Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Takk takk :)

Er ganske kjipt å gå rundt å være kvalm nesten hele tiden, men det er stor trøst å vite at det nok går over snart. Enda større trøst er det å tenke på hvorfor jeg er kvalm ;) (selv om jeg fortsatt har litt vansker med å forstå at det faktisk er sant; - jeg er gravid !!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter! :hallo:

Melder meg inn her jeg også, iflg terminkalkulator har jeg termin 27 juni.

Spennende med så mange andre som er ca like langt på vei.

Ha en strålende helg, alle sammen!

:tommelsmil:

Endret av Mrs Darcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kan jo melde meg inn nå, etter å sneket litt på sidene.

Jeg og mannen er 27 år, og dette er barn nr. 2. Vi har en på 18 mnd'er som skal bli storebror :hjerte:

Jeg er en del plaget med kvalme, spesielt om morgningen. Det kommer seg etterhvert på dagen. Jeg har også ganske ømme pupper og oppblåast mage. Vi har allerede fortalt det til nærmeste familie, da de gjettet det ganske fort. Klarer ikke kaffelukt og de skjønte det fort da jeg bare nippet til kaffen i en familiemiddag. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist, og håper jeg slipper unna denne gangen. Jeg skal få god oppfølgning fra sykehuset. Det er jeg glad for. Sist fødte jeg 6 uker før tiden, og det var en påkjenning for den lille familien. Enda verre nå kanskje når jeg har ett barn fra før som skal få oppmerksomhet også.

Jeg har bestilt ul i siste uke i nov. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å se at det kommer stadig nye inn :)

Jeg medler meg forsåvidt inn i klubben til de som er kvalm! Men hadde jeg bare kunnet kalle det morgenkvalme, tror jeg jeg hadde vært lykkelig... Er kvalmen konstant og sliter derfor med å få i meg noe som helst!! Har noen tips til meg? For tiden lever jeg på ritz kjeks da det er det eneste som kommer ned og blir der.. Håper virkelig det snart går over, men sliter en del da jeg allerede har tatt av en del kilo :(

Håper ellers det går super dupert med alle :) :) er jo ganske spennende også :)

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke vært så plaget av denne kvalmen. Selv om den kommer og går litt når den vil. Kjenner det spesielt om jeg er sulten eller trøtt. Så det blir ofte på ettermiddagen den setter inn. På morgenen er jeg på mitt beste. Ellers har jeg vært svært plaget med trøtt og slitenhet. Sov konstant fra uke 6 til 8, så var sykmeldt fra jobb den perioden. Nå har det heldigivs bedret seg betraktelig og jeg har begynnt så smått å trene litt igjen. Mat er heldigivs ikke noe problem her i gården. Jeg spiser og spiser, men har nok litt uvanlige ønsker. Den siste uka har det gått i rundstykker og brødskiver da jeg ikke er så begeistra for middagsretter lenger. Og sylteagurk det er nam det. Sammen med lakris og alt som er salt. Har så lyst på spekeskinke at det gjør helt vondt, men det går jo ikke. I det siste har jeg fåtttilbake litt søtsug også, men det er det salte som står i hovedfokus. Har til å med begynnt å sette pris på sure ting. Jeg som alltid har hatet det. Også er det alle luktene over alt, samfunnet burde vært luktfritt for det er så ekkelt med alle luktene. Og matrester er grusomt. Haha. Utrolig hvordan man forandrer seg.

Benytter sjansen for å juble for 10 uker idag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er det noen av dere andre som er/har vært litt plaget med småblødninger? Jeg har vært til sjekk et par ganger og alt har vært bra (senest ul forrige onsdag). Legen har sett at livmorhalsen(?) har en del blodkar som lett kan blø litt. (jeg husker ikke helt hva hun har kalt det). Men etter at jeg var til ul slo jeg meg i alle fall til ro med at det var greit når det var bare littegranne. I går kveld kom det en liten klump med koagulert blod og litt blødning. Jeg sov jo knapt i natt, men det kom ikke noe mer. Har egentlig bare prøvd å fokusere på å slappe av. Jeg synes liksom ikke jeg kan dra og ta ul hver uke for å sjekke heller... Nå tenker jeg bare at jeg får prøve å slappe av et par dager og se hvordan det går. Det har ikke kommet noe mer hittil. Om det kommer mer eller jeg ikke klarer å slappe av så får jeg heller ringe legen i alle fall.

Æsj, håper dette går bra og jeg kommer meg over den litt sikrere grensen så jeg slipper å engste meg for dette.

