Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

En nav-ekspert hadde ikke vært å forakte! :) Heldigvis får jeg utbetalt pengene fra jobben, så jeg er litt mer avslappet i forhold til det. Jeg hadde nok vært ekstra stresset om jeg hadde vært avhengig av å ha det riktig for å få penger...

Jeg må gjøre meg ferdig med babypleddet først, men den puffen tror jeg hadde passet perfekt hjemme i stua! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En nav-ekspert hadde ikke vært å forakte! :) Heldigvis får jeg utbetalt pengene fra jobben, så jeg er litt mer avslappet i forhold til det. Jeg hadde nok vært ekstra stresset om jeg hadde vært avhengig av å ha det riktig for å få penger...

Jeg må gjøre meg ferdig med babypleddet først, men den puffen tror jeg hadde passet perfekt hjemme i stua! :)

får utbetalt fra jobben jeg også (og mannen), så har vel egentlig liten grunn til å stresse..er bare typisk meg å henge meg opp i slike skjemaer :fnise:

-------

jammen dårlig vær i oslo idag, storm ute jo! :fryser: er egentlig glad i snøen og vinter, men idag var det direkte ubehagelig å gå ute! men desto bedre er det å komme inn i varmen..

får komme igang med middagen, kjære kommer vel snart hjem! :kokk:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet litt om tidskonto (jeg kunne googlet, men det er kjekkere (=lettere) å spørre her.

Jeg vurderer å starte opp igjen med 1 dag i uken etter jul og derfor dra min permisjonstid over lenger tid. Men kan mannen kun ta 1 dag i uken eller må han ha noe sammenhengende? evnt. hvor mye?

Er det noen forskjell på om man arbeider i det offentlige eller private?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Er det noen som har vært på, eller tenkt på, 3D ultralyd? Noen som har noe sted å anbefale i Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Er det noen som har vært på, eller tenkt på, 3D ultralyd? Noen som har noe sted å anbefale i Oslo-området?

hei :)

vi hadde vel egentlig bestemt oss for at vi ikke skulle på flere UL, men når jeg leser om det, får jeg kjempelyst til å se knøtte igjen :hjerte:

Har egentlig ikke vært særlig begeistret/hatt behov for 3D UL, men det ser utrolig spennende ut. har jo ingen erfaring selv, men har hørt mye bra om Majorstuaklinikken. Finner ingen priser på nettsiden deres, noen som vet ca. pris på dette?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ikke vært så veldig innstilte på det. Men så tenkte jeg at det hadde vært moro å se en gang til, og da hvorfor ikke i 3D? Samboer var skeptisk siden han synes bildene ofte ser litt rare ut, men han vil også gjerne se lillegutt igjen.

Jeg bestilte på Ultralydklinikken på Lysaker nå. Jeg leste litt om at noen anbefalte dr Dag Hovin på Majorstuklinikken (dette var fra 2006). Men når man ser på ultralydklinikken sine hjemmesider så er det en dr Dag Harald Hovind som driver den. Så mye kan tyde på at han har startet opp egen klinikk på Lysaker? Når hjemmesidene deres så såpass fine ut (http://www.ultralydklinikken.no/)og det virker ganske nytt, og med erfaren lege som anbefales, så valgte vi å dra dit. Der koster det 900kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg har også hele tiden hatt lyst til 3D-UL, men siden vi skal inn på en ekstra morkake-sjekk i uke 28 så tror jeg ikke vi vil bruke penger på det :sjenert: Og er vi heldige får vi se ham i 3D på sykehuset :nigo: Jeg synes vel kanskje bildene er litt rare også, men kanskje de ikke er det når det er vårt lillegull jeg ser :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var så heldige å få kombinert vanlig og 3D-ultralyd på den ordinære ultralyden...rett å slett flaks, for de har bare ett 3D-ultralyd apparat på sykehuset her!

Var kjempe kjekkt å få se lillegutt i 3D, bildene var kanskje litt rare noen av dem, men på ett av bildene vi har ser vi tydelig ansiktet med øyne, nese og munn...får litt inntrykk av hvordan gutten ser ut da! Er spent på om vi kjenner han igjen når han kommer ut :)

Fikk også se hjertet hans i 3D, utrolig fascinerende å se de 4 hjertekamrene så tydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Piip :bolledeig:

er du i fin form? :)

:nigo:

formen min er ok :) etter den ekstreme kvalmen de første 3mnd, blir de vondtene jeg har nå lite å klage på :fnise: bekkenet er litt kranglete og jeg har masse kynnere, men de gjør jo ikke vondt da, er mer ubehagelig.

hva med deg da? du har jo akkurat passert halvveis :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har ikke vært noe å skryte av nei... jeg klarte meg fint frem til uke 9.. Da ble jeg plutselig så svimmel bare iløpet av noen timer og siden da har jeg vært det :sukk: Uten at noen finner ut hva som feiler meg.. :rolleyes: De sier det kan være hormonelt... jeg har lest historier om kvinner som har hatt det slik i sine svangerskap... Det er jo en liten trøst at om det er hormonelt så går det iallefall over når ungen er ute ;)

Men ellers skal jeg ikke klage :) Bekkenet er greit enda, ingen store hudforandringer, ingen kvalme, ikke noe hodepine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wiiii!! nå er jeg inne i Tredje trimester!! :bolledeig::duskedame::danser::danse:

ha en fin søndag jenter :sol:

Gratulerer!! Tiden går fort :) Nå er det ikke så veldig lenge igjen til verden er totalt endret (særlig for oss som får første barn) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har ikke vært noe å skryte av nei... jeg klarte meg fint frem til uke 9.. Da ble jeg plutselig så svimmel bare iløpet av noen timer og siden da har jeg vært det :sukk: Uten at noen finner ut hva som feiler meg.. :rolleyes: De sier det kan være hormonelt... jeg har lest historier om kvinner som har hatt det slik i sine svangerskap... Det er jo en liten trøst at om det er hormonelt så går det iallefall over når ungen er ute ;)

Men ellers skal jeg ikke klage :) Bekkenet er greit enda, ingen store hudforandringer, ingen kvalme, ikke noe hodepine :)

huff, dette hørtes ikke særlig behagelig ut!

er jammen godt at det kommer noe fint ut av dette og at alle "vondtene" nok fort vil bli glemt når den lille hilser på :rødme: håper du blir bedre etterhvert og at svimmelheten vil avta snart :klem:

Gratulerer!! Tiden går fort :) Nå er det ikke så veldig lenge igjen til verden er totalt endret (særlig for oss som får første barn) :)

tusen takk! ja, det er en herlig tanke.. vi gleder oss sååå, men jeg nyter samtidig å være gravid en stund til :)

----------

nå begynner ullared på tvnorge, den serien må dere ikke gå glipp av! utrolig rare folk som er med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arhirwen
tihi, dette tar selvsagt GET opptaker'n seg av ;)

tvslave jeg sa du??

Hehehe...kjenner til den der ja! Husker for et par år siden når jeg for første gang hørte om "TIVO" som fantes i USA. Alle elsket den, og ingen kunne leve uten.. Det var jo da en slik PVR-dekoder (noe lignende ihvertfall).

Først nå skjønner jeg hva de mente med det de sa! :fnise:

Det er mang en gang jeg har prøvd å spole tilbake på radioen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Godt at det er flere TV-slaver ;)

Nå har jeg fått beskjed om å ta det heeeelt med ro til UL på mandag :sukk: Gjett om det blir mye TV da? Hva annet skal man gjøre på mens man ligger på sofaen liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...