Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er kanskje fosterets uke 20 jeg har lest om da, å ikke mammans uke 20 :)

Jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og ikke tenke så hardt på dette med ultralyd-termin og fosterets utvikling ;) Babyen kommer jo uansett når den vil den, så hvorfor stresse med å få riktig termin egentlig :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også inn når jeg er 19 uker på vei. Regnet egentlig med at det ble litt forskjøvet pga juleferie osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

kan det ha noe med at dere har søkt om fødeplass/ordinær UL litt "sent" og derfor fått innkallelse litt sent?

selv søkte vi allerede i uke 8, fikk anbefalt å være tidlig ute her i byen, da det kan være rift om plassene. fikk UL når jeg var 17+2.

når søkte dere om plass? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

En av grunnene til å fastsette termin er jo for at de skal vite når man har gått for mye på overtid :sjenert:

Jeg hadde ringt jordmor/sykehus og spurt jeg om det er for sent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid søkte jeg litt sent på plass, og måtte overføres til et annet sykehus. Dette gjorde at jeg holdt på å ikke få UL i rett tid. Jeg ringte sykehuset og de hadde heldigvis fått en avbestilling, så da kunne jeg komme før det var gått over 20 uker. Ellers hadde jeg vært nesten 24 uker på vei. Ring sykehuset og hør, så ordner det seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :)

kan det ha noe med at dere har søkt om fødeplass/ordinær UL litt "sent" og derfor fått innkallelse litt sent?

selv søkte vi allerede i uke 8, fikk anbefalt å være tidlig ute her i byen, da det kan være rift om plassene. fikk UL når jeg var 17+2.

når søkte dere om plass? :)

Jeg hos legen allerede da jeg var 7 uker på vei pga mye kvalme og oppkast. Legen sa hun skulle sende inn papirene med en gang, men hun virker litt distre til tider, så papirene kan vel ha blitt liggende en stund. Ikke vet jeg.

(jeg ble henvist fødepol. pga forhøyet stoffskifte, og da jeg var på der på fødepol. lo jordmora litt av legen min, hun hadde nemlig skrevet at min siste mens var 23.08.09 og forventet termin var 02.07.09, ganske bra gjort å ha forventet termin før siste menstruasjon :ler: (nå har jeg jo hverken termin i 09, eller juli, min riktige termin er jo ca 02.06.10))

En av grunnene til å fastsette termin er jo for at de skal vite når man har gått for mye på overtid :sjenert:

Jeg hadde ringt jordmor/sykehus og spurt jeg om det er for sent!!

Ja jo, jeg er egentlig veldig interessert i å få fastsatt termin.

Spesielt siden jeg er veldig usikker på når jeg egentlig skulle ha hatt siste mens, for egentlig hadde jeg siste mens 19. juli men hadde negative graviditetstester lenge etter jeg hadde forventet å få mens. Så da må jeg rett å slett ha hoppet over siste mens. Så nå regner jeg jo terminen ut i fra forventet siste mens, ikke det som faktisk var min siste mens. :ler: skal ikke være lett d der :ler:

Jeg får ringe sykehuset i morgen å høre hva de sier :) Har jo så lyst å se babyen NÅ :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Alt dette graviditets greiene er jo ganske så nytt for meg, og det er mye jeg ikke vet hvordan fungerer, så når dere skriver;

kan det ha noe med at dere har søkt om fødeplass/ordinær UL litt "sent" ......

....selv søkte vi allerede i uke 8

Sist jeg var gravid søkte jeg litt sent på plass.....

mener dere da at dere søkte selv??? :unsure::blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg søkte en lege på sykehuset.. først måtte jeg inn på tidlig UL, og når jeg var på den UL'en søkte han legen som tok den på ordinær til meg... det var i uke 9... Og jeg fikk innkalling bare noen få dager etter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall ikke søkt på noe selv. Legen bare sa at hun regnet med at jeg ville på Ullevål, så sendte hun inn papirene. Noen uker senere fikk jeg brev med beskjed om at jeg hadde fått fødeplass der og når jeg skulle komme til ultralyd. Jeg går ut fra at jeg ikke trenger å gjøre noe mer i tillegg til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Alt dette graviditets greiene er jo ganske så nytt for meg, og det er mye jeg ikke vet hvordan fungerer, så når dere skriver;

mener dere da at dere søkte selv??? :unsure::blush:

god morgen!

jeg er like grønn som deg, hadde ikke peiling på hvordan ting foregikk jeg- så skjønner godt du spør ;) men, fikk tips fra andre gravide om å søke i god tid. så, da jeg var inne hos legen i uke 8 (pga. ekstrem kvalme/oppkast) spurte jeg legen selv om vi kunne sende inn søknad. vi fylte den ut sammen og han sendte den samme dag. ca. 3 1/2 uke senere fikk jeg brev fra sykehuset med UL dato :)

legen min er super! men jeg mistenker at han nok ikke hadde tatt initiativ om å søke plass før jeg iallfall var 12 uker hadde ikke jeg sagt noe...

