Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Å så flink du var som gikk tur! Jeg tenker på det hele tiden, at jeg burde det. Men får jeg gjort det? NEI ;) Kle deg skikkelig? Hehe. Hva mener du med det? Ja ikke bry deg om andre, gå med det du vil gå med! Jeg føler at jeg ser tjukk ut for tiden, og gleder meg veldig til folk ser at jeg er gravid, ikke bare tjukk!

Ellers har jeg laget kjøttkaker til middag i dag, og sovet på sofaen. Ikke gjort noe fornuftig etter skolen.. så nå får jeg skrive litt oppgave før jeg tar kvelden! Ha en fin kveld :)

Jeg var mer ute på kvelden også i går. Syklet i litt over en time faktisk. Mest fordi jeg ble dratt med ut av samboeren. Han er veldig snill med meg. Han vet mitt beste :)

Med "kle meg skikkelig" mener jeg at jeg vil kle meg slik at jeg ikke bare ser ut som en slapping, men at jeg føler meg bra med meg selv og at jeg er fornøyd. Etterhvert kommer ting til å bli enda mer ubehagelige da, til og med skjørt. Men frem til da skal jeg se litt finere ut. Jeg føler meg mye bedre da. Fikse håret litt mer (føne og slikt) og kle meg som et menneske, ikke som en slappis. :) Jeg ser kun tjukk ut for tiden, haha, det ser dumt ut. Men det er jo hemmeligheten min, så jeg liker det litt også. Puppene vokser som gale og jeg lurer på hvor store de har planer om å faktisk bli:p haha.

Du er flink som faktisk lager skikkelige ting som kjøttkaker til middag, det står det respekt av. Men så er det jo fantastisk godt også. Laget du de helt fra starten av? Hvordan gikk det med oppgaveskriving?

Jeg fikk forresten en presang av min mor i går. Det var Cherish-figuren fra Willow Tree-serien. Den er fantastisk nydelig. Det er en gravid jente som holder rundt magen sin. Fantastiske figurer i den serien:) Jeg er så glad i min mor. http://www.quiltedbear.com/store/pc/catalo...82%2072dpin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var mer ute på kvelden også i går. Syklet i litt over en time faktisk. Mest fordi jeg ble dratt med ut av samboeren. Han er veldig snill med meg. Han vet mitt beste :)

Med "kle meg skikkelig" mener jeg at jeg vil kle meg slik at jeg ikke bare ser ut som en slapping, men at jeg føler meg bra med meg selv og at jeg er fornøyd. Etterhvert kommer ting til å bli enda mer ubehagelige da, til og med skjørt. Men frem til da skal jeg se litt finere ut. Jeg føler meg mye bedre da. Fikse håret litt mer (føne og slikt) og kle meg som et menneske, ikke som en slappis. :) Jeg ser kun tjukk ut for tiden, haha, det ser dumt ut. Men det er jo hemmeligheten min, så jeg liker det litt også. Puppene vokser som gale og jeg lurer på hvor store de har planer om å faktisk bli:p haha.

Du er flink som faktisk lager skikkelige ting som kjøttkaker til middag, det står det respekt av. Men så er det jo fantastisk godt også. Laget du de helt fra starten av? Hvordan gikk det med oppgaveskriving?

Jeg fikk forresten en presang av min mor i går. Det var Cherish-figuren fra Willow Tree-serien. Den er fantastisk nydelig. Det er en gravid jente som holder rundt magen sin. Fantastiske figurer i den serien:) Jeg er så glad i min mor. http://www.quiltedbear.com/store/pc/catalo...82%2072dpin.jpg

Så koselig da! :)

Åssen har du hatt det i helgen?

Ja kjøttkakene lagde jeg fra starten av ja, det var bare 2 gang jeg lagde da, så jeg er langt fra ekspert enda, de ser litt rare ut! Hehe.. men de smakte ok.

Ellers er jeg ikke flink til å lage ordentlig mat, om kveldene når jeg kommer fra jobb har det blitt endel fjordland... har jo totalt dilla på saus for tiden.. ;)

I dag skal vi ha fiskegrateng! (Findus). NAMM.

Oppgaveskriving ja... usj. Den ene er jeg omtrent i mål med, skal bare fikse litt på den så jeg får bra karakter. Den andre er ******** vanskelig!!! :tristbla: De to siste tar jeg til uka, for de har litt senere frist enn disse to.

Jeg føler også at jeg har kledd meg litt som en slappis i det siste! Og at det er på tide å se litt bedre ut. Men kroppen min og at ingen klær passer så godt lenger kan jeg jo ikke gjøre så mye med. Men jeg prøver å fikse håret og sminke meg og bruke øredobber/smykker/skjerf osv, så jeg ser sånn halvveis ok ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da! :)

Åssen har du hatt det i helgen?

