Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Ja det gjør jeg også, men håret orker jeg ikke styre med hver dag ihvertfall! Det er så langt og tar hundre år. Også har jeg krøller, så jeg føner og retter etter dusj. Huffameg for et styr. Tenker jeg blir mindre forfengelig når lille nurket melder sin ankomst :P

I dag har jeg vasket håret. Haha, fantastisk prestasjon må jeg få lov å innrømme:) Jeg orker i alle fall ikke å føne og rette for tiden nei, armene mine vil ikke være med på slikt:) er det ikke fasinerende hvordan vi forandrer oss så veldig:)

Ha en fantastisk helg alle sammen.

Brudekjolen min er bestilt og halvparten er betalt. :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil kjenne bevegelse. Ligger i senga om kveldene nå og kjenner etter bevegelser. Holder på å bli skikkelig frustrert over mangelen på bevegelser der inne. Skal til jordmor i morgen så jeg regner med at vi får høre hjertelyd, men jeg vil kjenne det også. Har ei venninne som er 4 dager lengre på vei enn meg og hun kan kjenne og se sparkene. Nå er jo hun ganske mye tynnere enn meg, men uansett så føles det så urettferdig.

Jeg er veldig glad i magen min da, den er fantastisk fin som regel, haha.

Det står i brevet fra jordmor at jeg skal ta med morgenurin, men timen er jo ikke før 1430. Skal jeg ha med meg morgenurinen hele dagen frem til timen da? Blir den ikke dårlig? haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kjenne bevegelse. Ligger i senga om kveldene nå og kjenner etter bevegelser. Holder på å bli skikkelig frustrert over mangelen på bevegelser der inne. Skal til jordmor i morgen så jeg regner med at vi får høre hjertelyd, men jeg vil kjenne det også. Har ei venninne som er 4 dager lengre på vei enn meg og hun kan kjenne og se sparkene. Nå er jo hun ganske mye tynnere enn meg, men uansett så føles det så urettferdig.

Jeg er veldig glad i magen min da, den er fantastisk fin som regel, haha.

Det står i brevet fra jordmor at jeg skal ta med morgenurin, men timen er jo ikke før 1430. Skal jeg ha med meg morgenurinen hele dagen frem til timen da? Blir den ikke dårlig? haha.

Hei :)

her kjenner jeg ingenting enda heller...er jo litt kortere på vei iforhold til deg men.. gleder meg veldig til jeg kjenner noe :)

var hos jordmor og spurte om nettopp dette med morgenurin. hun sa da at det ikke var nødvendig å ha den i kjøleskapet. jeg hadde gjort dette, og det var ikke galt, men heller ikke nødvendig visstnok. kjører du bil kan du jo la den ligge i bilen hele dagen, hvis ikke kan du ha den i veska (jeg hadde ett slikt urinprøve-glass fra apoteket, denne tok jeg i en pose som igjen satt nedi ett høyt smalt engangsglass så den ikke veltet i veska).

ikke noe kult å gå rundt med urinen sin i hånda liksom.. :fnise: du kan jo si ifra til jordmor hvordan urinen har blitt oppbevart iløpet av dagen, så får du fort vite om dette var korrekt gjort.

ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

her kjenner jeg ingenting enda heller...er jo litt kortere på vei iforhold til deg men.. gleder meg veldig til jeg kjenner noe :)

var hos jordmor og spurte om nettopp dette med morgenurin. hun sa da at det ikke var nødvendig å ha den i kjøleskapet. jeg hadde gjort dette, og det var ikke galt, men heller ikke nødvendig visstnok. kjører du bil kan du jo la den ligge i bilen hele dagen, hvis ikke kan du ha den i veska (jeg hadde ett slikt urinprøve-glass fra apoteket, denne tok jeg i en pose som igjen satt nedi ett høyt smalt engangsglass så den ikke veltet i veska).

ikke noe kult å gå rundt med urinen sin i hånda liksom.. :fnise: du kan jo si ifra til jordmor hvordan urinen har blitt oppbevart iløpet av dagen, så får du fort vite om dette var korrekt gjort.

ha en fin dag :sol:

Takk for godt svar. Da vet jeg i alle fall at det er mulig å ta med morgenurin selv om timen er sent på dagen. :)

Hva er det meningen at jeg skal spørre jordmoren om når jeg er der i en hel time i morgen? Jeg får jo en time siden det er første gang hos jordmor. :)

Jeg har slikt urinprøveglass, og jeg tar alltid papir rundt det og så legger det i en pose. haha, det er ikke måte på så vi passer på slike ting:) Men å la det ligge i bilen var jo faktisk veldig smart, det må jeg prøve å huske. Takk for det.

