Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Hehe, i går fant jeg ut at get boksen hadde slettet alle serieopptakene. Så da jeg skulle se opptaket av Ullared var det jo ingenting der.. Så fikk bare med meg det siste kvarteret... Det er jo egentlig en skikkelig søppelserie, men så utrolig deilig når man ligger sliten på sofaen og trenger noe helt hjernedødt før det er kvelden :) Akkurat passe når man ligger der med strikketøyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Wow, her er det kommet melk i puppene :overrasket: Vet at jeg ikke skal prøve å få noe ut, men måtte bare prøve bittelitt :fnise: Det er når slike ting skjer at det virkelig går opp for meg at det bor en liten bebis i magen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her har det rent siden uke 18. Jeg må bruke ammeinnlegg. Ble litt bekymret jeg da, men det var visst helt normalt. Men vi skal ikke klemme ut, nei. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Tenkte det var på tide å stikke innom her igjen. Var uten PC i to måneder, og så har ting vært utrolig hektiske, så da har det ikke vært tid til å være på KG i det hele tatt.

Magen og puppene vokser. Er mye større enn sist jeg var gravid, og jeg har vokst to cup-størelser og er like stor som da jeg ammet allerede :sjokkert: Heldigvis er alt annet stort sett samme størelse.

Jeg er helt utrolig sliten og har mest lyst til å sove hele dagen. Så nå er jeg blitt 40% sykemeldt. Gleder meg til å jobbe litt kortere dager og kanskje ha litt overskudd til familien min igjen. Bekkenet krangler også innimellom, men ikke nok til at jeg har somlet meg til å ringe fysioterapaut (har fått henvisning).

Merket at dette er barn nummer to. Det er tre måneder igjen, og vi har ikke planlagt noen ting. Har tittet litt på vogner en gang, men ikke kommet frem til noe konkret.

Hvordan går det med resten av gjengen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her er det kommet melk i puppene :overrasket: Vet at jeg ikke skal prøve å få noe ut, men måtte bare prøve bittelitt :fnise: Det er når slike ting skjer at det virkelig går opp for meg at det bor en liten bebis i magen min!!!

Tihi. jeg fikk det i uke 23 og var like overrasket som deg. synes det var litt spennende da...man føler seg plutselig veldig gravid når puppene lekker :fnise:

Hei jenter. Tenkte det var på tide å stikke innom her igjen. Var uten PC i to måneder, og så har ting vært utrolig hektiske, så da har det ikke vært tid til å være på KG i det hele tatt.

Magen og puppene vokser. Er mye større enn sist jeg var gravid, og jeg har vokst to cup-størelser og er like stor som da jeg ammet allerede :sjokkert: Heldigvis er alt annet stort sett samme størelse.

Jeg er helt utrolig sliten og har mest lyst til å sove hele dagen. Så nå er jeg blitt 40% sykemeldt. Gleder meg til å jobbe litt kortere dager og kanskje ha litt overskudd til familien min igjen. Bekkenet krangler også innimellom, men ikke nok til at jeg har somlet meg til å ringe fysioterapaut (har fått henvisning).

Merket at dette er barn nummer to. Det er tre måneder igjen, og vi har ikke planlagt noen ting. Har tittet litt på vogner en gang, men ikke kommet frem til noe konkret.

Hvordan går det med resten av gjengen her?

Høres godt ut med sykmelding! jeg jobber fortsatt 100%, men lurer på om jeg snart må ta signalene kroppen sender og gå ned i stilling litt..

ellers er det lite nytt fra min kant. jeg nyter å være gravid og elsker bevegelsene jenta vår gir fra seg hver dag. ingenting er som å våkne og kjenne masse av liv i magen :hjerte:

her er det meste av utstyr allerede kjøpt inn, men har ikke begynte på barnerommet enda. alt står bare i esker og ser rotete ut. begynner vel om ikke altfor lenge ;)

-------

ikke har jeg fått begynt på strikkinga enda heller... :filer: æsj, jeg er så treg. får se om jeg kommer igang i helgen...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg kan ikke klage på formen i det hele tatt, koser meg stort med å gå gravid. Det er klart jeg blir fortere andpusten enn før og jeg får kynnere ved fysisk aktivitet og stress, men det går helt greit. Har også hatt mine runder med leggkramper, halsbrann og hemorroider (sorry detaljene!), men det ser faktisk ut til å bli litt bedre. :) Tenker masse og lurer på hvordan den nye hverdagen med jenta vår blir. :kgbaby: :rødme:

Jeg er i skikkelig redebyggehumør for tiden. Maser og maser på mannen om at vi må fikse barnerommet. Nå har vi i hvert fall fått kjøpt maling. Når vi har fått det malt og lufta ut kan jeg begynne med de koselige tingene, kjøpe inn gardiner, lampe og teppe. Montere sprinkelseng og kommode (må kjøpe inn kommode først). Pynte og gjøre det pent. Vaske sengetøy og legge på i sprinkelseng og vugge. Montere vognen og sette frem. Vaske og stryke babyklær og legge i kommoden. Ahhh, det klør i fingrene! Vi skal jo ha bayen inne hos oss de første månedene, men jeg vil så gjerne ha babyrommet i stand for å sette ha tingene hennes der. :)

Vi har kjøpt inn eller arvet det meste av utstyr, men det gjenstår jo noe. Jeg må gå igjennom klærne for å få litt bedre oversikt der.

