Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Hei!

Så koselig å høre om ultralyden din! Det er en utrolig stor opplevelse :) Og ingenting annet kan måle seg med å se det lille nurket!

Når det gjelder bevegelse, og morkaken fremme, så kjente jeg noe jeg trodde var spark et par ganger fra uke 15- til uke 19 ca. Men det var først i uke 20 at jeg kjente noe som jeg virkelig visste uten tvil var spark. Og nå har jeg kjent det hver dag siden :) Så det kommer nok snart hos deg også tenker jeg! :)

Du er heldig som kjente bevegelse slik. Jeg håper jeg også har kjent ting uten å vite at jeg har kjent noe. Jeg er uke 20 nå og håper virkelig at det snart begynner å kjennes litt. Det er så slitsomt å gå rundt og kjenne etter det hele tiden.

Kan du kjenne det hele tiden eller kun når du ligger i ro?

Joda, idag holdt det seg nede. Begynner vel nå som sist: Spydag, fin dag, dårlig dag, spydag osv... Og sånn gikk det. Spydde hver tredje dag. :vetikke: Så idag har jeg fått i meg nudler, kålstuing, sjokomelk og annet sånn man ikke skulle tro en person med sterk kvalme kan få i seg. Tilogmed fått skiftet en SKIKKELIG fæl bæsjebleie! :spy:

Gøy å høre om ultralyden. Babyneser er virkelig utrolig søte! :rødme:

Selv fikk jeg et skriv fra sykehuset idag, ordinær UL 28 januar. :sjenert: Stakkar Pappamelona er ikke hjemme på en eneste en av UL denne gangen. :fnise: Bra vi får bilder! :)

Jeg liker ikke at du må ha slike spydager, men det hjelper jo at du har en del veldig gode dager også. :)

Gratulerer med ordinær UL. Det er ikke lenge til januar for å være ærlig. Så deilig å vite en slik dato. Det er en fantastisk tid fremover nå:) Stakkars pappaen ja, men han fikk kanskje være med på ULene sist? :)

-----------------------------

Var i Oslo i helgen hos barndomsvenninnen min. Det var godt å være rundt henne igjen og få være rundt noen som uten problem bare tok på magen min og bare syntes at alt var kos. :) Er ikke mange utenom samboeren som egentlig tillates å røre magen, men så er han også veldig flink til å kose med den og ta på den om dagene:) Livet er ganske så fantastisk for å være ærlig.

Nå tenker vi på å ta oss en London-tur i tidlig januar dersom det ser billig ut. Hadde vært greit å fått tak i en del babyting på salget der. :) Har ikke sjekket billetter enda, så vet ikke om det er noen mulighet for at det skjer, men har veldig veldig lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok snart, men fortvil ikke hvis det tar en stund enda, siden du har morkake fremme :) Men skjønner deg godt, jeg venta noe helt vanvittig på det, selvom jeg visste om morkakas plassering! Jeg kan kjenne det når jeg sitter eller når jeg ligger, trenger ikke være helt i ro for å kjenne det, men hvis man er veldig opptatt med noe kan det være vanskelig å kjenne hvis bevegelsene er små tror jeg. Første gangen jeg kjente det jeg VISSTE var spark, hadde jeg ikke orka å tisse hele natta, så blæra var proppfull på morran. Da ble det sikkert mindre plass til lille nurket, så da kjente jeg det tydelig. Du kan jo prøve det etterhvert? Kommer nok snart :) men ja, det er utrolig vanskelig å smøre seg med tålmodighet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med Oslobesøk! Godt å høre du har det så bra om dagen :klem:

Londontur høres bra ut! Håper dere får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det Londontur. Vi reiser 4. januar og blir to netter. Må bare finne et sted og sove. haha. Det er jo det som er dyrt. Fikk tur/retur for oss begge til under 1000 kr. :) Så da blir det shopping til babyen. Gleder meg masse masse:)

Må vel sikkert ha med meg et skriv som sier at jeg ikke er supergravid på den tiden, så det må jeg få av legen. Men når må det være skrevet? Er det greit om legen skriver det på fredag eller at jordmor skriver det den 15. desember? Det er jo det nærmeste jeg kan komme til 4. januar.

-------------------------

Jeg har fått nytt herpesutbrudd, og det er av den skikkelig vonde typen. Ikke en gang Lysine hjelper på dette utbruddet, gjør konstant vondt og klør på leppa mi. syt syt syt:P

Og så har jeg fått meg en ekkel hoste. Klør vanvittig i halsen, fikk hosteanfall i bilen på vei til jobb. Æsj... vil ikke, vil ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du!!!! Her skal jeg henge fremover :jepp:

Heldig du er som skal til London!!! jeg vil også på tur...

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du!!!! Her skal jeg henge fremover :jepp:

Heldig du er som skal til London!!! jeg vil også på tur...

Ha en strålende dag!!

Norwegian har kjempetilbud på billetter til London, så nå er alt mulig om du bare er rask:) Jeg er veldig glad for at det blir tur på oss. Jeg er så vandt til å reise at jeg kommer til å bli helt frustrert når jeg plutselig får forbud noen måneder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg. Jeg er som regel veldig rolig i helgene, så det er ikke så mye verre enn det. :)

Har jordmortime i morgen, skal bli interessant. Det er en ekstra time jeg har fordi jeg har lyst å finne ut om jeg liker henne eller om jeg skal gå for privat. (forrige timen hos helsestasjonen var jo ikke noe bra i det hele tatt). Var nettopp hos legen i forrige uke, men har noen flere ting jeg trenger svar på, så det er mest derfor. Håper ikke jordmoren blir sint for at jeg kommer bare en uke etter legetime.

Og så er jeg ganske overbevist om at jeg kjente små spark i helgen:) hihi.

