Gå til innhold

Mai-juni 2010

Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Gjest faerytale
Skrevet

Ja, tenk - snart skal vi få møte knøttene våre :rødme: Jeg gleder meg :bolledeig:

Her er alt på plass; senga hans står ved siden av min, vogna står på gjesterommet og vugga som kjære lager blir sannsynligvis ferdig i løpet av helga og skal komme opp i stua! :hjerte: Denne uka har jeg også vasket klær og handlet inn det siste.

Men jeg kommer jo til å strikke helt til jeg ikke orker mer da, så det kommer nok flere ting han bare "må" ha der :nigo:

Og ja, jeg er nok tidlig ute, men er man hjemme hele dagen så kjeder man seg til slutt :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig greit med baby call på denne tiden som vi får barn da :jepp:

Hvis man har sene kvelder på altanen på våren og sommeren så er det greit å ha babycallen i nærheten slik at man hører bebisen om det er noe :)

Skrevet

Om man trenger en babycall eller ikke kommer litt ann på hvordan man bor. Bor man i en tre-roms leilighet så er man aldri lenger unna enn at man hører babyen, men har man hus med flere etager, eller babyen f.eks sover ute i hagen, så kan det være kjekt å ha.

Jeg følte ikke at jeg trengte det sist (mai-barn det også), men har faktisk begynt å savne det litt nå som han er større. Som baby hadde jeg ham bare i baggen og bar rundt på ham når han sov. Men nå som han sover i sengen sin, og jeg kanskje vil ut og jobbe litt i hagen f.eks er det vanskeligere. Eller hvis vi er på besøk og vil legge ham i en annen del av huset enn der de voksne sitter og bråker. De er jo som sagt ganske dyre, da.

Skrevet

god kveld :)

ja, nå er det jammen ikke lenge igjen! jeg har kun 3 uker igjen på jobb før jeg går ut i permisjon, og det er veldig rart å tenke på... :bond: men SOM vi gleder oss! :nigo:

her begynner ting å bli klart. alt på barnerommet er skrudd sammen og satt opp, klærne/kluter/sengetrekk osv. er vasket og ifølge jordmor har hodet til snuppa allerede festet seg! :)

formen min er OK og jeg koser meg fortsatt som gravid, selv med de plagene jeg har. De siste dagene har jeg dog fått mye vann i kroppen, noe jeg merker godt på hendene/fingrer og føttene. dette samt noe bekkenproblemer, og hyppige/kraftige kynnere, har ført til at jeg er delvis sykmeldt nå. er utrolig deilig å komme hjem fra jobb litt tidligere enn vanlig, og jeg kjenner at det gjør godt for både kropp og sjel :happy:

nå må vi bare spise oss ut av fryseren, så det blir plass til litt bakst der. kjekt å ha i en hektisk barseltid.. og kanskje noen enkle middagsretter (feks. lappskaus) som lett kan varmes opp (kom gjerne med forslag)!

når det gjelder babycall har vi kjøpt dette. har fått det anbefalt av flere, så har tatt deres ord for det. fikk den dessuten "med på kjøpet" (ville jo fått avslag på noe annet, hadde vi ikke slengt med den, men men...), så da føltes det ikke så dyrt :fnise:

:goodbye:

Skrevet

Her i huset er babycallen uunværlig. Jeg bruker den på formiddagslur/kveld og natt :)

Gjest litaågo
Skrevet

Nå nærmer det seg virkelig med permisjonstid for enkelte, og vi har nok alle en spennende tid i møte!

Jeg er veldig imponert over hvor langt enkelte har kommet forberedelser og innkjøp :jepp: Her ser barnerommet ut som en byggeplass og det som er kjøpt inn ligger godt plassert i poser og esker enda. Gleder meg til rommet er klart slik at jeg kan begynne å vaske klær, innrede, etc. :)

Tror nok forresten også at vi kommer til å gå til innkjøp av babycall :)

Skrevet

Vi fikk vognen og bilsetet i hus i går :) Da er egentlig nesten alt klart. Sengen er klar og så godt som alt av klær er vasket og nå er vognen da klar. Det er litt annet rot inne på barnerommet, men han trenger jo ikke det helt med det første heller. Samboer må gå over listene en gang før rommet er helt ferdig pusset opp. Han får mye å henge fingrene i i løpet av påsken... ;)

Babycall har vi også kjøpt inn. Jeg vil tro det er veldig greit.

