Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Jeg har gått og lurt på om jeg kanskje skulle prøve meg uten 30% sykemelding snart, men i går innså jeg at det var en forferdelig dum ide. Jeg gikk på besøk til et vennepar som nettopp har fått baby rett etter jobb (klokken 2), jeg ble der til klokken 4 og følte meg ganske fin. Men det var helt til jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem. Først kom skjelvingen helt plutselig. Det var ikke sånn fryseskjelving, det var helt innefra, som om jeg var helt tappet for energi. Følte meg som gele i kroppen. Så ble jeg svimmel og trøtt. Satt hele tiden og stirret på ting mens jeg kjørte, og fulgte ikke med på trafikken i det hele tatt.

Stoppet på en Kiwi og kjøpte en sjokolade som jeg spiste resten av veien hjem, det er kun 10min å kjøre. Når jeg kom hjem var jeg fortsatt ganske full av ubehag og skjelvinger, men sjokoladen hjalp. Klokken 7 på kvelden ble jeg så forferdelig trøtt at jeg nesten gikk og la meg da. Ingen fantastisk dag i det hele tatt.

Jeg er bare veldig glad for at det gikk greit på veien hjem og at jeg ikke sovnet helt. Det var virkelig ubehagelig.

Nå må jeg være flink å ta vare på meg selv igjen. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme eller noe sånt altså, men det hørtes nesten ut som en føling. Altså, sånn diabetikere får om de har lavt blodsukker. Er det ikke sånn det går an å ha en slags "graviditetsdiabetes"? Mener virkelig ikke å skremme deg altså, men det er bare det første som poppa inn i hodet mitt. Håper du er bedre i dag, slapp godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme eller noe sånt altså, men det hørtes nesten ut som en føling. Altså, sånn diabetikere får om de har lavt blodsukker. Er det ikke sånn det går an å ha en slags "graviditetsdiabetes"? Mener virkelig ikke å skremme deg altså, men det er bare det første som poppa inn i hodet mitt. Håper du er bedre i dag, slapp godt av :)

Oisann. Det hørtes ikke bra ut. Jeg velger å ikke bli skremt og håper ikke at det er noe slikt.

Men det sjekker vel legen når jeg er innom? Og alle prøvene mine så langt har vært fantastiske. Eller er det noe jeg må spørre spesifikt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve eller et stikk i fingeren for å måle blodsukker kan vel oppdage dette. Håper virkelig jeg ikke har skremt deg altså, kan godt hende det bare var at du var sliten eller noe sånt :) Hør med legen din du, og forklar hva som skjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve eller et stikk i fingeren for å måle blodsukker kan vel oppdage dette. Håper virkelig jeg ikke har skremt deg altså, kan godt hende det bare var at du var sliten eller noe sånt :) Hør med legen din du, og forklar hva som skjedde :)

Jeg skal til legen igjen 11. desember så da må jeg få spurt om det ja. Det er jo bare bra at du faktisk er ærlig og sier hva det høres ut som, selv om det kanskje ikke er det. :)

Urinprøve og stikk i fingeren gjør de jo hver gang, så da burde de jo visst det. Men vi får bare se:)

Takk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du snart skal til lege da, så får heller han berolige deg ;) Hehe...

Mamma har diabetes skjønner du, så det var derfor jeg syntes at det hørtes litt ut som føling :)

Bra de sjekker både urinprøve og tar stikk i fingeren da, det er sikkert ikke noe som er galt! Håper du har en fin dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du snart skal til lege da, så får heller han berolige deg ;) Hehe...

Mamma har diabetes skjønner du, så det var derfor jeg syntes at det hørtes litt ut som føling :)

Bra de sjekker både urinprøve og tar stikk i fingeren da, det er sikkert ikke noe som er galt! Håper du har en fin dag :goodbye:

Takk i like måte. :)

Veldig takknemlig for at du fortalte meg at det kunne være føling, så kan jeg sjekke det opp i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått og lurt på om jeg kanskje skulle prøve meg uten 30% sykemelding snart, men i går innså jeg at det var en forferdelig dum ide. Jeg gikk på besøk til et vennepar som nettopp har fått baby rett etter jobb (klokken 2), jeg ble der til klokken 4 og følte meg ganske fin. Men det var helt til jeg satte meg i bilen for å kjøre hjem. Først kom skjelvingen helt plutselig. Det var ikke sånn fryseskjelving, det var helt innefra, som om jeg var helt tappet for energi. Følte meg som gele i kroppen. Så ble jeg svimmel og trøtt. Satt hele tiden og stirret på ting mens jeg kjørte, og fulgte ikke med på trafikken i det hele tatt.

