Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Veeldig flott og pengebesparende å slå dåp og bryllup på samme dag! :lur: Det gjorde vi, 4 mnd etter fødsel. Både vielse, dåpseremoni og festen etterpå gikk smertefritt. Nydelig opplegg. Barnet blir ikke døpt "på løpende bånd" som de vanligvis gjør, men har kun venner og familie tilstede i kirka! Hvis dere skal døpe da!!! ;)

Interessant ordning. Hvordan ordnet dere dette? Jeg tenker litt på det med å finne en fin brudekjole og slikt. Hvordan gjør jeg det når jeg er gravid? Og hvordan føler man seg egentlig 4 måneder etter en fødsel. Vil jo kunne være i stand til å feste og kose meg på den dagen, ikke sovne klokken 2200. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant ordning. Hvordan ordnet dere dette? Jeg tenker litt på det med å finne en fin brudekjole og slikt. Hvordan gjør jeg det når jeg er gravid? Og hvordan føler man seg egentlig 4 måneder etter en fødsel. Vil jo kunne være i stand til å feste og kose meg på den dagen, ikke sovne klokken 2200. haha.

Det ordner seg. Om du ammer (evt pumper) vil du mest sannsynlig gå ned leeenge før 4 mnd etter fødsel. Jeg gikk opp 30kg til jeg fødte, 6 uker senere veide jeg mindre enn før jeg ble gravid. :ler: Morsmelk er flotte greier! masse fett forsvinner rett i melka! :jepp: Kjolen blir ikke noe problem. Det løser seg! Bare gå til en skredder og få tatt mål før du bestiller. Det er sjelden noe problem å legge inn eller ut en brudekjole. Ikke når det er noen cm til eller fra.

Kan tipse om Torunns Drømmekjoler som har billige, flotte kjoler, som syes etter dine mål. Der fikk jeg min kjole, og ble strålende fornøyd! :jepp:

Butikken hennes ligger rett rundt svingen her, så jeg var mye ut og inn i perioden før bryllupet bare for å prøve! :lur:

Og hvordan man føler seg 4 mnd etter fødsel?? Vel, det varierer. Spørs hvordan babyen oppfører seg. Vår var jo et spetakkel de 3-4 første mnd, men det gikk veldig bra allikevel. Vi sovnet kl 5, og tidlig opp. Det går så bra atte. Tror du blir mer sliten av å gå og tenke på slike ting! :fnise: Det løser seg, skal du se!!!

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skulle egentlig ha en del ting, men fant kun en av tingene på lista mi - og det var sko, eller egentlig støvletter, men uten hæler. De er kjempefine, sånne løse rundt anklene og høye. :) Men så kjøpte jeg en fin fruktskål og fikk en slik stor sak man setter stort lys oppi. :) Jeg er ikke så flink å forklare forstår jeg. Haha.

Kanel i svingene, kanelboller, kanelsnurrer - kjært barn har mange navn. :)

Så kjekt med foreldrebesøk da. Bor de langt borte? Hvor bor du forresten? Om du vil svare. Man skal jo ikke male så mye når man er gravid, så du har jo litt god grunn også da:)

----------------------------------

Forresten så gikk jeg i en time i går. Så var det nevnt og så føler jeg meg så bra:)

Så fliiiink! :) Kanskje jeg også skulle tatt en liten tur i dag! Ble litt motivert av deg nå! Foreldrene mine bor i Oslo, og jeg er derfra, men jeg har flyttet til et lite sted i Telemark ;) Så de bor ca 2 1/2 time unna.

Støvlettene hørtes kjempefine ut! Hva med mammaklær, har du begynt å kjøpe det enda? Jeg har kjøpt litt fra h&m, blant annet en svart joggebukse som er verdens mest behagelige klesplagg :)

Forresten så svever jeg rundt på en rosa sky for tiden likevel - jeg er blitt forlovet. Samboeren gikk ned på et kne og hadde kjøpt verdens vakreste ring til meg. Jeg kan nesten ikke tro det. Det er virkelig som et mirakel. Hele livet mitt er endret, men det kunne aldri blitt bedre enn det er nå. :) Nå skal dette fortsette livet ut, og jeg er bare så ufattelig glad. Så nå er det ikke mye som klarer å plage meg uansett hvor mye det prøver.