Skrevet

Vi mangler litt på babyrommet, men der skal hun jo ikke sove før etter noen måneder, så det går nok fint. Ellers har vi kjøpt inn det meste, mangler litt klær, kanskje noen tepper, babycall har vi ikke kjøpt enda, tja, noen småting er igjen, men ingenting å stresse med. Jeg har vaska det meste av klær, så nå mangler det bare å stryke de og montere møbler, vogn og slikt, så er vi klare. :)

Jeg tenkte å lage noen middager og bake litt om jeg er i god form når permisjonen starter. Tenkte å lage lasagne i hvert fall og kanskje moussaka, i sånne aluminiumformer, for de er det jo bare å sette rett i ovnen. Lapskaus var også et godt tips!

Åh, jeg gleder meg sånn til å bli kjent med en lille jenta vår! :rødme:

Skrevet

Jeg gleder meg også skikkelig nå for tiden :rødme: er kanskje mest for at jeg er mye sliten :fnise: Men jeg fantaserer så mye om hvordan hun ser ut, hvem hun er lik, hvordan hun er og alt sånn :rødme:

Blir så forelska av tanken :hjerte:

Har dere funnet navn allerede dere andre? :)

Skrevet

Ja, nå er det nok bestemt! Jeg ville egentlig ikke bestemme det før hun var født, men alle spurte jo og vi svarte vi trodde det ble Elsa. Så begynte folk å bruke det og da ble det til at vi begynte å bruke det såvidt også. Og nå har jeg blitt vandt med det. :fnise: Men jeg klarer ikke bruke det TIL henne helt enda. Hun er forsatt lille venn, lille jenta mi, lille rakkeren osv. :hjerter_rundt:

Gjest Arhirwen
Skrevet

Synes navn er innmari vanskelig! :sjenert: Er nok jeg og min kjære som er sære. :fnise:

Og så har vi det "problemet" at det skal kunne uttales riktig på 3 dialekter: trøndersk, vestlandsk og bokmål! :roll:

Vi har blitt enige om å ha rundt 3 navn eller noe klart til fødselen, og så ser vi hva som passer. :)

Skrevet

Vi har også gått for å ha flere alternativer og så se det ann til personen som kommer ut :Nikke: Og siden vi ikker er 100% sikre på at det kommer en jente heller, så må vi alliere oss med navn til begge kjønn :)

Gjest faerytale
Skrevet

Her ble babykroken ferdig på søndag :nigo: Han kommer ikke til å få eget rom før vi flytter til en annen plass. Akkurat nå trenger jeg et kontor også. Og hvilke barn er det egentlig som bruker rommet sitt til annet enn soving før de er noen år? Men det var veldig koselig å henge opp lampene hans, sette sammen vognene og ha alt sammen klart da :) Så nå må jeg egentlig bare vaske noen maskiner til med klær og brette de som er vasket så er alt klart!

Og navn er også klart :lur:

Skrevet

Her ble babykroken ferdig på søndag :nigo: Han kommer ikke til å få eget rom før vi flytter til en annen plass. Akkurat nå trenger jeg et kontor også. Og hvilke barn er det egentlig som bruker rommet sitt til annet enn soving før de er noen år? Men det var veldig koselig å henge opp lampene hans, sette sammen vognene og ha alt sammen klart da :) Så nå må jeg egentlig bare vaske noen maskiner til med klær og brette de som er vasket så er alt klart!

Og navn er også klart :lur:

Så langt alle har kommet, da! Her har vi kjøpt et eneste plagg til den lille, og det er en flishette som hun kan bruke til vinteren :fnise: Tenker jeg bruker noe av påsken til å gjøre istand. Vil ikke kjøpe noe nytt før jeg har gått igjennom det vi har og se hva det er vi faktisk mangler.

Barnerommet var lagringsplass for mine ting veldig lenge. Var vel rundt 1,5 år at gutten fikk det meste av rommet for seg selv. Fra ca to år kan det være greit at de har et eget sted de kan oppbevare leker på, og da er jo rommet deres ofte det mest praktiske, men det tar nok enda litt mer tid før de faktisk leker der inne selv.

