Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ÅÅ, gratulerer med brudekjolen!! Så heldig du er :) Har dere satt en dato eller?

Vi satte dato for en god stund tilbake nå - 7. august 2010. Fantastisk dato om du spør meg:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte dato for en god stund tilbake nå - 7. august 2010. Fantastisk dato om du spør meg:) hihi

Sommerbryllup ja, det blir idyllisk vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette var sent i svangerskapet ditt? Da er det på en måte greit...

Første sykemeldingen min var da jeg var 7-8 uker på vei, skal jeg si deg! ;) 100%. Jeg spydde sånn og klarte meg ikke i varmen som var da (juli) så jeg måtte bare ligge på et kaldt rom med bøtte. :spy: Så var jeg 50% sykemeldt fra ca uke 10-15... :) det var helt forferdelig, men det måtte faktisk til. Kvalmen var på sitt verste fra jeg var 11 uker til 15 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sykemeldingen min var da jeg var 7-8 uker på vei, skal jeg si deg! ;) 100%. Jeg spydde sånn og klarte meg ikke i varmen som var da (juli) så jeg måtte bare ligge på et kaldt rom med bøtte. :spy: Så var jeg 50% sykemeldt fra ca uke 10-15... :) det var helt forferdelig, men det måtte faktisk til. Kvalmen var på sitt verste fra jeg var 11 uker til 15 uker...

Oi, du hadde virkelig et tungt svangerskap. Det kan ikke ha vært godt. Jeg er glad for at jeg ikke har det slik i det minste. Men det viser meg i det minste at selv om jeg har andre symptomer/plager, så er det ikke for tidlig å bli delvis sykemeldt. Men jeg har jo merket at det trengs også ettersom jeg klarer å leve litt mer normalt nå enn jeg gjorde på 100% jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er jeg SINT SINT SIIIIIINT. Og veldig veldig skuffet.

Jeg fikk kjolen min i dag og fant med en gang ut at kjolen ikke er en 38 slik det står i annonsen på finn.no, men en størrelse 40 som er mye for stor til meg. Jeg er så forferdelig frustrert og skuffet at jeg har ikke ord. Noen som egentlig vet om jeg har rettigheter? Det er jo et tydelig avtalebrudd fra selgers side, og jeg var definitivt i god tro. Men dette er en av de tingene jeg ikke husker fra jussen på skolen. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så er jeg SINT SINT SIIIIIINT. Og veldig veldig skuffet.

Jeg fikk kjolen min i dag og fant med en gang ut at kjolen ikke er en 38 slik det står i annonsen på finn.no, men en størrelse 40 som er mye for stor til meg. Jeg er så forferdelig frustrert og skuffet at jeg har ikke ord. Noen som egentlig vet om jeg har rettigheter? Det er jo et tydelig avtalebrudd fra selgers side, og jeg var definitivt i god tro. Men dette er en av de tingene jeg ikke husker fra jussen på skolen. Noen som vet?

2 sek, skal kikke i boka mi :) Fy flate så dårlig gjort!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forresten se på www.lovdata.no. Det er vel kjøpsloven og avtaleloven som er relevante? Skal bla opp her nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat?!?! Skjønner godt du er forbanna! At det går an. Håper du finner ut av det og får pengene tilbake, eller noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kan sende tilbake kjolen og kreve pengene dine tilbake, det ser sånn ut. Du har jo blitt lurt, hvsi selgeren har sagt at kjolen er str 38!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt selgeren en e-post og forklart situasjonen. Dette er virkelig drømmekjolen og det er veldig få av den i størrelse 38, fordi det er årets modell, og de er jo ute av produksjon for lenge siden. Jeg trodde virkelig jeg hadde funnet den nå. Selgeren er på ferie eller noe, så jeg vet ikke når jeg får svar. Må ut og kanskje se på litt kjoler denne uken nå kanskje da, fordi dersom jeg må sende kjolen tilbake så må jeg allerede vite at jeg har en annen kjolen - eller, det ville fått meg til å slappe mer av å vite at jeg har noe. Det er jo enten nå eller i juli at jeg kan prøve kjoler tross alt.

Men jeg har samme rettigheter selv om det er privatkjøp, ikke sant? Jeg har jo bevis på at hun lovte meg en størrelse 38...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så utrolig dårlig gjort av selgeren. Det ser jo ut til at vedkommende bevisst har gått inn for å lure deg. Makan altså!

Du må bare stå på kravene dine! Det er kjøpsloven som er gjeldende for salg/kjøp mellom privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt selgeren en e-post og forklart situasjonen. Dette er virkelig drømmekjolen og det er veldig få av den i størrelse 38, fordi det er årets modell, og de er jo ute av produksjon for lenge siden. Jeg trodde virkelig jeg hadde funnet den nå. Selgeren er på ferie eller noe, så jeg vet ikke når jeg får svar. Må ut og kanskje se på litt kjoler denne uken nå kanskje da, fordi dersom jeg må sende kjolen tilbake så må jeg allerede vite at jeg har en annen kjolen - eller, det ville fått meg til å slappe mer av å vite at jeg har noe. Det er jo enten nå eller i juli at jeg kan prøve kjoler tross alt.

