Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Holder på å pusse opp kjøkken for tiden, tenkte jeg skulle skru sammen noen skap, men det var visst ikke så lurt, er helt gåen i bekkenet nå, lurer nesten på hvordan jeg skal klare å komme meg opp av sofaen igjen, føler jeg går som ei 80 år gammel dame nå :fnise:

Føler jeg går som ei 80 år gammel dame jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer med graviditeten.

Jeg er ny i denne terminklubben, og har ordinær ul den 18 januar. Gleder meg og stråler om kapp med solen som forøvrig er ganske fraværende på østlandet om dagen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå!

Nå har vi også endelig vært på ultralyd..

Jeg var veldig spent siden vi ikke har hverken hørt eller sett den lille. Har så vidt kjent noe, men bare litt av og til.

Damen som undersøkte meg tok seg god tid, og forklarte hele veien. En mye bedre opplevelse enn sist, selv om det var på samme sted.

Alt var iallfall bra. Lillebror :babygutt: fikk ny termin 21. mai, og det er jo helt greit. Menstermin var 25. mai. Alt var ok, og hun var overhodet ikke i tvil om kjønnet..

Så da var det overstått for denne gang. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillebror Petroline! :hoppe:

Og :velkommen: til Miracl3

Jeg har den siste uka begynt å kjenne liv, og det er så koselig! :hjerte: Blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går. Tror jeg har en liten propell inni magen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten som digger å hoppe på blæra mi :ler:

:ler:

Tror kaaanskje jeg har kjent liv selv, men er usikker på om jeg innbiller meg ting eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Jeg driver å heier på spark for tiden :ler:

Det er vel bevegelser jeg kjenner, men det er bare innimellom.

Men den som venter på noe godt... og så videre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nyttår alle sammen!

Det er jo en stund igjen, men er det noen av dere som har begynt å se på vogn? Vi hadde vår første titterunde for å prøve å få litt oversikt nå i helgen. Det er en jungel...

Er det noen av dere som har erfaring fra tidligere med Emmaljunga City Cross eller Nitro City? Vi så først på de størredouvognene, men disse blir veldig store. Vi trenger en som blir liten til å få inn i bilen og ikke er så tung å bære opp i 3.etg.

Det er sikkert mange andre som er gode alternativer også, men så langt har vi ikke kommet enda. Vanskelig å sette seg inn i alt dette her... Heldigvis har vi litt tid på oss enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til byen på sykehuset i slutten av uken, og da tenkte jeg å få sett meg litt om etter vogn :) Så får jeg tenkt en liten stund og samlet litt erfaringer fra nett og slikt før vi bestemmer oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vogn. Stakkers Prinsen min må gi tidlig fra seg vognen sin. satser på å skaffe oss ett søskenbrett som han kan stå på, men også som jeg kan legge over vognen som han kan sitte på. Vi har emmaljunga city cerox 360 og er superfornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig overbevist om at det er spark jeg kjenner også! :) Samboer kjente det også i går kveld :hjerter: Skikkelig propellbarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig å kjenne spark? :)

Her har det skjedd masse i det siste:

- Mer og mer aktivitet i magen. Mannen kan kjenne det utenpå også

- Plutselig kom magen! Jeg måtte haste ut og kjøpe mammabukser og -tights i ferien

- Vi har vært på ultralyd, alt så fint ut og det ser ut til at det er ei lita jente der inne. :strix:

Jeg har begynt å synge og prate masse med babyen. Det er så koselig! Det føles litt mere virkelig nå. Jeg pøver å få mannen til å snakke med magen også, men han bare tuller! Sier at babyen må oppføre seg skikkelig med streng stemme. :snurt:

Jeg ivrer masse etter å pusse opp babyrommet og gå til innkjøp av ting og tang! Må bare få med mannen på planene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fantastisk moro :)

Magen begynner å komme snikende. Jeg har brukt mammabukser en stund nå, men nå begynner det å synes mye mer. Lillegutt begynner jo faktisk å bli ganske så stor, så det er jo egentlig ikke så rart. Et sted må han jo gjøre av seg ;)

Samboer har begynt å kose og småprate litt, men det er nok litt rart for han enda. Han var helt i fyr og flamme i går kveld da han kjente at det skjedde noe inni der :) Lillegutt ligger jo absolutt ikke stille :)

Jeg begynner også å bli ivrig på ting og tang. Vi har vært og tittet på spesielt vogn noen ganger. Og da tar det jo litt tid å gå gjennom alt det andre søte som er der også. Men vi har klart å la være så langt. Det er jo fortsatt litt tid igjen. Men akkurat vogn føler jeg at er en ganske møysommelig prosess. I går fant vi i alle fall ut at vi må forkaste ønsket om Emmaljunga Edge Duo. Det blir rett og slett for tungt. Så da er det ut og lete på nytt. Da er jeg glad vi ikke har dårlig tid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Noen flere her som er sykmeldte? Jeg kjeeeeeder meg sånn... :fnise: Men kanskje man blir vant til det? :klø: Tror det blir noen lange måneder til mai hvis ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fullt og håper på å fortsette slik frem til permisjonstart. Jeg kommer kanskje til å be om litt hjemmekontor etter hvert.

Det må være kjedelig å være sykemeldt! Har du noen likesinnede å være sammen med evt venninner som er hjemme med barn eller hjemme på dagen pga turnusarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest faerytale

Eneste jeg kjenner som går hjemme er mamma (og mormor og morfar)... og er jo en del med henne, men hadde vært kjekt å være med noen som var på min alder :sjenert: Men det blir jo ikke bedre av at jeg klager heller da :tunge1: Var bare det at jeg var forberedt på å være sykmeldt frem til nyttår, så må jeg liksom være det frem til mai :sukk: Jaja, får tenke sånn på det at om en uke eller to så er det nok vanlig for meg å gå hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda! Men du får prøve å nyte det så godt du kan og slappe av. Vi får tenke på at vi skal jobbe mange, mange år og er ikke gravide så lang tid av livet. :) Vet ikke hva helsa tillater deg jeg, men kanskje kan du trene noe, eller drive med en hobby. Evt lære deg noe nytt? Strikke/hekle (masse fint å lage til babyen), scrapbooking, kokkelering, språkkurs eller annet kurs på nett etc. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...