Å så utrolig koselig å lese, GRATULERER!!!! Skikkelig romantisk da, hørtes ut som en bra fyr han samboeren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg. Om du ammer (evt pumper) vil du mest sannsynlig gå ned leeenge før 4 mnd etter fødsel. Jeg gikk opp 30kg til jeg fødte, 6 uker senere veide jeg mindre enn før jeg ble gravid. :ler: Morsmelk er flotte greier! masse fett forsvinner rett i melka! :jepp: Kjolen blir ikke noe problem. Det løser seg! Bare gå til en skredder og få tatt mål før du bestiller. Det er sjelden noe problem å legge inn eller ut en brudekjole. Ikke når det er noen cm til eller fra.

Kan tipse om Torunns Drømmekjoler som har billige, flotte kjoler, som syes etter dine mål. Der fikk jeg min kjole, og ble strålende fornøyd! :jepp:

Butikken hennes ligger rett rundt svingen her, så jeg var mye ut og inn i perioden før bryllupet bare for å prøve! :lur:

Og hvordan man føler seg 4 mnd etter fødsel?? Vel, det varierer. Spørs hvordan babyen oppfører seg. Vår var jo et spetakkel de 3-4 første mnd, men det gikk veldig bra allikevel. Vi sovnet kl 5, og tidlig opp. Det går så bra atte. Tror du blir mer sliten av å gå og tenke på slike ting! :fnise: Det løser seg, skal du se!!!

Du er en sterk kvinne. Og du har mye gode ideer og erfaringer. Dette må jeg tenke litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med mammaklær, har du begynt å kjøpe det enda? Jeg har kjøpt litt fra h&m, blant annet en svart joggebukse som er verdens mest behagelige klesplagg :)

Å så utrolig koselig å lese, GRATULERER!!!! Skikkelig romantisk da, hørtes ut som en bra fyr han samboeren din :)

Jeg er ikke kommet til mammaklærfasen enda nei. Prøver å vente. Hehe. Trenger det jo ikke enda, det er kun jeg som ser at det er noe der og det er kun fordi jeg vet om det. Ingen som tør å spørre heller lenger nå for nå viser det innimellom litt når jeg glemmer å holde magen inne. haha.

Og takk for gratulasjoner. Han er en fantastisk person. Jeg kunne ikke vært lykkeligere. :)

Nei, men så gøy! Gratulerer såå mye :) Romantisk da :rødme:

Tusen tusen takk. Ja, endelig fikk mitt liv også litt romantikk i seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en sterk kvinne. Og du har mye gode ideer og erfaringer. Dette må jeg tenke litt på.

:klø: Sterk?? Jeg?? *sole meg i glansen* :strix:

...jeg kan egentlig ikke skryte på meg det! :ler:

Men jeg står til disposisjon med bilder og tips om du skulle ønnske det. Bare spør i vei! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde virkelig sole deg i glansen. Det fortjener du.

Jeg vet ikke en gang hva jeg kan spørre om. Men begynner jo å innse at jeg er sent ute om jeg vil ha bryllup i august neste år. Skulle visst hatt kjole, kirke og lokale allerede - minst.

Hvordan booker man kirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde virkelig sole deg i glansen. Det fortjener du.

Jeg vet ikke en gang hva jeg kan spørre om. Men begynner jo å innse at jeg er sent ute om jeg vil ha bryllup i august neste år. Skulle visst hatt kjole, kirke og lokale allerede - minst.

Hvordan booker man kirke?

Du spør etterhvert som du kommer på ting. Ingen spørsmål er dumme! :)

Kirka ja; ring eller send en mail til kirkekontoret. Bare spør om de har ledig datoen og klokkeslettet. Vips: :tommelopp: Og så må du sjekke lokale før du booker. Dumt å ha bryllup en dag, og festen en uke senere! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør etterhvert som du kommer på ting. Ingen spørsmål er dumme! :)

Kirka ja; ring eller send en mail til kirkekontoret. Bare spør om de har ledig datoen og klokkeslettet. Vips: :tommelopp: Og så må du sjekke lokale før du booker. Dumt å ha bryllup en dag, og festen en uke senere! :fnise:

Er det fastsatte klokkeslett for vielser? Eller kan jeg bare velge? Når er en fin tid? 1300? Blir det for sent/tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fastsatte klokkeslett for vielser? Eller kan jeg bare velge? Når er en fin tid? 1300? Blir det for sent/tidlig?