Håper du kjenner bevegelser snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa at dette med urinprøver som skal oppbevares er litt både og. Er det en måling av bakteriekultur er det viktig at den oppbevares i kjøleskap før undersøkelse. Du skal kun måle proteininnholdet i urinen når du skal sjekke den, så da er det akkurat det samme! :) Proteininnholdet endrer seg ikke om urinen blir litt "gammel".

Det gjør derimot bakterier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at dette med urinprøver som skal oppbevares er litt både og. Er det en måling av bakteriekultur er det viktig at den oppbevares i kjøleskap før undersøkelse. Du skal kun måle proteininnholdet i urinen når du skal sjekke den, så da er det akkurat det samme! :) Proteininnholdet endrer seg ikke om urinen blir litt "gammel".

Det gjør derimot bakterier! ;)

Hihi, takk. Glemte å legge prøven igjen i bilen - så nå fikk den bli med på jobb. Så koselig for prøven:P

---------------------------

Samboeren fikk meg med å trene i går, og det var deilig. Tredemølle i 30 min og så litt tricepsøvelse (må passe på pelikanene nå som jeg skal gifte meg) :P

Håper på slik trening passelig ofte nå. :)

Gleder meg til jordmortimen i dag, nå vil jeg høre hjertelyd igjen, savner det så voldsomt siden jeg ikke kjenner noe, mens "alle andre" gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ikke jordmortime i dag, den ble flyttet til i morgen. Jordmoren min var blitt syk. huffda. Så da må jeg vente til i morgen før jeg skal dit, litt kjipt, men vil ha med meg samboeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, alt er i fineste orden ser det ut til. Hjertet banker og jordmor var fornøyd med det meste. Det eneste hun mislikte var at jeg ikke har tatt, og ikke vil ha, svineinfluensavaksinen. haha.

Da er jeg egentlig ganske happy, bare en smule frustrert over jobbting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint på jordmortimen! :)

Takk for det:)

Den emosjonelle og harde tiden har kommet. Så nå gjør jeg alt for å ikke la folk spørre meg hvordan jeg har det og slikt, det er tøft på jobb nå. Har fått vite at jeg blir alene som support for hele avdelingen i mars, det er jo min siste måned før jeg går ut i permisjon, og jeg ser ikke helt hvordan det skal gå til. Så frustrasjonen har tatt overhånd og tårene er tunge. Gleder meg bare til å komme meg hjem slik at jeg kan slippe å tenke så mye på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så ualminnelig sexy om dagene. Elsker å se meg i speilet om morgenen før jeg kler meg og liker å vise frem magen. Magen er jo bare fantastisk fin, og disse puppene er virkelig noe for seg selv. Jeg er veldig glad i denne tiden nå og gjør alt for å presse vekk de tankene som ikke gjør meg glad.

Det er så fint å kunne kle av seg og fortsatt føle seg nydelig, som regel så har jeg likt meg selv best i undertøy (for å løfte puppene og slikt), men nå blir jeg bare lykkelig av å kle av meg:p

Samboeren tar mye på magen og koser med meg, og jeg nyter hvert sekund. Denne tiden er virkelig finfin:)

Håper alle får en fortreffelig helg og finner på noe kjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det:)

Den emosjonelle og harde tiden har kommet. Så nå gjør jeg alt for å ikke la folk spørre meg hvordan jeg har det og slikt, det er tøft på jobb nå. Har fått vite at jeg blir alene som support for hele avdelingen i mars, det er jo min siste måned før jeg går ut i permisjon, og jeg ser ikke helt hvordan det skal gå til. Så frustrasjonen har tatt overhånd og tårene er tunge. Gleder meg bare til å komme meg hjem slik at jeg kan slippe å tenke så mye på det...

Ikke meningen å blande meg, men er ikke det litt ansvarsløst av dine overordnede å dumpe alt det på deg den siste mnd du jobber? Og hva om du ikke er der da en gang? Hvis du f.eks. er sykemeldt eller noe. Står de på bar bakke uten backup-plan da eller? Høres så veldig ut som jobben min! Sjefen er sykemeldt, og har dumpa alt av ansvar på de som er igjen. Det må da kunne gå ann at overordnede bruker huet litt...

