Gå til innhold

Mai-juni 2010

Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynner i ny jobb neste uke, og har ikke fortalt det enda. Har lyst til å skjule det lenge nok til at jeg kommer meg litt inn i miljøet og har fått lære en del av oppgavene ihvertfall. Men jeg tror magen kommer til å avsløre meg innen alt for lang tid. Jeg går allerede med mammastrømpebukser og må åpne glidlåsen på skjørtene litt. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med UL og hjertelyd og alt som er! :strix:

Jeg fortalte det på jobben allerede i uke 8 fordi jeg trengte litt forståelse for formen. Det var deilig å ha fortalt det! :) Men jeg forstår godt at det blir annerledes når man er i ny jobb. Gratulerer med jobben forresten Kara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt mot til meg, og skulle fortelle det på jobb i dag. Men så kom ikke sjefen på jobb :sur:

Jeg begynte i ny jobb 1.okt. Vi skal ha julebord om 2,5 uke, så jeg må vel slippe bomben litt før jeg går rundt og er edru på fest... Gruer meg litt til å fortelle det, men håper han tar det pent :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til sjefen på jobb i uke 8. De andre har ventet til jeg nådde uke 12 i går. Var faktisk på julebord på Fredag uten at noen skjønnte en døyt. Jeg drakk alkoholfri rødvin og alkoholfrie drinker og folk var så fulle at de var mest opptatt med seg selv. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen på jobb allerede da jeg var 7 uker på vei. Jeg var så kvalm og uvel at jeg tenkte det var greit at sjefen visste hvorfor. Litt etter det ble jeg sykemeldt, er sykemeldt 5.uka nå pga heldøgnskvalme. Har også fortalt det til noen av jobbvenninnene. Og da jeg var innom jobb med sykemelding for en uke siden, var det overraskende mange som visste at jeg er gravid...men flere hadde bare antatt det fordi jeg var så blek og stille før jeg ble sykemeldt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg sikker på at jeg har kjent liv der inne :strix: Våknet midt på natten og kjente masse dulting, og nå ikveld kjente jeg det igjen. Hadde glemt hvor utrolig koselig den følelsen kunne være :rødme:

Men jeg tror fortsatt ikke helt på at det er noen der inne. Trenger nok en UL for å få det bekreftet ordentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig Kara W! Hvor langt er du på vei?

Gleder meg til å kjenne det jeg også.

Var på første kontroll i dag, 12 uker i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det for snart 2 uker siden.

Gruet meg veldig, men det gikk jo bare fint. Skjønner jo ikke helt at man gruer seg. 30 år, har et barn fra før. Det er vel meget sannsynlig at det kommer et barn til en gang.

Men "bomben" ble tatt godt imot, selv om jeg gjerne skulle hatt en snap-shot av ansiktet til sjefen min. Hehe!

Er ellers i strålende form. Begynner å kjenne det litt i bekkenet om dagene blir litt lange, med litt for mye trasking og bæring. (Les: shopping..?)Savner å kjenne liv, og å høre hjertelyd. Legen ville ikke prøve engang sist jeg var der... Skjønner det jo, det er ikke så moro om de ikke finner noe.

Men at bekkenet krangler litt, og at magen definitivt ikke ser ut som den er bare småtjukk, iallfall på ettermiddag/kveld. Nå må det nok shoppes mammaklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg også fortalt det. Føltes litt for teit å utelukke i en samtale om hva man tenker fremover... Var vel ikke noe sjokk, men de håpet vel at det ikke skulle skje helt enda :) Gikk helt fint. Like greit at de vet det. Er ikke offisielt enda, bare sjefen som vet da. Men litt godt å ha sagt det også på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å føle meg ganske stor allerede. Har lyst til å lete frem gravidklærne slik at jeg kan vise frem magen, istedenfor å føle meg tykk i klær som bare strammer :sukk: Er 16+5 idag.

