Gå til innhold

Utro dritt lurte meg

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_minnie_*
Skrevet

Dere som ikke vil vite....

Den dagen du plutselig sitter med herpes og kjønnsvorter, og du DA finner ut at samboeren din har ligget med 20 andre... Ja da skal jeg LOVE deg at du ville ha visst om det på et tidligere tidspunkt !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde sagt det, og tilbudt meg å stille opp om hun trengte det (for alt det var verdt).

Hadde det vært meg hadde jeg heller vært alenemor enn sammen med en feig, utro jævel.

MEN! Jeg hadde nok ventet til etter fødselen.

Enig! Jeg trengte virkelig samboeren min under fødselen, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten han.. Men ikke snakk om at han hadde fått bodd her sammen med oss hvis han hadde vært tro!

Skrevet
og føler at du på en måte er skyld i dette og kan gjøre det godt igjen .

TS er ikke skyld i noe som helst og trenger ikke gjøre noe "godt igjen". Hun falt for en fyr hun trodde var singel. Og why not? Skal man være nødt til å spørre alle man har innledet et forhold til om de faktisk er ledige på markedet? Ærlig talt, her har mannen alt ansvaret!

Skrevet
Jeg snakker for meg selv, men jeg kan neppe tro at det beste for mitt ufødte barn er at jeg går fra faren, risikerer å havne i en dyp depresjon etc. Du trenger ikke å forstå hvorfor jeg tenker som jeg gjør, men realiteten for meg er at jeg heller ville ha fått vite om dette senere, etter at barnet er født, og jeg har hatt muligheten til å komme meg etter ett som tidligere sagt komplisert svangerskap. Da hadde jeg vært langt sterkere rustet til å få vite noe slikt.

Jeg synes det vitner om feghet og mangel på selvrespekt at man heller vil leve på en løgn. Respekter deg selv, så kan mannen din også gjøre det :)

Skrevet
Nå var dette et svar på hva vi som mente at hun ikke skulle si noe ønsket for oss selv. Og for meg selv ønsker jeg ikke å vite. Samboeren i dette tilfelle ønsket tydeligvis å vite, men det betyr da ikke at jeg må være enig med henne? Hun må da velge hva hun vil for min del, men jeg mener at for MIN del så vil jeg ikke vite.

Du velger altså å bli holdt for narr, og tror samtidig at det er det beste for dine barn? Noen mennesker burde seriøst vurdere å IKKE reprodusere, altså...

Skrevet

Hadde jeg vært damen hans hadde jeg ønsket å vite, helt klart. Heller alenemor enn å basere livet på en løgn sammen med en mann som ikke er den jeg alltid har trodd han er. Jeg synes du skal si det Ts, så får denne kvinnen muligheten til selv å velge om hun vil leve med en utro mann eller ikke, istedet for at han tar valget for henne ved å ikke la henne få vite.

Skrevet
Dere som ikke vil vite....

Den dagen du plutselig sitter med herpes og kjønnsvorter, og du DA finner ut at samboeren din har ligget med 20 andre... Ja da skal jeg LOVE deg at du ville ha visst om det på et tidligere tidspunkt !!

:Nikke:

Skrevet
Hadde jeg vært damen hans hadde jeg ønsket å vite, helt klart. Heller alenemor enn å basere livet på en løgn sammen med en mann som ikke er den jeg alltid har trodd han er. Jeg synes du skal si det Ts, så får denne kvinnen muligheten til selv å velge om hun vil leve med en utro mann eller ikke, istedet for at han tar valget for henne ved å ikke la henne få vite.

ts har ringt sambuaren og fortalt henne kva typen hennar gjorde, og sambuaren takka ts for at ho sa ifrå!

Skrevet
ts har ringt sambuaren og fortalt henne kva typen hennar gjorde, og sambuaren takka ts for at ho sa ifrå!

Ah, ok :)

Da synes jeg du har gjort det rette, TS! Og det virker som om samboeren hans er enig med meg. jeg vil nesten påstå at det du gjorde er det etisk riktige i denne situasjonen.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet
Jeg synes det vitner om feghet og mangel på selvrespekt at man heller vil leve på en løgn. Respekter deg selv, så kan mannen din også gjøre det :)

Jeg har full respekt for meg selv, men det jeg prøver å si er at når man er gravid har man ett behov for familien sin. Da er det ikke slik at andre skal sitte å si hva som er best for meg.

Skrevet
Jeg har full respekt for meg selv, men det jeg prøver å si er at når man er gravid har man ett behov for familien sin. Da er det ikke slik at andre skal sitte å si hva som er best for meg.

Nei, men det som er så synd er at du tror det beste for deg er å fortsette samlivet med en utro drittsekk. En drittsekk som holder både deg og kanskje senere også barnet deres for narr. Jeg mener det er feigt å ikke ville vite, og jeg synes det på mange måter er en skam for kvinnestanden. For hvis du lukker øynene for dette, hva er det neste du lukker øynene for? Din brors misbruk av datteren din?