Noen av dere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

mocha: Det som fungerer for meg nå med tanke på å få i meg næring, er å spise Kims naturchips (havsalt). Den er kjempegod og hjelper litt mot kvalmen. Ellers så spiser jeg ikke middag, men baguetter med smør ;) Og nektariner går også ned innimellom. Jeg gikk til legen da og fikk tabletter mot kvalmen, men jeg synes kanskje ikke det fungerer kjempebra :sjenert: Også har jeg alltid på meg Seabands som holder kvalmen litt mer i bakgrunnen, sover kjempemasse, drikker masse (vann med lime oppi, brus, iste, juice med isbiter) - det er superviktig å få i seg nok væske!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid hadde jeg kraftig morgenkvalme, men den gikk alltid over rundt 10 tiden, så den var til å leve med. Denne gangen er jeg konstant småkvalm, og det er på en måte mye værre. Den kommer og går, og akkurat som sist så ble den værre etter uke 12. Råd som kan hjelpe mot kvalme:

* Ingefærte eller ingefærkapsler

* salte kjeks

* spis lite og ofte

* sjøsykearmbånd

* drikk mye

Jeg har vært litt øm i bekkenet siden uke 6. I helgen gikk vi en tur på ca en time, og siden har jeg hatt veldig vondt :( Skal til legen imorgen og få henvisning, for nå er det ikke morsomt lenger.

Ellers har jeg nå passert 14 uker, og magen begynner å synes (ihvertfall for de som kjenner meg godt, og når jeg ikke har klær på :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også øm i bekkenet... tror det er bekkenet iallefall :sjenert: Ikke noe særlig deilig.. :riste:

Kjenner det når jeg står og går mye... Men jeg er jo livredd for å bli sykemeldt! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen av dere andre som er/har vært litt plaget med småblødninger? Jeg har vært til sjekk et par ganger og alt har vært bra (senest ul forrige onsdag). Legen har sett at livmorhalsen(?) har en del blodkar som lett kan blø litt. (jeg husker ikke helt hva hun har kalt det). Men etter at jeg var til ul slo jeg meg i alle fall til ro med at det var greit når det var bare littegranne. I går kveld kom det en liten klump med koagulert blod og litt blødning. Jeg sov jo knapt i natt, men det kom ikke noe mer. Har egentlig bare prøvd å fokusere på å slappe av. Jeg synes liksom ikke jeg kan dra og ta ul hver uke for å sjekke heller... Nå tenker jeg bare at jeg får prøve å slappe av et par dager og se hvordan det går. Det har ikke kommet noe mer hittil. Om det kommer mer eller jeg ikke klarer å slappe av så får jeg heller ringe legen i alle fall.

Æsj, håper dette går bra og jeg kommer meg over den litt sikrere grensen så jeg slipper å engste meg for dette.

Noen av dere som har opplevd noe lignende?

Jeg har også hatt småblødninger. Har hatt det 3 ganger, men så jo at alt var ok på UL forrige uke. Tror du kan roe deg ned så lenge det ikke kommer mer/mye blod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt småblødninger. Har hatt det 3 ganger, men så jo at alt var ok på UL forrige uke. Tror du kan roe deg ned så lenge det ikke kommer mer/mye blod!

Takk. Det hjelper å høre andre tenke det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med her jeg... :) Foreløpig termin er 27. juni.. Dette blir (forhåpentligvis) vårt første barn, og vi gleder oss veldig! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Alt gikk suberbra på tidlig UL i dag og ekspertisen kunne ikke finne noe avvik så langt! :hoppe:

Nå tør jeg å glede meg litt mer enn jeg har tillatt meg selv å gjøre! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest litaågo

Gratulerer, Arhirwen! Håper du tør å glede deg litt mer nå :klemmer:

Selv fikk jeg høre hjertelyden i dag :rødme: En kjempefin lyd :)

Endret av litaågo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen idag for å få henvisning til fysio grunnet bekkenløsning. Hadde håpet han skulle ta en kontroll samtidig, og at jeg kanskje kunne få høre hjertelyd. Men jeg kom til en skikkelig teit lege. Han påsto at bekkenløsning var noe man fikk helt på slutten av graviditeten når kroppen forberedte seg på selve fødselen, så det var så absolutt ikke det jeg hadde. Spurte ikke noe om hvordan det gikk og undersøkte ingen ting. Duste legen :kjefte:

Gratulerer litaågo med hjertelyd, og Arhirwen med UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Kara W - gå til manuellterapeut, der trenger du ikke henvisning og de kan stille diagnose sånn at du får gratis behandlig :) Jeg får nå gratis jeg pga. bekkenløsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara W - gå til manuellterapeut, der trenger du ikke henvisning og de kan stille diagnose sånn at du får gratis behandlig :) Jeg får nå gratis jeg pga. bekkenløsning ;)

Tusen takk for råd. Har nå bestilt time, så får vi se hva de sier. Fikk ikke time før neste torsdag, men tenkte å ringe litt rundt og høre om noen andre har ledig før det. Og kan jeg få en av dem til å skrive at jeg har bekkenløsning, så har jeg noe å ta med til legen.

Men nå har keg fått nok av denne dumme stolen! Dessuten har jeg gjort alt jeg skal, så da drar jeg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...