Stoppet på en Kiwi og kjøpte en sjokolade som jeg spiste resten av veien hjem, det er kun 10min å kjøre. Når jeg kom hjem var jeg fortsatt ganske full av ubehag og skjelvinger, men sjokoladen hjalp. Klokken 7 på kvelden ble jeg så forferdelig trøtt at jeg nesten gikk og la meg da. Ingen fantastisk dag i det hele tatt.

Jeg er bare veldig glad for at det gikk greit på veien hjem og at jeg ikke sovnet helt. Det var virkelig ubehagelig.

Nå må jeg være flink å ta vare på meg selv igjen. Huff.

Huffameg! Dette var ikke bra da! Håper du får sjekket det opp og at det ikke er noe alvorlig! Sorry at jeg er litt kjedelig for tiden, fullt kjør med eksamenslesing ;) men du er ikke glemt! Håper det går fint med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moneypenny: du må da få lov til å lese til eksamen :) Håper alt er fint med deg også. :)

------------------------------

I natt har jeg nesten ikke sovet, hver gang jeg prøvde å snu meg så var det som om det brant helt nederst i magen. Det var nesten som kramper som gjorde at når jeg prøvde å bruke musklene til å snu meg så gjorde det skikkelig vondt. Hva er dette for noe? Jeg tenkte det kunne være luft i starten, men når det fortsatte helt til morgenen så begynte jeg å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moneypenny: du må da få lov til å lese til eksamen :) Håper alt er fint med deg også. :)

------------------------------

I natt har jeg nesten ikke sovet, hver gang jeg prøvde å snu meg så var det som om det brant helt nederst i magen. Det var nesten som kramper som gjorde at når jeg prøvde å bruke musklene til å snu meg så gjorde det skikkelig vondt. Hva er dette for noe? Jeg tenkte det kunne være luft i starten, men når det fortsatte helt til morgenen så begynte jeg å lure...

Høres ut som noe jeg fikk rundt uke 30.. Det ble så ille at jeg måtte på sykehus! Det brant, kjentes som hardt press i buken og det kom og gikk. My luft som kom opp og luktet råttent egg! :spy: Var gastritt/magesekkbetennelse eller noe. Spiste Link som er mageregulerende som fåes kjøpt på apoteket - reseptfritt! Men men.. Håper det var forbigående for deg! :)

Men når det gjelder de plagene med svimmelhet og sånt som du nevnte ovenfor, det hadde jeg en del ganger sist også.. Og har begynt så smått å få det nå.. Hos meg hadde det en del med varierende blodtrykk å gjøre! :) Det gikk bra, så lenge jeg fikk i meg mat og drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona: takk for svar. Jeg har ikke følt samme smerten om natten siden den ene episoden. Og jeg håper at jeg skal slippe å få det slik du hadde det. Det hørtes virkelig ikke noe godt ut.

Hvordan går det med deg nå? Hvor langt har du kommet? :)

----------------

Jeg har fått et par kommentarer i det siste på at jeg ser så godt ut til å være gravid. Det er det nydeligste noen kan si til meg. Det er en fantastisk følelse å ha så få plager på dette tidspunktet:)

I morgen er det ultralyd, og gjett om jeg gleder meg. Vi er jo tross alt nesten hallveis nå jo. Hihi. For en sprø tanke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaaw det blir utrolig spennende med ultralyd. :strix: Vil dere vite kjønnet?

Hihi. Vi vil ikke vite kjønnet nei, så planen er å gi beskjed om det umiddelbart. Gleder meg som et lite barn til UL:)

I dag tidlig så hadde jeg mage når jeg lå i sengen, det så litt spesielt ut. Hihi, den sto liksom bare ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona: takk for svar. Jeg har ikke følt samme smerten om natten siden den ene episoden. Og jeg håper at jeg skal slippe å få det slik du hadde det. Det hørtes virkelig ikke noe godt ut.

