Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh...høres fantastisk ut å kjenne liv da! Gleder meg til det er min tur :)

Jeg tror jeg er i en slags fornektelsesfase eller noe for tiden :roll: Jeg er liksom overbevist om at det er noe galt eller at det ikke finnes ett bankende hjerte der inne. Blodprøvene mine viser at jeg har litt forhøyet stoffskifte, legen sier det nok ikke er farlig, men har likevel henvist meg til fødepoliklinikken på sykehuset her, noe som gjør at jeg blir enda mer bekymret for at det er noe galt. Men det er jo bra å bli fulgt litt ekstra opp da :) Fikk brev om time i dag, skal dit på onsdag, å sammen med brevet lå det en sånn informasjonsbrosjyre om ultralyd. Er jo enda noen uker til jeg skal på ultralyd, så skjønner ikke helt hvorfor de sendte med den, men jeg går å håper at ultralyd er en del av undersøkelsen jeg skal på! Tror det hadde gjort godt for ett bekymra mamma-hjerte å få se den lille på ultralyd :rødme:

Men inntil da får jeg bare ta meg sammen å tenke positive tanker :) Alt er sikkert i skjønneste orden me lille kiddn...

Go helg :smilbla:

Endret av tigergutts jente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Så utrolig koselig å kjenne liv! :danser:

Tror kanskje jeg så vidt har kjent noen boblinger selv også, men klarer ikke å bli helt overbevist :) Gleder meg masse til ultralyden, for det vil sikkert føles litt virkeligere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer inn dette fra dagboka mi jeg :)

Vi har vært på ultralyd i dag og sett en aktiv liten krabat! :hjerte:

Alt så kjempefint ut, termindatoen passer, men hun ville ikke si hvilket kjønn hun trodde det var for hun var så usikker. (Da tror jeg det er ei jente!) :rødme:

Vi har fått noen fine bilder da, bittelille oppstoppernesa, hihi!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for at idag skal jeg si ifra på jobben at jeg er gravid. Gruer meg, kjenner jeg. Har bare jobbet der en uke, men orker ikke å lenger å fokusere på å skjule magen. Har lyst til å kunne klappe på magen eller klage litt uten å være bekymret for at folk gjetter det. Må jo uansett si noe før juleordet neste uke.

Men hvordan fortalte dere det til kollegaene? Sjefen ber man jo om et lite møte og sier det formelt, men hvordan lar man nyheten spre seg blandt resten? Bare venter til noen spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

Nå har ikke jeg fortalt det på jobb, men på skolen. Der sa jeg det til hun jeg kjenner best også gikk det ikke mange dagene før alle visste det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i en kaffepause jeg. "Jeg har noe å fortelle dere..." Da visste de hva som kom, hehe. Sa det til de nærmeste da og lot ryktene gå. Har sagt det til andre sånn innimellom hvis vi er på tomannnshånd, men jeg gidder ikke å si ifra til alle sammen personlig (stor bedrift). Sjefen sa jeg det til mens vi hadde et lite møte bare vi to.

Det blir sikkert godt å ha sagt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen, litt formelt. Denne gangen har jeg ikke sagt det til andre kollegaer unntatt hun ene jeg arbeider nærmest med. Men er nå sykemeldt til etter jul og regner med at de da skjønner hva som er grunnen.

Sist fortalte sjefen det litt høytidlig under ett ettermiddagsmøte. Det synes jeg i grunnen var veldig greit. Da var bomben sluppet til alle på likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å si noe idag heller :sjenert: Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig. Leste tilfeldigvis i personalhåndboka, og der står det at man skal si ifra med en gang graviditeten "er konstatert". Synes det var litt krass formulering. Evt. åpent for tolking. Jeg har hverken sett barnet på ultralyd eller hørt hjerteslag, så da er den vel ikke konstatert, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fødepol. i går for å snakke med "hormon-doktoren" ang. stoffskiftet mitt. Det viste seg at stoffskiftet nå har normalisert seg :) Og som en bonus fikk vi en rask ultralyd. Så nå er all min tvil om at det ikke er noen der inne som blåst bort :) Det var en ubeskrivelig og fantastisk opplevelse å få se den lille sprelle rundt på skjermen :rødme: Gleder meg til vi skal på ordinær ultralyd :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å si noe idag heller :sjenert: Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig. Leste tilfeldigvis i personalhåndboka, og der står det at man skal si ifra med en gang graviditeten "er konstatert". Synes det var litt krass formulering. Evt. åpent for tolking. Jeg har hverken sett barnet på ultralyd eller hørt hjerteslag, så da er den vel ikke konstatert, da :fnise:

