Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Gjest litaågo
Jeg ønsker å evt. gå til privat UL bare for å få konstatert liv. Jeg synes det er veldig lenge å vente til halveis i svangerskapet før man i det helt tatt vet om det er noe der inne.

Sist jeg gikk gravid var det mange flere kontroller, og da lyttet de på hjerterytmen fra kontrollen i uke 16. Jeg har tenkt til å ringe helsestasjonen og høre om det er mulig å komme inn til en ekstra kontroll, hvis ikke blir det nok en ultralyd på meg.

Ellers har formen idag vært sånn -> :spy:, men en del slik -> :sleeping: , og ellers et utvalg av vondter og andre plager :sukk: Håper dere andre har hatt en bedre dag enn meg!

Skjønner det ønsket om å få konstantert at det er liv. Selv om man har en (eller maaaaange) positive graviditetstester og en haug med symptomer å forholde seg til er likevel ønsket om enda en bekreftelse til stede. Man vil jo gjerne vite at den lille har det bra der inne :jepp:

Skal til første kontroll hos lege nå til uka. Får ta en prat med ham først, men ellers har også jeg tenkt på dette med privat UL.

Håper formen har vært bedre resten av helga, og at ikke alt har vært bare :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kan man forvente å se noe på UL?

Vi har tenkt å fortelle det når jeg er 9 uker, da svigermor har bursdag den dagen :) men så lurer jeg på om jeg skal bestille privat UL tidligere den uka... da vil jeg jo være 8 +??

Vil det være noe å se i det hele tatt da? eller lytter di kun etter hjertelyden da?

Skal til første kontroll 4 dager før vi forteller det, hva får jeg egentlig vite der??

Føler noen at det var verdt å ta tidlig UL bortsett fra eventuelle komplikasjoner da...

Mange spm...hehe...ikke lett dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen har vært bedre resten av helga, og at ikke alt har vært bare :spy:

Resten av helgen ble mye bedre. Hadde litt energi på lørdag, så da fartet jeg rundt og prøvde å gjøre alt mulig, og var dermed helt utslitt hele søndagen. Fra nå av skal jeg prøve å ta det mer med ro og vile masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok UL da jeg var i ca uke 8 i sommer. Det var innvendig UL, men de så da når det hadde sluttet å utvikle seg. Så de kan se det ganske tidlig. Er det ikke fra uke 7 de kan se hjertet?

Jeg vurderer å få sjekket det nå. Bare for å vite at det ikke er noe galt sånn som sist. Men jeg er ikke helt sikker enda. Jeg hadde mer blødninger og "brune klumper" sist, så da var det ting som tydet på at det ikke var helt som det skulle. Sånn har det heldigvis ikke vært nå. Litt farge på utfloden bare, men jeg prøver å ikke tenke så negativt på det. Skal til lege imorgen, så da får vi se hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. takk for svar... er veldig usikker på hva jeg skal... Trenger vel egentlig ikke, men så føler jeg meg heeelt normal..ingen symptomer eller noe..hehe.. hadde liksom forventet meg noe helt annet.. men det er nok slik d skal være.. ;) snakket med legen min i dag og spurte om den første kontrollen.. fikk da vite at han ikke sjekket hjertelyden til fosteret da det var så lite (..) men finner han ut om det eventuelt er dødt uansett?

Gratulerer med overaskende svangerskap forresten bizzy :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen bizzy, og gratulerer med nytt barn, selv om det ikke var helt planlagt. Har du tvillinger fra før? Jeg drømmer litt om 4 barn, så du får rapportere tilbake etter fødselen om det er en god idé eller ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen bizzy, og gratulerer med nytt barn, selv om det ikke var helt planlagt. Har du tvillinger fra før? Jeg drømmer litt om 4 barn, så du får rapportere tilbake etter fødselen om det er en god idé eller ikke :ler:

Takk takk :D

Har tvillinger på 15 måneder og en storebror som ble 4 år forrige uke ;) Gleder meg veldig til å bli firebarnsmor! Har alltid drømt litt om 4, men mannen var egentlig fast bestemt på 2... Han påstår at vi damer alltid får det som vi vil uansett :fnise: Selvom dette kom som et sjokk, som det tok litt tid å fordøye så kommer det til å bli veldig bra! Til tross for at jeg ikke tror vi kommer til å sove så altfor masse de neste 3,5 årene :natti: Hadde jo nettopp fått lange gode netter når tvillingene meldte sin ankomst, og lille prinsesse-vil-ikke er enda ikke spesielt flink til å sove om natten, men det kommer vel etterhvert :tommelsmil:

Jeg har graviditetsdagbok under A-L, der kan du jo se litt om hvordan livet arter seg for tiden, og om det blir tid, så kommer jeg vel til å fortsette den litt etter at nestemann har kommet også ;)

Ble litt nysgjerrig.. :sjenert: Hvor mange barn har du hittil Kara W?

