Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

City Cross med City bag og Duo Edge med et lettere understell enn det som er standard. Men jeg synes egentlig den blir for tung uansett, så heller mot city crossen.

Det høres ut som dere har vært gjennom den runden vi har hatt :) Vi synes Edge er kjempefin, men den er altfor tung. Jeg må kunne bære bagen opp til 3.etg, og city bagen veier faktisk en del mindre enn edge sin bag.

Vi lurte også på Nitro City, men fant ut at det er jo ingen fjæring på den, så jeg synes den ristet mer enn nok på parkettgulvet i butikken. Så derfor landet vi på City Cross. Selv om det sikkert hadde vært fint med de svingbare hjulene store deler av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann...får nesten litt panikk når jeg leser her...har ikke kjøpt en eneste ting enda vi...har så vidt sett på vogn...men har en søster som har en gutt på ett halvt år, hvor vi får arve veldig mye :jepp: Og har fått låne en vugge av svigerinnen min. Skal avgårde å kjøpe seng i morgen, samt å se på vogn. Så da er jeg vel igang med shoppingen, er redd jeg ikke klarer å stoppe når jeg først begynner :blush:

Var forresten på ultralyd på mandag, seint men godt, og lettere i sjokk gikk jeg derfra, er nemlig en :babygutt: inni der og jeg som var 95% sikker på at det var en jente :laugh::rodme: Men for all del, var ett veldig koselig sjokk da...var bare så sikker liksom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg vi også har landet på city cross med city bag. Hvitt skinn på bagen og brown check på sportsvogndelen. Handler i Sverige og får med exclusive stelleveske og fottrekk. Blir å bestille neste måned og hente i mars.

Nå har jeg bestillt vippestol, handlenett til vogn, insektsnett til citybagen (siden det på sportsvogna sitter fast), nesesuger og masse gulpekluter på nettet. Var så masse billig så måtte bare. Også har vi kjøpt litt sengetøy og dyner.

Nå leter jeg etter en fin stellematte. De jeg har funnet er enten for lite baby eller rosa (noe som passer dårlig til en prins). Vil ha en som er babyblå (evt hvit med babyblått søtt mønster). Godt jeg har godt tid å lete på enda. Hehe.

Må ut med mamma en dag å handle stoff til babykurven (hun skal sy trekket) også må jeg lete opp ett mønster til et fint hentesett som sambos bestemor kan strikke.

Føler jeg er godt i gang nå ja. Og sambo begynnte å male i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle gå og titte på litt tøy på salg idag. Har ikke kjøpt noenting enda, og begynner å få litt lyst til det. Men samtidig så har vi egentlig ikke noe sted å putte det før barnerommet er ferdig. Men det er egentlig ikke så mye som gjenstår på det da, så et par bodyer skal vi vel klare å plassere et sted :)

Mange har kjøpt masse allerede, men jeg føler ikke at jeg har så innmari dårlig tid enda... Det løper vel fort på en del om man først begynner vil jeg tro.. :) Moro er det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja jeg var ute og kjøpte seng i dag. Skulle igrunnen bare ha sengen, men kom hjem med 5 bodyer og ett par bukser.

Hadde kunne kjøpt mye mer om jeg hadde blitt lengre...farlig skummelt med salg og søte babyklær..men veldig gøy å kjøpe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg har hatt meg et raid på nettbutikken til H&M jeg... :sjenert:

Men jeg turte ikke å kjøpe mer enn en 3-pakning med bodyer i str 50.. Resten er i 56 og noe i 62 som jeg bare "måtte" ha.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk med meg et par utrolig søte sokker (som sikkert ikke passer før om lenge, men hvor godt sitter egentlig sokker på små babyer uansett...), to bodyer på salg og en kul cord-snekkerbukse. Litt rart å kjøpe det første, men moro da. Utrolig mye søtt/tøft. Og utrolig smått... Tok sjansen på 56 jeg også, blir sikkert fort passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg har en følelse av at man får en del gaver i str 50.. Men også i str 56. Men jeg tror jeg kommer til å kjøpe inn noen bodyer i 50, men det er så kjedelig om det tar 2 uker, og så er det ikke brukendes mer.

Men det er litt vanskelig det der med størrelser! I verste fall så får jeg sende ut pappaen på shopping i dagene etter prinsen er kommet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også. Man kjøper inn litt, får sikkert litt og dersom man mangler noe den første tiden så får far ta seg en rask tur ut og finne det som mangler. Ellers er det sikkert noen besteforeldre som også kaster seg ganske raskt i bilen om de får spørsmål om det... :)

Man kan jo risikere at 50 er for lite før man vet ordet av det, så kjedelig å sitte med veldig mye klær i for liten størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det er sant det :jepp:

En annen ting er jo hvis babyen er lang - slik at h*n faktisk er for stor for størrelse 50 allerede fra fødselen av. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Snakket med en venninne om dette med hvilke størrelser man får i gave, og det var mest 62, 68 og 74. Så vi kjøper inn en del i 50 (anatomien vår tilsier at babyen vår ikke blir så altfor lang ;) ) og litt i 56. Vi skal jo bruke egne klær på sykehuset og da må jeg tenke slik at vi ikke får vasket og derfor må ha til 3-4 dager :)

Når det gjelder sokker til babyer så er det ingenting som sitter så fint på foten som hjemmestrikkede sokker :nigo: Gjett hva jeg har slått meg på nå når jeg bare kan sitte her hjemme uansett? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo kanskje være et poeng med noen skift til å ha på sykehuset. Men samtidig så er det jo begrenset hvor mange man kan beregne å ha med seg også da...?