Magen min blir knallhard noen ganger, og det varer faktisk noen ganger 30-60 min før det gir seg. Hva er dette? Er det babyen som setter spenntak?

Alle snakker om vonde kynnere, men jeg har ikke slikt. Hva er dette? Er det noe jeg kan vente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva det du kjenner kan være, men er vel en mulighet for at det er kynnere? Sikkert noen andre som svarer deg på det :) Jeg har merket at du alltid er stille i helgene.. hehe. Så koselig at du kjente bevegelse i helgen! kommer nok bare mer og mer fremover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg henger liksom her inne når jeg er på jobb, og så er det ikke alltid at jeg har så mye å si, så da blir jeg enda roligere. Sitter bare og leser hos alle andre i stedet for å skrive selv. Jeg er ingen skriver tror jeg, hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :klem:

jeg pleier også å være borte fra forumet i helgene, og bruker masse tid her når jeg sitter på jobb :fnise:

Det at magen spenner seg, er nok kynnere ja :Nikke: De trenger ikke være vonde :)

Det er helt fantastisk å kjenne spark fra den lille mageboeren :rødme:

...du jeg lurte på en liten ting, sender deg en PM jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei LilleEkorn.

Ok, så da regner jeg med at det er kynnere det er, men trodde at de skulle være korte jeg. hihi.

Takk for svar.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg henger liksom her inne når jeg er på jobb, og så er det ikke alltid at jeg har så mye å si, så da blir jeg enda roligere. Sitter bare og leser hos alle andre i stedet for å skrive selv. Jeg er ingen skriver tror jeg, hihi:)

Ikke jeg heller tror jeg, kan ha mange dager i strekk der jeg ikke orker å skrive her på kg, men er innom og leser fordet da ;) men er generelt sliten i helgene, jobber jo annenhver helg, og de andre helgene er jeg med familie eller leser til eksamen. Så skriver jeg på kg når jeg egentlig bør gjøre andre ting, sånn som nå.. hehe. Skulle egentlig gjøre huset skikkelig fint til samboeren kommer hjem kl 4, skal også lage middag.. får komme meg opp av sofaen!! Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller tror jeg, kan ha mange dager i strekk der jeg ikke orker å skrive her på kg, men er innom og leser fordet da ;) men er generelt sliten i helgene, jobber jo annenhver helg, og de andre helgene er jeg med familie eller leser til eksamen. Så skriver jeg på kg når jeg egentlig bør gjøre andre ting, sånn som nå.. hehe. Skulle egentlig gjøre huset skikkelig fint til samboeren kommer hjem kl 4, skal også lage middag.. får komme meg opp av sofaen!! Ha en fin kveld :)

Fikk du vasket og laget middag? :)

Idag må jeg lage pastasalat til å ha med på jobb imorgen til Christmas Social som vi skal ha med avdelingen. Har hatt greit med energi de siste dagene, så jeg burde klare det idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det blitt romjul. Plutselig går tiden så veldig fort.

Kynnerne kommer veldig hyppig for tiden føler jeg. Nå skal det også sies at vi har hatt :sengekos: tre ganger på tre dager (som inkluderte et større antall orgasmer). :5: Og etter en orgasme kan jeg kjenne akkurat hvor stor livmoren er, for da er det helt hardt. Trodde ikke at kynnere kom naar man laa eller satt jeg, men det er kanskje annerledes ved slik aktivitet. Unnskyld all informasjonen forresten:)

Bevegelser er det fortsatt veldig lite av. Plutselig kjenner jeg noe, men samboeren kjenner fortsatt ingenting. Haaper at det kommer snart. Han er veldig taalmodig da, og det setter jeg evig pris paa.

Gleder meg saa vanvittig til Londonturen naa, det skal bli saa godt aa bare komme seg bort et par dager:)

Hvordan staar det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke sånn at kynnere kommer oftest om man ligger da?? :klø: Nei, jeg tror at de kan komme i det fleste situasjoner jeg. Og så langt som du har kommet nå har jo livmoren begynt å øve seg på fødselen. Du får vel bare prate med lege/jordmor ved neste kontroll.. :)

Her går ting sin vante gang. Mye styr, både med jul, baby utenfor og inni magen. Les i dagboka, så skjønner du! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen. Ikke mye jeg er innom her når jeg ikke er på jobb.

Men måtte innom for å skrive om noe veldig koselig og fantastisk. Samboeren kjente spark rett før midnatt på nyttårsaften, så han slapp altså å vente til 2010 før han kjente noe. Nurket er visst våkent rundt 7 tiden på kvelden. Veldig rolig i magen når jeg legger meg, men det er også egentlig helt greit for meg. :) I dag kjente jeg ganske kraftige spark, og det var noe av det beste jeg har kjent på lenge. Nå er jeg helt avhengig av den følelsen. Håper det blir mye av det fremover. :)

Har fått dilla på et pc-spill fra 90-tallet for tiden, men blir frustrert når jeg ikke klarer den levelen jeg er på bare fordi det er epidimi. haha. :) Mye rart vi kan tenke på ja.

I morgen håper jeg på salg på babyutstyr slik at jeg får kjøpt inn seng, bilstol og stellebord. Satser på at jeg finner noe:)

Håper det går bra med dere alle sammen. Nå nærmer det seg for noen og enhver etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, og godt nyttår! Så koselig å lese at du kjenner spark :) Og at samboeren din kjente det rett før kl 12 på nyttårsaften da, aaaaaw :rødme:

I romjula kjente jeg det selv uttapå magen, da lå frøkna på tvers, og jeg kjente det i siden. Når hun sparker fremmover og ned i magen kan jeg ikke kjenne det på utsiden, og samboeren har ikke fått kjenne enda :( Hun ligger aldri på tvers når han er i nærheten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...