Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat vært på UL etter litt blødninger (etter SA i juni var nervene på topp...) og alt så bra ut. Bankende hjerte og sprellende kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litaågo

Så bra at du fikk sjekket det, og så flott at du fikk se et bankende hjerte! :rødme: Kjempegodt å vite at alt står bra til der inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var utrolig deilig å vite at det er i orden. Var vel verdt de pengene det kostet å ta privat ul. Og ikke minst å få time så fort (innen 2-3 timer).

Krysser fingrene for alle dere andre også :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt så fint ut på ultralyd Lavendeldrøm og Linnea. Gratulerer! :hjertesmil:

Når begynner man egentlig med bilbelte for gravide? Jeg har arvet av svigerinna mi og har derfor ikke noe instruksjonshefte. Jeg har jo ikke noe mage enda, men har lest at livmoren er på vei opp fra bekkenet i uke 12. Så kanskje lurt å begynne nå?

Endret av Jamp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de som har sett friske små frø på UL! Kjenner at jeg er ganske misunnelig ja. Har desverre ikke noe ekstra penger nå :sukk:

Bilbelte er egentlig ikke en nødvendighet. Har lest flere steder og fått bekreftet av legen min at den ikke hjelper noen ting. Derimot syntes jeg den var veldig god å ha når magen begynte å bli veldig stor. Så denne gangen ligger den nedpakket frem til ca 3. trimester. Den er mer en behagelighets-ting enn en sikkerhetsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Jeg bruker sånn bilbelte når vi er på langturer o.l. Rett og slett for behageligheten sin skyld. (kunne nok brukt den uten at jeg var gravid også, for den er veldig god! :fnise:)

På mandag er det UL her i gården også! :hoppe: Det blir spennende altså! Håper det går bedre denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL i går og hadde en perfekt baby sa legen :rødme:

Så bra! :)

Hvordan føler dere dere om dagen? Mye symptomer?

Jeg hadde håpet jeg slapp unna å spy, men måtte visst spy i går :( Er en del kvalm, spesielt når jeg er sulten. Er veldig trøtt, og blir mye fortere sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis sluppet unna kvalmen ("bank-i-bordet"...). Er bare litt uggen innimellom, men det er veldig svakt, ikke noe stort problem.

Er ganske slapp, men dette var enda verre for noen uker siden. Da var det bare sofaen som gjaldt. Men blir fort anpusten og sliten. Men går heldigvis greit.

Har dere mye murringer i magen? Jeg synes det har kommet tilbake litt igjen nå etter en liten pause. Prøver å ikke bekymre meg for det, men det virrer jo litt. Jeg så jo en aktiv krabat på ul i går, så det burde jo ikke være noe galt. Kan ikke helt se for meg at det er fosterets bevegelser jeg kjenner heller, er jo ikke så stort akkurat.

Ellers kan jeg ikke si at jeg føler meg så innmari gravid. Men dette er første for meg, så jeg vet jo ikke helt hvordan det kunne vært heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringene skal vist bare være at livmoren strekker seg :Nikke: Det har jeg også hatt en del av :)

Jeg er veldig trøtt og slapp om dagene og har så ømme pupper at jeg vil klore dem av meg. :bond:

Kvalmen har ikke jeg helle merket enda *bankibordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke murringer lenger, men bare litt "strekking" når jeg reiser meg fort f.eks. Hadde veldig mye murringer i starten!

Har også hatt småblødninger tre ganger, så jeg har vært kjempebekymra, men har jo sett at alt er fint nå, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satser på at det er strekninger. Det vokser jo ganske raskt fremover, så det er vel ikke så innmari rart egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Jeg merker at jeg blir fortere sliten og trøtt enn tidligere. Ellers har jeg vært en del kvalm med brekninger kveldstid. (Kjedelig når man jobber mye kveld). Morgenkvalme eksisterer ikke her i gården. Er aldri så frisk og rask som på morgenen, og det er egentlig veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg er veldig kvalm enda, men håper hver dag at det skal gå over ;) Er heldigvis ikke så trøtt da, men må fremdeles ligge en del på sofaen :fnise: Ellers kjenner jeg ikke så mye til murringene nå lenger, men lurer på om de ikke kom tilbake litt rundt uke 10 :klø: Men jeg kjenner livmoren når jeg f.eks. snur meg for fort i sengen og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å kjenne et eller annet hvis jeg ligger og jeg hoster eller nyser. Da stikker det liksom i ene eggstokken eller noe.. :Nikke: Eller hvis jeg snur meg for fort.. men da har jeg mest vondt i puppene så det er dem jeg konsentrerer meg om da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Er vel på tide jeg joiner her jeg også. Har vært inne her og sett mange ganger, men har liksom ikke turt å gi meg til kjenne. Jeg er vel ca 9+4, og har termin rundt 1.juni.

Jeg er 26 år og mannen 30 år, dette er vårt første barn :) Jeg føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt, til tross for at jeg er kvalm av å på 24 timer i døgnet, dette varierer jo fra dag til dag, men er stortsett uvell hele døgnet. Spyr til alle døgnets tider, men det er som regel ikke oftere enn ett par ganger til dagen. Jeg tenker at siden jeg er så kvalm hele tiden, burde jeg jo føle meg gravid, men jeg klarer liksom ikke helt å linke di to tingene sammen :fnise:

Det blir vel mere virkelig for meg den dagen jeg ser han/henne på ultralyd :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...