Du velger deg et tidspunktselv, går utifra det, og sjekker ut når på dagen dere får tilgang til lokalene, hva som må gjøres i tiden før (frisør, amming, stell, osv) Hvis du skulle hatt vielse f.eks kl 1100 hadde det blitt veldig knapt. Du burde sette av MINST 2 timer hos frisør, men helst 3-4. Ting tar tid. :) Spørs jo litt hva du skal gjøre da..

Situasjon:

Vi hadde kl 12 først, men måtte ombestemme oss siden lokalet vi endte opp med er en attraksjon i byen, og stenger kl 1600. Så det åpnet for oss og gjester da det stengte for andre. Da hadde vi vielsen 1430, og det varte en time siden det var dåp i tillegg. Inngang, litt blabla, vielse, solo (sang) , dåp, velsignelser og utgang. Det ble et kvarter med blitzregn på kirketrappa også! :roll: Så det var perfekt timing. 10 minutter å komme seg fra kirka til lokalene..

Burde opprette deg en bryllupsdagbok du nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du velger deg et tidspunktselv, går utifra det, og sjekker ut når på dagen dere får tilgang til lokalene, hva som må gjøres i tiden før (frisør, amming, stell, osv) Hvis du skulle hatt vielse f.eks kl 1100 hadde det blitt veldig knapt. Du burde sette av MINST 2 timer hos frisør, men helst 3-4. Ting tar tid. :) Spørs jo litt hva du skal gjøre da..

Situasjon:

Vi hadde kl 12 først, men måtte ombestemme oss siden lokalet vi endte opp med er en attraksjon i byen, og stenger kl 1600. Så det åpnet for oss og gjester da det stengte for andre. Da hadde vi vielsen 1430, og det varte en time siden det var dåp i tillegg. Inngang, litt blabla, vielse, solo (sang) , dåp, velsignelser og utgang. Det ble et kvarter med blitzregn på kirketrappa også! :roll: Så det var perfekt timing. 10 minutter å komme seg fra kirka til lokalene..

Burde opprette deg en bryllupsdagbok du nå! :fnise:

Var dere hos profesjonell fotograf på bryllupsdagen? Dersom dere ikke var, angrer du på at dere ikke gjorde det?

Bryllupsdagbok kommer nok så fort jeg har fått svar fra lokale og kirke håper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere hos profesjonell fotograf på bryllupsdagen? Dersom dere ikke var, angrer du på at dere ikke gjorde det?

Bryllupsdagbok kommer nok så fort jeg har fått svar fra lokale og kirke håper jeg:)

Vi dro rett fra kirka til fotograf. Angrer på en måte at vi gjorde det jeg. Fikk det i gave av mine foreldre, men pengene kunne godt vært spart. Vi fikk to nydelige album... Ett av dåpsbarnet, og ett av oss med forlovere. Men 5000.. Det var det ikke verdt. Vi hadde noen som tok masse bilder av oss der vi var, og det er disse vi skal bruke til takkekortene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro rett fra kirka til fotograf. Angrer på en måte at vi gjorde det jeg. Fikk det i gave av mine foreldre, men pengene kunne godt vært spart. Vi fikk to nydelige album... Ett av dåpsbarnet, og ett av oss med forlovere. Men 5000.. Det var det ikke verdt. Vi hadde noen som tok masse bilder av oss der vi var, og det er disse vi skal bruke til takkekortene. :)

De som tok bilder i bryllupet/festen, er de proffe eller hobbyfotografer? Vi kommer til å ha 3 stykker som alle har gode kamera og er flinke til å ta bilder (hobby), men lurer på om jeg vil til fotograf også. Bare for å være sikker på at man får det perfekte bildet til å henge på veggen. Men som du sier så er det mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som tok bilder i bryllupet/festen, er de proffe eller hobbyfotografer? Vi kommer til å ha 3 stykker som alle har gode kamera og er flinke til å ta bilder (hobby), men lurer på om jeg vil til fotograf også. Bare for å være sikker på at man får det perfekte bildet til å henge på veggen. Men som du sier så er det mye penger.