Jeg har våget meg ut på strikkingen selv. Nå blir det babyteppe. Kanskje sokker skal bli neste prosjekt (hvis jeg rekker det...)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med en venninne om dette med hvilke størrelser man får i gave, og det var mest 62, 68 og 74. Så vi kjøper inn en del i 50 (anatomien vår tilsier at babyen vår ikke blir så altfor lang ;) ) og litt i 56. Vi skal jo bruke egne klær på sykehuset og da må jeg tenke slik at vi ikke får vasket og derfor må ha til 3-4 dager :)

Når det gjelder sokker til babyer så er det ingenting som sitter så fint på foten som hjemmestrikkede sokker :nigo: Gjett hva jeg har slått meg på nå når jeg bare kan sitte her hjemme uansett? :ler:

Vi fikk for det meste gaver i størrelse 68 og 74 da tvillingene ble født... Masse fint, men ingenting som passet før de var over 6mnd gamle :fnise: Godt mamma hadde rensket Mamas&Papas i London for klær i str. 44 og 48 ;) så vi hadde noe å bruke den første måneden før de passet inn i str 50, og den brukte vi også lenge! Men nå var de små spå tross av at jeg gikk til 11 dager før ul-termin ;) Med storebror brukte vi str 50 i ca 2mnd tror jeg ;) Så små nette barn jeg har fått! Denne gangen har jeg desverre egentlig alt vi trenger :tunge1: Men noe nytt må jo prinsessa ha! Dessuten så har jeg ikke jenteklær i størrelse nyfødt annet enn sommerklær! Så en pitteliten unnskyldning for å handle litt har jeg klart å lage meg ;)

Jeg har ikke brukt egne klær på sykehuset, har vært så greit å bare kaste bodyene i vaskekørja når de blir skitne/våte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk fått masse gaver i størrelse 50 allerede! Men det er mest "penklær", vi trenger vanlige bodys og pysjer og slikt.

Så flinke dere er som strikker! Jeg kan ikke strikke jeg. Også har jeg ti tommeltotter, så jeg klarer sikkert ikke lære meg det heller. Men det må være koselig å strikke til babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...sitter her og klør meg i hodet og skal skrive permisjonssøknad. Har tenkt å ha 12 mnd permisjon, men så er det noen som sier at det er mer lønnsomt å ta 10mnd permisjon, så 2 mnd uten lønn etterpå...jeg skjønner ikke dette helt, noen som har peiling på dette?? :klø:

(Vet ikke om dette har noe å si, men jeg tjener bedre enn pappan, og han er også deltidsstudent for tiden og tjener derfor enda mindre enn til vanlig)

Og en annen ting, kan jeg feks ta 4 uker ferie i sommer (når babyen er blitt over 6 uker) og pappan ta 4 uker av pappa-permen da?? Litt greit at han får tatt litt permisjon mens det er skoleferie liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest faerytale

Sånn ferie og sånn har jeg ikke peiling på, men jeg mener å ha lest det sånn at det faktisk kan lønne seg å ta ut 100 % lønn for så å ta to mnd. ulønnet permisjon etterpå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som strikker! Jeg kan ikke strikke jeg. Også har jeg ti tommeltotter, så jeg klarer sikkert ikke lære meg det heller. Men det må være koselig å strikke til babyen!

Jeg har lært meg å strikke nå. Og det går faktisk kjempegreit. Fikk hjelp til å komme igang og nå går det ganske raskt fremover. Så det er håp uansett hvor mange tommeltotter man har :)

Det er ganske koselig å holde på med, så det kan anbefales om man har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å velge 100% lønn og 46 uker ferie. Med ferie fra 2010 og et par uker fra 2011 på oss hver, så går dette så godt som opp i 56 uker. Da har vi like mye permisjon, men 100% lønn hele veien. Det er jo veldig lite av 2010-ferien jeg rekker å ta ut før jeg går ut i permisjon. Det er jo faktisk bare noen få måneder igjen!...

Om vi så finner ut at vi trenger mer ferie utover i 2011, så kan jeg ta dette ulønnet evnt. Det utgjør uansett mye mindre enn å ta to måneders permisjon uten lønn.

Noe man også kanskje må tenke på, uten at jeg vet om det er tilfelle, er om man er forsikret/rett på sykepenger etc når man er ute i ulønnet permisjon? Jeg kjenner ikke til reglene, men hvis dette er tilfelle, så bør man være obs i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg å strikke nå. Og det går faktisk kjempegreit. Fikk hjelp til å komme igang og nå går det ganske raskt fremover. Så det er håp uansett hvor mange tommeltotter man har :)

Det er ganske koselig å holde på med, så det kan anbefales om man har lyst :)

Så gøy! Hva begynte du med? Tepper? Skjerf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...