Skrevet (endret)
Nei, men det som er så synd er at du tror det beste for deg er å fortsette samlivet med en utro drittsekk. En drittsekk som holder både deg og kanskje senere også barnet deres for narr. Jeg mener det er feigt å ikke ville vite, og jeg synes det på mange måter er en skam for kvinnestanden. For hvis du lukker øynene for dette, hva er det neste du lukker øynene for? Din brors misbruk av datteren din?

Dette kan overhode ikke sammenlignes. De som er for åpne forhold, mener du de er for seksuelt misbruk av barn og?

Endret av vimse
Gjest Fugl Fønix
Skrevet
For hvis du lukker øynene for dette, hva er det neste du lukker øynene for? Din brors misbruk av datteren din?

Og der ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg. Det at du syns disse tingene i det hele tatt kan sammenlignes sier ganske mye om deg.

Skrevet
Og der ser jeg ingen grunn til å diskutere videre med deg. Det at du syns disse tingene i det hele tatt kan sammenlignes sier ganske mye om deg.

Du sier jo selv at du heller ønsker å lukke øynene for ubehagelige ting, da vil du selvsagt også lukke øynene for seksuelt misbruk av dine barn. Er man en "øye-lukker", så er man en øyelukker. Mitt råd til deg, ikke minst av hensyn til dine barn, er å faktisk åpne øynene og si: JA, jeg vil vite om mannen min er utro og om barna mine blir misbrukt, JA jeg vil vite om vi blir holdt for narr. For vet du hva? Selv om du er feig og unnvikende, så har du et ansvar for de barna du briner inn i denne verden. Og det ansvaret oppfyller du ikke ved å lukke øynene.

Skrevet
Du sier jo selv at du heller ønsker å lukke øynene for ubehagelige ting, da vil du selvsagt også lukke øynene for seksuelt misbruk av dine barn. Er man en "øye-lukker", så er man en øyelukker. Mitt råd til deg, ikke minst av hensyn til dine barn, er å faktisk åpne øynene og si: JA, jeg vil vite om mannen min er utro og om barna mine blir misbrukt, JA jeg vil vite om vi blir holdt for narr. For vet du hva? Selv om du er feig og unnvikende, så har du et ansvar for de barna du briner inn i denne verden. Og det ansvaret oppfyller du ikke ved å lukke øynene.

Nå er det ikke Fugl Fønix som skal sitte på tiltalebenken her, bare så du vet det! :) Det kan godt hende denne mannen som har vært utro sitter med den svarteste samvittighet, og har lært av dette at han aldri skal være utro igjen. Jeg har selv gjort noe utrolig dumt en gang (ikke utroskap). Dette ble så vanskelig å ha på samvittigheten, at jeg vet at jeg aldri kommer til å gjenta det. Men dersom det er slik at denne utro mannen er en dårlig mann som ikke lærer, så vil samboeren kunne oppdage det selv ved å kjenne mannen sin så godt som mulig. Det er ikke mulig å ha et harmonisk, fullverdig, ekte og ærlig forhold til sin mann, og at han samtidig fører henne bak lyset. Dette er noe alle kvinner bør innse.

Skrevet
Nei, men det som er så synd er at du tror det beste for deg er å fortsette samlivet med en utro drittsekk.

Så fint at du vet hva som er best for henne - og kan fortelle henne det da....

Kvinnen og mannen denne tråden gjelder - har kjent hverandre tidligere ettersom jeg forsto det - kan det kanskje tenkes at de møttes igjen, følelser blusset opp og så gikk det som det gikk...

Mannen var utro, ja - men vi vet jo ikke om dette var første gangen han var det, eller om han har for vane og være det.... Mennesker feiler og gjør tåpelige ting, og det er vel ikke den verste feilen og tilgi og gi noen en ny sjanse...

Skrevet
Mannen var utro, ja - men vi vet jo ikke om dette var første gangen han var det, eller om han har for vane og være det.... Mennesker feiler og gjør tåpelige ting, og det er vel ikke den verste feilen og tilgi og gi noen en ny sjanse...

Nettopp. Mennesker som ikke har evnen til å tilgi har for høye tanker om seg selv. Vi er alle i stand til å gjøre dumme ting. Om ikke utroskap, så noe annet dumt eller slemt. Dersom man er blind for sånt, vil man heller ikke oppdage egne feil eller kunne rette på dem.

Skrevet
Så fint at du vet hva som er best for henne - og kan fortelle henne det da....

Kvinnen og mannen denne tråden gjelder - har kjent hverandre tidligere ettersom jeg forsto det - kan det kanskje tenkes at de møttes igjen, følelser blusset opp og så gikk det som det gikk...

Man da må jo faktisk samboeren få muliget til å ta det valget - om hun vil la ham få en ny sjanse.

Skrevet

Jeg syns det er bra du sa fra.

IKke bare har han fått deg til å kaste bort uker på noe som aldri kunne blitt noe... han har sviktet sin samboer (og barn) når hun var mest sårbar.

Det ville være patetisk å leve et liv der man blir holdt for narr.

Og du har satt et eksempel. Tenker flere nå vil tenke seg litt om før de er utro.

Forhåpentligvis har mannen (og alle oss andre som hører om den) nå lært litt av denne historien.... og moralen får være at ærlighet varer heldigvis lengst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...