Vi fremkalte et stort av Babymelona i dåpskjolen og et stort av oss fra fotografen. Men jeg tror at vi godt kunne levert inn noen egenproduserte bilder til fremkalling altså!

Vi hadde en hobbyfotograf. :) Du kan jo velge å fotografere kun sånt bilde til å henge på veggen da, og ikke en hel serie til album, det er sikkert noe for det også. Og billigere... Forhør deg rundt. Det er litt prisforskjeller også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar igjen, Anamelona. Det kommer til å være mye hjelp i deg i tiden fremover.

----------------------------------

Nå er jeg lei av humørsvingninger. Har ikke følt noe til det i det hele tatt før fredag. Og da kom det plutselig. Griner for alt. Finnes ikke noe som er mer slitsomt enn det. Finner på å grine bare fordi noen sier imot meg. Kan jo ikke fortsette slik. Hvor lenge pleier humøret å svinge? Jeg blir jo bare frustrert. Når gråten kommer blir jeg irritert fordi jeg er lei av å gråte og egentlig ikke ser poenget. Huff - verre enn pms jo. haha.

Og jobben gjør meg gal. Har noen folk rundt meg der som jeg ikke vet hvor lenge jeg klarer å være rundt. Merker at jeg blir trist og lei av å være der, men kan ikke gjøre noe med det. Prøver å finne måter jeg kan takle det på for å unngå å bli irritert eller deprimert/stresset av det. Merker jeg får vondt i magen når jeg blir irritert på jobb og slikt, og det vil jeg ikke ha noe av. Gode tips der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar igjen, Anamelona. Det kommer til å være mye hjelp i deg i tiden fremover.

----------------------------------

Nå er jeg lei av humørsvingninger. Har ikke følt noe til det i det hele tatt før fredag. Og da kom det plutselig. Griner for alt. Finnes ikke noe som er mer slitsomt enn det. Finner på å grine bare fordi noen sier imot meg. Kan jo ikke fortsette slik. Hvor lenge pleier humøret å svinge? Jeg blir jo bare frustrert. Når gråten kommer blir jeg irritert fordi jeg er lei av å gråte og egentlig ikke ser poenget. Huff - verre enn pms jo. haha.

Og jobben gjør meg gal. Har noen folk rundt meg der som jeg ikke vet hvor lenge jeg klarer å være rundt. Merker at jeg blir trist og lei av å være der, men kan ikke gjøre noe med det. Prøver å finne måter jeg kan takle det på for å unngå å bli irritert eller deprimert/stresset av det. Merker jeg får vondt i magen når jeg blir irritert på jobb og slikt, og det vil jeg ikke ha noe av. Gode tips der ute?

Bare hyggelig! :enig:

Hvor lenge humørsvingningene skal være der, varierer veldig. Jeg hadde en sippeperiode de første 4 mnd, men ellers var jeg roligere og mer stabil enn jeg er utenom svangerskapet! :roll: VAR iallefall. Jeg har sluttet å hisse meg opp over ting, rase for små detaljer og å dvele ved ting som allerede er gjort! Var sunt for meg å få baby! Ble skikkelig voksen "over natta" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var snill som et lam de første 11 ukene, men så kom svingningene og nå lurer jeg på hvor lenge dette skal vare. haha

Jeg har ikke kommet dit hvor jeg raser og hisser meg opp, men bare begynner å gråte uten grunn og slikt - forferdelig irriterende for meg og de rundt.

Satser på at det går over og at jeg blir bedre enn jeg var før, slik som Anamelona sier.

-----------------------------------------

Jeg har lest at nå skal livmoren komme oppover etterhvert. Er det slik at jeg også kan kjenne den eller at kun leger og jordmødre vet hvordan det føles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...