Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Det hørtes dramatisk ut med plutselig setefødsel, Petroline. Godt å høre at det gikk greit sist, og at babyen ligger riktig vei denne gangen. Hvor gammel er storesøster? Her i huset er storebror 2 år. Han prater litt om babyen, og vi leker litt med dukker, men jeg tror absolutt ikke han skjønner hva som egentlig skjer.

Etter to aktive dager har jeg nå lagt meg godt til rette på sofaen, og akter å bli her til fødselen starter. Kjente det godt i magen da jeg kom hjem igår, men jeg la meg til å sove, og alt roet seg. Merker at det kommer kynnere veldig fort når jeg er aktiv, men det gir seg raskt når jeg legger meg ned. Tre dager til termin :hoppe: Må bare kvitte meg med denne forkjølelsen. :forkjola: Nekter å hoste og snørre meg gjennom fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjent ut Kara. Både det med forkjølelse og sofa...

Storesøster blir 3 i sommer, og gleder seg veldig. Hun snakker om lillebror mange ganger om dagen. Lillebroren min, kaller hun han. Men den dagen det faktisk er en ny person i leiligheten, det spørs om det er like hjertelig da. Det må jo være en enorm omveltning i et lite menneskes liv, tenker jeg. Og en eller annen reaksjon vil det komme. Vi får bare oppfordre folk om å involvere lillesøster, kanskje før de setter fokus på det nye familiemedlemmet.

Vel setefødsel var vel ikke akkurat dramatisk, mer overraskende. Første undersøkelsen da jeg kom på sykehuset: "hm.. det var et veldig mykt hode, jeg tror det må være en stump".. Men vible veldig godt ivaretatt, og var aldri utrygge eller skrekkslagne. Så nå gleder jeg meg litt (syke menneske!) til neste fødsel.

3 dager igjen er ikke lenge! Jeg har 16 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Ønsker dere lykke til! :blomst:

Kopierer "fødselshistorien" min fra et annet forum:

Søndag morgen våknet jeg og kunne ikke huske å ha kjent liv gjennom natten. Satte igang med litt magedulting, og masse kald appelsinjuice. Da jeg ikke kjente noe tegn til bevegelse, ringte jeg på JM og ba henne lytte. Hun fant en fin hjerterytme, og vi ble enige om å vente med en sparketest til etter frokost. Er mer liv i han da.

Ble koblet til for sparketest, og Mumdus hadde visstnok fine variasjoner selv om han ikke sparket så mye. Men hjerterytmen falt med mot en 124 i snitt, mye lavere enn tidligere. Den kunne også finne på å falle under 100, da begynte jeg å bli bekymret. Legene kom og så på utskriften, og trodde at han hadde det bra men de ville overvåke meg kontinuerlig. Klokka er ca 930 og jeg begynner å gråte i frykt for hva som kan skje.

Jeg blir flyttet over på et annet rom, og koblet av overvåking for å gå på do en tur. Da jordmor skal finne hjerterytmen 5 minutt senere er den veldig lav. Hun slår på alarmknappen og jeg blir trillet inn til operasjon. Under 10 minutt senere ligger jeg i full narkose.... Legen fortalte etterpå at alarmen ble slått 0958, og Mundus ble født 1009. Det tok altså 11 minutter! :sjokk:

Våkner opp ca kl. 1100 med beskjed om at gutten vår er født og har det bra borte på Barneklinikken. Han hadde navlesnoren 4,5 ganger rundt halsen sin stakkar!!!! Sambo stod og ventet på å få treffe meg, og vi fikk en fin prat sammen med meg i morfinrus! Klokka 13 fikk han gå bort og hilse på gutten vår, jeg måtte ligge igjen til oppvåkning.

Mundus har det veldig bra! Han veide 1910 gram ved fødselen og var 44 cm lang. Han er koblet helt av CPAP siden kl 19 på søndag, spiser,sover og bæsjer! Mine foreldre kom og satt et par timer med meg på obs-posten, før jeg klarte å komme meg bort til nyfødtposten ca 1930. Fikk ha ham på brystet for første gang da, helt fantastisk. Jeg har kommet godt i gang med pumpingen, og legger han til brystet så ofte jeg har mulighet. Men siden han er litt umoden, kan dette med ammingen ta litt tid.

Jeg ligger til observasjon på KK pga. operasjonssåret, mens babyen ligger på Barneklinikken til overvåking. Håper jeg blir utskrevet i morgen, for er ganske lei nå. Har ikke særlig vondt lenger (annet enn i såret da), og har sinnsykt lyst på en tur hjem.