Hvordan går det med deg nå? Hvor langt har du kommet? :)

Ultralyd!!! :hoppe: Venter spent på oppdatering! :lur:

Joda, det går greit med meg. Forferdelig kvalm og har ikke noe mat i magen hittil idag. Men jeg trøster meg med at det er en fase som går over! ;)

Jeg er 10 uker på vei imorgen! :)

Og forresten: Det er noe som heter svangerskapsdiabetes. Så noen lenger oppe her som lurte på om man kunne få graviditetssukkersyke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anamelona: er det ingenting som holder seg nede hos deg? Tørt brød kanksje? Eller boller? I starten når jeg var mye kvalm så hjalp alltid hveteboller. Hihi. Håper du får begynt å spise igjen snart, du kan jo ikke fortsette uten mat. Når har du første kontroll hos lege?

------------------------------

Jeg har et nurk i magen, og nurket er NYDELIG. Det er det fineste jeg har sett på lang tid. Vi kunne se en liten nese, og hun fikk faktisk tatt et bilde av det slik at vi fikk det med oss. Og så holdt nurket hånden opp så vi fikk telle fingrene, og det var visst fem av dem:P Og samme med tærne. Var ikke måte på så den lille ville vise frem sine små kroppsdeler. :)

Jeg måtte opp av benken og hoppe litt på et tidspunkt for å få den lille til å snu litt på seg så hun kunne se på hjertet, og når hun fikk sett det så det ut til å være akkurat slik det skulle.

Alle målinger var visst normale og alt ser ut til å være fantastisk.

Jeg har nå fått vite at jeg har morkaken fremme, så det er ikke så rart om jeg ikke kjenner noe, så jeg fortsetter bare å håpe på bevegelse.

Men for en fantastisk opplevelse. Den lille er virkelig nydelig. Den søteste nesen i hele verden, hihi:)

----

Når har andre kjent bevegelse når dere har hatt morkaken fremme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig å høre om ultralyden din! Det er en utrolig stor opplevelse :) Og ingenting annet kan måle seg med å se det lille nurket!

Når det gjelder bevegelse, og morkaken fremme, så kjente jeg noe jeg trodde var spark et par ganger fra uke 15- til uke 19 ca. Men det var først i uke 20 at jeg kjente noe som jeg virkelig visste uten tvil var spark. Og nå har jeg kjent det hver dag siden :) Så det kommer nok snart hos deg også tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona: er det ingenting som holder seg nede hos deg? Tørt brød kanksje? Eller boller? I starten når jeg var mye kvalm så hjalp alltid hveteboller. Hihi. Håper du får begynt å spise igjen snart, du kan jo ikke fortsette uten mat. Når har du første kontroll hos lege?

------------------------------

Jeg har et nurk i magen, og nurket er NYDELIG. Det er det fineste jeg har sett på lang tid. Vi kunne se en liten nese, og hun fikk faktisk tatt et bilde av det slik at vi fikk det med oss. Og så holdt nurket hånden opp så vi fikk telle fingrene, og det var visst fem av dem:P Og samme med tærne. Var ikke måte på så den lille ville vise frem sine små kroppsdeler. :)

Jeg måtte opp av benken og hoppe litt på et tidspunkt for å få den lille til å snu litt på seg så hun kunne se på hjertet, og når hun fikk sett det så det ut til å være akkurat slik det skulle.

Alle målinger var visst normale og alt ser ut til å være fantastisk.

Jeg har nå fått vite at jeg har morkaken fremme, så det er ikke så rart om jeg ikke kjenner noe, så jeg fortsetter bare å håpe på bevegelse.

Men for en fantastisk opplevelse. Den lille er virkelig nydelig. Den søteste nesen i hele verden, hihi:)

----

Når har andre kjent bevegelse når dere har hatt morkaken fremme?

Joda, idag holdt det seg nede. Begynner vel nå som sist: Spydag, fin dag, dårlig dag, spydag osv... Og sånn gikk det. Spydde hver tredje dag. :vetikke: Så idag har jeg fått i meg nudler, kålstuing, sjokomelk og annet sånn man ikke skulle tro en person med sterk kvalme kan få i seg. Tilogmed fått skiftet en SKIKKELIG fæl bæsjebleie! :spy:

Gøy å høre om ultralyden. Babyneser er virkelig utrolig søte! :rødme:

Selv fikk jeg et skriv fra sykehuset idag, ordinær UL 28 januar. :sjenert: Stakkar Pappamelona er ikke hjemme på en eneste en av UL denne gangen. :fnise: Bra vi får bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...