt klart egentlig...bortsett fra sykehusbagen, som jeg forøvrig ikke aner hva skal inneholde. må vel få pakket den en gang neste uke, da er det 3 uker til termin og jenta vår er ikke prematur lenger :hjerte:

ellers må jeg korrigere meg selv litt; lapskaus er visstnok ikke så smart å spise om man ammer, så ikke fyll opp frysern deres med dette! er noen av ingrediensene som kan gi ungen vond mage..feks. kål/kålrot/løk (noen barn tåler det nok, så man kan jo prøve seg frem). jeg har iallfall lest litt mer om hva som kanskje bør unngås og alliert meg med mamma og bestemor, så de skal hjelpe meg med å lage noen enkle (ammevennlige) retter + noe søtt til kaffegjester som måtte komme innom ;)

åja- kom gjerne med tips til hva jeg skal pakke i den bagen. må jeg feks. ha med bleier? og hvor mye skift må jeg ha til vesla? (har fødeplass på ullevål og vet at det sykehushotellet er litt enklere/man er mer på egenhånd enn barsel).

Ha en fin dag videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litaågo

Jeg er heller ikke klar - i hvert fall ikke med forberedelsene - så bra om den lille holder seg inne i enda noen uker. Men så klart kjenner jeg på følelsen av at det skal bli så godt å se ham og holde ham :rødme: Gleder meg kjempemye til det!

Kara W: Føler det heller ikke som "naturlig" å skrive et slikt brev til jordmor med fødselen, men tenker at det kunne vært praktisk å ha da det ikke er sikkert man er like kapabel til å formidle alle tanker og ønsker selv hele tiden. Kanskje kan man bare ha med seg et enkelt ark med noen punkter på? Har sett et par eksempler på slike brev og det er veldig ulikt hvor mye den enkelte legger i det.

Uansett har man vel snakket såpass mye med den man skal ha med seg på forhånd at han eller hun vet litt om hva du ønsker/ikke ønsker :)

Tenk at det nærmer seg permisjon og fødsel for flere her :hjerter: Blir spennende å følge med fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk nettopp på ammekurs (bare et par timer siden) og der avkreftet de myten om at man burde holde seg unna enkelte matvarer :jepp: Noen kunne reagere på sånt sa de, men man måtte bare prøve seg fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her går vi også og venter, og venter, og venter ;) Jeg gleder meg til jeg kan si at jeg er i permisjon istedenfor å være sykmeldt :fnise:

Alt er klart til lillegutt og står og venter på ham på rommet hans :rødme:

I går var det rett før vi måtte på føden på kontroll da jeg syntes kynnerne ble litt vel sterke, de kom ca. hvert 10. minutt og tok også i korsryggen. I tillegg tror jeg slimproppen har gått. Men man kan jo gå ukesvis med dette uten at det betyr noe, men jeg skal få jordmor til å sjekke når jeg skal dit på kontroll neste uke iallfall! :lur:

Så etter i går kom jeg på at jeg må kanskje snart pakke fødebag iallfall - eller lage lista!

pysepusen var forresten faerytale før :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hvordan er det egentlig med denne slimproppen.. Er det slik at man rett og slett ikke kan unngå å merke at den går? :sjenert:

Jeg har verken tydelige kynnere, vondt i rygg eller lysk - er vel egentlig å betrakte som heldig, men forutenom magen så føler jeg meg ikke så innmari gravid. :ler: Eller, halsbrannen er ganske ille til tider da.