Jeg har begynt å planlegge sykehusbagen også. Mannen mener jeg har blitt helt sprø! :gjeiper: :fnise:

Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litaågo
Hei dere!

Jeg kan ikke klage på formen i det hele tatt, koser meg stort med å gå gravid. Det er klart jeg blir fortere andpusten enn før og jeg får kynnere ved fysisk aktivitet og stress, men det går helt greit.

Dette høres litt ut som meg det :jepp: Kan virkelg ikke klage på formen og bare koser meg kjempemye med alle sparkene fra han i magen :)

Har så vidt begynt på innkjøp og oppussing av barnerommet, men enda er det mye som gjenstår. Godt det enda er en del uker igjen, selv om jeg er sikker på at de kommer til å gå unna fortere en hva man har tenkt :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det er flere redebyggere her :) Det gjenstår en del for vår del, har bare begynt å kjøpe klær etc. Jeg synes det er litt tidlig med de store tingene enda, så har holdt litt igjen. (selv om kjøpelysten definitivt er der!!!...) Men tenker også at det kan være greit å fordele kostnadene litt utover de månedene som er igjen. Heldigvis har vi fått en del hjelp fra kommende besteforeldre, så det kommer godt med.

Tenkte vi skulle få bestilt vogn i alle fall i løpet av ikke så lang tid. De snakket om 4-6 ukers bestillingstid, så vi har fremdeles ganske god tid på oss føler jeg.

Også kan det være greit å sjekke at det går fint å få inn bilsetet i bilen før vi kjøper det. Vi har ikke så stor bil, men vi må jo bare få det til. Og forhåpentligvis klarer vi å få inn et maxi cosi sete samtidig som det går an å sitte greit å passasjersetet foran...

Barnerommet begynner å bli så godt som klart nå heldigvis. Er helt nøytralt, så vi får velge litt farger i gardiner etc. Og kanskje noen sjablonger/merker(?) på veggene? Det er jo en stund til han kommer til å være så mye der inne, men det kan jo godt være litt babyrom likevel :)

Formen er heldigvis ganske grei. Blir fortere sliten og kjenner det i ribbenet at jeg synker litt fremover, så det er vel ryggøvelser som gjelder... Ellers er det jo veldig godt å legge seg på sofaen med strikketøyet (har blitt helt bitt av basillen nå... Nå er det babylue som er prosjektet) på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall vente til du har fått bekreftet termin hos legen etter uke 26. Det må sendes med papirene til nav, så du trenger ikke tenke på det før uke 26 i alle fall(eller når du er hos legen etter det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man få bekreftet termin fra lege? :klø: Er det ikke det man får nåår man er på UL?

Jeg er ganske grønn jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Sånn som jeg har forstått det så må man få en bekreftelse på termin av lege/jordmor etter at 26. svangerskapsuke er over! Om ikke det står på NAV sine sider også? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må visst få en bekreftelse som er skrevet etter 26.uke. Jordmor snakket om at det var visst fordi da er man ganske sikker på at barnet vil kunne vokse opp. Nav mener vel at UL er for tidlig til å være sikker...? Virker egentlig litt teit når det eneste legen sikkert gjør er å bekrefte det som ble satt etter UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo du må vente til etter uke 26, og det er et eget skriv som de fyller ut. "Jeg bekrefter at personnummer XXX har termin XX.XX.XXX. Hilsen jordmor/lege" eller noe tilsvarende enkelt tror jeg det sto på min sist. Det anbefales å sende inn papirene minst 4 uker før permisjonen starter da det kan være lang behandlingstid noen steder. Men du får etterbetalt penger dersom du skulle sende inn senere også.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, jeg hater disse hormonene :sur: Har vært våken i to timer inatt og bare fokusert på alt det negative rundt fødsel og barseltid. Pluttselig husket jeg at det fæle jeg hadde glemt, og klarte ikke å huske en eneste koselig ting. Jeg vet jo at det er mye mer positivt, og at alt det negative forsvinner etterhvert, men akkurat der og da var alt bare trist og fælt. Selv ikke mannen klarte å trøste og roe meg :tristbla: Så nå har jeg ytret svangerskapets første "Jeg vil ikke være gravid mere!".

Jeg er sykemeldt hele denne uken og har ligget til sengs i fire dager nå. Men nå er jeg lei, så skal straks stå opp og dusje og prøve å få gjort litt nyttige ting. Så satser vi på at alle de gode tankene kommer tilbake og at jeg igjen gleder meg til å holde den vesle datteren min i armene :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest faerytale

Kaster meg på bølgen om å si at jeg ikke vil være gravid lenger :fnise: Men så i går var vi på ultralyd og fikk se skjønnassen i magen min, og da ble det litt verdt det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig :) Vi skal på 3d ultralyd neste uke. Blir moro å se han igjen :)

Jeg er heldigvis ikke så lei enda. Det eneste er at jeg synes det presser en del opp mot ribbena min og det er litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har også termin i mai, så følger litt med på dere her da :)

Ang det med termin-bekreftelse. Jeg snakket med nav og de sa at jeg kunne ta kopi av helsekortet samt dokumentet jeg fikk på ul og sende inn det som bekreftelse på termin. Jeg kunne velge om jeg ville gjøre det eller bekreftelse fra lege. Men som jeg har forstått det, så er det veldig forskjellig hva man får til svar, det kommer an på hvem en snakker med og hvilket nav-kontor. Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...