Den formuleringen var rimelig krass ja :overrasket: Skulle nesten tro man burde ringe sjefen før man fortalte pappaen :fnise: Tror nok at jeg hadde tolket den akkurat slik som deg ;)

Jeg har jo ikke noen jobb å fortelle det til ;) Men holdt det hemmelig til alle jeg ikke tilfeldigvis møtte frem til uke 18, og vi fikk bekreftelsene fra Riksen og Ullevål om at alt ser helt fint ut! De jeg møtte så det jo selv :fnise: Husker en dag på jobb, da en av de mannen lunsjer med kom innom.. Jeg så han før han så meg, og løp å gjemte meg på lageret :rodme: Godt jeg ikke var alene på jobb :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fødepol. i går for å snakke med "hormon-doktoren" ang. stoffskiftet mitt. Det viste seg at stoffskiftet nå har normalisert seg :) Og som en bonus fikk vi en rask ultralyd. Så nå er all min tvil om at det ikke er noen der inne som blåst bort :) Det var en ubeskrivelig og fantastisk opplevelse å få se den lille sprelle rundt på skjermen :rødme: Gleder meg til vi skal på ordinær ultralyd :Nikke:

Så koselig at du fikk se på det lille mirakelet!!! Jeg har allerede vært på 5 ultralyder og gleder meg til den neste 4.februar ;) Blir aldri mett på å se på den lille frøkna :hjerter_rundt: Nå er det jo egentlig ikke henne de skal se på da, men jeg får forhåpentligvis en liten titt ;) Formålet med ultralyden er jo å se om morkaka fremdeles ligger i veien for utgangen :roll: Krysser fingrene og håper den flytter seg!!! Jeg vil IKKE ha keisersnitt om jeg kan unngå det :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag gikk det opp for meg at det bare er ca 4,5 mnd igjen før permisjon, og det er inkludert juleferie!... Det går jommen fort, selv om jeg ikke merker så mye til babyen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

...og her sitter jeg sykmeldt frem til nyttår og kjeder meg, men likevel gleder jeg meg kjempemasse til permisjon :hoppe: Men da er det jo snart babytime da :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her sitter jeg sykmeldt frem til nyttår og kjeder meg, men likevel gleder jeg meg kjempemasse til permisjon :hoppe: Men da er det jo snart babytime da :bolledeig:

Det er STOOOOR forskjell på sykemeldt og i permisjon ;) Jeg har gledet meg til permisjonsstart begge de to tidligere gangene, selvom jeg har vært sykmeldt fra uke 17 første gangen og uke 23 andre gangen. Så skjønner deg veldig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klø: I dag fikk jeg innkallelse til ordinær ultralyd time, timen er ikke før 18.januar, da er jeg 21+1 på vei. Er ikke det litt sent å få ultralydtime da?? Dere som har vært på ordinær ultralyd eller som har fått time til det, hvor mange uker var/er dere på vei da????

Jeg har gått å talt ned ukene, og trodd at nå er det vel ikke mer enn 2 kanskje 3 uker til jeg fikk ultralyd, men nei, det er jo over en måned til! Litt skuffa nå, men det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre meg med tålmodighet :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at man skal inn senest uke 20+0.. :klø:

Jeg skal på 19+5 så jeg er jo akkurat i siste liten... du får ringe jordmoren din å høre hva hun mener :)

Det kan jo være forskjellige meninger om akkurat det som alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre at man skal inn senest uke 20+0.. :klø:

Jeg skal på 19+5 så jeg er jo akkurat i siste liten... du får ringe jordmoren din å høre hva hun mener :)

Det kan jo være forskjellige meninger om akkurat det som alt annet...

Ja jeg får ringe jordmor å høre :) Jeg mener å ha lest en plass at etter uke 20 (tror jeg det var) er det vanskeligt å finne rett termindato, da fostrene utvikler seg ganske likt fram til da, men etter det vokser i forskjellig tempo.(Er ikke helt sikker på hvor jeg har dette fra da, så trenger jo ikke stemme :fnise: ) Siden jeg ikke har noen sikker termindato egentlig, hadde det jo vært greit å få ein ultralyd-termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn ved ca 19 uker. Jeg trodde også egentlig jeg skulle vært inne litt før, men kanskje det er stor pågang som gjør det? Men jeg vet ikke hvor stor rolle det spiller egentlig? Annet enn at man er nysgjerrig da naturligvis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...