Men jeg har samme rettigheter selv om det er privatkjøp, ikke sant? Jeg har jo bevis på at hun lovte meg en størrelse 38...

Ja, det mener jeg at du har! Her er det bare å stå på krava. Det kan jo godt hende at hun er grei og gir deg pengene tilbake uten å lage noe spetakkel, men det kan være greit å vite om rettighetene dine på forhånd.

Du har blitt lovet en str 38, men har fått str. 40. Dermed er det en mangel ved tingen. Du har gitt selger beskjed om mangelen innen rimelig tid, og ifølge kjøpsloven §39 første ledd, kan du heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.

Har du kjøpt kjolen på finn? Er det ikke noe man kan gjøre der, når selgeren ikke holder en avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det mener jeg at du har! Her er det bare å stå på krava. Det kan jo godt hende at hun er grei og gir deg pengene tilbake uten å lage noe spetakkel, men det kan være greit å vite om rettighetene dine på forhånd.

Du har blitt lovet en str 38, men har fått str. 40. Dermed er det en mangel ved tingen. Du har gitt selger beskjed om mangelen innen rimelig tid, og ifølge kjøpsloven §39 første ledd, kan du heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.

Har du kjøpt kjolen på finn? Er det ikke noe man kan gjøre der, når selgeren ikke holder en avtale?

Ja, nå har jeg lest litt på finn.no, og det er kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven som gjelder. Så ettersom jeg fortsatt har all e-postkontakt mellom oss, pluss annonsen hun hadde på finn, så har jeg jo all rett på min side vil jeg si. Hun kan jo selvfølgelig fortsatt gjøre seg vanskelig, men det kan jo tross alt jeg også. Jeg nevnte også for henne i e-posten i går at jeg var i god tro om at varen var slik jeg forventet - noe jeg også husker var viktig for saken.

Finn.no i seg selv har ikke noe med det å gjøre siden det er privat, men de gjør det klart på sin side at vanlige regler gjelder.

Tusen takk for hjelpen, moneypenny.

Takk til mocci også, det er godt med litt støtte i denne tiden. Så ufattelig trist å bli lurt på denne måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da har jeg fått svar at selger og hun sier at hun var sikker på at kjolen var en 38. Hun skal ordne slik at noen venninner kommer og henter kjolen, og dermed at jeg får pengene tilbake. Det er jo egentlig positivt i seg selv, men ikke når man tenker på at jeg faktisk må finne ny kjole da. Så da har jeg litt av en jobb foran meg igjen. Skal til byen i dag for å kikke allerede. Magen blir jo ikke noe mindre - og det vil jeg ikke at den skal heller...

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har jeg nok funnet ny kjole:) Ingen fantastisk opplevelse å prøve på kjoler nå som jeg har mage, men fant en kjempefin en som jeg mest sannsynligvis går for:) Jeg må jo bestemme meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten oppdatering på hvordan graviditeten føles på kroppen.

Jeg er snufsete og vond i leddene (håper at det er graviditetstegn).

Det ser tidvis ut som om jeg tisser gul konditorfarge (selv om jeg har hatt en del vann).

Håret mitt blir nesten ikke fett i det hele tatt. Jeg kan gå 4-5 dager uten å måtte vaske det. Dette passer meg selvfølgelig veldig fint ettersom jeg som regel ikke orker å dusje så ofte som jeg gjorde før.

Utenom det er jeg veldig trøtt og sover mye.

Sykemeldingen er jeg fortsatt utrolig glad for at jeg fikk ettersom jeg nå klarer å ha litt sosialliv etter jobb. Jobber to timer mindre per dag, og det hjelper virkelig.

Jeg ønsker å kjenne bevegelser nå. Virkelig virkelig.

Men jeg elsker magen min, nå viser jeg den frem rett som det er:) Den er jo bitteliten, men helt tydelig gravidmage:) jippiiiiiii:)

Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her :)

Jeg syns også det er et ork å dusje, utsetter det så lenge jeg orker å leve med meg selv udusja. Det er som regel ikke så lenge da men :fnise: Alt er egentlig litt slitsomt ;)

Og det er gul konditorfarge her også, haha. Særlig tidlig på dagen. Så flink du er som drikker masse vann, jeg drikker masse brus jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her :)

Jeg syns også det er et ork å dusje, utsetter det så lenge jeg orker å leve med meg selv udusja. Det er som regel ikke så lenge da men :fnise: Alt er egentlig litt slitsomt ;)

Og det er gul konditorfarge her også, haha. Særlig tidlig på dagen. Så flink du er som drikker masse vann, jeg drikker masse brus jeg :(

Dersom jeg ikke dusjer så passer jeg på å vaske meg på de viktigste stedene, eller så går jeg i dusjen bare for å vaske kroppen - men å vaske håret er så mye arbeid (men det går jo greit siden det ikke blir skittent) hihi.

Jeg vil vel ikke si at jeg drikker masse vann, men drikker vel det som er anbefalt. Og spesielt på kveldstid. :) Vann er faktisk blitt godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg også, men håret orker jeg ikke styre med hver dag ihvertfall! Det er så langt og tar hundre år. Også har jeg krøller, så jeg føner og retter etter dusj. Huffameg for et styr. Tenker jeg blir mindre forfengelig når lille nurket melder sin ankomst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...