Gå til innhold

Mai-juni 2010

Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Har du bekkenløsning eller? :troest:

Jeg er sykemeldt 50% nå fram til 1.februar pga blodsukkersvingninger.. Jeg har type1 diabetes og plages en del med å klare å kontrollere blodsukkeret for tiden, så da ville de sykemelde meg slik at jeg har tid til å ta meg av det ordentlig.. :Nikke: Jeg tror egentlig det skal bli litt deilig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også bekkenløsning (handleturen i dag ble et helvete), men har ikke blitt sykemeldt ennå. Har heldigvis mye hjemmekontor og ikke noe hverken fysisk eller psykisk stressende jobb, så håper jeg slipper det.

Blir :babyjente: på meg forresten, var på UL i går :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg er student med 100 % obligatorisk oppmøte for tiden så da nytter det ikke med noe annet enn fullstendig sykmelding. De siste gangene jeg har vært på skolen har jeg vært sengeliggende i to-tre dager etterpå, så det sier seg selv at det ikke går.

Gratulerer med ei lita :babyjente: - har du skrevet det i terminlista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å nyte det til det fulle :Nikke:

Jeg kjenner det godt i bekkenet for tiden jeg også hvis jeg er mye på føttene i løpet av dagen. Etter en hel dag på jobb er jeg ganske ødelagt, men det går over iløpet av kvelden hvos jeg får slappet av... Så jeg må vel prøve å være mer forsiktig på det området også slik at jeg klarer meg lengst mulig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student med 100 % obligatorisk oppmøte for tiden så da nytter det ikke med noe annet enn fullstendig sykmelding. De siste gangene jeg har vært på skolen har jeg vært sengeliggende i to-tre dager etterpå, så det sier seg selv at det ikke går.

Gratulerer med ei lita :babyjente: - har du skrevet det i terminlista?

Jepp, gjorde det rett etter jeg skrev her.

Skjønner godt at det ikke funker. Har vært på et par korte handleturer i dag og i går og det var nok ikke så lurt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jente! :)

Jeg har heldigvis ikke blitt sykemeldt. Men jeg har hatt litt høy puls nå de siste ukene, så håper ikke det er noe. Jeg skal til kontroll imorgen, så vi får se da. Håper ikke det er noe.

Kjenner dere regelmessige spark enda? Jeg kjenner jeg blir litt stressa når jeg ikke har kjent noe på en stund, men det er vel kanskje litt tidlig å kjenne det hele tiden. Han er vel ikke så stor og sterk enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen fremdeles ganske bra og jeg jobber så mye jeg klarer (har 30% stilling, men kan jobbe så mye ekstravakter jeg bare vil). Det eneste jeg er plaget av er litt lavt blodtrykk. Så enkelte dager er det ganske ubehagelig og jeg er veldig svimmel. Men men, jeg nyter nå denne tiden uansett.

Var på ordinær ultralyd på fredag. Og det lå en helt perfekt prins i magen min som så helt frisk ut. Ble så letta over at alt så bra ut. Er så veldig takknemmelig for at vi endelig skal få lov til å bli foreldre.

Ellers kjenner jeg en masse sparking. Mest når jeg ligger i ro. Da kan sambo kjenne det også. Men jeg er også litt sånn som bekymrer meg hvis jeg ikke har kjent noe på en stund. Men jeg kjenner aktivitet hver dag. Leste at vi ikke trengte å bekymre oss for dette med aktivitet før i uke 26. Så jeg får prøve å roe meg ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg kjenner spark hver dag, og har egentlig gjort det i nesten syv uker nå! Men de sier jo at man ikke skal kjenne daglige spark (eller bekymre seg over å ikke gjøre det) fra uke 24-28 (der er de vel også uenige :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prins! :) Det er så godt å se at alt ser bra ut. Jeg har en tendens til å engste meg litt ekstra rett før kontroll. Det er jo helt teit, men sånn blir det bare. Gleder meg til jeg kjenner sparkene enda bedre og merker at alt er bra hele tiden :) Man blir jo helt tullete om man skal sjekke hele tiden også, så vi må vel bare slappe av litt :)

