Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke ticker, for jeg er 4 uker idag. Føler det er litt for usikkert til at jeg vil ta vekk Babymelona sin foreløpig. :sjenert:

Woops, da forstår jeg. Trodde du var i alle fall 8 jeg. Da visste jeg ikke at du var gravid en gang da. Gratulerer :) :) :) Så fantastisk.

Så koselig at du har shoppa litt! Jeg skal ut og handle rosa rosa rosa etter neste ultralyd :rødme:

Hihi, masse kjoler og nydelige klær. Du er heldig. Jeg får bare sette til side penger så jeg kan gå amok etter fødselen jeg:) haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Woops, da forstår jeg. Trodde du var i alle fall 8 jeg. Da visste jeg ikke at du var gravid en gang da. Gratulerer :) :) :) Så fantastisk.

Nei, har nettopp funnet det ut selv! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalalallala, vondt i ryggen. Det bygger seg bare opp mer og mer hver dag nå. Håper det er den gamle vondten og ikke bekkenet.

Og så vil ha jeg sex. Men orker aldri og er konstant uggen. Vær så snill og gi meg den energien jeg trenger til å ha sex med min fantastiske og sexy forlovede. Jeg trenger det. haha.

Og så er jeg veldig snufsete på morgenen og kveldene. Snakket med legekontoret igjen igår og de anbefaler fortsatt ikke å ta vaksinen. Det finnes Tamiflu om det skulle gå galt. Den ene legen anbefaler gravide å ta den, den andre legen anbefaler ikke:) haha. Min lege anbefaler ikke. Og jeg fikk vite at uke 15 er ikke så langt på vei, så det er ikke noe problem. :) Happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 30. juli 2009

Hjertet begynner å slå: 24. august 2009

Embryoet beveger seg: 17. september 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. september 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 24. september 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 8. oktober 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 15. oktober 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. oktober 2009

Fosteret svelger og tisser: 5. november 2009

Tid for ultralyd: 12. november 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. november 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. desember 2009

Fosteret begynner å høre: 24. desember 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 21. januar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. februar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 3. april 2010

Antatt termindato: 24. april 2010

Endret av letme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer::5: så utrolig kjekt:) Klarer ikke å si hvor glad jeg er på dine vegne:) :)

:klemmer: Uventet, men spennende.. Får se hvordan det går.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sexlysten er tilbake og det er deilig. Det ble altså en fantastisk helg:) Energien er fortsatt veldig lav, så det er godt at det finnes helger til slikt. Håper det har tenkt å fortsette slik fremover nå.

Matlysten har blitt mindre, og kvalmen er mindre. Jeg kan nå bli sulten uten å bli kvalm. Og jeg spiser ikke så mye som jeg gjorde de første 12 ukene, noe som er inderlig godt.

Jeg har innsett at jeg må slutte å småspise på snop, så nå skal det gjemmes. Gulrøtter og dipp, og salte kjeks er jo minst like godt:)

Frustrasjonen på jobb er stor, tårene presser når noen irriterer meg eller spør vanskelige spørsmål, så timene på jobb er tunge.

Hemoriden min er borte, men jeg regner med å få den tilbake etterhvert, så jeg er glad for at jeg har den kremen:)

Det var korte updates det:)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlysten er tilbake og det er deilig. Det ble altså en fantastisk helg:) Energien er fortsatt veldig lav, så det er godt at det finnes helger til slikt. Håper det har tenkt å fortsette slik fremover nå.

Matlysten har blitt mindre, og kvalmen er mindre. Jeg kan nå bli sulten uten å bli kvalm. Og jeg spiser ikke så mye som jeg gjorde de første 12 ukene, noe som er inderlig godt.

Jeg har innsett at jeg må slutte å småspise på snop, så nå skal det gjemmes. Gulrøtter og dipp, og salte kjeks er jo minst like godt:)

Frustrasjonen på jobb er stor, tårene presser når noen irriterer meg eller spør vanskelige spørsmål, så timene på jobb er tunge.