Igår og idag har ikke vært gode dager :tristbla: Er sikkert bare hormoner, for det er ikke noe spesielt som er galt. Skal kose meg masse med familien ikveld, og kanskje spise en god middag og se en film med mannen etter at guttungen har lagt seg. Håper det hjelper, for ellers tror jeg at jeg tilbringer resten av helgen under dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litaågo

Ingen mammaklær her enda, men har måttet ty til en strikk i buksa for å få litt ekstra plass :fnise: Blir spennende å se når magen popper skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte jeg min første mammabukse. Veldig deilig. Har gått med de buksene jeg har som er litt for store, og det ser ikke spesielt pent ut på låra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg begynt å bli bekymret for at jeg kanskje har tvillinger. Magen er så mye større enn sist, humørsvingningene og hormonpåvirkningen er mye værre, og andre ting som er mye mer merkbart enn sist. Drømte for et par netter siden at jeg ventet trillinger :sjokkert: og igår tittet mannen på magen og spurte "Du tror ikke det kan være tvillinger da?"

Tenker jeg rasjonelt på det, så er sannsynligheten veldig liten. Det er ingen tvillinger i familien og jeg er under 30. Og jeg vet at ting kan være annerledes andre gangen. Magen er vel egentlig ikke større enn normalt, og alle symptomene mine er nok innenfor normalen. Men jeg klarer nok ikke helt å slappe av før etter ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg begynt å bli bekymret for at jeg kanskje har tvillinger.

wow! tenk om det er tvillinger :) hva tenker du om det da? lenge til UL eller? blir spennende for dere da!

------

jeg skal på ordinær UL imorgen ettermiddag, og er så nervøs. mtp at vi har hatt tidligere UL hvor alt var OK, pluss at jeg regelmessig har hørt hjertelyd, burde vel alt være iorden, men man vet jo aldri.. er også så spent på om vi kan se kjønnet :rødme:

blir en laaang kveld og natt merker jeg... :filer:

:goodbye:

Endret av lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Har ei veninne som har fått hint fra legen sin om at det kan være tvillinger. Så det blir spennende å se!

Må være sprøtt å få beskjed om når man som regel belager seg på at det er en i magen, og plutselig skal det komme en til! Men det blir vel først et sjokk, før det går over til å bli en koselig tanke. Men kan forstå at det er skummelt å tenke på! :Nikke:

I dag var jeg til den første svangerskapskontrollen. Jeg og legen er ikke enige om hvor langt jeg er på vei, for han mener jeg er inne i den 13. uka nå.. Og det får ikke jeg til å stemme. Men han telte ut i fra kalenderen på pcen, og da blir det jo ikke helt riktig hvis det er slik at man skal legge til noen dager og alt det der.

Er ikke så lenge til det blir ultralyd, så da får vi et bedre svar der.

Sa ja takk til vanlig, ordinær UL her i bygda også i tillegg til oppfølgingen fra riksen. :fnise: Sier ikke nei takk til å se babyen en ekstra gang!

Men det var på ordinær UL det smalt forrige gang, så er jo litt sånn føre var kjenner jeg. Forhåpentligvis får jeg innkallelse til UL her i bygda etter vi har vært på riksen slik at det ikke blir helt kaos.

Har forresten fått bivirkninger av svineinfluensavaksina og blitt sykmeldt i 2 dager. :roll: Er tett i hals og nese (og hode) og er dødstrøtt hele tiden. Håper det ikke varer noe lenger ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! tenk om det er tvillinger :) hva tenker du om det da? lenge til UL eller? blir spennende for dere da!

Om tvillinger tenker jeg :redd: Jeg og mannen har ikke bestemt hvor mange barn vi vil ha enda, men vi er veldig enig om "en om gangen"! Vi hadde vel klart oss, men håper ikke på det.

Nå har hormonene roet seg, og jeg er egentlig ikke bekymret for det lenger. Magen har "krympet" til en litt mer normal størelse for en på 17 uker. Mannen innsisterer på at den har vært samme størelse hele veien, men jeg tror fortsatt at jeg så høygravdid ut.

UL er 9. desember. Bare to uker til nå. Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...