Jeg føler meg så ualminnelig sexy om dagene. Elsker å se meg i speilet om morgenen før jeg kler meg og liker å vise frem magen. Magen er jo bare fantastisk fin, og disse puppene er virkelig noe for seg selv. Jeg er veldig glad i denne tiden nå og gjør alt for å presse vekk de tankene som ikke gjør meg glad.

Det er så fint å kunne kle av seg og fortsatt føle seg nydelig, som regel så har jeg likt meg selv best i undertøy (for å løfte puppene og slikt), men nå blir jeg bare lykkelig av å kle av meg:p

Samboeren tar mye på magen og koser med meg, og jeg nyter hvert sekund. Denne tiden er virkelig finfin:)

Håper alle får en fortreffelig helg og finner på noe kjekt:)

Åååå som jeg misunner deg å kunne kle av deg og føle deg sexy!! Jeg føler meg tykk og stygg... ikke misforstå, jeg er kjempetakknemlig for det som skjer inni meg, for den lille skapningen som har bosatt seg i magen :) Men jeg føler at hele jeg eser ut, overalt hvor jeg ser, ser jeg FETT. Ikke rart det blir lite sex for tiden, han har sikkert ikke lyst på meg :tristbla: og snart flytter en modell inn i kjellerleiligheten vår :tristbla::tristbla::tristbla:

SORRY! Ikke meninga å skrive negative ting når du er så glad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å blande meg, men er ikke det litt ansvarsløst av dine overordnede å dumpe alt det på deg den siste mnd du jobber? Og hva om du ikke er der da en gang? Hvis du f.eks. er sykemeldt eller noe. Står de på bar bakke uten backup-plan da eller? Høres så veldig ut som jobben min! Sjefen er sykemeldt, og har dumpa alt av ansvar på de som er igjen. Det må da kunne gå ann at overordnede bruker huet litt...

--------------------

Åååå som jeg misunner deg å kunne kle av deg og føle deg sexy!! Jeg føler meg tykk og stygg... ikke misforstå, jeg er kjempetakknemlig for det som skjer inni meg, for den lille skapningen som har bosatt seg i magen :) Men jeg føler at hele jeg eser ut, overalt hvor jeg ser, ser jeg FETT. Ikke rart det blir lite sex for tiden, han har sikkert ikke lyst på meg :tristbla: og snart flytter en modell inn i kjellerleiligheten vår :tristbla::tristbla::tristbla:

SORRY! Ikke meninga å skrive negative ting når du er så glad!!

Først: jobben står mer eller mindre uten backup når jeg drar ja, og dersom jeg skulle finne på å forsvinne tidligere så ligger de enda dårligere an. Som sekretær/admin på et sted som dette så er man det nederste trinnet på en veldig høy stige. Det er ingen mulighet for at noen vil finne på å gjøre noe som ikke er "deres jobb". Det skal bli en interessant tid, det er sikkert. Jeg sier nei til så mye jeg kan, men det er veldig mye jeg ikke kan nekte å ta på meg. Det er dumt når jobbene er sånn. Ønsker deg lykke til også, og jeg er glad for at du blander deg inn, det er jo helst det man ønsker når man syter slik. :P

-----

Så: du må ikke tro at mannen ikke har lyst på deg, for det har han helt sikkert, men det kan være ting som gjør at han er usikker. Kanskje du skal snakke med ham om det? Det er jo synd at du ikke føler deg sexy og fin, jeg skulle ønske at alle hadde det som meg jeg.

Forresten så tror jeg at jeg har skremt vekk mannen i huset jeg også, men det er fordi det er blitt så trangt og smått her nå at når vi har sex så får jeg mer vondt enn før. Jeg blir også mye fortere tørr enn før. Og når han kan se at jeg har vondt så har ikke han særlig lyst lenger. Det er jo en fin egenskap, men jeg vil jo... haha. Vi må virkelig finne nye posisjoner og måter å gjøre det på for at det ikke skal være vondt. Vil jo ikke skremme ham helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten: i dag feirer vi treårsdag siden vi møttes:) For en fantastisk tid det har vært, og det blir bare bedre og bedre. :) Trodde vel aldri at jeg skulle finne noen jeg kunne bli så utrolig glad i.