Hemoriden min er borte, men jeg regner med å få den tilbake etterhvert, så jeg er glad for at jeg har den kremen:)

Det var korte updates det:)

Hvordan går det med dere andre?

Tror jeg også må slutte å spise snop, men det er så vanskelig når det ligger i skapet. Må slutte å kjøpe det jeg! Kanskje jeg skal sende med samboeren resten på jobb i morra, så han kan dele med de han jobber med :)

Sexlysten er forsåvidt bra, men jeg blir småredd hver gang vi skal kose litt. Alt gjør så vondt :( Hvorfor?? Jeg har lyst på han hver eneste dag, men tar ikke initiativ lenger, fordi jeg er redd... ikke noe morro i det hele tatt :( stakkars han da, han tror sikkert at jeg ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også må slutte å spise snop, men det er så vanskelig når det ligger i skapet. Må slutte å kjøpe det jeg! Kanskje jeg skal sende med samboeren resten på jobb i morra, så han kan dele med de han jobber med :)

Sexlysten er forsåvidt bra, men jeg blir småredd hver gang vi skal kose litt. Alt gjør så vondt :( Hvorfor?? Jeg har lyst på han hver eneste dag, men tar ikke initiativ lenger, fordi jeg er redd... ikke noe morro i det hele tatt :( stakkars han da, han tror sikkert at jeg ikke vil.

Jeg er bare helt ærlig med samboeren min jeg og forteller ham hvordan jeg har det. Jeg prøver å få ham til å forstå at jeg er så stuptrøtt at det bare er ekkelt, og jeg tror han har forstått det. Men etter helgen så er han ganske fornøyd, han smilte i hele går - haha:)

Jeg skal legge snopet ut i garasjen jeg, så dersom jeg vil ha noe så må jeg helt ut dit, og det er det LITEN mulighet for at jeg gidder. Og så gjelder det bare å ikke kjøpe mer, hihi.

Du er heldig som har god sexlyst da. Jeg har kommet til der hvor jeg bare ikke orker, og så må jeg jo alltid på toalettet. Men når jeg virkelig vil, da vil jeg. Og jeg fortalte samboeren min at han bare måtte være klar når jeg er klar, for hvis ikke kan det ta tid igjen.

Jeg tror du kan slutte å bekymre deg så lenge du ikke har blødninger. Det som gjør vondt for meg er det at jeg føles sår på innsiden når han er inne (sære detaljer her). Det er som om det er tørt på en måte, uten at det er det. Jeg tror bare at jeg er trangere enn jeg har vært, og det er jo en bra ting, bare ikke når det fører til smerte. Men jeg har også hørt at når vi får orgasmer så lærer nurket etterhvert at dette betyr at vi har det bra, og det er bra for nurket og vite:)

Ring legen dersom du er usikker på sex, men de mener jo at det skal være greit ettersom jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som leser her.

Hva sier jeg til legen om jeg ønsker sykemelding fordi jeg er så trøtt og sliten? Og for å unngå stresset på jobben? Hvordan spør man om sykemelding på en måte, jeg har ikke slik erfaring.. Jeg ønsker kanskje 20/30% sykemelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare helt ærlig med samboeren min jeg og forteller ham hvordan jeg har det. Jeg prøver å få ham til å forstå at jeg er så stuptrøtt at det bare er ekkelt, og jeg tror han har forstått det. Men etter helgen så er han ganske fornøyd, han smilte i hele går - haha:)

Jeg skal legge snopet ut i garasjen jeg, så dersom jeg vil ha noe så må jeg helt ut dit, og det er det LITEN mulighet for at jeg gidder. Og så gjelder det bare å ikke kjøpe mer, hihi.

Du er heldig som har god sexlyst da. Jeg har kommet til der hvor jeg bare ikke orker, og så må jeg jo alltid på toalettet. Men når jeg virkelig vil, da vil jeg. Og jeg fortalte samboeren min at han bare måtte være klar når jeg er klar, for hvis ikke kan det ta tid igjen.