Moro er det i alle fall å kjenne liv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner som regel spark/bevegelser hver dag nå, men noen dager ganske mye mer enn andre. Fikk beskjed på ultralyd om at morkaken lå foran på magen, så derfor vil jeg kjenne det best på sidene (og det gjør jeg også), og ikke så mye som andre ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig det gjelder meg også (jeg fikk ikke med meg alt jordmor sa på ultralyden... :) ), så vi får vel bare smøre oss med litt tålmodighet. Man blir bare så ivrig på at man skal kjenne det hver dag når man kjenner mye en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent noe på over en uke :sukk: Som jeg vet var huleboeren da ;)

Men jeg har kjent liv to ganger som jeg vet var den :jepp: Lengter bare etter å kjenne enda mer... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Jeg kjenner så smått liv hver dag - merkelig følelse altså. Akkurat som en gedigen luftboble som sprekker i sakte tempo. Hehe.

Men hver gang min kjære legger hånda over magen så blir det stille. :roll: En liten luring med andre ord! Men det blir ofte stille når jeg legger hånda over også, så det er nok ikke den kommende pappa'n det er noe i veien med! :fnise:

Kjenner mest liv når jeg legger meg på ryggen med beina rett ut, som regel når jeg skal legge meg.

Når det gjelder det å sove: er det andre som våkner midt på natta av ingenting, føler seg lys våken for så å sovne igjen i neste minutt?

Lurer på om kroppen driver å forbereder seg på våkennetter.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også fortsatt fullt. Med en 2-åring i full fart, så er det nesten mer avslappende å jobbe enn å ha helg..! Altså rent fysisk.

Bekkenet er litt rustent, og jeg kjenner som Dinedama at jeg må slappe av om kvelden. Dersom jeg går og bærer for mye i løpet av en dag, så kjenner jeg det godt på ettermiddagen. :angry: Men så lenge jeg styrer unna det jeg vet jeg får vondt av, så går det greit. Fysioterapeuten (er der av en annen grunn) min sier at så lenge jeg klarer å utføre de dagligdagse tingene uten smerter, så trenger jeg ikke noe ekstra oppfølging på det området. Styre unna shopping, støvsuging og gulvvasking med andre ord.

Magen vokser, og vi gleder oss masse til å få en liten baby i huset igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å kjøpe inn ting eller? :)

Kjøpt en del babytøy etter at vi har vært på ultralyd vi da, klarer bare ikke la være :) Også har vi funnet vogn, så kommer nok til å kjøpe det snart også, blir Simo Kombi. Noen andre som har bestemt seg for/kjøpt vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en hel haug babytøy. Også har jeg fått masse av en venninne som har baby. I går kjøpte vi stellebord og i dag har jeg kjøpt sengekant. Også har jeg kjøpt ammepumpe og bilsete som var på tilbud. Vet hvilken seng vi skal ha og kommode og står på vippen mellom to vogner. Har ikke kjøpt senga og kommoden siden vi må pusse opp barnerommet først. Men har kjøpt inn maling og nytt gulv så nå skal sambo snart sette i gang og pusse opp. Også har jeg kjøpt et stort klistemerketre som vi skal klistre på veggen på barnerommet, og ha bilder av familien på:) tror det blir fint. Og ulike stensiler som jeg skal male på veggene. Har egentlig kjøpt ganske mye i grunn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt madrass til sengen og fått arve en nesten ubrukt seng. Ellers er det bare tre bodyer og en sånn greie for å henge over stellebordet som er i hus :fnise:

Vi har bestemt oss for Emmaljunga city cross vogn også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjøpt tre bodyer, to par sokker og et håndkle med hette på. Men vi har fått masse gaver allerede og kan arve endel også så det er ikke så mye vi trenger å handle inn egentlig. (Hva jeg får lyst til etterhvert er vel en annen sak) Det vi må kjøpe er vogn, bilsete, stellebord, sprinkelseng og dyner, sengetøy og sånt. Også har jeg lyst til å kjøpe noe bæretøy.

Endret av Jamp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Vi har nesten alle de "store" tingene, eneste vi ikke har kjøpt er vogn. Skal ha Simo duo. Så må vi kjøpe kommode og stellebord også vel. Seng, bilstol og "kjøpesentervogn" har vi fått/kjøpt. Og jeg har kjøpt masse klær så der har vi vel egentlig også alt vi trenger så får vi se om det kommer noe mer som jeg bare "måååå" ha :fnise: Har som mål å få alt i hus til 1. april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...