Vi har kuttet ned navnelisten til ca 15 navn. Var greiere med førstemann, for da var det et nedarvet familienavn som det skulle være. Nå kan vi velge fritt, og det er veldig mange fine navn der ute. Men så lenge den 3 uker gamle niesen min ikke har fått navn enda føler jeg ikke at vi ligger så veldig etter :fnise:

Veslejenta har lagt seg godt til rette oppå blæren min :sukk: Hver gang jeg reiser meg opp så kjenner jeg at jeg må på do, og er den litt full så kan det gjøre skikkelig vondt. Men ellers har jeg begynt å glede meg litt over graviditeten igjen. Synes ikke lenger at det bare er slitsomt, men også litt koselig.

Angrer på at jeg sa til legen at jeg ville jobbe helt frem til påske. Merker at jeg ikke klarer de halve dagene jeg jobber en gang. Men nå er det bare to dager igjen, og så slipper jeg å tenke meg på det.

Gjest litaågo
Skrevet

Godt det er flere her som har tenkt å stappe fryseren med diverse mat før den lille kommer. Både lapskaus og lasagne hørtes veldig praktisk ut. Selv tenkte jeg også at jeg skulle få bakt en del pizzasnurrer :)

Tenker i samme bane som deg Arhirwen, at vi kommer til å ha en 3-4 navn klart til han blir født, som vi så kommer til å velge mellom.

Så bra du har begynt å glede deg over graviditeten igjen, Kara W! Er ikke noe godt når alt bare blir et ork, så får håpe de to neste dagene går fort :jepp:

• 2 uker senere...
Gjest Arhirwen
Skrevet

Er det flere som begynner å bli litt utålmodige? Lengter så inderlig etter å møte lille knøttet i magen! :sjenert:

Er jo fortsatt flere uker igjen!

Hjelper ikke at babyboomen har startet både her i bygda og hos andre jeg kjenner - "alle" føder jo for tiden! :fnise:

Jeg vil også... :roll:

Skrevet

Jeg er så absolutt ikke fødeklar! Hverken mentalt eller i forberedelsene. Her finnes det hverken vogn, vugge eller babyklær, og bilsetet befinner seg i utlandet. Ungen får bare se å holde seg der inne tiden ut.

Jeg kjenner meg mye bedre nå som jeg har sluttet å jobbe, og gleder meg til samtale med jordmor imorgen. Håper ting snur i riktig retning og jeg kan begynne å glede meg. Har jo ikke rukket å tenke på det nye lille vidunderet som er på vei i det hele tatt. Har bare rukket å irritere meg over magen som alltid er i veien og gjør at jeg føler meg stor og klumpete. Men gleder meg i det minste over sparkene. De er hærlig :rødme:

Sist jeg fødte var vi til innskrivning, og da kunne vi fortelle litt om ønsker rundt fødselen og slikt, men nå har de sluttet med dette. Har lurt litt på å skrive et slikt ønskebrev, men det føles veldig unaturlig. Jeg uttrykker meg mye bedre muntlig enn skriftlig. Noen andre som har tenkt på et slikt brev? Kanskje jeg skulle få mannen til å skrive det for meg, ettersom han er mye flinkere til slikt :fnise:

Imorgen er det en måned igjen til termin. Har ikke tid til dette nå :bond:

Skrevet

Jeg er kjempeklar for å bli ferdig.. :glare:

Jeg har begynte å bli sur nå... :sukk: Sykdommen tar altfor mye tid pga at jeg er gravid så jeg får ikke kost meg noen ting... det er kun sykdom, sykdom, sykdom!

Gjest Arhirwen
Skrevet

Vi har heller ikke kommet i gang ordentlig med redebyggingen.. Verken stellebord, bilsete o.l. er kjøpt inn. Ei heller er barnerommet ryddet ut av (har brukt det som gjesterom). Så de dagene som jeg har fornuftige tanker, så er jeg glad det er så mange uker igjen ennå. :ler:

Men akkurat i dag er jeg mer irrasjonell og vil bare møte prinsen! :sjenert:

Dinedama: skjønner godt frustrasjonen din - kan ikke være noe godt når det blir sånne "ekstraproblemer", om man kan kalle det det. :klem:

Skrevet

Heldig du da som har så få uker igjen :dåne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...