Jeg tror du kan slutte å bekymre deg så lenge du ikke har blødninger. Det som gjør vondt for meg er det at jeg føles sår på innsiden når han er inne (sære detaljer her). Det er som om det er tørt på en måte, uten at det er det. Jeg tror bare at jeg er trangere enn jeg har vært, og det er jo en bra ting, bare ikke når det fører til smerte. Men jeg har også hørt at når vi får orgasmer så lærer nurket etterhvert at dette betyr at vi har det bra, og det er bra for nurket og vite:)

Ring legen dersom du er usikker på sex, men de mener jo at det skal være greit ettersom jeg forstår.

Ja, jeg er ikke redd for at det skal være noe galt, er bare redd for å få vondt... er nok det at det er trangt ja. Men det var litt for trangt fra før egentlig, så ja... vi får bare se åssen det går! Han har nok skjønt at jeg er litt skeptisk, men det er sikkert veldig rart for han, jeg er jo den som pleier å være klar hele tiden :P

Hei dere som leser her.

Hva sier jeg til legen om jeg ønsker sykemelding fordi jeg er så trøtt og sliten? Og for å unngå stresset på jobben? Hvordan spør man om sykemelding på en måte, jeg har ikke slik erfaring.. Jeg ønsker kanskje 20/30% sykemelding...

Det er bare å spørre, si at du syns det er veldig vanskelig på jobb for tiden, og du kjenner at du blir helt utslitt av å være der. Har ikke noe erfaring med det jeg heller, men vet at pappa sykemeldte seg engang pga dårlig arbeidsmiljø. Synd at det er såpass ille der du jobber da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å spørre, si at du syns det er veldig vanskelig på jobb for tiden, og du kjenner at du blir helt utslitt av å være der. Har ikke noe erfaring med det jeg heller, men vet at pappa sykemeldte seg engang pga dårlig arbeidsmiljø. Synd at det er såpass ille der du jobber da :(

Du er heldig som pleier å alltid være klar for ham, jeg har aldri vært slik jeg. Men tross alt er jeg mye mer klar med ham jeg er med nå enn noen gang før - og det er jo en bra ting. :) Forresten (i hvit skrift) glidekrem hjelper veldig, i tilfelle dere ikke pleier å bruke det

Nå var jeg nettopp ute og kjørte litt og holdt på å sovne, så jeg tror jeg virkelig trenger litt mer slapp-av-tid og ikke bare vanlige timer på jobb. Det var skikkelig skummelt. Det er ikke kun arbeidsmiljøet som tar knekken på meg.. Takk for svar da. Håper at jeg får meg en time hos legen og at hun tar det alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time hos legen i morgen 0800. Det er ikke min vanlige lege, men en annen lege på legekontoret.

Hvordan kan man velge å jobbe dersom man skal jobbe 70 eller 80 prosent? Hvordan kan man dele det opp for å jobbe litt mindre hver dag? Ville dere tatt et par ekstra timer i senga om morgenen eller heller gått hjem fra jobb tidligere?

--------------------

Jeg er så fryktelig kald om dagene, det er nesten rart hvor kald jeg blir. Jeg kler jo godt på meg med strømpebukse og skjerf, lue og hansker, men likevel så fryser jeg helt forferdelig når jeg går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time hos legen i morgen 0800. Det er ikke min vanlige lege, men en annen lege på legekontoret.

Hvordan kan man velge å jobbe dersom man skal jobbe 70 eller 80 prosent? Hvordan kan man dele det opp for å jobbe litt mindre hver dag? Ville dere tatt et par ekstra timer i senga om morgenen eller heller gått hjem fra jobb tidligere?

--------------------

Jeg er så fryktelig kald om dagene, det er nesten rart hvor kald jeg blir. Jeg kler jo godt på meg med strømpebukse og skjerf, lue og hansker, men likevel så fryser jeg helt forferdelig når jeg går ut.

