Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Gjest litaågo

:fnise: liljan... Det er utrolig hva man trenger :) Men jeg tipper at et par sokker fungerer like godt.

Må bare benytte muligheten til å skryte litt av samboer. Han er kjempeflink til å gi meg komplimenter om dagen :gravid: og til å kose og snakke med den lille i magen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en god prat med babyen i magen igår, og vi ble enig om at hun skal komme første uken i mai. Onsdagen eller torsdagen, det var vi ikke helt sikkre på :gravid: Så da har jeg fortsatt 2,5 uke på meg å forberede :fnise:

Mannen maser om at jeg må pakke sykehusbaggen, så det blir nok gjort iløpet av uken. Også skal jeg få ham til å bære opp vuggen i helgen så jeg kan vaske og re opp i den. Da blir vi ferdig i gooood tid til den lille kommer :jepp:

Nå har jeg endelig ringt fysio og fått time på onsdag. Håper hun kan gi meg litt øvelser som hjelper på bekkenet, for jeg skal ikke gjøre mye før det klager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk god hjelp av fysioterapauten idag, og klarte å gå til barnehagen nesten uten smerter. Deilig!

Prøvde også å pakke sykehusbaggen idag, men husker ingenting av hva som er nyttig å ha med seg. Vet at det finnes lister overalt, men klarte ikke å finne de heller. Så nå står det en bag på sengen med to amme-BHer, tre ammetopper og fire truser oppi. Er ganske sikker på at det er mer som skal oppi der, men hjernen har helt skrudd seg av :fnise: Får gjøre et nytt forsøk imorgen :jepp:

Begynner så vidt å glede meg til å møte den lille. Har klappet og småpratet med magen de siste par dagene, og det begynner å gå opp for meg at snart er jeg mamma til en liten baby igjen. Men helt klar er jeg ikke, så hun får holde seg der inne et par uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Funderer på å begynne med sykehusbagen jeg også snart. Mest fordi jeg da kan slappe av med at den er ferdig. Kontrollfreak.. :roll:

Ville egentlig bare si at det er action hos bizzy nå, hun hadde bare 4 minutter mellom riene i stad og mannen var sendt ut på oppdrag på butikken med handleliste til sykehusbagen! :hoppe:

Jeg er utnevnt som sladris, og skal gjøre en så god jobb som mulig! :jepp:

Lykke til bizzy! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til bizzy!

Syns det er rart å tenke på at jeg bare har syv uker igjen. Gleder meg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Skrev nettopp samme spørsmål i dagboken min, men tenkte at jeg kan slenge det ut her også.

Hvordan er egentlig modningsrier? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Lykke til bizzy! :hoppe:

Ang. sykehusbag så fikk jeg beskjed av mannen i går om at jeg kunne kanskje pakke den snart? :fnise: Jeg har også amme-BHer, topper og truser klart - samt sokker ;) Men skal vel putte oppi en joggebukse og to også og kanskje en tunika...? Forhåpentligvis skal vi jo på barselhotellet så greit å se litt ut :) Jo, også skal jeg ha et par Birkenstocks - må vel ha sko til å gå med inne? :klø:

Og til bebisen har jeg sikkert med altfor masse klær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Ambriel er med i mai-juni klubben? :klø:

Men iallefall så fikk hun en gutt allerede i går :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Oi, litt tidlig da! Men går det fint med dem?

Må si jeg er litt misunnelig :sjenert: Hilsen en stk. drittlei gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt står vist bare bra til :jepp:

Hun hadde vel akkurat 40 dager igjen til termin så hun rakk akkurat å bli høygravid :fnise:

Jeg er også missunnelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litaågo

Så spennende at det har begynt å komme små i terminklubben :rødme: Ikke lenge igjen nå, selv om ventetida sikkert blir i lengste laget for enkelte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Ambriel! :babygutt: Håper alt står bra til med mor og barn.

Så var det denne sykehusbaggen, da. Tenkte jeg skulle ut og kjøpe litt proviant idag. Bananer, sjokoladekjeks og Solo mener jeg at jeg pakket sist. Tror jeg spiste en bit banan og to halve kjeks iløpet av de 6-7 timene jeg lå på sykehuset. Anbefaler folk å prøve å spise og drikke litt mer enn det :sukk:

Ellers kom jeg på at en lettlest bok er kjekt å ha. Det skjer ikke egentlig så mye de første døgnene, og det er grenser for hvor lenge man orker å stirre på en nyfødt baby (ihverfall følte jeg det slik). Mange anbefaler en hårtørker til å tørke seg nedentil, men det følte ikke jeg noe behov for.

Og til når man kommer hjem bør man ha mange bind og ekstra mykt dopapir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke det jeg vet. Nå bor jeg i Nord-Norge og hunn på Østlandet, men jeg traff henne da jeg var i Oslo nå i helgen, og hun så veldig bra ut. :) Men noen baby håper vi ikke kommer før om knappe to uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og magen er her fortsatt. Har merket flere og kraftigere kynnere de siste dagene, men ellers er det ikke så mye som skjer.

Men jeg har endelig klart å forberede meg litt. Sykehusbaggen er pakket og vuggen er redd opp og klar. Vi har fått tilbake bilstolen som vi lånte bort, så nå holder jeg på å vaske trekket. Og listen med navneforslag er nede i 4 navn. Det tror jeg blir den vanskeligste delen.

Jeg tror også guttungen vår begynner å skjønne at vi skal få en liten baby. Vi prater en del om det, og det hender at han gjentar ting, og at vi leker leker som innvolverer babyer. Men uansett tror jeg det kommer til å bli en stor omveltning for ham at mamma ikke lenger er bare hans mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har slettet alle dagbøker, må jeg bare rope det ut her:

Jeg skal bli mamma på mandag!!!!!

Planlagt keisersnitt, 6 uker før termin!

Vi er i sjokk. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...