Vi er så takknemlige for at alt er gått bra! Og lykkelige foreldre til en nydelig gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh da er du den jeg trodde på et annet forum :ler: Så nemli historien der og tenkte at det måtte være deg :Nikke:

Så flott å høre at dere har det bra :hoppe: Og bra at dem reagerte så raskt med å få han ut! :jepp:

Håper det går fint med dere og at du gror fint :klem:

Gratulerer så mye igjen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så fint at alt gikk bra. Sitter her med tårer i øynene etter å ha lest historien. Det høres ut som om dere blir godt tatt vare på. Alle mulige lykkeønskninger for fremtiden. Måtte han vokse seg stor og sterk, og måtte ammingen gå bra :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager til termin. Følte meg veldig dårlig i morges, og mye aktivitet i magen, men det gikk over iløpet av formiddagen, og nå er magen rolig og formen fin igjen. Var til legen idag, og alt så bra ut. Hodet er skikkelig festet og ellers er alt som det skal være. Eneste litt skumle var at legen fant TO hjerterytmer :sjokkert: Etter å ha lyttet en stund til begge to kom hun frem til at jenta nok bare hadde så sterk hjertelyd at det ble ekko. Synes det høres veldig rart ut, men det hadde vel blitt oppdaget før dersom det var to der inne. Har tross alt vært på to ultralyder og mange legekontroller.

Ellers var hun så sikker på at jeg kommer til føde snart at hun ikke en gang satt meg opp til overtidskontroll! Men selvfølgelig med løfte at dersom jeg ikke hadde født enda neste fredag så skulle jeg ringe på morgenen og få time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Så spennende, Kara W! :happy:

Det er da veldig rart om det plutselig skulle være to der inne - som du sier, du har jo vært til flere kontroller. :)

Da blir det kanskje fødsel der i gården snart da? :lur:

---

Kan forresten melde om at Bizzy fikk ei perfekt og velskapt jente kl. 19.46 i kveld! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var termindatoen kommet, men fortsatt ingen baby. Har hatt en del murringer, men de forsvinner når jeg går rundt. Sist fødte jeg til termin, og hadde håper på å klare samme kunststykket en gang til. Men mannen sier han gjerne vil ha helg, så da venter vi vell til mandag :fnise:

Ellers har jeg laget en egen tråd med fødeliste. Håper jeg ikke har glemt noen eller gjort noen feil, nå da. Så skal jeg passe på å få oppdatert den etterhvert som det kommer flere små, søte KG-babyer til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Spennende med termindato! :jepp:

Får håpe du slipper å gå så veldig mye på overtid! Siden mannen din vil ha helg, så satser vi på mandagsbarn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Supert med fødeliste :tommelsmil:

Og termindato ja... heldiggen :) Får satse på en mandagsbaby for deg da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litaågo

Gratulerer så mye til alle som har fått sine søte små! :rødme:

Og lykke til alle dere der fødselen nærmer seg :) Snart fylles terminklubben opp av nye prinser og prinsesser :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det veldig stille. Flere som bare ligger og venter på at ting skal skje? Jeg er T+4 idag, og var helt sikker på at jeg kom til å ha en ukesgammel baby på dette tidspunktet :sukk: Trodde virkelig at ting var på gang i går. Magen var helt hard fra jeg sto opp og frem til ca lunch. Hadde også et par kraftige tak som jeg måtte puste meg igjennom og som kjentes ut som riene jeg hadde i starten sist. Men så roet det hele seg, og vi fikk nok en god natts søvn.

Hvordan går det med dere andre? Noen som har noe på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Spørs nok om det er flere som bare går og venter om dagen. Kjenner selv at KG-lysten på langt nær er på topp om dagen. Pussig, for nå når jeg er ute i permisjon skulle en jo tro at jeg har mer enn nok tid til det. Ellers er det ingenting på gang her enda annet enn at kynnerne har blitt litt kraftigere kanskje, men så har jeg også igjen ei stund til terminen.

Får håpe du snart kommer avgårde, Kara W, og at du slipper at kroppen lurer deg så mange ganger :) Kan forstå at du blir sliten av å gå slik, selv om jeg nok ikke har så mange trøstende ord å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Ja, det er stille her... jeg er innom flere ganger til dagen for å sjekke om noe har skjedd :fnise:

T+1 selv og er veldig klar for å få ut babyen min! Bekkenet har slått seg helt vrangt så det blir laaaaaange dager på sofaen :sjenert:

Har også masse kynnere og innimellom kjennes det som om de tar seg opp, men det er som deg Kara W. - de slutter :sur: Lurer på om jeg kommer til å kjenne forskjell på kynnere/maserier og når det virkelig setter i gang jeg :gjeiper: Men jeg gleder meg masse :strix: Og det skal bli sååå fint å se lillegutten min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rolig her i leiren også.

Jeg er veldig spente på dere som er over termin nå... Håper det skjer noe jo før jo heller. Utrolig frustrerende å gå å vente!

Selv har jeg vært et par ganger til modningsakupunktur nå. Det er ganske deilig. Har glemt helsekortet hjemme hver gang, så hun har ikke villet sette nåler i magen. Hun vil ha en bekreftelse på at jeg har termin når jeg sier. Og det skjønner jeg jo..! Hun hadde visstnok hatt noen pasienter som hadde sagt de var kommet lengre enn hva som var sant, og etter det gjør hun ikke noe som kan sette litt fortgang i ting, før hun får se selv.

Gleder meg veldig til å hilse på nå. Også blir det godt å kunne ta på seg skoene uten å være avhengig av skojern, ta på seg sokker etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...