Jeg var 40,50 og 60% sykemeldt de periodene jeg var sykemeldt, og jeg jobbet hele uka, men korte dager. Gikk etter halve dagen. Det var igrunn ganske deilig! :) Livet var ganske tungt på slutten så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 40,50 og 60% sykemeldt de periodene jeg var sykemeldt, og jeg jobbet hele uka, men korte dager. Gikk etter halve dagen. Det var igrunn ganske deilig! :) Livet var ganske tungt på slutten så... :)

Men dette var sent i svangerskapet ditt? Da er det på en måte greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg altså 30% sykemeldt. Det innebærer at jeg jobber litt under 6 timer per dag. Det høres fantastisk ut. Men jeg føler at jeg syter litt når jeg er sykemeldt allerede egentlig. Men jeg kan jo ikke fortsette å nesten sovne bak rattet, det er bare skummelt.

Utenom det så liker jeg magen min veldig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er heldig som pleier å alltid være klar for ham, jeg har aldri vært slik jeg. Men tross alt er jeg mye mer klar med ham jeg er med nå enn noen gang før - og det er jo en bra ting. :) Forresten (i hvit skrift) glidekrem hjelper veldig, i tilfelle dere ikke pleier å bruke det

Hehe bare såvidt jeg klarte å se hva du hadde skrevet! Men ja, vi prøvde det i går og det hjalp veldig!! Jippi!! :)

Nå er jeg altså 30% sykemeldt. Det innebærer at jeg jobber litt under 6 timer per dag. Det høres fantastisk ut. Men jeg føler at jeg syter litt når jeg er sykemeldt allerede egentlig. Men jeg kan jo ikke fortsette å nesten sovne bak rattet, det er bare skummelt.

Utenom det så liker jeg magen min veldig godt:)

Du har jo gode grunner da, man skal ta det rolig når man er gravid. Pluss at du ikke trives så godt på jobben for tiden heller. Så jeg skjønner deg godt jeg :) Jeg jobber bare 45%, og jeg hadde ikke orka å jobbe mer enn det tror jeg. Ikke er jeg så mye på skolen for tiden heller, jeg ligger som regel i senga til halv 11 om morgenen. Men så blir det eksamenslesning og husvask de dagene jeg ikke jobber, så dagene flyr likevel! Aner ikke hvordan jeg skulle klart alt hvis jeg skulle jobba mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bare såvidt jeg klarte å se hva du hadde skrevet! Men ja, vi prøvde det i går og det hjalp veldig!! Jippi!! :)

Du har jo gode grunner da, man skal ta det rolig når man er gravid. Pluss at du ikke trives så godt på jobben for tiden heller. Så jeg skjønner deg godt jeg :) Jeg jobber bare 45%, og jeg hadde ikke orka å jobbe mer enn det tror jeg. Ikke er jeg så mye på skolen for tiden heller, jeg ligger som regel i senga til halv 11 om morgenen. Men så blir det eksamenslesning og husvask de dagene jeg ikke jobber, så dagene flyr likevel! Aner ikke hvordan jeg skulle klart alt hvis jeg skulle jobba mer!

Jeg skriver slike "sære" ting i hvit skrift så er det bare å merke det med musen for at det skal skifte farge heller. Så slipper ømfintlige sjeler å lese slike ting. Men uansett, jeg er veldig glad for at det hjalp, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten:)

I går ble en fantastisk dag ja. Jeg gikk hjem 1330 og fikk tatt oppvasken som hadde stått for lenge, og gjort klart til middag. Så fikk jeg sovet et par timer og klarte derfor å være våken på kvelden for min utkårede, det var jo en helt annen tilværelse. :) Vi hadde sex på en ukedag, DET er lenge siden det. haha.

----------------------

Nå eier jeg brudekjolen jeg ville ha forresten. Såååå happy. Nå blir den dagen perfekt. Får kjolen i hus på søndag mest sannsynligvis:) JIPPIIIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk sykmelding. Håper du klarer å slappe av litt mer mellom slagene nå!

Og gratulerer med drømmebrudekjolen! :hoppe:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk sykmelding. Håper du klarer å slappe av litt mer mellom slagene nå!

Og gratulerer med drømmebrudekjolen! :hoppe:

God helg :klem:

Hihi, takk for det.

Og ja, sykemelding hjelper:) I alle fall så langt som jeg kjenner til nå.

Ha en fantastisk helg du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...