...kan jo også nevne for deg at det faktisk er mulig å søke om fødeplass selv, men hvordan dette foregår aner jeg ikke (regner med at dette også er forskjellig fra sykehus til sykehus).

ha en fin dag- her snør det endelig! :skya: :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør!! :) :snø: :kalle:

Jeg har også en veldig greit lege og er veldig glad for det. Jeg var til kontroll ganske tidlig og hun sendte inn papirene for fødeplass allerede da.

Jeg er glad dette har gått ganske automatisk for min del og skjønner godt at du blir usikker når du føler at det ikke gjør det. Jeg gruer meg bare til jeg må begynne å styre med papirer til nav etc... Håper de er gode på det her på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg mener legen min sa hun skulle sende inn papirene da jeg var der på første kontroll, men ble plutselig bekymret for at det var noe jeg hadde glemt, som jeg egentlig skulle ha gjort selv :ler:

Det er vel bare sykehuset her som somler og nok har stor pågang da det bare er ett sykehus her i nærheten :)

Åh...høres digg ut med snø, hadde kanskje kommet litt i julestemning om det hadde snødd her :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal på Ullevål i Oslo

samme her :jepp:

-----------

knøttet i magen begynner å bli mer og mer aktiv nå :) det er så gøy å kjenne henne, spesielt på ettermiddagen og kvelden kjenner jeg henne godt :rødme: kjente nok mitt første dunk allerede da jeg var i min 17. uke (altså 16+), men vet først nå at det var henne jeg kjente...

hva med dere andre? flere som har begynt å kjenne noe bevegelse?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Alt dette graviditets greiene er jo ganske så nytt for meg, og det er mye jeg ikke vet hvordan fungerer, så når dere skriver;

mener dere da at dere søkte selv??? :unsure::blush:

Nei, det var jo legen som søkte :fnise: Da jeg var til første kontroll spurte legen hvor jeg ville føde. Jeg hadde ikke en gang tenkt tanken, så spurte om det var noe jeg måtte bestemme nå. Han svarte at neida, det kunne vi gjerne ta senere, så jeg undersøkte ikke alternativene før jeg var ganske godt på vei. Fikk først fart på meg da jeg skjønte at man ikke fikk UL før man hadde en fødeplass.

Fødte på Bærum sist, og det skal jeg gjøre igjen. Bortsett fra maten var det en god opplevelse.

Hvordan er formen deres? Etter noen ganske fine uker er jeg pluttselig helt tom. Brukte hele søndagen på å sove/hvile, og da orket jeg jobb på mandag. Idag var hjernen som grøt og jeg slet med å holde meg våken i 8 timer. Bekkenet begynner å gjøre mer vondt igjen også. Men magen vokser og jeg begynner å se ordentlig gravid ut. Og jeg kjenner spark nesten hver kveld :rødme: Prøver å fokusere på de poitive tingene, men det er ikke alltid lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg har også kjent liv noen uker nå - lillegutt sparker faktisk ganske godt til innimellom :rødme:

Formen :sjenert: Håper jeg kan slippe å være 100 % sykmeldt etter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo legen som søkte :fnise: Da jeg var til første kontroll spurte legen hvor jeg ville føde.

Her er det bare ett sykehus i nærheten, så det var liksom ikke noe spørsmål fra legen om hvor jeg ønsker å føde. Så det er kanskje ikke så rart at alt det der gikk meg hus forbi :fnise:

Formen er så som så, har vært sykemeldt i 2mnd snart, pga heldøgnskvalme og spying. Nå har jeg det ganske så fint, så lenge jeg tar livet med ro. Er aktivt sykemeldt nå, men har ikke kommet meg på jobb enda, for med en gang jeg begynner å stresse litt, blir jeg kjempe kvalm og spyr.

Holder på å pusse opp kjøkken for tiden, tenkte jeg skulle skru sammen noen skap, men det var visst ikke så lurt, er helt gåen i bekkenet nå, lurer nesten på hvordan jeg skal klare å komme meg opp av sofaen igjen, føler jeg går som ei 80 år gammel dame nå :fnise:

Men men, disse plagene er heldigvis forbigående og det er jo absolutt verdt det når man tenker på hvorfor man har disse plagene :)

Har ikke kjent noe liv enda, men det er vel ikke så rart siden jeg er førstegangsfødende, så da er det vel litt tidlig enda. Dvs jeg har ett par ganger kjent noe "nytt" i magen, som jeg lurer på om kan være ett spark. Nesten som noen strøk en liten fjær der inne, men det kan vel og bare vær luft eller noe sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...