-----------------------------

Handleliste. Haha. (ikke helt klar for å begynne shoppingen enda. Har vanvittig god tid) Men jeg fant denne lista, og stjal den:)

6-8 bodyer - på plass

3-5 trøyer -

4-5 sparkebukser -

3-4 pyjamaser -

2-3 strømpebukser -

Bomullsjakke -

Varmere jakke -

3-6 par sokker -

2 babytepper - ett har blitt strikket

2 luer -

2 par votter -

Dress -

Sprinkelseng -

Madrass -

Tisselaken -

Dyne 65*80 -

Dyne 80*100 -

Laken og dynetrekk. -

Stellebord m/badebalje -

Bleier -

2-3 myke babyhåndkler -

20 myke vaskekluter -

Febertermometer -

Febernedsettende for baby -

Amme-BH 2 stk -

Amme-topper -

Ammeinnlegg i ull -

Ammeinnlegg engangs -

4-6 siklesmekker -

15 gulpekluter -

Tåteflaske -

Brystpumpe -

Bilstol -

Barnevogn - Skal bruke den som jeg brukte når jeg var liten :)

Vognpose - Har ullpose

Innsektsnett -

Regnstrekk -

Babycall - Usikker

Smokker -

Sprinkelbeskytter -

Babyolje -

Uro -

Stelleveske -

Bæresele -

Vippestol -

Neglesaks -

Handlenett til vogn -

Bitering -

Rangle -

Kosebamse -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siste innlegg idag. Men jeg liker denne lista så godt, haha:)

Unnfangelsen finner sted omkring: 30. juli 2009

Hjertet begynner å slå: 24. august 2009

Embryoet beveger seg: 17. september 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. september 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 24. september 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 8. oktober 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 15. oktober 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. oktober 2009

Fosteret svelger og tisser: 5. november 2009

Tid for ultralyd: 12. november 2009 Nja, ikke helt enda. 2. desember:)

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. november 2009 nei, det kan jeg ikke :D

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. desember 2009

Fosteret begynner å høre: 24. desember 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 21. januar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. februar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 3. april 2010

Antatt termindato: 24. april 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann!

Så lik termin vi har da!! Jeg har termin 27.april, men har ordinær ul på Torsdag så da blir det helt sikkert endret med noen dager ;)

Jeg kjenner litt liv, men veldig lite i forhold til de tidligere svangerskapene. Men så har jeg morkaken på fremsiden som en støtabsorberende pute :roll: Kan jo være derfor du ikke kjenner noe? Med første mann kjente jeg ikke bevegelser før etter ultralyden i uke 20, så er nok ikke veldig unormalt å kjenne bevegelse sent, selvom det kan virke slik når man leser på forskjellige forum.. Syns de fleste kjenner liv allerede i uke 14 til 16 :sjenert:

Gratulerer med tre-årsdagen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann!

Så lik termin vi har da!! Jeg har termin 27.april, men har ordinær ul på Torsdag så da blir det helt sikkert endret med noen dager ;)

Jeg kjenner litt liv, men veldig lite i forhold til de tidligere svangerskapene. Men så har jeg morkaken på fremsiden som en støtabsorberende pute :roll: Kan jo være derfor du ikke kjenner noe? Med første mann kjente jeg ikke bevegelser før etter ultralyden i uke 20, så er nok ikke veldig unormalt å kjenne bevegelse sent, selvom det kan virke slik når man leser på forskjellige forum.. Syns de fleste kjenner liv allerede i uke 14 til 16 :sjenert:

Gratulerer med tre-årsdagen :blomst:

Jeg har ordinær ultralyd 2. desember så får vi se om termin endrer seg. Dette er termin fra UL i uke 9 (privat), så det kan jo være at den er ganske riktig:) Stilig å ha noen andre som har termin rundt min tid.

Jordmoren sa at jeg kanskje hadde morkaken foran, men jeg vet jo ikke. Finner de det ut på UL? Håper ikke at den ligger foran. Det er jo fortsatt "normalt" å ikke kjenne noe:) Har ei venninne som er 3 dager lengre på vei enn meg jeg, og hun har kjent bevegelse i over en uke. Er jo ikke rart at jeg begynner å lure.

Håper alt gikk greit for deg i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...