Så for min del virker det som om ventetiden blir veldig lang (at jeg går forbi termin), eller så kommer ting til å skje i en feiende fart når det først setter i gang. :klø:

Gleder meg til å si at jeg er i permisjon selv - føles litt mer "tillatt" å gå på cafe o.l. synes jeg. :ler:

Du må si i fra før du forsvinner sånn pysepusen! :fy_fy:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er det lenge siden jeg har vært noe særlig her inne. Det ser ikke ut som det har begynt å skje så mye her, og det er jo bra :)

Formen er egentlig ganske bra. Jeg har vært heldig hele veien egentlig. Ikke hatt noen særlige problemer. Det begynner jo å bli tyngre, men det skulle vel bare mangle også... :) Men de siste dagene har halsbrannen tatt seg kraftig opp. Det kan jeg ikke si at jeg er så begeistret for. Jeg har stort sett bare merket noe til det enkelte kvelder når jeg legger meg ned, men nå dukker det opp når som helst, også midt på dagen. Nå f.eks.... Utrolig irriterende og slitsomt. Men, jeg skal jo ikke klage i forhold til mange andre.

Jeg er fremdeles i full jobb, men i dag begynner jeg for alvor å glede meg til permisjon. Det begynner å bli slitsomt, selv om jeg kan tilpasse jobben min helt til hva som passer meg. Bortsettfra å ligge på sofaen og få beveget nok. Kontorjobb blir liksom ikke så mye annet enn en kontorjobb... Men hadde jo vært mye mer slitsomt å ha en mer aktiv jobb.

Mye syting på meg idag. Men det er godt å få det ut også. Så kan man heller kose seg over det fantastiske sommerværet vi har i Oslo i dag :)

Når det gjelder utstyr etc så tror jeg egentlig vi er nesten i boks. Det viktigste er klart :)

Endret av lavendeldrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er du på vei nå da Lavendeldrøm? :)

Halsbrannen har blitt mer framtredende her også den siste uka :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

:goodbye: I dag er den store klesvaskedagen her i heimen. Har endelig fått opp en kommode, så nå har vi et sted å gjøre av alt. Kjøpte Hemnes kommode med 6 skuffer fra Ikea... Hjelpes, den var stor :sjokkert: Så nå har i alle fall den lille god plass til klærne sine. Kanskje greit slik som bestemødrene handler :legrine:

Ellers var jeg hos jordmor i dag. Alt stod bra til og alle verdier var som de skulle, også ligger han med hodet ned :)

Dette med slimproppen har jeg lurt litt på også, men det virker ikke som om det er noe fasit på det. Noen merker det helt tydelig da det helt klart er en "propp" som kommer, mens andre merker mindre til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei nå da Lavendeldrøm? :)

Halsbrannen har blitt mer framtredende her også den siste uka :spy:

Jeg er 35 uker på lørdag. Begynner å nærme seg nå faktisk.

Halsbrannen nådde en ny topp i går. Da var det helt håpløst å ligge i det hele tatt og jeg våknet av at det brant. Hjalp heldigvis å ta en spiseskje med flytende Gaviscon. (jeg hadde litt tidligere på kvelden tatt to tabletter) Da fikk jeg sove helt til klokka ringte. Heldigvis. Jeg begynte å lure på hvordan den natten skulle bli...

Nå er det bare to uker og 1,5 dag igjen på jobb. Det er helt sprøtt å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig med denne slimproppen.. Er det slik at man rett og slett ikke kan unngå å merke at den går? :sjenert:

...klipp..

Jeg tror slimproppen min har drevet og gått den siste uka.. Litt ekle detaljer, men har kommet endel tyktflytende gulaktig slim, noen ganger med litt blodspor i ;) Men med de andre har slimproppen kommet som store gulaktige klumper i starten av fødselen. Med tvillingene hadde jeg 3 cm åpning da de satte drypp ett døgn etter vannavgang, og da kom slimproppen sammen med riene, klasket i gulvet faktisk.. Med jørgen gikk den også i løpet av åpningstiden.