Ja kjøttkakene lagde jeg fra starten av ja, det var bare 2 gang jeg lagde da, så jeg er langt fra ekspert enda, de ser litt rare ut! Hehe.. men de smakte ok.

Ellers er jeg ikke flink til å lage ordentlig mat, om kveldene når jeg kommer fra jobb har det blitt endel fjordland... har jo totalt dilla på saus for tiden.. ;)

I dag skal vi ha fiskegrateng! (Findus). NAMM.

Oppgaveskriving ja... usj. Den ene er jeg omtrent i mål med, skal bare fikse litt på den så jeg får bra karakter. Den andre er ******** vanskelig!!! :tristbla: De to siste tar jeg til uka, for de har litt senere frist enn disse to.

Jeg føler også at jeg har kledd meg litt som en slappis i det siste! Og at det er på tide å se litt bedre ut. Men kroppen min og at ingen klær passer så godt lenger kan jeg jo ikke gjøre så mye med. Men jeg prøver å fikse håret og sminke meg og bruke øredobber/smykker/skjerf osv, så jeg ser sånn halvveis ok ut :fnise:

Hei hei.

Helgen min har vært ganske fin. Vi hadde besøk på fredagskvelden og på lørdag var jeg ute og shoppet litt. I går laget jeg kanel i svingene (som alltid blir så bittesmå - hvorfor gjør de det? Skal jeg egentlig bruke hele deigen på en utkjevling?) og så var jeg på fotballkamp. Har vært ganske trøtt, og litt moody siden i går tror jeg - det er ikke noe kjekt i det hele tatt.

Jeg har kun hatt fjordland en gang jeg, og likte det ikke i det hele tatt, så det forsvant fort fra min liste over smarte løsninger :)

Så bra at du er mer eller mindre ferdig med en oppgave, det er jo kjempebra. Den andre klarer du også, bare ta det litt rolig først og ta en del om gangen. :D

Det er ikke greit når klær ikke passer. Jeg presser meg oppi skjørt jeg, haha. Men det skal sies at jeg egentlig ikke har fått babymage enda, bare større mage (selv om jeg ikke har lagt på meg noe) så det er litt ubehagelig. Noen skjørt kan bare henge litt høyere da, så det er det beste å gå i nå synes jeg.

Hvordan har din helg vært? Utenom oppgaveskriving selvfølgelig.. :) Hvordan føler du deg for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Helgen min har vært ganske fin. Vi hadde besøk på fredagskvelden og på lørdag var jeg ute og shoppet litt. I går laget jeg kanel i svingene (som alltid blir så bittesmå - hvorfor gjør de det? Skal jeg egentlig bruke hele deigen på en utkjevling?) og så var jeg på fotballkamp. Har vært ganske trøtt, og litt moody siden i går tror jeg - det er ikke noe kjekt i det hele tatt.

Jeg har kun hatt fjordland en gang jeg, og likte det ikke i det hele tatt, så det forsvant fort fra min liste over smarte løsninger :)

Så bra at du er mer eller mindre ferdig med en oppgave, det er jo kjempebra. Den andre klarer du også, bare ta det litt rolig først og ta en del om gangen. :D

Det er ikke greit når klær ikke passer. Jeg presser meg oppi skjørt jeg, haha. Men det skal sies at jeg egentlig ikke har fått babymage enda, bare større mage (selv om jeg ikke har lagt på meg noe) så det er litt ubehagelig. Noen skjørt kan bare henge litt høyere da, så det er det beste å gå i nå synes jeg.

Hvordan har din helg vært? Utenom oppgaveskriving selvfølgelig.. :) Hvordan føler du deg for tiden?

Å så spennende, hva har du shoppa? Kanel i svingene, er det det samme som kanelsnurrer? Jeg lagde noen en gang, som vi ikke skal snakke høyt om :P Så jeg har nok ingen kunnskaper på det området :fnise:

Begynner kvalmen å gi seg litt eller? Min helg har vært bra, har hatt besøk av foreldrene mine, som har malt endel på huset vårt. Vi har akkurat bygd og flyttet inn, så det trengte litt maling før vinteren, jeg begynte i tidlig i sommer, men så kom jo dette lille nurket da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende, hva har du shoppa? Kanel i svingene, er det det samme som kanelsnurrer? Jeg lagde noen en gang, som vi ikke skal snakke høyt om :P Så jeg har nok ingen kunnskaper på det området :fnise:

Begynner kvalmen å gi seg litt eller? Min helg har vært bra, har hatt besøk av foreldrene mine, som har malt endel på huset vårt. Vi har akkurat bygd og flyttet inn, så det trengte litt maling før vinteren, jeg begynte i tidlig i sommer, men så kom jo dette lille nurket da :rødme:

Haha, skulle egentlig ha en del ting, men fant kun en av tingene på lista mi - og det var sko, eller egentlig støvletter, men uten hæler. De er kjempefine, sånne løse rundt anklene og høye. :) Men så kjøpte jeg en fin fruktskål og fikk en slik stor sak man setter stort lys oppi. :) Jeg er ikke så flink å forklare forstår jeg. Haha.

Kanel i svingene, kanelboller, kanelsnurrer - kjært barn har mange navn. :)

Så kjekt med foreldrebesøk da. Bor de langt borte? Hvor bor du forresten? Om du vil svare. Man skal jo ikke male så mye når man er gravid, så du har jo litt god grunn også da:)

----------------------------------

Forresten så gikk jeg i en time i går. Så var det nevnt og så føler jeg meg så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, kanel i svingene er SÅ godt! Merkelig at de blir så små da.. Mine blir nesten litt vel store, hehe. Kommer vel an på deigen din da, hvilken oppskrift du bruker, men jeg bruker å dele deigen i to deler, så kjevler jeg til en avlang firkant, sånn omtrent da.. Også er det viktig å ikke kjevle sånn at deigen blir for tynn :) Jeg har laget de kanel i svingene som man får kjøpt i sånn pose vet du, av og til, sånn du bare tilsetter vann og gjær, de er faktisk ganske gode! :spise: Nå fikk jeg skikkelig lyst på!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm, kanel i svingene er SÅ godt! Merkelig at de blir så små da.. Mine blir nesten litt vel store, hehe. Kommer vel an på deigen din da, hvilken oppskrift du bruker, men jeg bruker å dele deigen i to deler, så kjevler jeg til en avlang firkant, sånn omtrent da.. Også er det viktig å ikke kjevle sånn at deigen blir for tynn :) Jeg har laget de kanel i svingene som man får kjøpt i sånn pose vet du, av og til, sånn du bare tilsetter vann og gjær, de er faktisk ganske gode! :spise: Nå fikk jeg skikkelig lyst på!! :ler:

Så du har ingen oppskrift å dele? Det er en sånn poseblanding? Men blir de gode noen dager senere også eller blir de tørre? Ofte blir sånne poseboller ganske dårlige etter et par dager.

Jeg tror kanskje at jeg kjevler for tynt. Hehe, så det kan nok være problemet.

Det er veldig godt da, men skulle gjerne laget noen som så mer ut som skillingsboller enn minisnurrer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke oppskriften her.. Det er mamma sin skjønner du, men jeg kan jo få tak i den sikkert ;) Den er i allefall knallgod!

Vet ikke om de blir tørre etter noen dager, jeg bruker å fryse ned rett etter de har kjølt seg ned, også varmer jeg i micro eller ovnen, da er de nesten like gode som de er når de er nybakte, synes jeg da :) Skal se om jeg får tak i den oppskriften jeg, så kan jeg skrive den inn her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke oppskriften her.. Det er mamma sin skjønner du, men jeg kan jo få tak i den sikkert ;) Den er i allefall knallgod!

Vet ikke om de blir tørre etter noen dager, jeg bruker å fryse ned rett etter de har kjølt seg ned, også varmer jeg i micro eller ovnen, da er de nesten like gode som de er når de er nybakte, synes jeg da :) Skal se om jeg får tak i den oppskriften jeg, så kan jeg skrive den inn her ;)

Tusen takk, det ville vært fantastisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mamma også bruker våtgjær, jeg har brukt tørr, og det har funka det også, men det er vel alltid best med fersk ;) Gurimalla.. Tror nesten jeg skal ringe mamma nå å høre om hun kan oppskriften i hodet (hun er på jobb), så kan du få oppskrifta, så kan jeg lage jeg også! Nammis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid fersk gjær. Men tror kanskje jeg dreper den med kjevlinga mi. Det kan jo ikke være så mye annet. Men nå håper jeg på denne oppskriften her slik at jeg kan teste mine ferdigheter med en oppskrift som burde være idiotsikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er litt vanskelig med ferskgjær jeg, hehe, alltid redd for å ha for varmt eller for kaldt vann sammen med gjæra :fnise:

*Ringer mamma*

Oppdaterer deg straks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vet du, jeg hadde vist den oppskriften mamma bruker alikevel, jeg trodde det var en annen hun brukte ;)

Det er egentlig ikke til kanel i svingene per se, men den er megago! Det er en kjempelett deig, saftig og god :) Den heter egentlig Lettvinte Wienerbrød, og jeg lurer på om du kan finne den på detsoteliv.no .