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har graviditetsdagbok under A-L, der kan du jo se litt om hvordan livet arter seg for tiden, og om det blir tid, så kommer jeg vel til å fortsette den litt etter at nestemann har kommet også ;)

Ble litt nysgjerrig.. :sjenert: Hvor mange barn har du hittil Kara W?

Jeg har "bare" en fra før. Vi har begge lyst på stor ungeflokk, men har bevisst ikke satt noe tall. Vi tar en av gangen og så ser vi hvor mange det ender opp på.

Skal ta en titt innom dagboken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Må bare fortelle at jeg har vært til første undersøkelse og at alle verdier var som de skulle :) Nå føler jeg endelig at jeg er i gang :biggrin:

Endret av litaågo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg var hos lege i går for første kontroll (alt som det skulle være), og da ble det plutselig veldig virkelig. Plutselig er det flere enn meg som forholder seg til at jeg er gravid. Litt rar følelse da jeg satt der med brosjyrer og helsekort med mors og fars navn på etc. Moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Gratulerer! Jeg var hos lege i går for første kontroll (alt som det skulle være), og da ble det plutselig veldig virkelig. Plutselig er det flere enn meg som forholder seg til at jeg er gravid. Litt rar følelse da jeg satt der med brosjyrer og helsekort med mors og fars navn på etc. Moro :)

Ja, det er noe med at det plutselig blir litt mer virkelig. Til så lenge har dere kanskje bare vært to om det, og plutselig er det flere som er involvert rundt graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man 12 uker på vei :strix: Tenker jeg skal ringe helsestasjonen imorgen og be om en ekstra kontroll.

Ellers så har førstemann på 16 mnd lært å si mamma i helgen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hurra! 12 uker her også :)

var på ny UL forrige uke og der så vi en vakker liten baby som sprella og sparka i veggen rundt seg :rødme: er helt herlig å se. verdt hver eneste krone!

er veldig klissete, men må si at jeg er veldig lykkelig om dagen. er så forelsket i den lille og mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! :strix: Gleder meg til den dagen kommer! :hoppe: Var det en BABY du så på UL eller? Så herlig! :rødme:

tihi, det kalles vel kanskje ikke en baby når den er inni mors mage (??), men den så ut som en baby. iforhold til knøttet vi så på UL da jeg var 7+3.. nå så vi tydelig hodet, kroppen, armene, fingre, ben. var så fint..

Endret av lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg melder meg inn her endelig! :strix:

Håper bare spiren holder seg fast her... :rødme: I dag er jeg 5+3 så det er jo ikke lang greia... :sjenert:

Foreløpig termin er ca 20.juni, meeeen pga at jeg har diabetes type 1 er det stor sansynlighet for at jeg blir satt i gang flere uker før termin... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er så mange mai/juni-mammaer her!

Jeg har fått innkalling til ordinær UL i dag... Blir liksom virkelig med en gang da. Men tidspunkt da? 23. desember... Og vi som reiser på juleferie den 22. Får se om det er mulig å endre timen. Hadde jo vært veldig kjekt å få gjort det før jul da..

Formen er fortsatt veldig fin. Litt ekstra trøtt, og en veldig oppblåst mage på ettermiddag/kveld. Har ikke fortalt det på jobb ennå, men det blir vel snart... Familie har fått vite det, mens venner nok får vite det nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Så bra at det er så mange mai/juni-mammaer her!

Jeg har fått innkalling til ordinær UL i dag... Blir liksom virkelig med en gang da. Men tidspunkt da? 23. desember... Og vi som reiser på juleferie den 22. Får se om det er mulig å endre timen. Hadde jo vært veldig kjekt å få gjort det før jul da..

Formen er fortsatt veldig fin. Litt ekstra trøtt, og en veldig oppblåst mage på ettermiddag/kveld. Har ikke fortalt det på jobb ennå, men det blir vel snart... Familie har fått vite det, mens venner nok får vite det nå snart.

Ja, det er kjempebra at vi er mange! :jepp:

23.desember var kanskje ikke den beste datoen akkurat. Får håpe du får endret den og samtidig får en time før jul. UL-bildene hadde vært flotte bilder å vise fram til familie og venner i jula :)

Fikk innkalling til ordinær UL selv i går. Det var en veldig rar og god følelse å stå med den lappen i hånda. I tillegg fulgte det med litt info for fødeavdelingen her, og det føltes helt uvirkelig at dette var informasjon som angikk meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! Da kan jeg også melde meg inn her :ler:

Har termin 25.juni, og tilhører de som er lettere paranoide når det kommer til det å kjenne seg gravid... I begynnelsen kjente jeg jo "gravid-symptomer" heeele tiden. Litt svimmel, varm, murring i magen ++ Men nå kjennes ting mer som før, og i tillegg sier alle at man blir så øm i puppene, noe jeg aldri har kjent snurten av :sukk:

MEN, her gjelder det nok å ikke miste motet, men å glede seg over barnet som er på vei!! Spennende tid for oss alle her dette :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...