Men den kan gå veldig gradvis også, slik at man ikke trenger å merke at den forsvinner i det heletatt. Så da ble du helt sikkert ikke mye klokere av mitt svar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har begynt å gå opp for meg at vi skal få en liten en snart! :sjokkert:

I helgen kjøpte vi vogn, så det er ihvertfall på plass. Neste helg skal foreldrene mine til broren min, og da får vi igjen bilsetet og det av nyfødttøyet som vi lånte bort, så hun får ikke lov til å komme før det :fnise: Igår gikk jeg igjennom esken med babytøy og har begynt å vaske noe av det. Det aller meste er desverre lyseblått, så jeg blir nok nødt til å kjøpe litt jenteklær også (huff så trist ;) )

Vugge, badebalje og slike ting kan vente litt til med å komme opp fra kjelleren, og stellebordet har aldri flyttet på seg (bør vel bare reorganisere hvordan jeg har ting der igjen).

På barnerommet er det allerede en stor kommode, og skap med mange trådkurver, så jeg må bare finne ut hvordan jeg skal organisere klærne til begge barna. Guttungen har så vidt begynt å finne frem klær selv, så vil ikke forvirre ham alt for mye med å flytte på alle klærne hans heller. Og trådkurvene er vell mest fyllt med mine ting :sjenert:

Bekkenet har begynt å klage masse, så neste uke skal jeg til fysio. Sist jeg var der var i november, så jeg er ganske fornøyd med hvordan det har holdt seg. Dagene tilbringes stort sett på sofaen, og jeg leser masse om fødsler. Har skrevet en liste over tanker rundt fødselen som jeg har gitt til mannen, så kan han overbringe beskjeder til jordmor, evt. bare levere fra seg listen hvis han heller vil det.

Til helgen er det bare tre uker til termin, så i teorien kan vel ting skje når som helst :hakeslepp:

Kos dere med magen alle sammen! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Er det noen av dere som har klorevotter til babyen? I terminklubben min på Babyverden er det en del som har det, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri hadde hørt om det før ;) Men for all del - er det nødvendig kan jeg jo alltids strikke noen par :) Synes dere det er nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har klorevotter til babyen? I terminklubben min på Babyverden er det en del som har det, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri hadde hørt om det før ;) Men for all del - er det nødvendig kan jeg jo alltids strikke noen par :) Synes dere det er nødvendig?

Vi har tynne klorevotter i bomull fra HM til 29 kroner. Om det er nødvendig eller ikke er jo umulig å vite før barnet kommer. Noen klorer seg masse i ansiktet, andre barn rører ikke ansiktet. Å 29 kroner er jo ikke akkurat den største utgiften. Men strikkede blir ikke det veldig varmt innendørs (og utendørs for den saks skyld)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Det er veldig tynn babyull så det blir nok ikke for varmt nei :) Men nå bruker jeg ull selv året rundt - både når det er varmt og når det er kaldt. Det er jo mer regulerende enn bomull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tynn babyull så det blir nok ikke for varmt nei :) Men nå bruker jeg ull selv året rundt - både når det er varmt og når det er kaldt. Det er jo mer regulerende enn bomull!

Oki. Så for meg ordentlige tykke ullvotter jeg nå. Hehe. Men da ville jeg bare strikket i vei jeg altså:) Det skader jo ikke å ha liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et par liggende som vi fikk forrige gang, men som aldri ble brukt. Dersom det viser seg å være nødvendig, så fungerer det helt fint å bruke sokker på hendene. Babyen vet jo ikke forskjellen.

Idag er det tre uker til termin :sjokkert: Jeg kan i teorien føde når som helst nå :dåne: Vi satser på første uken i mai :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Men da lager jeg noen jeg da :) Har jo mer enn nok av tid for å si det sånn!

Uke 37 på meg også i morgen, men jeg er helt klar for å få ham ut! :fnise: Så jeg har forberedt mannen på at fra i morgen av så begynner kjerringrådene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det begynner å bli spennende nå ja! :jepp:

pysepusen: han synes vel ikke det var en så dum idé, hvis kjerringrådene inkluderer han også? :lur:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Arhirwen: Neida, tror han er fornøyd :fnise: Lenge siden det ble noe på ham med det bekkenet mitt :tunge1:

Endret av pysepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...