(Ca. 45 wienerbrød, sikkert noe lignende om du lager snurrer, jeg husker ikke helt)

150-175 g smør/margarin

1 dl sukker

1/2 ts salt

1 egg

50 g fersk gjær

5 dl melk

2 ts malt kardemomme (vi bruker å droppe dette)

13-15 dl hvetemel (pass til slik at deigen blir slik du vil ha den, dette er bare ca. tall)

Til fyll:

Meierismør

Kanel

Sukker

La de heve godt!

Pensle med egg og litt melk.

Stekes ved 225-250 i ca. 8 minutter :)

YUMM!

Håper du får til, denne deigen har jeg aldri misset på, så den skal være ganske okei å lage, spesielt om du har kjøkkenmaskin, det er så greit! :)

Lykke til med baksten ;)

(Ps: om du har stor nok fryser kan du godt doble deigen, vi bruker å gjøre det hjemme, men her har jeg ikke stor nok frysekapasistet :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem du, bare hyggelig det ;) Glemte å skrive at man bør heve "normalt" i bollen først til dobbel størrelse, også synes jeg det er greit å etterheve også, bare et tips :)

Hvordan går det ellers med deg da? Håper formen er sånn noenlunde nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen problem du, bare hyggelig det ;) Glemte å skrive at man bør heve "normalt" i bollen først til dobbel størrelse, også synes jeg det er greit å etterheve også, bare et tips :)

Hvordan går det ellers med deg da? Håper formen er sånn noenlunde nå :)

Ja, regner jo med at den skal heve og etterheve. :) Men takk for det.

Det går veldig fint med meg. Litt uggen av og til, men det går alltid over med litt mat. :)

Forresten så svever jeg rundt på en rosa sky for tiden likevel - jeg er blitt forlovet. Samboeren gikk ned på et kne og hadde kjøpt verdens vakreste ring til meg. Jeg kan nesten ikke tro det. Det er virkelig som et mirakel. Hele livet mitt er endret, men det kunne aldri blitt bedre enn det er nå. :) Nå skal dette fortsette livet ut, og jeg er bare så ufattelig glad. Så nå er det ikke mye som klarer å plage meg uansett hvor mye det prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regner jo med at den skal heve og etterheve. :) Men takk for det.

Det går veldig fint med meg. Litt uggen av og til, men det går alltid over med litt mat. :)

Forresten så svever jeg rundt på en rosa sky for tiden likevel - jeg er blitt forlovet. Samboeren gikk ned på et kne og hadde kjøpt verdens vakreste ring til meg. Jeg kan nesten ikke tro det. Det er virkelig som et mirakel. Hele livet mitt er endret, men det kunne aldri blitt bedre enn det er nå. :) Nå skal dette fortsette livet ut, og jeg er bare så ufattelig glad. Så nå er det ikke mye som klarer å plage meg uansett hvor mye det prøver.

Gratulerer som nyforlovet!!! :strix::hjerter_rundt:

Har dere bestemt dato enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som nyforlovet!!! :strix::hjerter_rundt:

Har dere bestemt dato enda??

Vi har ikke satt noen dato enda nei. Nå er det jo så mye som skjer rundt oss, så vi er usikre på når det vil bli mulig å sette dato. Med tanke på termin i slutten av april, når ville det vært greit å tenke på bryllup? Neste høst kan bli for tidlig kanskje?

Usikker på dato med tanke på alt som må ordnes før bryllupet altså. hehe.

Men tusen takk for gratulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke satt noen dato enda nei. Nå er det jo så mye som skjer rundt oss, så vi er usikre på når det vil bli mulig å sette dato. Med tanke på termin i slutten av april, når ville det vært greit å tenke på bryllup? Neste høst kan bli for tidlig kanskje?

Usikker på dato med tanke på alt som må ordnes før bryllupet altså. hehe.

Men tusen takk for gratulasjoner.

Veeldig flott og pengebesparende å slå dåp og bryllup på samme dag! :lur: Det gjorde vi, 4 mnd etter fødsel. Både vielse, dåpseremoni og festen etterpå gikk smertefritt. Nydelig opplegg. Barnet blir ikke døpt "på løpende bånd" som de vanligvis gjør, men har kun venner og familie tilstede i kirka! Hvis dere skal døpe da!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...